Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אני מבקש מאחד הבנים שילחץ על הדוושה. זה לא גיוס המונים, אפילו לא עניין של זמן איכות. סה״כ עניין של 2 דקות פעם בשנה. פחות מהזמן לכוון ולייצב טלפון.

 

אבל זו התנצחות מיותרת.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

רעיונות מצוינים😅

המכונאי כבר עזר לי לעשות את הבדיקה הזאת 

לפני 13 שעות, sperial כתב:

צמיגים

לא כתוב לי קודי מהירות ועומס, המידות הן 175/65R14

על אילו חברות להסתכל?

 

יש אזור תעשיה בבית שמש עם הרבה פנצ'ריות וגם אוטו דיפו,

מישהו יודע להמליץ לי?

 

תודה לכולם🙏🏼

פורסם

אפשר לנסות צמיג אירופאי מהמותגים העממיים, פאלקן, קלבר, ריקן

אישית ממליץ על גלגלי המגן בשילת אם מזדמנים לאיזור.

חשוב- לא סיני.  במידה 14 הפער לא גדול.

משתדל לעזור

פורסם

הכל רשום ברשיון הרכב, תוכלי להעלות צילום שלו בטשטוש פרטים [ניתן להוריד מאזור אישי]

אני מכיר את קומפיוטסט במודיעין, לרוב היתה חויה טובה.

 

משתדל לעזור

פורסם
לפני 6 דקות, צוברת ניסיון כתב:

איך אני יכולה לדעת מהירות ועומס?

כתוב לך ברישיון הרכב. גם על כל צמיג כתוב.

תבדקי באתרים השיווקיים, טייר-דיל ושות' (גוגל עם מידות הצמיג יוביל אותך לשם),

וברשימת הצמיגיות שם תבחרי אחת שקרובה אלייך.

ככה תקבלי בדיוק את מה שאת רוצה במחיר גלוי, ולא תאלצי להתמודד עם מכבש לחצים

שבהרבה מקומות יפעילו עלייך כדי שתקחי את מה שטוב ורווחי עבורם ולא את המיטבי עבורך.

חשוב לוודא גם שהצמיגים "טריים" ולא מלאי ישן. סביבות חצי שנה +- זה טוב. תאריך הייצור מוטבע על הצמיג.

פורסם

ברישיון בדר"כ מופיע בהמשך הפרטים של שלושת המספרים שכבר רשמת. (קוטר/חתך/רוחב סוליה).

קוד מהירות, אות אנגלית

קוד עומס, שתי ספרות.

 

כמובן אפשר לצלם את דופן הצמיג, שם מופיעים כל הנתונים.

 

האם הצמיגים שלךשחוקים או יבשים?

איזה דגם הם, מה קוד הייצור שלהם 4 ספרות= חודש/שנה

 

כאן יש הסבר קצר על קריאת נתוני צמיגים.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

קודי העומס והמהירות הם צירוף של  2 או 3 ספרות (עומס) ואות לטינית (מהירות). אמורים להופיע ברשיון בצמוד למידות, אבל יתכן שכיוון שמדובר ברכב מ-2008 הם לא מופיעים ברישיון, כי התקנה לרישומם ברישיון יותר מאוחרת.

 

תאריך הייצור מצויין על הצמיג כצרוף של 4 ספרות בתוך אליפסה. שתי הראשונות הן השבוע בשנה ושתי האחרונות שנת הייצור. 5225 יהיה השבוע האחרון של 2025, ואילו 0126 השבוע הראשון של 2026.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 7 שעות, BoazB11 כתב:

. גם על כל צמיג כתוב

לא לסמוך על זה!

רק על הרשיון.

כבר פגשתי מי שהחליף רביעייה ברביעייה אבל במידה הלא נכונה ונכשל בטסט עם 4 צמיגים חדשים דנדשים. 

מסתבר שעד אז הרכב לא באמת ביקר במכון...

 

ואני ממליץ גם להתרחק מהמותג רייקן.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
פורסם (נערך)
לפני כשעה, פריג'י כתב:

לא לסמוך על זה!

רק על הרשיון.

על מה לא לסמוך?

צריך שהכיתוב על הצמיג יתאים לכתוב ברישיון הרכב.

בכל האתרים השיווקיים יש אופציה להזין מס' רישוי ולקבל הצעות תואמות לרישיון,

ללא צורך להקליד ידנית את המידות.

גם כשביקשתי הצעת מחיר ישירות מצמיגייה, שלחתי מ.ר. ולא את המידות.

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
פורסם
לפני שעתיים, פריג'י כתב:

לא לסמוך על זה!

