Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נחסכו לי 20K ש"ח – האם היצרנים לא רוצים שנשים לב?


EliC25

פוסטים מומלצים

יש בלי סוף התראות בטיחות - סטיה מנתיב, פנצ'ר, התקרבות מסוכנת לרכב שמלפנים, רכב בשטח מת ועוד.

יש התראות שירות - טיפול, לחץ אוויר, מסנן מערכת איוורור, נוזל לוישרים, מפלס נוזל קירור ועוד

 

בהחלט מבחינתי כל המרבה הרי זה משובח. בוודאי לפרמטרים שיכולים להאריך חיי מנוע - טמפ' שמן למשל,  וגם לחץ.

היום עם צגים דיגטליים אין שום סיבה של חוסר בנדל"ן ברכב או עלויות להקפיץ הודעות מסוג זה.

 

לחלק מהאצ' ספורטיביות יש מצב חיווי עפ"י בחירה שמשקף נתונים כמו טמפ' גיר, שמן מנוע, לחץ שמן ועוד.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, EliC25 כתב:

אבל יש חיישנים של חום מנוע ואפילו מפלס (בE28 של חמי מלפני יותר מ40 שנה יש חיישן מפלס)

הבקשה היא שההתראה תהיה קולית ולא סתם נורה..

הייתה תקופה שחיישן הטמפ' בצרפתיות היה לינארי ובאמת מד חום המנוע היה זז ומשחק ונותן לך חיווי אמיתי על המצב.
הבעיה? להבנתי זה הלחיץ את הלקוחות...

אני כבר לא יודע מה עדיף, אנחנו משתמשי רכב די מתקדמים, אז לא יודע אם זה מקרה מייצג.
בכל מקרה למי שזה חשוב לא צריך חיישנים ונורות, מרימים מכסה מנוע, רק פעם בשבוע אפילו, בדוקים שמן ומים ויכולים למנוע המון תקלות יקרות.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בכל הרכבים שאני מכיר, בספר הרכב כתוב לבדוק נוזלים ולחץ אויר בצמיגים בתדירות כזו או אחרת. ראיתי אפילו כאלה שכותבים לבדוק בכל תדלוק.

אי אפשר להתריע על כל דבר אחרת אנשים שלא כל כך אכפת להם איך דברים עובדים לא ירגישו בטוחים להשתמש ברכב כי מבחינתם רכב שמתריע על כל פיפס שאיזה חיישן לא הרגיש טוב בבוקר ובצהרים כבר עבר לו זה רכב שעושה דרמות מיותרות.

למשל ברנו שהיתה לי, אם לחץ האויר בגלגל יורד מתחת psi מסויים אתה מקבל ציפצופים והיבהובים אדומים עם הכיתוב stop! למרות שאפשר להמשיך לנסוע בלי שום בעיה, לעצור במקום בטוח ולהחליף את הגלגל. 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד הדברים היפים בסוזוקי. התראת TPMS מקפיצה מסך צהוב עם ציון לחץ האוויר בכל גלגל (ב-kPA). מאפשר לראות את מידת הדחיפות - האם מדובר בפנצ׳ר חמור או סתם שילוב של קצת הזנחה וירידת הטמפרטורה החיצונית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, farkash7 כתב:

הבעיה? להבנתי זה הלחיץ את הלקוחות...

יותר מלחיץ אותי לגלות הוצאה לא צפויה בגובה משכורת +

לפני כשעה, farkash7 כתב:

אני כבר לא יודע מה עדיף, אנחנו משתמשי רכב די מתקדמים, אז לא יודע אם זה מקרה מייצג.

אני בקהילה של מאות בעלי גרנד ויטרה.

כמות המנועים שהלכו שם בגלל התחממות גבוהה וזה מוביל לשאלה על התכנון הלקוי של מערכת ההתראות לגבי חום מנוע.

לפני 37 דקות, SlowRide כתב:

אי אפשר להתריע על כל דבר אחרת אנשים שלא כל כך אכפת להם איך דברים עובדים לא ירגישו בטוחים להשתמש ברכב כי מבחינתם רכב שמתריע על כל פיפס שאיזה חיישן לא הרגיש טוב בבוקר ובצהרים כבר עבר לו זה רכב שעושה דרמות מיותרות.

