Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שימוש בבלם יד בעצירות חירום


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8453 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
איבוד שליטה והסתחררות?

 

אם אתה מרים עד הסוף אתה תעשה סיבוב 2 ואז תעצור, למיטב ידיעתי.

 

ובקשר ללסובב את ההגה.. אז כן הרעיון הוא קצת לסובב את ההגה כדי שתסתובב במקום ולא תמשיך הלאה ותפגע במה שמולך.

 

למה לך להרים בלם-יד?

אתה מתקדם וקופץ לך ילד, פשוט תתמרן לצד בשביל לא לפגוע בו עם ההגה ובלי בלם יד.

עם אין ABS, לעזוב את הבלמים כמעט עד הסוף(למי שלא יודע כמה) ולבצע את התמרון עם ההגה.

שוב, בשביל מה להרים בלם-יד?

 

נניח שזה כביש צר ואין לך לאיפה לתמרן?

אז עדיף להרים הנדברקס כי זה יעצור אותך יותר מהר במימוש בבלמים, שאין לך זמן להשתמש בהם כי הילד קרוב.

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אם אפשר אני יחדד את השאלה.

נגיד שאני בכביש שנוסעים בו 90 100 ואני מגיע

ממרחק לצומת.

עכשיו, האור מהבהב ונהפך לאדום, ולילדים שחוצים את הכביש,

נהיה ירוק והם מתחילים לחצות.

אתה כמעט בטוח שאתה תפספס את הקו עצירה במטר פחות או יותר.

באיזה דרך אפשר לחזק את הבלימה למקסימום.

מכיוון שזוהי שאלה תאורתית, אין מקום לתשובות כמו לנטות טיפה לצד/ להיתקע במכונית וכו'.

תודה לעונים

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

פורסם

מה שלא הבנתי עד כה בת'רד הזה,

 

זה את שיטת הלימוד נהיגה בהתכתבות, ושיטות ה"מצליח" (על משקל - חבר שלי פעם עשה והצליח לו..)

 

בלימה והתחמקות ממכשול הם חלק מהדברים שנלמדים בקורסי נהיגה מתקדמת וכמובן גם מתורגלים עד להצלחה מלאה.

 

מעבר לתחושות המוכרות לכל מי שניסה להשתמש בבלם יד (סיחרור סביב הציר האורכי של הרכב), יש להבין את התנהגות הרכב, את הקשר בין הפעולות שעושים ותוצאותיהן, ולהתנסות במצבים שונים בהתאם.

 

בקיצור, לא הייתי סומך על מישהו שמשתמש בשיטת "מצליח" שישמור על החיים שלי .. :(

 

דני G.

פורסם

ואם נושא קורס נהיגה מתקדמת לא אפשרי בשבילך

לחצי שנה הקרובה בגלל מבחנים ובעיית תקציב חמורה,

ואתה באמת רוצה לדעת?

ברור שזה לא מעשי אלא תאורטי, אבל בכל זאת, זה מעניין.

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

פורסם
איבוד שליטה והסתחררות?

 

אם אתה מרים עד הסוף אתה תעשה סיבוב 2 ואז תעצור, למיטב ידיעתי.

 

ובקשר ללסובב את ההגה.. אז כן הרעיון הוא קצת לסובב את ההגה כדי שתסתובב במקום ולא תמשיך הלאה ותפגע במה שמולך.

 

למה לך להרים בלם-יד?

אתה מתקדם וקופץ לך ילד, פשוט תתמרן לצד בשביל לא לפגוע בו עם ההגה ובלי בלם יד.

עם אין ABS, לעזוב את הבלמים כמעט עד הסוף(למי שלא יודע כמה) ולבצע את התמרון עם ההגה.

שוב, בשביל מה להרים בלם-יד?

 

נניח שזה כביש צר ואין לך לאיפה לתמרן?

אז עדיף להרים הנדברקס כי זה יעצור אותך יותר מהר במימוש בבלמים, שאין לך זמן להשתמש בהם כי הילד קרוב.

 

עם יש ילד על הכביש ואני יודע שאני יפגע בו אני יעדיף לסובב את ההגה ולפגוע ברכב חונה או עמוד כי אני ממוגן בטוח הרכב והילד לא.

אני לא בטוח ששימוש בבלם היד יעצור אותך מהר יותר. יש כאן מישהו שיודע יכול להגיד שכן?

