Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה CX3 או פורד פוקוס 1.5 ST-LINE משומשות


sarbar

פוסטים מומלצים

אני מעוניין לרכוש בעבורי רכב שני, כשהמטרה להנות מהנהיגה, בעבר החזקתי רכביי סובארו טורבו"אמיתיים",200 כ"ס  ומעלה.

היןם אני מתלבט בין שניים, הרכישה איננה חדש אלא, שנים 20-23 .

מעריך  כ-14000ק"מ בשנה.

מאזדה  cx3 או פורד פוקוס stליין מנוע 1500 .

אשמח לתובנות המומחים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הקשר בין CX3 (מבוססת על מאזדה 2) לבין פוקוס? ההשוואה של הפוקוס היא מול מזדה 3. אני הייתי מעדיף מאזדה 3 האצ׳בק. 

לפוקוס פלטפורמה מעולה אבל יש עניינים עם המנוע, כך שהמאזדה (המהנה בפני עצמה) תהיה אופציה יותר סולידית. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית תודה על התשובה, שנית, מה ההבדל בין ה-cx- 30 ובין האצ'בק.

אותם מנועים , פרט לעובדה כי ה-cx -30 קצת יותר גבוהה .

                                                                        תודה לתשובתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש, אולי התכוונתה cx30?

 היתה לי פוקוס 2020, אצלי היתה צריכת שמן, והמנוע רועד בשיוט בצורה מעצבנת,

היו לי עוד כמה בעיות אמינות,

מה שכן יש כאלה שאין להם חלק מהתופעות האלה.

 

אחי קנה באותו זמן מאזדה 3 הצ'בק שיש לו אותה עד היום, היתרונות של הפוקוס זה מרווח קצת יותר גדול מאחורה ויותר חזקה, וכאן זה מסתכם, בכל דבר אחר המאזדה הרבה יותר טובה, היא יותר איכותית, שקטה, חלקה, נוחה, חסכונית...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, sarbar כתב:

מה ההבדל בין ה-cx- 30 ובין האצ'בק.

ה-30 מבוססת על ה-3( בניגוד ל-CX3). 

 

אם אתה מחפש דינמיות, היתרון של ה-3 בגלל הגובה, אבל ההבדל לא יהיה דרמטי. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם התכוונת ל cx30, היא מקבילה יותר לאקטיב x ולא ל St line.

לדעתי המאזדה איכותית יותר, עם סלון עדיף על הפוקוס. הפוקוס גם עם 3 צילינדרים והנהיגה בה פחות חלקה. 

אין כמעט St line בלוחות בעוד cx30 יחסית נפוצה. 

תבדוק עלויות ביטוח, במאזדה עלולות להפיל עסקה. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסקנתי מהתשובות  כי יש העדפה ברורה  ל"חויות נהיגה" מהמזדה, שעדיפה על הפורד פוקוס.

תודה

עריכה אחרונה על ידי sarbar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המסקנה שלך לא בהכרח נכונה.

יש לי פוקוס ונהגתי גם על ה-3. אם אתה רוצה לקנות רכב שני כאשר המטרה היא בעיקר הנאה מנהיגה - אין פה באמת שאלה, במיוחד אם אתה רוצה משהו שמתקרב לרכבים שהחזקת בעבר.

לפוקוס מנוע חזק יותר, מומנט גבוה יותר שגם נמצא בטווח סל"ד רחב הרבה יותר כאשר לגרסאות ה-st-line היותר מאוחרות יש גם מתלה רב-חיבורי מאחור (ברירת מחדל ב-active-x אבל אין בה משוטי הילוכים).

אין ספק שהמאזדה איכותית יותר והעברות ההילוכים מעט חלקות יותר, אבל מדובר על מנוע אטמוספרי שבו אתה צריך לעלות לסל"ד גבוה כדי להינות ממונט סביר (שכאמור - גם ככה נמוך יותר) וזה עבור עלות רכב וביטוח גבוהים יותר. אם אין לך איך לעשות אולי נסיעה עם אנשים שיש להם את הרכבים הללו, אמליץ לפחות לראות סקירות בארץ ובחו"ל.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוגר 3 שנים עם st line. בליסינג.

אמרת הנאה מנהיגה- ה st line חד משמעית. 

תנהג על אחת ואז תעלה על cx3 ותבין את מה שאני מבין כל בוקר כשאני עולה על ההגה של ה st line- חוויית נהיגה ספורטיבית מעולה.

מנוע שמגיב היטב עם כוח זמין, זוויות גלגול נמוכות, זנב שובב ובכללי כיול מתלים ספורטיבי מובהק ביחס למשפחתית. גם תנוחת הנהיגה די נמוכה, גם המושב וגם הרכב עצמו. 

יצא לי להיות עם חברים במסלול עם gti pp, לא האמינו שהפרשי המחיר בין הרכבים ככ גדולים כי החוויה במסלול נהדרת, ולדעתי האישית המנוע "קטן" על השלדה הזו.

ההיגוי במאזדה די טוב ולדעתי נותן פייט ואולי מנצח בנקודות, מצד שני גלגל ההגה בפוקוס עדיף מבחינתי, אולי הרגל.

 

יתרון לא-ספורטיבי- הוא מרווח יחסית להאצ'בק.

גם מערכת הסאונד המקורית טובה ביחס למקורית במאזדה 3 2017 ו cx5 2016. 

 

מה פחות טוב? 

צריכת דלק.

דיברו פה על הגיר- ההעברה הלא חלקה בעיקר מורגשת בהילוך ראשון ומעבר לרוורס יכול לזכות לפעמים בחבטה קטנה. אף על פי שההעברות ניכרות לאורך רוב ההילוכים, לא הייתי אומר שההעברה לא חלקה, היא אופיינית לגיר פלנטרי, ואם אני משווה ל cx5 אז למעט ההעברה מ P ל D ל R שהיא טובה יותר במאזדה, ה 8 הילוכים ב st line מספקת חוויה שאני יותר אוהב.

 

  • רעיון טוב! 2

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נהגתי על הפוקוס החדשה אבל לפני שנתיים קנינו לאחותי רכב ראשון, ההתלבטות הייתה בין cx-3 ו פורד פומה. הפורד פומה ניצחה פשוט בעל פרמטר. קנינו את ה st-line ב133 אלף שח בזמנו- שהמאזדה הייתה הרבה יותר זולה אז. הרכב מעולה נוסע חלק עד היום. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין למה עדיין משווים את הcx3 לפוקוס, זה צריך להיות ה3 הצ'בק,

שהיא אמנם יקרה יותר כחדשה בכ15k ש"ח מול הפוקוס, אך בצדק, ליגה אחרת הרבה מעל הפוקוס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזיק CX30 כמעט 3 שנים. אוטו מתגמל ביותר. דינמי לנהיגה, נכון אטמוספרי - לא יהיו תאוצות ברמת 1.5L טורבו.
ממה שאני רואה בלוחות המחיר יחסית נוח, קח דגם אקזקיוטיב - מאובזר למשעי. בהזדמנות אכתוב סקירה מפורטת. שים לב - מתלים מכוילים לקשיחות מה (לטובת הדינמיות, וקורה אחורית תורמת לכך), מושב אחורי מעט צפוף אבל סביר. אחזקה פשוטה וזולה כמו כל המזדות. 
הביטוח לא כל כך יקר בניגוד למה שחושבים - הרכב פחות אטרקטיבי כרגע אצל הגנבים (יש לי גם CX5 אז יש לי בסיס להשוואה).
בפירוש מזדה שובבה zoom zoom.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...