Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הורדת הילוך בדיוק בעליה על באמפר או פס האטה בכביש


פאר האורה

פוסטים מומלצים

לפני 15 דקות, פאר האורה כתב:

לא בלימה אלא דווקא קצת גז? בכל יום לומדים משהו חדש. 

בלימה - המתלה הקידמי נסגר, סופג את הפס  פחות טוב.

 

ללא בלימה וללא האצה - המתלה הקידמי במצב ניטרלי, סופג את הפס רגיל. 

 

האצה - המתלה הקידמי נפתח, סופג יותר טוב.

 

אבל צריך האצה משמעותית בשביל שזה ישפיע, מה שבדרך כלל לא ישים. אז אפשרי גם ללא גז או עם גז קבוע.

את הבלימה עדיף לסיים לפני הגישה לפס. 

  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין לא מבין למה להאיץ ולבלום בסדרת פסי האטה. סע במהירות קבועה, מכסימום נגיעה קלה בגז/ברקס כדי לשמור עליה (לפי הטופוגרפיה).

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי זה מאפשר נסיעה במהירות גבוהה יותר. זה דורש תירגול על מנת לעשות את זה נכון, כמו נגינה. נגיעות קלות בגז ובברקס. אין צורך בהאצה משמעותית. אולי אצל בוקי מנוע הדיזל כבד מידי.

עוד דבר שעוזר - אם יש מקום בין פס ההאטה למדרכה, לכוון ככה שהגלגל הימני ייסע מימין לו.

בולמי זעזועים טובים גם עוזרים כמובן.

  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, sperial כתב:

אני עדיין לא מבין למה להאיץ ולבלום בסדרת פסי האטה. סע במהירות קבועה, מכסימום נגיעה קלה בגז/ברקס כדי לשמור עליה (לפי הטופוגרפיה).

כי לפעמים זו דרך ארוכה והפסים גדולים ולא סביר לנסוע קטע של חצי קילומטר ב-15 קמ"ש בגלל 3 פסי האטה. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Buki כתב:

זה בפירוש לא נכון.

הרכב תמיד צריך להיות בהילוך, הקלאץ' צריך להיות מופרד רק בזמן החלפת הילוך, לא רגע אחד יותר. 

למה באמת? יש הסבר רציונאלי?  מעניין כי לא פעם ראשונה שאני שומע את זה אבל לא הצלחתי להבין למה.  מצד נהיגה נכונה או שמירה על מכלולי הרכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, ELI001 כתב:

למה באמת?

קלאץ' מיועד לניתוק רגעי של המנוע מהגיר, רק לצורך זינוק מהמקום או החלפת הילוך.

לחיצה ממושכת על הקלאץ' מעייפת את הרגל, את הקפיצים של הקלאץ' ואת המיסב לחץ. 

 

אם רוצים ניתוק יותר ממושך של המנוע מהגיר, צריך לשלב לניוטרל.

 

אבל אסור לנסוע בניוטרל, הרכב תמיד צריך להיות משולב להילוך כדי שתוכל להאיץ אם צריך.

 

  • רעיון טוב! 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, ניקו פ. כתב:

כי לפעמים זו דרך ארוכה והפסים גדולים ולא סביר לנסוע קטע של חצי קילומטר ב-15 קמ"ש בגלל 3 פסי האטה. 

אני מדבר עם פסי האטה צפופים, מרווח של כמה עשרות מטרים. 250 מ׳ זה כבר ריווח משמעותי.

לפני שעה, ELI001 כתב:

למה באמת? יש הסבר רציונאלי?  מעניין כי לא פעם ראשונה שאני שומע את זה אבל לא הצלחתי להבין למה.  מצד נהיגה נכונה או שמירה על מכלולי הרכב?

מאותה סיבה שבעצירה אתה אמור להציב את ידית ההילוכים בעמדת ההילוך הראשון: שליטה ברכב וגמישות בתפעול עם השהיה מינימלית. ואם בוקי הזכיר האצה צריך להוסיף גם בלימת מנוע בירידה. יש אנשים שנוהגים להדרדר בניוטרל - מפסידים גם שליטה ברכב, גם בלימת מנוע וגם שחיקת יתר של הבלמים, עד כדי אובדן כושר הבלימה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, דובצע כתב:

קלאטש

קלאעטש' בכתיב מלא

לפני 6 שעות, ניקו פ. כתב:

כי לפעמים זו דרך ארוכה והפסים גדולים ולא סביר לנסוע קטע של חצי קילומטר ב-15 קמ"ש בגלל 3 פסי האטה. 

מי שמכיר את הכביש של גני עם (מחבר בין רחוב רמתיים לצד המזרחי של הוד השרון) יודע שיש שם איזה קילומטר של 6 - 8 פסי האטה לא סלחניים בכלל, עם מרחק של כמה עשרות מטרים אחד מהשני. אני נוסע שם על הילוך שני או שלישי, במהירות לא גבוהה (20-25, ומאט טיפה לפני באמפר, ומאיץ טיפה אחרי)

תמיד יהיו את הקורולות ליסינג ו'גיפ' אאוטלנדר שחייבים לטוס על הבאמפרים האלו ב50-60 תוך כדי שאני רואה את כל מערכת המתלים שלהם מתרסקת.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, sperial כתב:

מאותה סיבה שבעצירה אתה אמור להציב את ידית ההילוכים בעמדת ההילוך הראשון

 

זה לא נכון - סתם חוק מטופש בישראל (אם זה בכלל חוק אמיתי, ולא המצאה של מורי נהיגה שאיכשהו השתרשה). בכל מקום אחר בעולם, בעצירה שמים ניוטרל ומשחררים את המצמד, מהסיבות שבוקי מנה (לא לעייף את הרגל ואת הקפיץ של מיסב המצמד). ולפני שזה הופך לוויכוח, יש ראיה חד-משמעית: כל מערכות ה-stop&start ברכבים ידניים פועלות רק אחרי שמשלבים ניוטרל ומשחררים מצמד - אם זו לא הייתה הדרך לנהוג, היו מתכננים אותן אחרת.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, chrono כתב:

בכל מקום אחר בעולם, בעצירה שמים ניוטרל ומשחררים את המצמד

לדעתי גם בישראל רוב מי שרכב ידני זה רכב יומיומי שלו נוהג כך, אחרי שסיים שיעורי  נהיגה ועבר טסט.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 6

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Buki כתב:

לדעתי גם בישראל רוב מי שרכב ידני זה רכב יומיומי שלו נוהג כך, אחרי שסיים שיעורי  נהיגה ועבר טסט.

גם בעמידה בפקק כשתכף צריך שוב לנסוע אתה מעביר לניוטרל?

אני הרבה פעמים נשאר בראשון עם קלאץ' לחוץ במצב כזה.

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...