Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום,

 

אני מתעניין ברכישת רכב,
מצאתי סיטרואן C5 איירקרוס שנת 2020, פרטית,  מנוע 1.6 בגימור Shine Pack עם 67 אלף ק"מ.
יש לי כמה שאלות.
1. הגיוני שהמחיר של המוכר נכון לעכשיו הוא כ-15% מתחת למחירון? לרכב הזה עד כדי כך אין שוק? או שמא יתכן ומדובר בחתול בשק? (מודה שאני לא מכיר יותר מידי את השוק של סיטרואן, קראתי שהגרסה הזו אמינה ואני מחפש אמינות).
 
2. קיבלתי את היסטוריית הרכב, כתוב שהוחלפה רצועת מנוע עקב שריקות בטורים נמוכים, מסתבר, שבסוף מה שפתר את בעיית השריקות הייתה החלפת מכסה שסתומים, האם יש מה לחשוש בעתיד מדבר כזה?
 
3. נדלקה לרגע מנורת מד חום והרכב הוכנס למוסך, לפי מה שכתוב בתיעוד, חוסר של 1 ליטר מים, לא נמצאו נזילות, לאחר מכן הרכב לא התחמם, הגיוני שייעלמו 1 ליטר מי קירור במערכת סגורה בצורה כזו? בבדיקה שבוצעה לרכב מטעם סוכנות רכב (כי הרכב יתכן ויוחלף בטרייד אין - המוכר רוצה ללכת עם מי שישלם יותר) דווקא מערכת הקירור מסומנת כתקינה.
 
תודה לעוזרים.
עריכה אחרונה על ידי Gilma
פורסם

סיטרואן הוא מותג עם מוניטין לא משהו, מכאן מחיר המחירון של המשומשות אמור להיות אטרקטיבי.

מנוע 1.6 בנזין (180 כ״ס) הוא מנוע מוצלח, אך בנסועה של קרוב ל-100K ק״מ יכול לדרוש אחזקה יקרה יחסית עקב בלאי מוקדם יחסית של הקטליזטור.

במנוע זה צורך בהחלפת מכסה שסתומים (שבו משולב שסתום PCV) הוא מוכר, אך לרוב נדרש בנסועה גבוהה יותר (אזור ה-100K ק״מ).

כל מערכת קירור סגורה מאבדת נוזל בצורה איטית (סד״ג של כוס בשנה). בטיפול השנתי במוסך, לרוב ישלימו את מפלס נוזל הקרור, כך שזה נשמע תמוה במקצת אבל לא חסר הגיון. 

 

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

מתי היה הסיפור עם מי קרור שנעלמו? לאחרונה?

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)
לפני 16 דקות, vladclar כתב:

מתי היה הסיפור עם מי קרור שנעלמו? לאחרונה?

 

כן, לאחרונה, לפני שלושה שבועות.
טיפול אחרון (הרכב טופל במוסכי יבואן) היה בדצמבר 23, לא מצוין לפי היסטוריית הטיפולים שמתישהו מילאו/הוסיפו מי קירור.

 

לפני 16 דקות, menir1 כתב:

סיטרואן הוא מותג עם מוניטין לא משהו, מכאן מחיר המחירון של המשומשות אמור להיות אטרקטיבי.

מנוע 1.6 בנזין (180 כ״ס) הוא מנוע מוצלח, אך בנסועה של קרוב ל-100K ק״מ יכול לדרוש אחזקה יקרה יחסית עקב בלאי מוקדם יחסית של הקטליזטור.

במנוע זה צורך בהחלפת מכסה שסתומים (שבו משולב שסתום PCV) הוא מוכר, אך לרוב נדרש בנסועה גבוהה יותר (אזור ה-100K ק״מ).

כל מערכת קירור סגורה מאבדת נוזל בצורה איטית (סד״ג של כוס בשנה). בטיפול השנתי במוסך, לרוב ישלימו את מפלס נוזל הקרור, כך שזה נשמע תמוה במקצת אבל לא חסר הגיון. 

