Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוד סיפור על DSG


amosbmw

פוסטים מומלצים

לא לכל אחד יש autohold. אז מתאימים את סגנון הנהיגה. לא כזה סיפור. בכלל לא סיפור.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 103
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא מכיר רכב עם גיר רובוטי ללא אוטו הולד. אני מניח שיש כאלה בעיקר חד מצמדי דור ראשון.

אוטו הולד יכול להיות קבוע או מופעל בנפרד. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שבאיזשהו מקום הם ירו לעצמם ברגל עם השיווק המוצלח של הגיר הרובוטי הדו-מצמדי כשווה ערך לאוטומט. כי אנשים כבר מזמן התרגלו שבגיר אוטומטי פשוט לוחצים ונוסעים. ואם לא תסביר מראש, לא בטוח שההדיוט הפשוט יידע להבחין בכלל שקיבל רכב עם גיר כזה או אחר. מבחינתו הכל זה אוטומט, אז למה לשבור את הראש.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משום מה העיסוק בזה בארץ בולט מאד ביחס לעולם. זה לא שאין טענות בעולם על זה, אבל לא ברמה של ״לא קונה״ יותר מאף יצרן שמרכיב גיר כזה.

המספרים בעולם לא משקרים.

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, zaf כתב:

לא מכיר רכב עם גיר רובוטי ללא אוטו הולד. אני מניח שיש כאלה בעיקר חד מצמדי דור ראשון.

אוטו הולד יכול להיות קבוע או מופעל בנפרד. 

יונדאי קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Ooga כתב:

ברכב עם גיר רובוטי צריך לנהוג כמו ברכב ידני כשאתה בפקק - משמע לא לזחול, אלא לעמוד עד שיש מקום להתקדם קצת ואז לתת לרכב לשחרר את הקלאץ עד הסוף.

מכיר את העצה הזאת. אני מחזיק מעצמי נהג מיומן עם ניסיון רב בהרבה סוגי מכוניות וגירים, ואני אומר שזה לא תמיד ניתן ליישום. אני לא נצמד לרכב מלפני בפקק, ועדיין כשאתה רוצה לשלוט במדויק בתנועת הרכב, במיוחד בשיפוע, זה לא עובד. ועוד יותר קשה להסביר את הקונספט לנהגים אחרים שמשתמשים ברכב.

לפני 9 שעות, פליקס כתב:

לא הבנתי משהו, למה לדומם מנוע אם הבעיה היא עם המצמדים? אפשר לשבת בשוליים בניוטרל / פארקינג עם מזגן דולק ולא לסבול מהחום. שהקלאצים בינתיים יתקררו להם והנהג לא יקבל מכת שמש...

רפלקס מותנה כשרואים מנורת אזהרה אדומה ועשן עולה מתא המנוע. גם מי שמבין מבחינה טכנית לא יכול להיות בטוח באותו רגע שאין חשש למנוע.

לפני 8 שעות, היו זמני בומבה כתב:

זה לא נכון לכל רכב ידני שתחזיק אותו במשך שעה בחצי קלאצ' בעלייה במדבר בצהריים ?

זה נכון לכל רכב ידני שתחזיק אותו במשך שעה בחצי קלאצ' בעלייה במדבר בצהריים, אבל אף אחד לא יעשה את זה עם רכב ידני. כל מי שנוהג בידני יודע שלא נוסעים עם חצי קלאצ'. בDSG אין לך משוב באיזה מצב הקלאצ' נמצא.

לפני 7 שעות, f31 כתב:

ZF-8HP עם B48....?

צירוף נדיר ויקר, במיוחד אם אתה לא רוצה היברידי. קיים רק בF20 ובסידרה 4.

לפני 8 שעות, hans כתב:

אני אמנם עם רובוטי רטוב, אבל גם עם רובוטי יבש לא נתקלתי בכל התופעות שאנשים מציינים בעליות (נניח לרגע בצד את נושא האמינות).

אם יש לרכב auto-hold, אין סיבה לכבות אותו אי פעם.

אם אין לרכב auto hold, מזנקים ועוצרים, מזנקים ועוצרים, מזנקים ועוצרים וחוזר חלילה... מטופש אבל שומר על הרכב.

