Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

מצחיק לשים ddpai ברכב של חצי מיליון שקל

רעיון יפה לשים שקע מצית ועליו מטען USB פשוט. לא צריך ממירים מ12V לUSB. אם המטען מתקלקל פשוט שולפים ומחליפים.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם (נערך)

זה לא מטען אלא הכבל שמגיע עם המצלמה

לפני 31 דקות, itamar_by כתב:

אם חיברת לפיוז של המולטימדיה אז היא לא מצלמת כשהרכב כבוי?

כשהACC  כבוי (כלומר אפשרי גם כשהרכב כבוי. במקרה של ה508 המולטימדיה 'נדרכת' כבר בפתיחת דלת, אלא אם לא הנעת 5 דקות מפתיחת הדלת)

מעניין שהרבה שאלו את אותה שאלה, זה לא היה ברור במדריך?

עריכה אחרונה על ידי EliC25
  • אהבתי 1
פורסם

מדריך נהדר. יש לי שאלות:

1. נראה שיש למצלמה שני פיוזים בטור. הראשון במפצל פיוזים והשני בתוך התקע של המצלמה. לא נראה לי שזו בעיה (אולי זה אפילו יתרון?) אבל תבדוק אם הערכים שלהם שווים. עדיך שיישרף הפיוז שקל יותר להחליף.

2. לא היה עדיף לשים ממיר מ- 12V ל- 5V (מתח USB) במקום שקע מצת? משהו כזה (רק במתח מתאים) שעושה את פעולת ההשנאה של התקע מצת רק בפחות מקום. מצריך יותר חיתוך של חוטים והחיבור יהיה קבוע יחסית.

 

 

 

פורסם
לפני 58 דקות, ArikB כתב:

1. נראה שיש למצלמה שני פיוזים בטור. הראשון במפצל פיוזים והשני בתוך התקע של המצלמה. לא נראה לי שזו בעיה (אולי זה אפילו יתרון?) אבל תבדוק אם הערכים שלהם שווים. עדיך שיישרף הפיוז שקל יותר להחליף.

 

May be an image of 1 person

 

צריך להרכיב בצורה הנכונה

מפצל הפיוז מחבר רק בצד אחד בטור (הצד שמקבל מתח) כלומר אם יש בעיה במולטימדיה למשל - הוא ישרוף את ה15 אמפר, אבל הקו של המצלמה ימשיך לעבוד.

אם זה היה מורכב הפוך - היה שורף גם את ה3 אמפר.

לפני כשעה, ArikB כתב:

2. לא היה עדיף לשים ממיר מ- 12V ל- 5V (מתח USB) במקום שקע מצת? משהו כזה (רק במתח מתאים) שעושה את פעולת ההשנאה של התקע מצת רק בפחות מקום. מצריך יותר חיתוך של חוטים והחיבור יהיה קבוע יחסית.

 

לא חושב, למה?

המצלמה מגיעה עם הכבל USB הזה לכן לא ראיתי טעם לנסות להתקין אחרת ממה שהערכה מגיעה איתו (כלומר - לדעתך היה נכון לחתוך את החיווט של המצלמה?)

פורסם

 

 

 

לפני 11 שעות, EliC25 כתב:

אבל הקו של המצלמה ימשיך לעבוד

אם הבנתי נכון אז על המפצל יש שני פיוזים, אחד של המערכת (15A) ואחד שמוביל למצלמה (3A). חוץ מזה בתוך התקע של המצלמה יש פיוז נוסף.

זו רק הערה אני לא אומר שזה לא בסדר ועובדה שהכל עובד פיקס.

image.thumb.jpeg.1cb164b2daaa0a92de4feebeb4543938.jpeg

 

 

לפני 11 שעות, EliC25 כתב:

לדעתך היה נכון לחתוך את החיווט של המצלמה?

במצלמה הקודמת שלי זה מה שעשיתי. יש יתרונות ויש חסרונות. ברכב הקודם התקע של המפצל במצית קיצר והתחיל ריח של פלסטיק שרוף. אני אישית מעדיף חיבור קבוע (ללחוץ חוטים). לא יודע אם הסיני שהלחים את התקע חסך עלי בבדיל בהלחמות ולוקח בחשבון שהרעידות והתזוזות ברכב מחלישות אותן.