 

אני מתכנן להישאר עם הרכב הבא שלי כמה שנים (לפחות 5) הממוצע שלי ברכב הנוכחי הוא 6-8 אלף ק"מ בשנה (הרכב שלי הוא המשני במשפחה) כשאחליף שלי יהפוך לרכב הראשי.
בסדר גודל של איזו עלות מדובר בעניין האחזקה עקב בלאי מוקדם של הקטליזטור?

עריכה אחרונה על ידי Gilma
פורסם

רק קטליזטור מקורי מחזיק לאורך זמן, ועלותו מעל 5000 ש״ח. זה בעצם ה״קנס״ הכי גדול שקשור באחזקה. 

  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
לפני כשעה, menir1 כתב:

רק קטליזטור מקורי מחזיק לאורך זמן, ועלותו מעל 5000 ש״ח. זה בעצם ה״קנס״ הכי גדול שקשור באחזקה. 

עניין נורת המד חום שנדלקה למס' שניות + חוסר של 1 ליטר נוזל קירור יכול להעיד על בעיה של מנוע שמתחמם?

פורסם

יכול להעיד שיש תקלה/ נזק למנוע.

מי קרור לא צריכים להיעלם בכמות כזאת.

אולי זאת הסיבה שהרכב נמכר מיד אחרי שזה התגלה.

בשבילי דבר כזה נורה אדומה.

  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני 17 דקות, vladclar כתב:

יכול להעיד שיש תקלה/ נזק למנוע.

מי קרור לא צריכים להיעלם בכמות כזאת.

אולי זאת הסיבה שהרכב נמכר מיד אחרי שזה התגלה.

בשבילי דבר כזה נורה אדומה.

תודה רבה. אכן ארד מרכב כזה.

פורסם

מדובר ברכב די חדש ועם קילומטראז׳ סביר בהחלט, ככה שיכול מאוד להיות שה-15% הפרש בין מחיר מחירון למחיר העסקה יספיקו לישור קו יסודי של כל מה שצריך ואפילו ישאר תקציב לצמיגים איכותיים ומצבר. רק אומר…

פורסם (נערך)
לפני 36 דקות, Skunk_Ride כתב:

מדובר ברכב די חדש ועם קילומטראז׳ סביר בהחלט, ככה שיכול מאוד להיות שה-15% הפרש בין מחיר מחירון למחיר העסקה יספיקו לישור קו יסודי של כל מה שצריך ואפילו ישאר תקציב לצמיגים איכותיים ומצבר. רק אומר…

הוחלף לרכב מצבר חדש לפני כחודשיים.

 

אין ספק שהמחיר מפתה מאוד עם ההפרש מהמחירון אבל עניין חוסר בנוזל הקירור ונורת מד החום מטרידים אותי, במיוחד לאור זה שבעל הרכב לא יודע (או לא מעוניין) להגיד אם באמת המנוע התחמם , ולדבריו ע"פ המוסך יבואן על חוסר נוזל הקירור ענו לו "יכול לקרות, תעקוב".

 

עוד דבר שבעיני קצת מטריד זה, ששבוע לאחר ביקור במוסך על עניין נורת המד חום, הרכב כבר עבר בדיקה במכון ע"י סוכנות רכב לצורך טרייד אין.

צירוף מקרים? אולי, אבל מעלה חשש כלשהו כמו שציין vladclar.

עריכה אחרונה על ידי Gilma
פורסם

אמנם זה 3008 אבל אותו מנוע.

אתה מוזמן לקרוא את הסיכום תקופתי שלי.

למעט העניין עם הממיר קטליטי לא חוויתי שום תקלה הרכב סוס עבודה אמין ונאמן ונוסע המון. לא נזדקקתי מעולם להוספה של שמן או נוזל קירור לכן חוסר של 1 ליטר זה די מחשיד.

 

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...