באמת הייתה לי פעם (ב2013) גלקסי עם מנוע כמו שלך, והפעם היחידה שקיבלתי אזהרת טמפרטורה חריגה בגיר הייתה כשניסיתי לחלץ את הרכב בשלג ולא הייתה לו אחיזה.

 

לפני 7 שעות, sperial כתב:

בקצרה - בפקקים או ברקס מלא או גז עדין. לא להתגלגל על חצי ברקס או בלי לגעת בדוושות, כי זה יוצר מצב של חצי קלאצ' עם שחיקה של המצמדים וחימום התיבה שיכול לקלקל את ה"מכאטרוניק".

 

@thebaronסיסמה יפה אך ריקה. את המכונית, כמו כל כלי אחר, צריך לתפעל נכון. כמו שאתה לומד ידיות, מנופים ונורות התראה תלמד לתפעל את ההילוכים.

 

גם כשעברת מהלוכים ידניים לפלנטרי היית צריך ללמוד לתפעל אותו. אז תלמד לתפעל את ה-dsg. לא ביג דיל. 

 

לעצלות יש מחיר.

מצטער, לא מסכים. אין עקומת למידה במעבר מידני לפלנטרי.

לפני 4 שעות, sperial כתב:

בידני אתה לא מתגלגל בלי גז, כי ברגע שתרים את הקלאץ׳ הרכב ידומם.

אם הרכב בתנועה, אפילו אפסית, ואתה בהילוך הנכון, הרכב לא ידומם כשתרים קלאצ'.

 

לפני 5 שעות, Shay Fishman כתב:

מעדיף גיר דאבל קלאץ' על גיר רציף

מה השאלה בכלל, גיר רציף זה זוועה. אבל פלנטרי הרבה יותר טוב משניהם.

לפני שעתיים, ArikC כתב:

מי שמנסה להשוות את הגירים האלו לגיר ידני,אל.

זו פשוט לא הקבלה נכונה,אי אפשר בגירים האלו לווסת את הלחיצה על הקלאצ' כמו בגיר ידני.

בדיוק!

לפני שעתיים, ליסינג בצער כתב:

אין כנראה שום תחום שבו הגיר האוטומטי הפלנטרי עדיף על רובוטי כפול מצמדים, בוודאי לא הרטובים.

תנסה ZF8HP, עדיף לחלוטין. גיר מעולה שלא צריך להתחשב בשום מגבלות ומצבי רוח שלו.

 

לפני כשעה, zaf כתב:

משום מה העיסוק בזה בארץ בולט מאד ביחס לעולם. זה לא שאין טענות בעולם על זה, אבל לא ברמה של ״לא קונה״ יותר מאף יצרן שמרכיב גיר כזה.

המספרים בעולם לא משקרים.

 

לפני שרכשתי את הגולף 7.5 קראתי ביקורות עליו כרכב משומש באוטו מוטור אונד שפורט. היה כתוב: רכב מעולה, כמעט מושלם. אבל תקנה אותו עם גיר ידני. מה לעשות שבארץ אין לנו.

 

 

בנתיים אשתי הסכימה להתרגל להשתמש בAuto Hold. ניתן לרכב עוד הזדמנות.

יעשה עוד פעם דבר כזה - ניפרד.

  • אהבתי 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, amosbmw כתב:

צירוף נדיר ויקר, במיוחד אם אתה לא רוצה היברידי. קיים רק בF20 ובסידרה 4.

בהתחלה רשמתי את התגובה עם F20 😉 :

ציטוט

ZF-8HP עם B48.... אולי F20?

 

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, zaf כתב:

לא מכיר רכב עם גיר רובוטי ללא אוטו הולד. אני מניח שיש כאלה בעיקר חד מצמדי דור ראשון.

אוטו הולד יכול להיות קבוע או מופעל בנפרד. 

 

ברנו קליו אין.

 

לפני 9 שעות, zaf כתב:

משום מה העיסוק בזה בארץ בולט מאד ביחס לעולם. זה לא שאין טענות בעולם על זה, אבל לא ברמה של ״לא קונה״ יותר מאף יצרן שמרכיב גיר כזה.

