Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגבי בדיקת לחץ בצמיגים


taranta
מעבר לפיתרון נפתר ע"י SlowRide,

פוסטים מומלצים

לפני כחמישה שבועות החלפתי ארבעה צמיגים. ביקשתי מבעל הפנצריה לוודא שלחץ האוויר נכון. הוא אמר לפועל לוודא והפועל עשה זאת כאשר הצמיגים לא מורכבים על הרכב.

כאשר הסבתי את תשומת ליבו של בעל המקום הוא ענה שלחץ אוויר הוא פנימי של הגלגל ולכן זה משנה אם בודקים כשהוא עם עומס עליו (רכב) או לא. הרמתי גבה אבל סמכתי עליו.

 

חזרתי למילואים מיד כך שלא יצא לי לבדוק בנפרד. הרכב הרגיש לי קצת מנופח מדי אבל תרצתי זאת בתחושה של צמיגים חדשים מול ישנים. 

היום סוף סוף יצא לי לבדוק בתנאים אופטימליים - בצמיגים היה 40 PSI במקום 32 וזה עוד אחרי חמישה שבועות שמן הסתם הורדיו עוד כמה PSI  בעצמם.

 

האם בעל המקום חרטט אותי? או שפשוט הפועל עשה עבודה גרועה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא בסדר, אתה כנראה מדדת כאשר הצמיג חם.  תמדוד כאשר הוא קר למשל בבוקר לפני נסיעה.

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, taranta כתב:

 

היום סוף סוף יצא לי לבדוק בתנאים אופטימליים

 

לא סתם כתבתי. בדקתי בבוקר בתחנה מרחק 100 מטר מהבית. למען הסר ספק - זו התחנה שאני תמיד בודק בה ומעולם לא היה הפרש שהתקרב לזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 53 דקות, taranta כתב:

אותי? או שפשוט הפועל עשה עבודה גרועה?

לדעתי ההפרש בין קר לחם גדול מדאי, וככל הנראה העובד מלכתחילה מילא אוויר הרבה מעל מה שצריך.

עריכה אחרונה על ידי Camaro 92
  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מצב שאתה צודק. כשצמיג תחת עומס אז האוויר נדחס, אני לא יודע אם זה מסביר עלייה ל40 PSI.

עריכה אחרונה על ידי Coro

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 59 דקות, taranta כתב:

לפני כחמישה שבועות החלפתי ארבעה צמיגים.

ביקשתי מבעל הפנצריה לוודא שלחץ האוויר נכון.

 

פה הטעות. הצמיגאי הרכיב את הצמיגים. 

בדיקת לחץ האוויר בגלגל- עליך. 

 

"אחש'לי אני שם 32 בכל הגלגלים, מה זה משנה"

"אחש'לי גלגל בודקים כשהצמיג מפורק"

"אחש'לי זה חברת בת של מישלן"

 

שני דברים שאני עושה קבוע אחרי שמחליפים לי צמיגים/ מתקנים פנצ'ר- בודק לחץ ניפוח נכון, ומשחרר את האומים שהצמיגאי חירע עם האקדח הפנאומטי, שיהיו סגורים בכוח יד סביר.

 

סע לשלום

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
  • פיתרון

לדעתי לא אמור להיות הבדל. בצבא היינו מנפחים צמיגי משאיות כשהגלגל מפורק.

זה שהוא מילא לך 40 במקום מה שצריך זה כי הוא סתום ולא כי הוא מילא שהגלגל מנותק מהרכב.

  • אהבתי 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאי שיש הבדל. 

משקל הרכב תורם גם הוא ללחץ על הצמיג = psi גבוה יותר

 

לדוגמה כאשר הרכב עמוס ההנחיה היא למלא כמה psi יותר. 

 

לא ניתן לבדוק לחץ על גלגל מפורק מהרכב. בדיקה לא מדויקת.

 

בעל הפנצריה טעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, om2 כתב:

בוודאי שיש הבדל. 

משקל הרכב תורם גם הוא ללחץ על הצמיג = psi גבוה יותר

 

לדוגמה כאשר הרכב עמוס ההנחיה היא למלא כמה psi יותר. 

 

לא ניתן לבדוק לחץ על גלגל מפורק מהרכב. בדיקה לא מדויקת.

 

בעל הפנצריה טעה.