ובצורה כזאת אתה מאבד שליטה על הרכב במיוחד עם לא תירגלת מאות פעמים, נניח ועשית את זה, עם הזנב פגעת ברכב חונה ומהמכה אתה נזרק חזק יותר על הילד - מה עשית בזה?

 

אהה ... וברחוב כזה שבו יכול לקפוץ לך ילד ולא ישאר לך מספיק מקום לעצור עדיף לנסוע לאט יותר.

ENSURE YOUR BRAIN IS WORKING BEFORE PUT YOUR MOUTH INTO A GEAR

-------------------------------------------------------

מקסים.

פורסם
אם אפשר אני יחדד את השאלה.

נגיד שאני בכביש שנוסעים בו 90 100 ואני מגיע

ממרחק לצומת.

עכשיו, האור מהבהב ונהפך לאדום, ולילדים שחוצים את הכביש,

נהיה ירוק והם מתחילים לחצות.

אתה כמעט בטוח שאתה תפספס את הקו עצירה במטר פחות או יותר.

באיזה דרך אפשר לחזק את הבלימה למקסימום.

מכיוון שזוהי שאלה תאורתית, אין מקום לתשובות כמו לנטות טיפה לצד/ להיתקע במכונית וכו'.

תודה לעונים

 

פשוט תענו בלי למצוא פתרונות חלופיים.

זה כמו שאני ישאל איך לשפר את האוטו שלי ל 200 כ"ס

ופשוט תגידו - תקנה רכב עם 200 כ"ס.

נשמע טיפשי לא?

 

וכן, אני יודע שאני מצטט את עצמי כמו מטומטם, אבל אני יסלח לי.

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

פורסם
אם אפשר אני יחדד את השאלה.

נגיד שאני בכביש שנוסעים בו 90 100 ואני מגיע

ממרחק לצומת.

עכשיו, האור מהבהב ונהפך לאדום, ולילדים שחוצים את הכביש,

נהיה ירוק והם מתחילים לחצות.

אתה כמעט בטוח שאתה תפספס את הקו עצירה במטר פחות או יותר.

באיזה דרך אפשר לחזק את הבלימה למקסימום.

מכיוון שזוהי שאלה תאורתית, אין מקום לתשובות כמו לנטות טיפה לצד/ להיתקע במכונית וכו'.

תודה לעונים

 

פשוט תענו בלי למצוא פתרונות חלופיים.

זה כמו שאני ישאל איך לשפר את האוטו שלי ל 200 כ"ס

ופשוט תגידו - תקנה רכב עם 200 כ"ס.

נשמע טיפשי לא?

 

וכן, אני יודע שאני מצטט את עצמי כמו מטומטם, אבל אני יסלח לי.

 

 

אתה יכול לצפור להם :p

 

ועכשיו ברצינות ..... חשבת אולי שהשיטה הטובה ביותר לבלום היא עם הבלמים?

אני לא מכיר שיטה טובה יותר ואף אחד פה לא הציע כזאת, ככה שיתכן ואין שיטה כזאת ולכן לא אומרים לך את מה שביקשת.

ENSURE YOUR BRAIN IS WORKING BEFORE PUT YOUR MOUTH INTO A GEAR

-------------------------------------------------------

מקסים.

פורסם

אוף. שום דבר לא עוזר לכם להבין שאני לא הולך לנסוע במאה קמ"ש

ולדרוס ילדים שחוצים כביש?

נראה לכם שאני ירים הנדברקס בלי ניסיון?

(ואין לי ניסיון, אז כנראה אני לא ירים)

פשוט ידע כללי, וסקרנות.

ברור? תודה.

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

פורסם

הם שני דברים שאפשר (וכדאי) ללמוד.

 

1. כל הדיון על תרגילי בלימה עם בלם היד מעידים יותר על הכותב מאשר על הבעיה. רכב נוסעים בנוי לבלימה מיטבית בקו ישר ע"י 4 בלמי הגלגל כאשר רוב העומס נופל על הבלמים הקדמיים בגלל הכוחות המופעלים וכוונם. משיכת בלם היד המפעיל בד"כ רק את הבלמים האחוריים , או נעילת גלגלים אחוריים ושינוי כוון , מפחיתים את יעילות הבלימה.

במקרה שתואר, יש לבלום בלימת חירום עם דוושת הבלם תוך המנעות מנעילת הגלגלים (למי שאין ABS ) כדי לשמר את יכולת ההיגוי . אם מרחק העצירה בכל זאת גדול מדי, יש לנסות להמנע מפגיעה ע"י הסטת ההגה במתינות האפשרית.