רק על הרשיון.

 

אני עוזר לידידה לתחזק סיריון 2008.

כשבאתי להחליף צמיגים גם אמרתי שאני לא סומך על מה שמותקן אלא רק על הרישון, פתחתי את הרשיון.

 

אבל כמו בהרבה מכוניות ישנות, ברישיון של סיריון 2008 אין בכלל ציון קוד מהירות ועומס, רק מידת הצמיג. 

אז מחוסר ברירה הלכתי לפי מה שהיה מותקן כבר.

 

IMG_20260427_083743.thumb.jpg.88dc4351665b9d32dea3c726d51fe934.jpg

לפני 9 שעות, IsraCar כתב:

ברישיון בדר"כ מופיע בהמשך הפרטים של שלושת המספרים שכבר רשמת. (קוטר/חתך/רוחב סוליה).

קוד מהירות, אות אנגלית

קוד עומס, שתי ספרות.

כפי שתוכל לראות, לא תמיד זה מופיע, כנראה הוסיפו מעל שנת ייצור מסויימת. 

לפני 3 שעות, sperial כתב:

אבל יתכן שכיוון שמדובר ברכב מ-2008 הם לא מופיעים ברישיון, כי התקנה לרישומם ברישיון יותר מאוחרת.

נכון.

  • אהבתי 1

 

 

פורסם

בוקי - תודה. ביססת את מה שנכתב קודם - קודי המהירות והעומס לא צוינו ברישיונות, דומני שנוספו ב-2009.

 

ולגבי מידות - ברכב שאיני מכיר את עברו לא הייתי מסתמך על מה שמותקן, אנשים משנים ולא בהכרח מעדכנים ברישיון.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני כשעה, BoazB11 כתב:

על מה לא לסמוך?

על מה שכתוב על הצמיג... יכול להיותשהצמיגים על הרכב הם extra load כשלא צריך כי זה מה שהיה במלאי, וכבר ראיתי רכב שהמידה שמותקנת שונה מהרשיון, והצמיגאי אמר שזה מה שהיה קודם אז זה מה שהוא שם... מיותר לציין שהרכב נכשל בטסט.

 

מה שבוקי כתב סגר את העניין, כנראה שלא מופיע ברשיון קוד מהירות ועומס.

ובכל זאת, אם אין דרישה לצמיגי xl, בטח באוטו קל כמו סיריון, כנראה שלא צריך לשים אותם.

פורסם

נדמה לי שמה שהרכבתי היה עם קוד עומס 82 (475 קילו לצמיג) וקוד מהירות T  (עד 190 קמ"ש).

 

שני המספרים האלו הרבה מעל למשקל הרכב הזה ולמהירות אליה הוא מסוגל להגיע אז לדעתי זה מספיק. 

כאמור אני לא יודע מה הגיע שם במקור. 

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם
בתאריך 26.4.2026 בשעה 01:32, צוברת ניסיון כתב:

 

אמיתי ככה עובדים לפני כל טסט? או שיש איזה שיעור שמחכה שאני אלמד אותו...

 

 

את עם רכב בן 18. אז כל טסט זה אתגר קטן. אבל זה רכב מסוג אמין, עמיד וזול לתחזוקה.

 

את צריכה מוסכניק שאת סומכת עליו ולתזמן טיפול שנתי לפני הטסט וגם לשקול שהוא יעביר לך את הרכב טסט באותה ההזדמנות. לדעתי לוקחים על זה כ 200 שח.

 

יש מצב שאחרי יישור הקו שאת עושה כעת הרכב ידרוש פחות תחזוקה בהמשך. ייתכן שלא.

 

זו קצת טרחה ולא כיף אבל בשורה התחתונה רכב זול ישן ואמין זו התחבורה הפרטית הזולה ביותר.

 

ברכב שעולה 50,000 שח תהיה ירידת ערך של מספר אלפים כל שנה וביטוח יקר יותר.

להרבה אנשים יותר קשה לשלם במוסך מאשר לביטוח/ירידת ערך. אבל זה עניין רגשי יותר מכלכלי.

 

כל עוד הרכב מפגין אמינות תמשיכי איתו. ותסתכלי על עלויות התחזוקה לא מול שווי הרכב, אלא מול השירות שהוא נותן לך והחלופות.

 

הדילמה תבוא בתיקונים יקרים: תיבת הילוכים, מנוע ומזגן.

אני מקווה בשבילך שייקח זמן עד שהם יבואו. ואז כשיבואו תכירי טוב את הכלה ותדעי האם שווה לתקנם או להפרד.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...