Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
בתאריך 1.9.2025 בשעה 21:03, רפי לין כתב:

יש עוד יצרני רכב שבהם תאורות הלד בפנס ראשי (איתות, תאורת יום וכו') לא ניתנות להחלפה בנפרד

וזה מחייב החלפת כל מכלול הפנס הראשי.

כבר ראיתי מכוניות שכשנשרף האיתות צד שבתוך ראי הצד, צריך להחליף את כל מכלול המראה שהנו יקר.

יצרני הרכב מרוויחים לא מעט ממכירת חלפים.

בברכה  -  רפי לין

א. תודה לכל המגיבים, הייתי מנותקת מהמחשב ולא הגבתי מידית.

 

ב. בתגובה לרפי לין ול SLOW RIDE- אכן נראה לנו שהאבזור בדצ'יה דאסטר מהמודל שלנו (מודל 2021, לא מכירים את המודלים האחרים) נבנה כך שיחזיק מעמד 4-5 שנים בלבד, עד לאחר תקופת האחריות (3 שנים בלבד). 

במקביל לתקלה עם פנסי האיתות התקלקלו אצלנו גם:

- הצופר שעובד רק לסרוגין, כשבא לו, לא בהכרח כשצריך אותו. במוסך אמרו להחליף צופר, כ 500 שח.

- מסך הרוורס לעיתים לא פועל בכלל.

-לפני יומיים גם נורית הדרך בפנס השמאלי שווקה חיים. (זאת בנוסף לתקלה "המקורית" פנס האיתות שלא עובד...).

 

כלומר נראה שזו ממש שיטה בשנים האחרונות- לייצר אבזור זול ברמה נמוכה.... הבעיה שלרכוש חלפים מקוריים עולה הון תועפות, בלי פרופורציה לעלות הרכב.

וכמובן- גורם לירידת ערך גדולה של הרכב. 

 

 

בתאריך 1.9.2025 בשעה 00:05, FROGIE כתב:

האיתות בפנס פוסל בטסט?

בוודאי! פנסי האיתות נבדקים בטסט, גם קידמיים, גם אחוריים.

פוסלים אותך עד שיתוקנו. (פעם נתן היה לגשת לחשמלאי לצד מכון הרישוי, להחליף נורית תמורת כמה שקלים, והכל היה מסודר) 

זו גם עברת תנועה לא לאותת בפניה, או בעקיפה, או בכל סטיה מהמסלול.

יתכן שגם גוררת נקודות.

לכן מאד מרגיז שהפתרונות הטכניים ה"מתקדמים" באבזור שנחשב בטיחותי וחובה בכל רכב, כל כך יקרים!

  • מבאס 1
פורסם

שנהיה בריאים...

מהשרשור הזה ומאחרים אני למד לשים לב ברכב המשומש הבא שלי:

1. לא להתקרב לפנסי LED משום צורה וסגנון אם אי אפשר להחליף בהם נורה כששהיא נשרפת וגמרנו. זה לא הגיוני שכשנשרף רכיב אחד צריך להחליף את כל הפנס או את כל המראה כולה.

פשוט לא סביר בעליל.

2. להתרחק ממערכות Start&Stop מטומטמות שמגבירות בלאי של מכלולים ושדורשות מצבר יקר מאוד ולא תורמות לשום דבר.

לעזאזל עם השטויות האלו כבר.

טימטמו לנו את הבריאות.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

עוד כמה שנים זה יהפוך לסטנדרט. כמו פנסי פלסטיק מצהיבים, מסכים שמפעילים פונקציות קריטיות כמו מזגן, בלם חניה חשמלי, מראות חשמליות וכל זה.

גם אני העדפתי לרכוש רכב בלי פנסי לד מקדימה (מאחורה לא היתה ברירה) אבל בעתיד לא יהיה אפשר לברוח מזה.

  • מבאס 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

פעם פסלו אותי בטסט בפאסאט עם לד של האיתות במראה ופשוט פירקתי את הפנס קדחתי לו מאחורה מספר חורים קטנטנים חיברתי נורות מאליאקספרס חיברתי את כל החיווט לשקע המקורי וזה עדיין עובד כבר כמעט שנה יפה מאוד זה בהחלט יכול להיות פיתרון זמני לפחות (אם מחליפים בסוף כי אחרי זה באמת לא יהיה אופציה לשחזר את המקור) 

פורסם
בתאריך 30.8.2025 בשעה 16:50, Tom_22 כתב:

לבדוק אם במקרה פוליסת ביטוח "פנסים ושמשות" מכסה כזה דבר.

לבדוק אם יש חשמלאי כזה או אחר שמנוסה בתיקון הפנסים.

לרכוש חלקים תחליפים זולים בהרבה ממה שהוצע לך.

לרכוש באופן דומה תחליפי/מקורי מחו"ל. לוודא כי עומד בתקינה נדרשת וחוקי הייבוא.

תודה,

פנינו ליבואן. אין פנסים חליפיים לדגם שלנו... רק המקוריים.

המחיר קצת נמוך יותר מההצעה של המוסך...

עדיין לא הגיוני: צריך להחליף פנס בגלל נורית איתות שלא עובדת. 

שוב תודה לכל המגיבים.

עדיין לא פתרנו את הבעיה.

מחפשים לנו פנסים חליפיים לדגם שלנו.

כנראה שאין.

האם מישהו יודע איך נתן לפנות לחברת דאצ'יה ברומניה?

אולי יכירו באחריות שלהם לנוריות איתות לד שמתקלקלות אחרי 4 שנים (כאמור 2 הנוריות התקלקלו), ויאפשרו תיקון במחיר סביר? 

בתאריך 9.9.2025 בשעה 00:58, גרנד פריקס כתב:

פעם פסלו אותי בטסט בפאסאט עם לד של האיתות במראה ופשוט פירקתי את הפנס קדחתי לו מאחורה מספר חורים קטנטנים חיברתי נורות מאליאקספרס חיברתי את כל החיווט לשקע המקורי וזה עדיין עובד כבר כמעט שנה יפה מאוד זה בהחלט יכול להיות פיתרון זמני לפחות (אם מחליפים בסוף כי אחרי זה באמת לא יהיה אופציה לשחזר את המקור) 

תודה,

התקנת את הנוריות לבד או אצל חשמלאי רכב?

לנו אין ידע טכני לטפל בזאת בעצמנו.

האם חשמלאי רכב מוכן לבצע פתרונות עוקפים כאלה? 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...