Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה קורולה 2018 החלפת רפידות וצלחות (בפעם הרביעית, 100K)


car_nooby

פוסטים מומלצים

לפני 53 דקות, vladclar כתב:

במצב אידאלי על כל סט צלחות הולכות שני סטים רפידות. בפועל הרבה פעמים זה לא קורה - שחיקת צלחות גבוהה, עיוות של צלחות בגלל התחממות גורמות להחלפה מוקדמת שלהן.

 

למה לא רפידות TWR?

רק במקרה ואתה לא מחליף צלחות עכשיו ודוחה את החלפתן למועד מאוחר יותר, לא שווה להשקיע ברפידות יקרות,  אותן תצטרך להחליף בקרוב שוב ביחד עם הצלחות. 

 

אם תחליט להחליף עכשיו את הכל, אני כן ממליץ להשקיע ב TRW.

אם אחליף עכשיו אז אתה ממליץ ללכת על רפידות וצלחות של TRW? או רפידות TRW וצלחות של חברה אחרת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחשיב את עצמי לנהג רגוע, לא עוצר בלימות חזקות בפתאומיות, כאשר אני רואה רמזור אדום מרחוק אני מוריד את הרגל מהגז ונותן לרכב לדאות עד אשר הוא מגיע למהירות נמוכה יחסית. פעם שעברה הרפידות החזיקו לי 35 אלף ק"מ אבל זה ממש "משיכה". חלק התחילו לצפצף לי כהתראה שהגיע הזמן להחליף. המצב היה גרוע עד אשר הרפידות הגיעו למצב שהן פשוט נגמרו והיה מגע של מתכת עם הדיסק עצמו עד כדי כך שזה שחק אותו לגמרי אבל לא היה איכפת לי כי במילא החלפתי דיסקים. מאז קבעתי לעצמי כלל, לא "למשוך" את הרפידות עד הסוף. בפעם הבאה אני אחליף אחרי 30 אלף ק"מ את הרפידות גם אם ישאר להן עוד "בשר". 
האם באמת צריך צריך להחליף צלחות- דיסקים כל פעמיים של החלפת רפידות? מה, צלחות מחזיקות בסך הכל 70-80 אלף ק"מ וזהו זה?

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, car_nooby כתב:

לפי ההגיון הזה, אז לא צריך גם להחליף צלחות כשמחליפים רפידות? 

לרוב סט צלחות מחזיק 2 סטים של רפידות. במצב כזה, בהחלפת הרפידות הראשונה של הצלחות, המדרגה בצלחות לא תהיה משמעותית (ואם היא כן משמעותית אז צריך לחרוט את הצלחות).

לעומת זאת, כשמחליפים צלחות בגלל שהצלחות כבר גמורות - תהיה שם מדרגה יותר גדולה, שמשפיעה באופן יותר משמעותי על הרפידות.

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדרגה בצלחת לא משפיעה על הרפידות בשום אופן, המדרגה נמצאת מחוץ לשטח העבודה של הרפידות. 

 

מדרגה גבוהה זה סימן שהצלחת כבר דקה.

מדרגה של 1 מ"מ בכל צד, זאת אומרת הצלחת ירדה בעובי ב 2 מ"מ. זו לרוב כבר צלחת שצריך להחליף. כי היצרן מגדיר עובדי מינימלי מותר 2 מ"מ פחות מעובי צלחת חדשה. לפעמים 3 מ"מ. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, car_nooby כתב:

אם אחליף עכשיו אז אתה ממליץ ללכת על רפידות וצלחות של TRW? או רפידות TRW וצלחות של חברה אחרת?

ממליץ על שילוב של רפידות TRW עם צלחות Ferodo. 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צלחות רמסה אף פעם לא היו לי.

כל היתר כן, ולא הרגשתי הבדל. דווקא Brembo הייתי צריך להחליף עם הסט הראשון של רפידות, כי קיבלו "בטן", למרות שלא היו שחוקות מבחינת העובי.

  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביררתי לגבי צלחות ורפידות של TRW.

קיבלתי הצעות מחיר על רפידות (קדמיות ואחוריות) 450 שקל.
ועל צלחות קיבלתי 2 הצעות על קידמיות של גירלינג (נרכשו על ידי TRW) ואחוריות של TRW.
הצעה אחת 1220 על ארבעת הצלחות, והצעה שניה 600 על ארבעת הצלחות.

הגיוני פער כזה בין 2 ההצעות? זה ממש פי 2 במחיר

יש לך אולי אפשרות להפנות אולי לקישורים של הצלחות ישירות?

לפני 6 שעות, vladclar כתב:

צלחות רמסה אף פעם לא היו לי.

כל היתר כן, ולא הרגשתי הבדל. דווקא Brembo הייתי צריך להחליף עם הסט הראשון של רפידות, כי קיבלו "בטן", למרות שלא היו שחוקות מבחינת העובי.

 

עריכה אחרונה על ידי car_nooby
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי לוקח סט יותר זול,

Girling שייך ( או לפחות היה שייך בעבר) לחברת ענק Lucas.

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, vladclar כתב:

הייתי לוקח סט יותר זול,

Girling שייך ( או לפחות היה שייך בעבר) לחברת ענק Lucas.

 

השאלה בכלל על הפער, איך אלה מוכרים את כל ארבעת הצלחות ב600 ואלה ב1220?

 

600 לכל הצלחות זה יקר?
תוכל לשלוח לי קישור למה שאתה ממליץ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

600₪ לכל 4 הצלחות מחברה נורמלית ו 450₪ לכל הרפידות TRW  זה לא יקר.

 

בטויוטה רק הצלחות עולות מעל 1000₪ כולל מע"מ.

 

אין לי קישורים למוצרים ספציפיים, אני מזמין מאבי חלקי חילוף ואוסף בעצמי.

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, vladclar כתב:

צלחות רמסה אף פעם לא היו לי.

כל היתר כן, ולא הרגשתי הבדל. דווקא Brembo הייתי צריך להחליף עם הסט הראשון של רפידות, כי קיבלו "בטן", למרות שלא היו שחוקות מבחינת העובי.

 

לגבי אבק בלמים. יש לי כרגע רפידות של ברמבו והן מלכלכות בטירוף. 

יש רפידות אחרות שגורמות לפחות לכלוך? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הרפידות הארופאיות ( פרודו, ברמבו, TRW) משאירות אבק בלמים בכמות גדולה יותר.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...