המספרים בעולם לא משקרים.

 

 

גם בארץ זה כנראה לא המצב. בכל זאת, אנחנו מדברים פה על פורום. זה שיש כמה אנשים שמכריזים בקול רם שלא יתקרבו לרכב עם גיר רובוטי, לא אומר שזה מייצג את כלל הציבור בישראל.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, zaf כתב:

לא מכיר רכב עם גיר רובוטי ללא אוטו הולד. אני מניח שיש כאלה בעיקר חד מצמדי דור ראשון.

אוטו הולד יכול להיות קבוע או מופעל בנפרד. 

סיאט ארונה.

לפני 12 שעות, שחר 1 כתב:

ברגע הראשון שמרימים קלאץ' צריך גם גז, כדי שהמנוע לא יכבה.

אבל אחרי שהמצמד משוחרר אין שום צורך להמשיך ללחוץ על הגז. הרכב ימשיך להזריק קצת דלק כדי שהמנוע לא יכבה, וזו דרך נוחה לגלוש בפקקים.

אני התרגלתי לידני ברכבים עם 9 קג"מ,

חוץ מזה, בפקק, לפי הגדרה, אתה צריך לעצור ולנוע. קשה להתקדם בקמ"ש בודד ולא להתקרב לרכב שלפנים, בוודאי בלי לגעת בדוושות.

 

לגבי עקומות לימוד:

 

שאל את כל מי שעבר לאוטומטי (מכל סוג) ועשה fender bender קטן. אולי לא עקומת לימוד, בוודאי שיש עקומת התרגלות. לוקח גם יומיים להפסיק לחפש את הדוושה השלישית.

 

ו-auto hold גם לא טריויאלי. נתקלתי בו לראשונה ברכב שכור כשהנציג זרק לי את המפתחות ונעלם בחדר הקפה, לקח לי יומיים להבין איך הדבר הזה פועל, מה גם שהעדיפות היתה ללמוד את ההתנהלות לצד נהגים צרפתים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, zaf כתב:

איזו עצה מעניינת.

בוא נפחיד את האנשים ואז הסוברו שלי עם הגיר הרציף תחזור להיות פופולרית כמו בשנות השמונים🤪

אהה, לא בעצם, צריך גיר פלנטרי עם 4 הילוכים. 😜

 

 

אז אקח את זה הלאה - עזוב אותך מפורשה פרארי או כל רכב עם גיר שאינו פלנטרי ומובטחת לך שיבה טובה עם רכב בן 10-15 שנים. 😉

 

ההפחדה שלי נובעת יותר מהצורך ביישום צורת נהיגה מיוחדת ובשביל מה כדי שיצרני הרכב יעמדו בתקני זיהום?

 

החסכון בדלק זניח אם בכלל קיים ואם לוקחים בחשבון את עלות החלפת המצמדים הרי שהעלות יכולה להיות גבוהה יותר מהחסכון בדלק תלוי בכמות הנסועה.

 

שיפור בביצועים כבר לא קיים לאור האטת פעולת הגיר על ידי יצרני הרכב כדי למנוע שחיקת מצמדים אפילו להיפך הביצועים איטיים יותר בחלק מהמקרים לעומת גירים מקבילים.

 

היית ממליץ לאדם הדיוט שאינו חובב רכבים או מתעניין ברכבים לקנות רכב עם גיר רובוטי? אני לא, שוב לא רואה סיבה מספיק טובה לכך.

 

הבעיה היא שאין היצע מספיק גדול של רכבים בלי גירים רובוטיים.

 

כמובן שיש גם רכבים חשמליים ללא גיר בכלל שזה האידיאל אבל יש איתם בעיות אחרות והם לא מתאימים לכל אחד.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, amosbmw כתב:

מצטער, לא מסכים. אין עקומת למידה במעבר מידני לפלנטרי

 בוודאי שיש. 

קיק דאון צריך ללמוד? 

להוריד הילוך בירידה? 

לשים לב שלא משלבים בטעות לרוורס? 

 

הרבה יותר מה ללמוד מלעבור פלנטרי לרובוטי.... 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...