Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

ברשותנו דאציה דאסטר משנת 2021, PRESTIGE FL. (כבר לא בתקופת האחריות).

בחצי השנה האחרונה הפסיקו לפעול נוריות האיתות בפנסי הקדמיים. תחילה בפנס הימני,  כחדשיים-שלושה אחר כך בפנס השמאלי.

ברור במוסך מורשה לרכבי דאציה העלה שלא נתן להחליף את הנורית עצמה (נורית לד). צריך להחליף את מיכלול הפנס הקדמי!!!

עלות החלפת פנס + התקנה כ- 5,250 (חמשת אלפים מאתיים וחמישים ש"ח), כולל מע"מ. החלפת שני הפנסים: כ- 10,500 (עשרת אלפים וחמש מאות ש"ח ).

התמחור הנ"ל עבור פנס חדש מקורי. פנס תחליפי נתן להפחית עלויות בכ 470 ש"ח לפנס. 

פניה ליבואן: חברת פריסבי, בבקשה שיקחו אחריות ויוזילו עלויות נענתה בשלילה כי תקופת האחריות פגה.

שואלים:

1. האם עוד בעלי דאציה דאסטר נתקלו בבעיות עם פנסי האיתות הקדמיים? (הבנו מחשמלאי רכב שנוריות האיתות בדאסטר מתקלקלות לעיתים תכופות).

2. מה לדעתכם אפשר לעשות ע"מ להקטין את ההוצאה הכספית הלא הגיונית?

3. האם לדעתכם חברת דאציה, כיצרנית שתכננה פנס איתות שלא נתן להחליף בו את הנורית במחיר סביר, אמורה להוזיל משמעותית את מחיר הפנס או לעשות ריקול (RECALL) ולאפשר החלפת הפנס על חשבונה. (קיה עשו זאת לפנסי רכב שלהם. לקחו אחריות ל 9 שנים לפנסים).

תודה מראש....

  • לא הבנתי... 2
פורסם

לבדוק אם במקרה פוליסת ביטוח "פנסים ושמשות" מכסה כזה דבר.

לבדוק אם יש חשמלאי כזה או אחר שמנוסה בתיקון הפנסים.

לרכוש חלקים תחליפים זולים בהרבה ממה שהוצע לך.

לרכוש באופן דומה תחליפי/מקורי מחו"ל. לוודא כי עומד בתקינה נדרשת וחוקי הייבוא.

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

נשמע לא סביר. מה אומר ספר המשתמש?

 

אם זה אכן כך, החלפת נורות עולה 5000 ש"ח לאחת, לדעתי זה בסיס לתביעה.

ייצוגית. או באופן מהר יותר, תביעה קטנה.

 

אף אחד שקונה מכונית לא מצפה לדבר כזה. המוכר הסתיר פרט מהותי לפני המכירה. זה "אי-התאמה", לפי החוק.

 

אני מקווה שהחלפת שמן מנוע לא דורשת החלפת מנוע?

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי elera
פורסם

לעניות דעתי הלד הוא לא הבעיה אלא הדרייבר (?) שלו... אולי אמורים להחליף רק אותו

נכון שזה עדיין מצריך פו"ה פגוש או מה שלא יהיה אבל עדיין לא פנקס קומפלט.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני שעתיים, kf01ya02 כתב:

ברור במוסך מורשה לרכבי דאציה העלה שלא נתן להחליף את הנורית עצמה (נורית לד). צריך להחליף את מיכלול הפנס הקדמי!!!

כל הטכנולוגיה הזו... כיף גדול.

הייתי מפרק את הפנס ומביא אותו לאיזה אלקטרונאי או חשמלאי שפשוט יחליף עצמאית את נורית ה- LED או את הבקר שלה.

יש כזאת אפשרות?...

  • אהבתי 2
פורסם (נערך)

הפתרון:

להשתנמך לפנס עם נורות רגילות, כמו בקישור ש"טום22" הביא.

ב 850 שקל לכל צד + נורות שתצטרך להוסיף + חשמלאי שיצטרך להתקין ולכוון, זו כבר עלות שאפשר לחיות איתה.

 

(עריכה)

לאחר עיון מחודש, שנת 2021 הייתה שנת מעבר בדגם המדובר.

באתר אוטו365 יש גם פנסי ראשיים לד, במחיר נוח בהרבה ממה שרשמת שקיבלת בפריזבי. 

