Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני כשעה, EliC25 כתב:

לא הבנתי איפה

טעות שלי! לא ראיתי טוב כשצפיתי דרך האייפד. אני ראיתי תקע כזה שיש בתוכו פיוז במקום התקע USB שבסרטון שלך.

image.jpeg.b2f25835ede54ccc9e9ee1594260e28a.jpeg

פורסם

סרטון יפה, אני רוצה להוסיף כמה הערות:

 

1. לשים לב, כשמחברים את מפצל הפיוזים לתיבת הפיוזים - יש כיוון חיבור נכון ויש לא נכון. החשמל זורם דרך הפיוז מרגל אחת לשנייה, ואם מחברים את המפצל בצורה "הפוכה", אמנם חשמל יגיע למצלמה אבל ההגנה שהפיוזים אמורים לספק לא תהיה, כי הזנת החשמל תגיע מהרגל שאמורה להיות "אחרי" הזנת החשמל. הסבר יותר טוב אפשר לראות פה (דקה 3:23):

 

 

2. במקרה של שתי מצלמות, קדמית ואחורית, אני ממליץ להשחיל את הכבל עבור המצלמה האחורית דווקא מהרצפה - נכון שזה לחלוטין לא הגיוני מבחינת הדרך שצריך לעשות, אבל ברוב הרכבים המודרניים יש למעלה כרית אוויר מסוג ווילון ולא הייתי רוצה לעבור דרכה (במקרה של המצלמה הקדמית, אין ממש ברירה כי צריך לעבור דרך הקורה הקדמית, אבל  אם אפשר שלא - עדיף). במקרה שלי, מאזדה CX-5, הכבל הספיק בדיוק, כך שיש מצב וחברות המצלמות מספקות כבלים באורכים שמתחשבים בזה.

 

3. ההשחלה בגרמושקה שבין מרכב הרכב לדלת תא המטען היא חתיכת בן ז**ה ולחלוטין החלק הכי קשה (עבורי). מעבר לזה שצריך להשתמש בפטנט כלשהו שישמש כמוביל של כבל המצלמה (ולהידחף בין כבלים נוספים שעוברים שם), צריך לשים לב איך הוא מתחבר לגוף הרכב. בהונדה סיוויק שהייתה לי, הגרמושקה מתחברת ישירות לפח הרכב, ואילו במאזדה יש פלסטיקים אליהם היא מתחברת, שצריך להפריד בעדינות מהפח - מאאאאאאוד בעדינות אחרת תגלה שאין אטימה בין הגרמושקה לרכב...

 

תודה על הסרטון.

 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 11 דקות, yohai71 כתב:

לשים לב, כשמחברים את מפצל הפיוזים לתיבת הפיוזים - יש כיוון חיבור נכון ויש לא נכון. החשמל זורם דרך הפיוז מרגל אחת לשנייה, ואם מחברים את המפצל בצורה "הפוכה", אמנם חשמל יגיע למצלמה אבל ההגנה שהפיוזים אמורים לספק לא תהיה, כי הזנת החשמל תגיע מהרגל שאמורה להיות "אחרי" הזנת החשמל. הסבר יותר טוב אפשר לראות פה (דקה 3:23):

זה לא ממש נכון, בעמוד הקודם אלי שם תמונה של מפצל פיוזים שכזה שפתחנו פעם בשביל לראות איך הוא בנוי.
במקרה הכי גרוע אם תכניס את המפצל הפוך שני הפיוזים יהיו מחוברים בטור אחד לשני. אבל בשום מצב לא יהיה חיבור ישיר בין ההזנה לעומס ללא פיוז

יום טוב גם לך

פורסם

^

נו, ולא שווה להפריד את ההגנה של שני הפיוזים? למה ששני הצרכנים יושבתו ולא רק התקול מבינהם?

 

בכלל, אחרי ההקפדה על עבודה נכונה עם מולטימטר וכו', למה לא ללכת עד הסוף ולחבר את המפצל נכון? 

פורסם
לפני 3 דקות, yohai71 כתב:

^

נו, ולא שווה להפריד את ההגנה של שני הפיוזים? למה ששני הצרכנים יושבתו ולא רק התקול מבינהם?

 

בכלל, אחרי ההקפדה על עבודה נכונה עם מולטימטר וכו', למה לא ללכת עד הסוף ולחבר את המפצל נכון? 

לא אמרתי שלא שווה. אמרתי שבמקרה הגרוע אם המפצל לא חובר נכון, האסון הרבה פחות נורא, והמעגלים עדיין מוגנים.

יום טוב גם לך

פורסם

^

בזה אתה צודק, ונכון שהניסוח בהודעה המקורית שלי לא תקין. בכל זאת אני חושב ששווה לעשות עבודה כזו כמו שצריך, בלי קיצורים - בעיקר כשמתעלקים על פיוז שמאחוריו צרכן חי (יש לפעמים מקומות זמינים בתיבת הפיוזים שאין בהם פיוז, ושם כיוון החיבור לא משנה כלל להגנה). 

פורסם
לפני 58 דקות, yohai71 כתב:

2. במקרה של שתי מצלמות, קדמית ואחורית, אני ממליץ להשחיל את הכבל עבור המצלמה האחורית דווקא מהרצפה - נכון שזה לחלוטין לא הגיוני מבחינת הדרך שצריך לעשות, אבל ברוב הרכבים המודרניים יש למעלה כרית אוויר מסוג ווילון ולא הייתי רוצה לעבור דרכה (במקרה של המצלמה הקדמית, אין ממש ברירה כי צריך לעבור דרך הקורה הקדמית, אבל  אם אפשר שלא - עדיף). במקרה שלי, מאזדה CX-5, הכבל הספיק בדיוק, כך שיש מצב וחברות המצלמות מספקות כבלים באורכים שמתחשבים בזה.