 

פורסם
לפני 11 שעות, EliC25 כתב:

May be an image of 1 person

 

צריך להרכיב בצורה הנכונה

מפצל הפיוז מחבר רק בצד אחד בטור (הצד שמקבל מתח) כלומר אם יש בעיה במולטימדיה למשל - הוא ישרוף את ה15 אמפר, אבל הקו של המצלמה ימשיך לעבוד.

אם זה היה מורכב הפוך - היה שורף גם את ה3 אמפר.

לא חושב, למה?

המצלמה מגיעה עם הכבל USB הזה לכן לא ראיתי טעם לנסות להתקין אחרת ממה שהערכה מגיעה איתו (כלומר - לדעתך היה נכון לחתוך את החיווט של המצלמה?)

 

בעבר הייתי מתקין עם שקע מצת כמוך, אבל זה גם תופס יותר מקום שלא תמיד יש, וגם יותר רגיש לניתוקים לא רצויים. מתאם מ-12V לשקע USB זה פתרון עדיף לדעתי מכל הבחינות, וגם מאפשר לך לחבר עוד מכשירים באופן קבוע אם צריך, 
באותו 'מחיר'. משהו כזה :

 

https://www.aliexpress.com/item/32762278772.html?spm=a2g0o.productlist.main.17.6b05PELcPELcnk&algo_pvid=837b5cc0-1921-48b5-b349-04b7a10d12cc&algo_exp_id=837b5cc0-1921-48b5-b349-04b7a10d12cc-8&pdp_npi=4%40dis!USD!4.30!4.30!!!4.30!4.30!%402141112117270795209854523e4a1c!62084497754!sea!IL!136187306!X&curPageLogUid=z3MFpK8RkH5R&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A

 

 

 

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

מדריך יפה, לשים שקע מצת נסתר גם העדפה שלי. מאוד פשוט וקל, תמיד ניתן להחלפה אם יש בעיה ויכול לשמש גם התקן אחר בעתיד. אני לרוב נותן עיטוף קטן עם איזולירבד כדי שלא יתנתק מהפלאג ליתר בטחון ולא היו לי בעיות.

@misterb השתמשתי פעמיים במתאמים הפשוטים האלו מעלי אקספרס, אבל בשני המקרים הם הוכיחו שהם לא אמינים ותוך שנה בערך הפסיקו לעבוד לצערי.

 

לגבי המצלמות של ddpai, מנסיון של כמה דגמים - מעולות ואמינות, רק אציין שיש להם מצב צילום בחניה שעובד נהדר אך הוא מחייב התקנה עם הקיט שלהם שכוללת גם מתח קבוע ומאפשר למצלמה לצלם timelapse כשהרכב חונה עד 48 שעות (פריים אחד בשניה). זה עובד עובד נהדר מנסיון ולא גומר את המצבר (מנטר את המתח ומפסיק צילום אם המתח נמוך מידי, ניתן להגדרה).

הקיט דורש חיבור עם מתח קבוע וגם לפיוז עם מתח התנעה כדי שיחליף ממצב חניה לנסיעה אוטומטית.

כשהם השיקו את הדגם האחרון שלהם (Dual N5) הושק גם קיט חדש שפשוט מתחבר לשקע OBD ל3 פינים ולוקח את כל מה שהוא צריך מישם (אפס, קבוע והתנעה) - בדיוק בדרך אלי עבור רכב חדש ונראה אם הוא נותן את אותו המענה כפי שמצופה. כמובן שפחות יתאים למי שיש שימוש קבוע בשקע OBD להתקנים אחרים, ואז עדיף את הקיט הקבוע לתיבת פיוזים.

 

אגב טיפ קטן לבעלי BYD - כל הפיוזים בתיבה הפנימית מאחורי הדאש עם מתח קבוע, אם צריך מתח התנעה צריך לקחת מתיבת הפיוזים במכסה המנוע (כאב ראש), או להתעלק על קו כלשהו כמו שקע מצת שמקבל מתח התנעה (ובזה בחרתי). די מעצבן, אבל אין מה לעשות. זה המתאם שהשתמשתי בו:

image.thumb.png.c36ac395ae5afa0aff20e8c7ed20d570.png

לינק.