 

אז בעל רכב שמבין יותר, כמונו, יודע לא להתרגש מכל תקלה שקופצת, גם אם לפעמים זו נורה של בקרת החלקה סתם כי התלכלך החיישן. כמו שכתבתי בתגובות קודמות - גם ה508 שלי מצפצפת על כך שנורה שרופה (חשיבות בינונית) כמו שהיא מצפצפת על חום מנוע (חשיבות גבוהה) וכמו שהיא מצפצפת על נוזל שמשות (חשיבות נמוכה). יש דרך לעבור בין לא להתריע על תקלות קריטיות מאוד כמו לחץ שמן נמוך או טמפרטורה גבוהה, לבין להתריע על כל פיפס.

לפני 20 דקות, sperial כתב:

דבר אחד יפה בסוזוקי.

תיקנתי לך ;-) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתאים את עצמי לרוח הפורום 😉

 

חוץ מזה, אחרי ליאנה כל רכב נראה טוב.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טעיתי אבל לא הייתי רחוק, אז הלכתי לבדוק בספר רכב

image.png.b3f82d1cc038dcd6fca3d18ebebf82b2.png

 

המאוורר נפתח ב98, מהירות שניה ב105 לזכרוני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, EliC25 כתב:

אני בקהילה של מאות בעלי גרנד ויטרה.

כמות המנועים שהלכו שם בגלל התחממות גבוהה וזה מוביל לשאלה על התכנון הלקוי של מערכת ההתראות לגבי חום מנוע.

לא מכיר את הויטרה. לא יודע מה הסיפור שם.
אני מניח שיש שם שעון חום מנוע ונורה? זה מה שיש במקרה הטוב בשאר הרכבים היום בשוק, אז למה מנועים שם הולכים? כנראה סיבה אחרת... אולי המרווח שם בין ההתראה לקטסטרופה הוא לא מספק - בעיית תכנון של היצרן.
עדיין, אני מניח שאם אנשים היו בודקים שמן ומים היו שמים לב לנזילה ומצילים מנועים, בדיוק כמו שקרה לך.

גם אני לא מזמן שמתי לב לאיבוד מים איטי באחד הרכבים שלי בבדיקות השבועיות של מפלס המים, מילאתי, עבר שבוע שוב איבוד. הסתכלות מעמיקה יותר חשפה נזילה בחיבור של אחד מצינורות המים למנוע, תוקן.
כמה הייתי משלם אם זה היה מסתבך? המון, אבל בשביל זה אני מרים מכסה מנוע פעם בשבוע, זה לא יתפוס קטקטרופה כמו צינור שנקרע באמצע נסיעה, אבל בהחלט יעזור בהמון מקרים אחרים.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שם נורה, יש רק שעון חום מנוע.

למה הולך? כי אם החום מנוע מטפס לך - זה עניין של 10-20 שניות עד שהנזק בלתי הפיך. אתה צריך להביט בשעון החום באופן תדיר כדי לתפוס את זה בזמן.

תוסיף לזה נקודות כשל לא מעטות במערכת הקירור שמצטברות, באופן די הגיוני, ברכב בן כמעט 20, וקיבלת הרבה מקרי התחממות.

בשלוש שנים שהרכב אצלי, המערכת שקיבלה הכי הרבה יחס הייתה מערכת הקירור:

  1.  מלכתחילה קניתי את הרכב אחרי שעבר החלפת מנוע. דיברתי עם הבעלים המקורי שהחזיק בו 12 שנה והוא סיפר שהרכב התחמם והוא מכר אותו בזול למכונאי. המכונאי החליף מנוע אבל לא טיפל במקור לבעיית ההתחממות, שהייתה פקק רדיאטור תקול. הבחור שקניתי ממנו גם החליף את המאווררים (לסיניים)
  2. את הפקק החלפתי בטיול הראשון כששמתי לב שאני ממלא ליטר נוזל קירור בכל הפסקה במסלול, כשהגעתי הביתה בדקתי את הפקק וראיתי שהוא לא מחזיק לחץ.
  3. כמה חודשים אחר כך הרכב התחמם לרגע באוגוסט, מיד כיביתי מנוע ולאחר מכן החלפתי תרמוסטט ומשאבת מים
  4. כמה חודשים לאחר מכן בטיול גם כן - מניפת המאוורר (הסיני ההוא שהוחלף) נשברה. פה אני לא מאשים את סוזוקי כי זה לא מאוורר מקורי. החלפתי למאוורר מקורי.
  5.  בסמוך למקרה הזה - החלפת יאת 2 צינורות הכניסה והיציאה של רדיאטור החימום, כי התחילו להיסדק.
  6. ויש את המקרה מעכשיו של הברך פלסטיק הזו עם 2 הצינורות שהוחלפו בהחלפה יזומה על הדרך. 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, EliC25 כתב:

אין שם נורה, יש רק שעון חום מנוע.

למה הולך? כי אם החום מנוע מטפס לך - זה עניין של 10-20 שניות עד שהנזק בלתי הפיך. אתה צריך להביט בשעון החום באופן תדיר כדי לתפוס את זה בזמן.

תוסיף לזה נקודות כשל לא מעטות במערכת הקירור שמצטברות, באופן די הגיוני, ברכב בן כמעט 20, וקיבלת הרבה מקרי התחממות.

בשלוש שנים שהרכב אצלי, המערכת שקיבלה הכי הרבה יחס הייתה מערכת הקירור:

  1.  מלכתחילה קניתי את הרכב אחרי שעבר החלפת מנוע. דיברתי עם הבעלים המקורי שהחזיק בו 12 שנה והוא סיפר שהרכב התחמם והוא מכר אותו בזול למכונאי. המכונאי החליף מנוע אבל לא טיפל במקור לבעיית ההתחממות, שהייתה פקק רדיאטור תקול. הבחור שקניתי ממנו גם החליף את המאווררים (לסיניים)
  2. את הפקק החלפתי בטיול הראשון כששמתי לב שאני ממלא ליטר נוזל קירור בכל הפסקה במסלול, כשהגעתי הביתה בדקתי את הפקק וראיתי שהוא לא מחזיק לחץ.
  3. כמה חודשים אחר כך הרכב התחמם לרגע באוגוסט, מיד כיביתי מנוע ולאחר מכן החלפתי תרמוסטט ומשאבת מים
  4. כמה חודשים לאחר מכן בטיול גם כן - מניפת המאוורר (הסיני ההוא שהוחלף) נשברה. פה אני לא מאשים את סוזוקי כי זה לא מאוורר מקורי. החלפתי למאוורר מקורי.
  5.  בסמוך למקרה הזה - החלפת יאת 2 צינורות הכניסה והיציאה של רדיאטור החימום, כי התחילו להיסדק.
  6. ויש את המקרה מעכשיו של הברך פלסטיק הזו עם 2 הצינורות שהוחלפו בהחלפה יזומה על הדרך. 

 

ברכבים ישנים היה חיישן על הרדיאטור שמפעיל את המאווררים לפי טמפ' המים שכונה  טרמוסוויץ'. 

בטמפ' מסוימת  היה סוגר מעגל ומפעיל את המאוורים. אם הייתה בעיית התחממות היית מחליף לאחד שסוגר מעגל בטמפ' יותר נמוכה.

על כל אחד מהם היה כתוב את הטמפ' פעולה.

בבעיות יותר רציניות היו מקצרים ונותנים למאווררים לעבוד קבוע, והמפונקים היו מעבירים חוט לדשבורד עם סוויטץ' OFF-ON לקיץ חורף נסיעה רגילה או ספורטיבית.

 

כיום טמפ' המים והשליטה במאווררים עברה למחשב והוא קובע מתי לפתוח את המאווררים לפי התכנות שלו.

למי שיש הבנה וציוד מתאים יכול לשנות פרמטרים במחשב כולל באיזו טמפ' לפתוח את המאווררים בלי להחליף שום חלק.

