Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו BRZ 2023: הדור הבא (שרשור מתגלגל)


itaimoto

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, menir1 כתב:

השמן לא עבר את ה-120 מעלות

חדשות טובות. כי הדור הראשון שלי הגיעה ל 130 מעלות בפצאל בחורף לאחר 3-4 סשנים, וזה עם תוכנה שקוראת את טמפ השמן מהמחשב של הרכב.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 214
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עדכון לרגל 30000 ק"מ + ריכוז הוצאות בחתך שנתי.

 

הרכב עבר טיפול "45000" שכלל החלפת שמן, מסנן שמן, מסנן אוויר, מסנן מזגן ומסיר פיח בעלות 1429 ש"ח.

 

התחלתי לבקש מהמוסך מילוי שמן עד לסימון המקסימום במדיד כדי להפחית סיכון ללחץ שמן נמוך בפניות ימניות מהירות (המחלה שנידונה למעלה). בבדיקה שעשיתי לפני יום המסלול האחרון מפלס השמן היה באמצע טווח המדידה ונדרש מילוי של כשליש ליטר למקסימום. לאחר הטיפול הזה בדקתי והמפלס היה מעט מעל המקסימום. אני תוהה אם המנוע שרף שמן אחרי הטיפול הקודם או שפשוט מילאו יותר מהרגיל עכשיו כי ביקשתי. בשני המקרים חויבתי על 5 ליטר שמן. אעקוב אחרי המפלס לעיתים קרובות יותר.

 

בנוסף בטיפול משענת הרגל עברה חיזוק והאטמים מסביב לחלונות רוססו בספריי סיליקון כדי לטפל ברעשים שהופיעו. זה עבד ובינתיים תא הנוסעים מעט שקט יותר.

 

ליום המסלול האחרון הגעתי עם ציפיות לשיפור קל בזמן ההקפה תודות לג'אנטים הקלים אבל במקום זאת הייתי איטי בכשניה מהשיא האישי שלי. ניכר היה שהאחיזה של צמיגי ה Cup 2 לא בשיאה, למרות שזה היה יום המסלול השלישי שלהם ומהכרותי עם הדגם ירידת ביצועים מורגשת רק ביום הרביעי (שלאחריו אני בדרך כלל מחליף אותם). הטלמטריה שיקפה את זה. כאן לדוגמה בפרסה השניה במסלול מתקבל 1.06G צידי לעומת 1.25G ביום המסלול שקדם לו, בקו זהה.

 

Screenshot_20241204-205057.thumb.png.c2a845ea00a359555702b019582d4946.png

 

תמיד ישנה אפשרות שתנאי המסלול היו רעים יותר באותו היום אבל משתתפים אחרים דיווחו על אחיזה טובה.

 

העניין התחבר לי לחשד שזוויות הגלגלים  ("פרונט", מונח שתמיד מרגיש לי שגוי כשמדברים על כיוון כל 4 הגלגלים) השתנו מאז הכיוון האחרון מלפני כשנה, חשד שבא בעקבות תחושת תזוזה רוחבית קלה וספורדית בכבישים מהירים אז הלכתי לבדיקת כיוונים. התוצאה מצד אחד הסבירה את התחושה בשיוט - ה Toe הכולל מלפנים השתנה ל 2 מ"מ החוצה לעומת 1 מ"מ פנימה בכיוון שבוצע לפני שנה מה שהסביר את חוסר היציבות הקל בכביש (אגב - שידור חוזר של מאורע שקרה לי בברז הקודמת). מצד שני המצב הזה אמור היה לשפר את תגובת ההגה במסלול. זוויות הקמבר נותרו דומות למה שבוצע בכיוון ההוא. אז הצמיגים נשחקו מהר יותר מהרגיל או שבאמת היו תנאים לא טובים באותו יום. אני מתלבט אם להגיע עם הצמיגים האלו ליום המסלול הבא או להחליף אותם כדי לוודא שאני ממצא אותו עד תום.

 

באותו מעמד ביקשתי שינוי קטן ב Toe לעומת הכיוון הקודם בעקבות המלצות ספציפיות לרכב (בין היתר המלצה של מישה קרודין , נהג רינג מנוסה ואושיית רשת ידועה בעולם הרכב) : 0 מלפנים לטובת שיפור תגובת ההגה ו 1 מ"מ פנימה מאחור לטובת הקטנת היגוי היתר בהאצות מפניות. הקמבר השלילי מלפנים נותר נמוך עם כחצי מעלה עקב מגבלות המתלה המקורי (פתיר כשלעצמו עם ברגי קמבר) והרצון שלי להמנע מהגדלת אחיזה רוחבית שעשוי להחריף את סוגיית לחץ השמן במסלול.

 

עלות הכיוון: 800 ש"ח.

 

PXL_20241203_104401138.thumb.jpg.b227e275c6b53a06e72d63b982b09540.jpg

 

 

ומפגש מקרי משעשע: במכון הפרונט המתינה מגאן RS של נהג ברז חדשה לשעבר מוכר במסלולים... (הבחור שייעץ לי לגבי צינורות הבלימה).

PXL_20241203_101527856.thumb.jpg.91aa66ee8b3f7ef73d4605959e7d12c7.jpg

 

 

 

עוד כמה תמונות כמיטב המסורת.