 

2. בלם -יד בעברית או hand brake או parking brake באנגלית.

על המושג "אמברקס" (שהוא יציר לשוני וולגרי) עדיף לוותר.

 

נמרוד

פורסם
אוף. שום דבר לא עוזר לכם להבין שאני לא הולך לנסוע במאה קמ"ש

ולדרוס ילדים שחוצים כביש?

נראה לכם שאני ירים הנדברקס בלי ניסיון?

(ואין לי ניסיון, אז כנראה אני לא ירים)

פשוט ידע כללי, וסקרנות.

ברור? תודה.

אם אתה לא הולך לנסוע במאה קמ"ש

ואם אתה לא הולך לדרוס ילדים

ואם אתה לא הולך למשוך בלם יד

 

אז למה אתה שואל?????

 

 

בקיצור ולעניין. גם כאשר מושכים בלם יד, ומבצעים סיבוב של 180 מעלות

רדיוס הסיבוב של האוטו עדיין יותר רחב מהאוטו עצמו.

ועוד משהו , במהירויות גבוהות כמו שכבר נאמר פה תחליק עם הזנב אחורנית ותפגע

בילד עם הזנב של האוטו, כך שלא עשית כלום.

אבל בתכלס, בכביש עירוני, חד סטרי, לא נוסעים מאה קמ"ש ! נקודה!

ולא משנה מה תגיד, אם נסעת במאה קמ"ש - אתה לא בסדר!

 

ולזה ששאל מה בעצם עושים בכביש של 90-100 כשמגיעים לרמזור שהוא נהיה אדום - אז ככה, א. יש חוק שאומר שאסור להאיץ בדרך לרמזור יש חובה לשמור על לפחות מהירות זהה, ואם אפשר, להאיט.

ב. ישראלים מפרשים את החוק הזה - מהירות זהה? אני רואה רמזור ירוק, אני מאיץ עד X מהרמזור, ובX אני שומר על מהירות זהה.

ג. מה שצריך לעשות הוא להאט, לרדת ל70-80 (בנתיב הימני כמובן) ולהתכונן לבלימה. לא לשבת על הברקס, אבל לא ללחוץ על הגז כאחוזי דיבוק.

 

אבל אין תחליף לעירנות הנהג ולמיומנותו. מי שרוצה ללמוד כאלה דברים

בצורה מקצועית

שילך

לקורס

נהיגה

מתקדמת

 

ויתקדם............

Race Smart

פורסם

השאלה המקורית היתה:

 

חשבתי על משהו.

נניח אני נוסע לי 50 בעיר בכביש חד סטרי וילד קופץ לכביש לפני; אני לא אספיק לבלום, האם הרמת האנדברקס וסיבוב חצי הגה על מנת לנסות להסתובב וככה להימנע מפיגעה בילד יכולה להיות יעילה במקרה הזה?

 

במקרה כזה, חס וחלילה, אתה פשוט תפגע בילד, אבל עם הפגוש האחורי.

לא לומדים נהיגה באינטרנט.

סע בזהירות.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

בתור אחד שפגע ברוכב אופניים ב-80 קמ"ש, אני מבטיח לך שאין לך זמן אפילו למצמץ בעיניים אם מישהו קופץ לך לכביש...

 

במקרה שלי פשוט שברתי הגה תוך כדי בלימה חריפה אבל לא הצלחתי להתחמק.

 

אני לא חושב שבמצב חירום יש זמן להוריד את הידיים מההגה...

 

הראל,

ספרינט QV 1.7i

146 1.7 16V

פורסם

DJO תקשיב....

 

 

תשובה חד משמעית, פה אתה לא תקבל ולא בשום מקום אחר (לפי דעתי).

 

הפיתרון היחיד הוא נסיעה איטית ובטוחה, "אם אתה לא רוצה צרות אל תחפש אותן!!!!"

 

את יכול לצפור, לבלום,לישבור הגה.... אם תפגע בהולכ-רגל התוצאה הסופית היא אותה תוצאה .

כלא לך ומוות להולך רגל.

במקום שיש תנועה מוגברת של ילדים סע לאט ובמקום שאפשר להרביץ תהנה.

 

זוהי דעתי יש כאלה שיקבלו אותה ויש כאלה שלא.

 

גלעד

instead of bieng pussy whiped...WHIP THAT PUSSY!


×
×
  • תוכן חדש...