במקומך הייתי עושה מחקר קטן באינטרנט איך להוריד את הטמפ', ואיזה ציוד נדרש. זה לא בהכרח אלפי שקלים, לפעמים מאות או עשרות.

אופציה נוספת ללכת למי שמתעסק בטיונינג ולבקש ממנו הצעת מחיר לזה. בשבילו זה 5 דקות אם הוא מקצועי.

אם זו תקלה סדרתית שווה לבדוק את הנושא לעומק. מספיק שהטיונר עושה לאחד, לכל השאר זה העתק הדבק.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.2.2025 בשעה 20:18, alechko01 כתב:

דבר ראשון לחץ שמן מנוע היה נמדד אצלי ב2000 סלד ,ואצלי רכב דאציה  דיזל שרב הכוח מקבלים ב1750 סלייד ,אז שיניתי ל900 ודי דומה עם מד חום ,לא היה בצג וכן הצלחתי להפעיל ויש לי עכשיו הצגה של חום מנוע בצג 

אתה יכול אולי לשתף, עם איזה תוכנה ואיזה מתאם או כבל עשית את זה?

 

וגם לגבי דגימת לחץ שמן ב 2000 סל"ד, איפה זה רשום שהוא דוגם רק ב 2000 סל"ד?

כמו כן איך אתה מאפס את נורת הטיפול (אותה תוכנה?) ואיפה מוצג נתון הטמפרטורה? אין שם יותר מידי מקום במסך הקטן בלוח שעונים, זה בא על חשבון משהו אחר?

 

תודה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Buki כתב:

אתה יכול אולי לשתף, עם איזה תוכנה ואיזה מתאם או כבל עשית את זה?

 

וגם לגבי דגימת לחץ שמן ב 2000 סל"ד, איפה זה רשום שהוא דוגם רק ב 2000 סל"ד?

כמו כן איך אתה מאפס את נורת הטיפול (אותה תוכנה?) ואיפה מוצג נתון הטמפרטורה? אין שם יותר מידי מקום במסך הקטן בלוח שעונים, זה בא על חשבון משהו אחר?

 

תודה. 

היי.

קיבלתי אזהרה על הודעה משום מה..אבל לך אני אשמח לתת מענה.

אם תרצה אשלח לינקים בפרטי כי שם אני מסביר (לא בעברית )איך  אני מבצע כל הפעולות.

בגדול תוכנה היא DDT4all מותקנת על המחשב נייד שאיתו התחברתי לOBD דרך BT .שם עשיתי המון שינויים כולל אפילו סקלה של רמת דלק , ניתוק סטארט סטופ , תצוגה טמפרטורה חום מנוע  על ידי קווים (לא הכי נוח כל קוו 25 מעלות), לוח שעונים נדלקים שאני פותח דלת של נהג , ניתוק הפעלת  וישר בנסיעה לאחור, הפעלתי שעון בלוח כי לא היה לי , סקלה של דלק שיניתי כי לא אהבתי חלוקה מקורית . תוכנה מבצעת קריאה של בלוקים ברכב ומציגה רב הפרמטרים בצורה די ברורה. ניתן לשנות זמן טיפולים לפי ימים ,ניתן גם לאפס טיפולים.כל זה היה לי לפני 8 שנים.

שום דבר לא בא על חשבון של משהו אחר ,כי נוסף לי עוד מסך בדפדפן, דבר סופר טיפש שלא נגיש את זה במקור . מפחד כבר לכתוב מילים על יצרן, כי ישר מקבל אזהרה.

יותר מאוחר מצאתי תוכנה די נחמדה שעושה הרבה דברים כמו עם תוכנה שרמשתי מקודם רק שהפעם היא מותקנת אצלי בטלפון בעזרתה אני מאפס טיפולים. שמה car scanner ניתן להוריד אותה חופשי רק שחלק מהפונקציות מופעלות כאשר רוכשים אותה בגרוש וחצי ואיתה משתמש עד היום ולרב כדי לבצע איפוס.

בברכה.

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף להמלצה על CAR SCANNER

מנוי לכל החיים עולה 3 דולר

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...