Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדחס ספיקה משתנה ? סיאט ארונה


פוסטים מומלצים

ארונה 2021

האם המדחס מזגן הוא בעל ספיקה משתנה ?

ואם כן - זה אומר שכניסה וחזרה של המדחס לפעולה מעידה על תקלה נכון ? (מדובר על מהירות מפוח לא נמוכה, ובצהרי יום חם)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, אלי רייך כתב:

ארונה 2021

האם המדחס מזגן הוא בעל ספיקה משתנה ?

ואם כן - זה אומר שכניסה וחזרה של המדחס לפעולה מעידה על תקלה נכון ? - לא נכון.
(מדובר על מהירות מפוח לא נמוכה, ובצהרי יום חם)

 

לדעתי המדחס הוא בעל ספיקה משתנה ובעל קלא'צ מגנטי (יישנם כמה גרסאות בתלות דגם המנוע והמדינה שבא נמכר הרכב).

 

בכדי לדעת בוודאות איזה מדחס מותקן ברכב שלך צריך לבדוק בתוכנת ETKA לפי מספר שלדה של הרכב.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, מרק10 כתב:

לא נכון.

למה בעצם ?

הבנתי שמדחס ספיקה משתנה אמור לפעול כל הזמן, לא לסירוגין. אז בהנחה ויש דרישת קירור גבוהה (כאמור: ישראל, קיץ, צהריים), למה שמדחס ספיקה משתנה יתנתק ויתחבר כל הזמן ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדחס בעל ספיקה משתנה לרוב לא יבצע ניתוק בכלל אך זה תלוי בסוג הרכב, יש מקרים בהם טמפ' המאייד נמוכה מאוד וספיקת המדחס הגיע למצב מינימום, או לחצי המערכת גבוהים, בין אם טמפ' חיצונית/פנימית/טמפ' מאייד נמוכה או גבוהה מאוד באופן קיצוני או חישן מזייף ומדווח נתון כזה.

יש עוד משתנים רבים נוספים כמו סל"ד מנוע גבוה מאוד לזמן ממושך ועוד.

אין זה אומר שיש תקלה ממשית באופן גורף אבל אם קיימת בעיה מורגשת בקירור בתנאים רגילים מומלץ לגשת לבדוק.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, אלי רייך כתב:

למה בעצם ?

הבנתי שמדחס ספיקה משתנה אמור לפעול כל הזמן, לא לסירוגין. אז בהנחה ויש דרישת קירור גבוהה (כאמור: ישראל, קיץ, צהריים), למה שמדחס ספיקה משתנה יתנתק ויתחבר כל הזמן ?

 

במדחסים בעלי ספיקה משתנה אכן לא צריך קלא'צ אלקטרומגנטי אבל מבחינה מסורתית ייצרנים ממשיכים לייצר את אותם מדחסים

עם קלא'צ ובלי קלא'צ בכדי לאפשר ניתוק של המדחס לחלוטין כאשר אין צורך בקירור או במקרה שמערכת המיזוג נכנסת למצב עבודה

לא בטוח ניתן לנתק לחלוטין את המדחס בצורה פשוטה.

 

בטבלה המצורפת ניתן לראות שמדחסים בעלי ספיקה משתנה עם פיקוד חיצוני (מחשב בקרת אקלים) עם קלאצ' הם היקרים משאר המדחסים.

 

 

 

Untitled.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...