 

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017 | Chevrolet Sonic R S2015 - 2017-2024

BYD Dolphin 2024 Design 2024-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

פורסם
לפני שעתיים, dalet11 כתב:

זה המתאם שהשתמשתי בו:

image.thumb.png.c36ac395ae5afa0aff20e8c7ed20d570.png

לינק.

 

אישית אני פחות ממליץ על השיטה הזו..
באופנוע שלי הבעלים הקודם שם מחבר כזה בשביל לתת פיקוד לממסר אורות ערפל שהוא הוסיף. בהתחלה זה היה בסדר, אבל כעבור שנה זה התחיל לאבד מגע מידי פעם והחמיר עם הזמן.
ישנם מחברים מומלצים יותר, בין אם בלחיצה, או בחימום.
אישית אני תמיד מעדיף לבצע הלחמה.. אבל ברור לי שלא לכולם יש מלחם נייד.

 

אצלי ביונדאי קונה היברידית גם כן רוב הפיוזים בתיבת פיוזים מתחת להגה מקבלים מתח כל הזמן, חוץ מכמה בודדים. בסוף התלבשתי על פיוז מזגן שהיה ניראה לי הכי פחות קריטי מתוך המעט פיוזים שכן נותקו ממתח בכיבוי הרכב.

יום טוב גם לך

פורסם
לפני שעה, Igalz כתב:

אישית אני פחות ממליץ על השיטה הזו..
באופנוע שלי הבעלים הקודם שם מחבר כזה בשביל לתת פיקוד לממסר אורות ערפל שהוא הוסיף. בהתחלה זה היה בסדר, אבל כעבור שנה זה התחיל לאבד מגע מידי פעם והחמיר עם הזמן.
ישנם מחברים מומלצים יותר, בין אם בלחיצה, או בחימום.
אישית אני תמיד מעדיף לבצע הלחמה.. אבל ברור לי שלא לכולם יש מלחם נייד.

 

אצלי ביונדאי קונה היברידית גם כן רוב הפיוזים בתיבת פיוזים מתחת להגה מקבלים מתח כל הזמן, חוץ מכמה בודדים. בסוף התלבשתי על פיוז מזגן שהיה ניראה לי הכי פחות מתוך המעט פיוזים שכן נותקו ממתח בכיבוי הרכב.

האמת שהשתמשתי בכאלו ברכב לפני מעל 4 שנים והם עדיין מחזיקים בלי בעיות. לדעתי מה שחשוב זה לשים לב שמשתמשים בקליפ בגודל שתואם לעובי הכבל שעליו מתלבשים. בכל מקרה, אין ספק שהחלמה זה האידיאל.

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017 | Chevrolet Sonic R S2015 - 2017-2024

BYD Dolphin 2024 Design 2024-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

פורסם
לפני 4 דקות, dalet11 כתב:

האמת שהשתמשתי בכאלו ברכב לפני מעל 4 שנים והם עדיין מחזיקים בלי בעיות. לדעתי מה שחשוב זה לשים לב שמשתמשים בקליפ בגודל שתואם לעובי הכבל שעליו מתלבשים. בכל מקרה, אין ספק שהחלמה זה האידיאל.

עוד דבר חשוב בשימוש במחברים מהסוג הזה הוא הסביבה שבהם משתמשים בהם. כיוון שהם למעשה משאירים נחושת חשופה.

אם השימוש הוא באיזור יבש ומוגן, כמו תא הנוסעים, יש סיכוי סביר שהם ישרדו לאורך זמן.

אם השימוש הוא באיזור שיותר חשוף ללחות ולפגעי ממזג האויר, כמו לדוגמא התא מנוע, סביר להניח שאחרי זמן מסויים תתפתח קורוזיה במוליך, וזה עלול גם לגרום למחבר הזה לאבד מגע, ובמקרה הגרוע יותר גם לגרום לנתק בקו שעליו הלבשת את המחבר.

יום טוב גם לך

פורסם
לפני שעתיים, ArikB כתב:

חוץ מזה בתוך התקע של המצלמה יש פיוז נוסף

?