הנה הקישור

עריכה אחרונה על ידי IsraCar
  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
בתאריך 30.8.2025 בשעה 17:30, SlowRide כתב:

למה זה לא סביר?

ככה זה עם פנסי לד.

נראה לי די ברור למה זה לא סביר.

אם לך זה סביר, אז כנראה זה מה שהיצרן או היבואן מתבססים עליו.

 

אגב, מתחבר לנושא, כתבה מהיום:

ציטוט

בעלי מכוניות AIWAYS שרוצים להחליף פנס תקול גילו שאין פנסים זמינים לרכישה בישראל - ובלי זה הרכב לא יכול לעבור טסט.

כך, אחד מבעלי AIWAYS U5 התלונן: "הרכב שלי לא עובר טסט בגלל נורה שרופה, לא יודעים להגיד לי מתי יהיו פנסים".

 

עריכה אחרונה על ידי elera
  • אהבתי 1
  • מבאס 1
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אבל מה לא סביר בזה?

הפנס מיוצר כיחידה סגורה. פנסי לד זה חלק מהאבזור של הרכב ואתה כרוכש אמור לדעת את זה, שלא מדובר בפנס הלוגן פשוט עם נורות אלא בלד, לטוב ולרע.

מה ההבדל בין זה לבין איזה מסך מגע בקונסולה שמתקלקל ועולה אלפי שקלים? 

 

  • מבאס 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני 16 שעות, SlowRide כתב:

הפנס מיוצר כיחידה סגורה. פנסי לד זה חלק מהאבזור של הרכב ואתה כרוכש אמור לדעת את זה, שלא מדובר בפנס הלוגן פשוט עם נורות אלא בלד, לטוב ולרע.

יש שני עניינים. האם הלקוח מודע לזה מראש, והאם בכלל זו שיטה הגיונית.

לגבי הגיוניות, אין סיבה מהותית ש-LED לא יאפשר החלפה רק של מקור התאורה ולא כל המסביב.

 

וגם אם מקור התאורה הוא אלמנט נפרד, יש יתרון בחיבור וצורה סטנדרטיים - בשביל עיצוב, אולי אפשר להשתמש במוליכי אור.

לדעתי, אם השוק לא יכול להוביל לתוצאה הזו אז צריך חקיקה (אירופה?), כמו שקרה עם סלולרים ומטענים.

 

מזכיר לי קצת תאורה ביתית.

גם שם יש זליגה לכיוון שילוב של גוף התאורה עם האלמנט שיוצר אור. כשיש בעיה, זורקים הכל לפח. ומהצד השני, נורות מעוצבות שהן כמעט גוף תאורה בפני עצמן.

 

זה גם לא כלכלי, וגם ייצור זבל.

ובמקרה של מכוניות, גרוע הרבה יותר.

 

ציטוט

מה ההבדל בין זה לבין איזה מסך מגע בקונסולה שמתקלקל ועולה אלפי שקלים? 

אם אי אפשר להשתמש במכונית בלי המסך זו אכן בעיה.

אבל נראה לי שמקורות תאורה יותר סביר שיהיו צריכים החלפה. טמפרטורה גבוהה במקום צפוף בלי איוורור.

 

עריכה אחרונה על ידי elera
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

פנסי לד כאלה קיימים כבר שנים ואין תלונות ברמה של קטסטרופה. לא פה ולא בעולם. דווקא בלד אין טמפרטורה גבוהה כמו בנורות הלוגן, זה אחת הסיבות למה מייצרים את זה כיחידה סגורה. זה אמור להחזיק משמעותית הרבה זמן. 

ההיגיון של היצרנים זה שתקנה מהם רכבים ולא מעניין אם 3 שנים מתום האחריות נשרף פנס לד שצריך להחליף את כולו, כמו שלא מזיז להם שמסרק הגה חשמלי מתקלקל או כל דבר אחר. העיקר שלא יתקלקל כשהאוטו חדש.

אם זה טוב או רע, זה טוב ליצרן. גם בתאורה לבית. 

 

  • מבאס 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

יש עוד יצרני רכב שבהם תאורות הלד בפנס ראשי (איתות, תאורת יום וכו') לא ניתנות להחלפה בנפרד

וזה מחייב החלפת כל מכלול הפנס הראשי.

כבר ראיתי מכוניות שכשנשרף האיתות צד שבתוך ראי הצד, צריך להחליף את כל מכלול המראה שהנו יקר.

יצרני הרכב מרוויחים לא מעט ממכירת חלפים.

בברכה  -  רפי לין

  • מבאס 2

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...