 

ההשחלה לא מגיעה לכרית האוויר, כמו שכפתורי השליטה על ההגה לא מגיעים לכרית האוויר שעל ההגה, הכבל עבר מעליה (בניגוד לסרטון למשל של כריס פיקס שהוא העביר את הכבל בתוך הפאנל עצמו)

 

לפני 59 דקות, yohai71 כתב:

1. לשים לב, כשמחברים את מפצל הפיוזים לתיבת הפיוזים - יש כיוון חיבור נכון ויש לא נכון. החשמל זורם דרך הפיוז מרגל אחת לשנייה, ואם מחברים את המפצל בצורה "הפוכה", אמנם חשמל יגיע למצלמה אבל ההגנה שהפיוזים אמורים לספק לא תהיה, כי הזנת החשמל תגיע מהרגל שאמורה להיות "אחרי" הזנת החשמל. הסבר יותר טוב אפשר לראות פה (דקה 3:23):

 

הגבתי לזה בעמוד הקודם

לפני 59 דקות, yohai71 כתב:

3. ההשחלה בגרמושקה שבין מרכב הרכב לדלת תא המטען היא חתיכת בן ז**ה ולחלוטין החלק הכי קשה (עבורי). מעבר לזה שצריך להשתמש בפטנט כלשהו שישמש כמוביל של כבל המצלמה (ולהידחף בין כבלים נוספים שעוברים שם), צריך לשים לב איך הוא מתחבר לגוף הרכב. בהונדה סיוויק שהייתה לי, הגרמושקה מתחברת ישירות לפח הרכב, ואילו במאזדה יש פלסטיקים אליהם היא מתחברת, שצריך להפריד בעדינות מהפח - מאאאאאאוד בעדינות אחרת תגלה שאין אטימה בין הגרמושקה לרכב...

 

לקח לי בערך שעתיים להבין את הפטנט של שליפת הגרמושקה החוצה (והרבה חתכים בידיים) בגלל זה הצילום הזה היה חסר והיה בלילה כבר. לקחתי כבל חשמל ביתי (שהוא קשיח) והשחלתי אותו קודם, חיברתי עם אזיקון לכבל של המצלמה, ואז משכתי. זה היה די קשוח ונתקע באמצע, אבל יש גם פטנט של ריסוס ספריי סיליקון כדי 'להחליק' דברים בקלות יותר.

לפני 12 דקות, yohai71 כתב:

בזה אתה צודק, ונכון שהניסוח בהודעה המקורית שלי לא תקין. בכל זאת אני חושב ששווה לעשות עבודה כזו כמו שצריך, בלי קיצורים - בעיקר כשמתעלקים על פיוז שמאחוריו צרכן חי (יש לפעמים מקומות זמינים בתיבת הפיוזים שאין בהם פיוז, ושם כיוון החיבור לא משנה כלל להגנה). 

חיברתי אותם בצד הנכון, לצערי לא התייחסתי לחלק הזה בכל אופן.

כפי שיגאל אמר, במקרה הכי גרוע המפצל למעשה מזין קו אחד בטור באמצעות שני פיוזים

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 22 שעות, EliC25 כתב:

עוד מדריך שחיכיתם לו המון זמן.

 

בסרטון של היום נתקין 2 מצלמות דרך - אחת קדמית ואחת אחורית. הן באות בתור סט. המצלמות שהתקנתי הן של חברת DDPAI מדגם Z40. לחברה זו יש עוד דגמים מוצלחים כמו Z50, וגם סדרת המיני.

 

 

קניתי והתקנתי את ה Z50 (עם הקיט התקנה) ממש לפני יומיים שלושה (ב 3008).

 

לציין שהקיט התקנה ("קיט חניה" כמו שחלק קוראים לו) חוסך הרבה כאבי ראש כי זה מתחבר ישירות לבית פיוזים ואין התעסקות עם אילתורים בכלל.

 

בנוגע להשחלת הכבל של המצלמה האחורית בין גוף הרכב לדלת (בתוך הגרמושקה\אקורדיון גומי) - השתמשתי בסטלבנד דק (4 ממ) עם ג'ל חשמלאים אבל גם הפטנט עם האזיקון עובד לא רע.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

עדיף להשתמש במדבקה אלקטרוסטטית ועליה להלביש את המצלמה.  בz50 זה מצורף בערכה.

..

אני משתמש בסוללה נטענת מבוססת סוללה lifepo4. ככה המצלמה תמיד מצלמת, בנהיגה היחידה נטענת..  הצריכה היא מינורית סביב ה4w ככה שהיחס בין הטעינה לצריכה מאפשר לטעון מעט ולקבל צילום ממושך קבוע.

 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 19 שעות, EliC25 כתב:

מה זה מדבקה אלקטרוסטטית?

מדבקה שנצמדת ללא דבק על אותו עיקרון שנצמדות מדבקות פירסום ועיטוף על כל הרכב, מגיעה בערכה עם חלק ממצלמות הדרך.

אפשר להסיר אותה ללא סימנים וזה דבר נוח מאוד.

 

IMG_20241016_204947.thumb.jpg.ff768c4407beddaa145d8f7300d0fec4.jpg

  • אהבתי 2

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...