לא הבנתי איפה

לפני שעתיים, misterb כתב:

 

בעבר הייתי מתקין עם שקע מצת כמוך, אבל זה גם תופס יותר מקום שלא תמיד יש, וגם יותר רגיש לניתוקים לא רצויים. מתאם מ-12V לשקע USB זה פתרון עדיף לדעתי מכל הבחינות, וגם מאפשר לך לחבר עוד מכשירים באופן קבוע אם צריך, 
באותו 'מחיר'. משהו כזה :

 

https://www.aliexpress.com/item/32762278772.html?spm=a2g0o.productlist.main.17.6b05PELcPELcnk&algo_pvid=837b5cc0-1921-48b5-b349-04b7a10d12cc&algo_exp_id=837b5cc0-1921-48b5-b349-04b7a10d12cc-8&pdp_npi=4%40dis!USD!4.30!4.30!!!4.30!4.30!%402141112117270795209854523e4a1c!62084497754!sea!IL!136187306!X&curPageLogUid=z3MFpK8RkH5R&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A

 

 

 

בקיה היה לי בדיוק את אותו שקע ובית מצץ משך 7 שנים בלי תקלה...

לפני שעתיים, dalet11 כתב:

מדריך יפה, לשים שקע מצת נסתר גם העדפה שלי. מאוד פשוט וקל, תמיד ניתן להחלפה אם יש בעיה ויכול לשמש גם התקן אחר בעתיד. אני לרוב נותן עיטוף קטן עם איזולירבד כדי שלא יתנתק מהפלאג ליתר בטחון ולא היו לי בעיות.

@misterb השתמשתי פעמיים במתאמים הפשוטים האלו מעלי אקספרס, אבל בשני המקרים הם הוכיחו שהם לא אמינים ותוך שנה בערך הפסיקו לעבוד לצערי.

 

לגבי המצלמות של ddpai, מנסיון של כמה דגמים - מעולות ואמינות, רק אציין שיש להם מצב צילום בחניה שעובד נהדר אך הוא מחייב התקנה עם הקיט שלהם שכוללת גם מתח קבוע ומאפשר למצלמה לצלם timelapse כשהרכב חונה עד 48 שעות (פריים אחד בשניה). זה עובד עובד נהדר מנסיון ולא גומר את המצבר (מנטר את המתח ומפסיק צילום אם המתח נמוך מידי, ניתן להגדרה).

הקיט דורש חיבור עם מתח קבוע וגם לפיוז עם מתח התנעה כדי שיחליף ממצב חניה לנסיעה אוטומטית.

כשהם השיקו את הדגם האחרון שלהם (Dual N5) הושק גם קיט חדש שפשוט מתחבר לשקע OBD ל3 פינים ולוקח את כל מה שהוא צריך מישם (אפס, קבוע והתנעה) - בדיוק בדרך אלי עבור רכב חדש ונראה אם הוא נותן את אותו המענה כפי שמצופה. כמובן שפחות יתאים למי שיש שימוש קבוע בשקע OBD להתקנים אחרים, ואז עדיף את הקיט הקבוע לתיבת פיוזים.

 

אגב טיפ קטן לבעלי BYD - כל הפיוזים בתיבה הפנימית מאחורי הדאש עם מתח קבוע, אם צריך מתח התנעה צריך לקחת מתיבת הפיוזים במכסה המנוע (כאב ראש), או להתעלק על קו כלשהו כמו שקע מצת שמקבל מתח התנעה (ובזה בחרתי). די מעצבן, אבל אין מה לעשות. זה המתאם שהשתמשתי בו:

image.thumb.png.c36ac395ae5afa0aff20e8c7ed20d570.png

לינק.

 

זה נקרא t tap connector

לא אוהב אותם כי הם חותכים קו קיים ובנוסף רגישים לויברציות (על אמת)

פורסם (נערך)

זה יותר מומלץ כי  זה גם קיט חניה שמסריט בחניה  וזה גם שומר על המצבר 

ברגע שהוא עובר את הרף שיכול לעשות בעיות למצבר אז הוא מכבה את עצמו 

קיט חניה
 
אני רואה שהבאת קישור לזה בסרטון
עריכה אחרונה על ידי ברנד

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...