 

מעבר לזה שאתה טועה, אתה סותר את עצמך בהסבר שלך. הרי בדיוק בגלל שלחץ האוויר לא תלוי במשקל הרכב, אך לחץ האוויר איתו הצמיג מספק אחיזה אופטימלית כן תלוי בעומס מהרכב, אתה ממלא יותר אוויר - כדי לקבל לחץ גבוה יותר - כשהרכב עמוס.

 

אילו הטענה שלך הייתה נכונה (שהלחץ הנמדד משתנה בין צמיג בגלגל מפורק לבין צמיג תחת עומס של רכב), אז היית רואה ירידה בלחץ אוויר ככל שאתה מעמיס את הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, chrono כתב:

אתה ממלא יותר אוויר - כדי לקבל לחץ גבוה יותר - כשהרכב עמוס

אני רק אדייק אותך קצת, עבור עומס גבוה אתה מעלה לחץ אוויר בשביל להקטין את עיוות  הצמיג זאת אומרת את השקיעה שלו תחת  המשקל וגם את התחממות הצמיג.

 

צמיג שמנופח ללחץ אוויר סטנדרטי, יתחמם יותר בנסיעה ברכב עמוס במהירות גבוהה כי הוא יתעוות יותר, עד שיכול להגיע לטמפרטורה לא בריאה לגומי.

לפני שעה, om2 כתב:

בוודאי שיש הבדל. 

משקל הרכב תורם גם הוא ללחץ על הצמיג = psi גבוה יותר

אני חושב שזה לא נכון.

 

לחץ בצמיג יעלה אם נפח הצמיג יקטן.

 

האם נפח הצמיג יקטן תחת עומס? נכון הצמיג יהיה שטוח בחלק התחתון אבל יתרחב קצת לצדדים. 

הנפח שלו לדעתי ישאר כמעט ללא שינוי. 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנוסחה הפיזיקלית שמתארת את המצב קשורה ל "חוק הגז האידאלי".
יחסי הגומלין בין המרכיבים השונים הם:

[ PV = nRT ]

  • ( P ) is the pressure of the gas, - לחץ הגז.
  • ( V ) is the volume of the gas, - נפח הגז.
  • ( n ) is the number of moles of gas,  - כמות הגז ב mole.
  • ( R ) is the ideal gas constant, קבוע גז אידאלי.
  • ( T ) is the temperature of the gas in Kelvin. טמפרטורת הגז בקלוין.

ניתן לראות שיש השפעה של כל אחד מהמרכיבים לעיל אחד על השני.
בהנחה שכמות הגז נשארת זהה, והקבוע - קבוע. לא רואה ששינוי בנפח משפיע על הלחץ - הוא כן ישפיע על הטמפרטורה.
שינוי בטמפרטורה - כן יכול להשפיע על הנפח ועל הלחץ.
אם בעקבות עומס גבוה יותר על הצמיג, תהיה צפיפות גבוהה יותר של המולקולות - כן יושפע הלחץ. בזה אני כבר לא מבין..

  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Buki כתב:

 

 

לחץ בצמיג יעלה אם נפח הצמיג יקטן.

 

האם נפח הצמיג יקטן תחת עומס? נכון הצמיג יהיה שטוח בחלק התחתון אבל יתרחב קצת לצדדים. 

הנפח שלו לדעתי ישאר כמעט ללא שינוי. 

אני די בטוח שנפח הצמיג קטן במקצת בהפעלה של לחץ עליו.

אבל סיקרנת אותי.

פעם הבאה שאני מרים את הרכב על ג'ק אבדוק את הלחצים למטה ולמעלה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי אתר שמסביר יותר לעומק מבחינה פיזיקלית, ומחזק את מה ש @Buki כתב.
במצב עמידה - תוספת משקל לא תעשה שינוי בלחץ הנמדד ברגע נתון, כל עוד הטמפרטורה זהה בשתי המדידות.
אלא מה - צורת הסוליה תשתנה, ושטח המגע עם הכביש - יעלה.
במעבר למצב נסיעה, תוספת הסוליה מגדילה את תוספת החיכוך שבין הצמיג לאספלט, מה שיגרום לעליית טומפרטורה, וכתוצאה - לעליית הלחץ.
נסיעה בטמפרטורה גבוהה בשל חיכוך מוגבר - לא טובה לצמיג, בטח שלא לבטיחות.
ולכן מומלץ לנפח עפ"י הוראות יצרן - כאשר הצמיג מורכב על הרכב.
למי שבא להתעמק, ניתן לקרוא כאן.
 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...