 

PXL_20241122_075806213.thumb.jpg.130fe1f751d8d84fb6db24aff0afe84e.jpg

 

 

 

PXL_20241128_1601424663.thumb.jpg.c05b735ec6618554c65dfee5fbca4d73.jpg

 

ריכוז עלויות מתגלגל

 

 

שנה 1

שנה 2 (חודש 8 )

אגרת רישוי

0

3693

ביטוח

6500

6700

טיפולים

720

2929

תקלות

0

250

בלמים

4639

7270

צמיגים

3510

3900

דלק

16115

11831

שדרוגים

450

6000

דיטיילינג

4300

2500

שונות

5700

800

 

 

 

סה"כ

41934

45873

 

עריכה אחרונה על ידי itaimoto
  • אהבתי 6
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לגמרי צריך יותר קאמבר מקדימה…

הרבה יותר

 

מה היתה הטמפ אגב ? נשמע שפוטנציאלית הם היו קרים מדי. הירידה היא גבוהה (יחד עם זאת 1.25 לרכב עם מתלים סטוק וגאנטים ברוחב מקורי נשמע גבוהה. אני ראיתי סביב ה1.3 עם משמעותית יותר שיפורים…)

עם מה מדדת ואיך זה היה מוחזק?

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מותר לשאול עם מה אתה מודד? אני עם RaceBox 

אצלי בפניה הזו על מהירות גבוהה יותר של 68.3 קמ"ש  (בהנחה ש-62 זה קמ"ש ולא מייל)  ה G סביב 1.11 ואני מרגיש שאני בגבולות האחיזה (רכב סטוק).  זה נתון מקביל למיקום שמופיע אצלך.

עריכה אחרונה על ידי GTאי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Liviur כתב:

אתה לגמרי צריך יותר קאמבר מקדימה…

הרבה יותר

 

מה היתה הטמפ אגב ? נשמע שפוטנציאלית הם היו קרים מדי. הירידה היא גבוהה (יחד עם זאת 1.25 לרכב עם מתלים סטוק וגאנטים ברוחב מקורי נשמע גבוהה. אני ראיתי סביב ה1.3 עם משמעותית יותר שיפורים…)

עם מה מדדת ואיך זה היה מוחזק?

 

המתלים האלו גרמו לשני מכונאים להצטנע אחרי שביקשתי עוד כמה עשיריות של קאמבר שלילי והם היו בטוחים שהם יצליחו 😀 זה המקסימום. אני מעדיף ראש שקט בנושא לחץ השמן וכיוון בטווח שהיצרן מאפשר מקטינים את הסיכון. ממילא ההנאה שלי נובעת לא מהזמן המוחלט אלא במיקסום את הביצועים מהרכב הנתון. כמו שציינת, 1.2G הם נתון מכובד כשלעצמו (אם כי שיפור מתלים יכול לשפר גם את זמן התגובה של ההיגוי, מעבר לתאוצה הרוחבית המקסימלית).

 

אני מודד עם RaceBox Mini שמוחזק בסקוץ' על החלק הקדמי של הדאשבורד, מתחת לשמשה.

 

לגבי טמפרטורה היה קריר באותו יום וחיכיתי הרבה זמן יחסית בין מקצים, יכול להיות שיש דברים בגו. אני עוקב אחרי לחץ האוויר במקצה אבל יכול להיות שהטמפרטורה לא הייתה אידאלית באותו יום והיה צריך עוד הקפת חימום מעבר לאחת שאני עושה.

 

לפני 37 דקות, GTאי כתב:

 

אצלי בפניה הזו על מהירות גבוהה יותר של 68.3 קמ"ש  (בהנחה ש-62 זה קמ"ש ולא מייל)  ה G סביב 1.11 ואני מרגיש שאני בגבולות האחיזה (רכב סטוק).  זה נתון מקביל למיקום שמופיע אצלך.

 

אתה עם הצמיגים המקוריים? מנסיוני 1-1.1G הוא נתון הגיוני ל PS4/PS5. לרוב 1 אפשר להחזיק לאורך שניות ו 1.1 מתקבל בפיקים קצרים.

 

לגבי המהירות המינימלית היא תלויה בקו כמובן. פניה הדוקה ואייפקס מאוחר שם נותנים לי זמן הקפה כולל טוב יותר ע"ח מהירות מינימום. לקחת קו דומה? אם כן לא סביר שהיית מהיר יותר באותו G.

 

Screenshot_20241205-083145.thumb.png.0988227db59fa214818b15ef5048b829.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

☝️זו בדיוק השאלה שלי.

לי לקח (בדור הקודם) צמיגי 200tw על 9״ רוחב , race comp tarmac 2 (שזה בעצם kw club sport רק יותר אגרסיביים) וכיוון פרונט משמעותית שונה כדי לראות מספרים כאלו.

נמדד עם gps ויחידת מדידה חיצונית שתואמת למספרים שראיתי בGoPro שהיה hard minted .

ואז ראיתי בקצה 1.3 כמה פעמים.

כנל על המיאטה.

 

1.05 נשמע סביר ביותר לרכב סטוק רק עם צמיגים משופרים וקצת כיוון פרונט יותר אגרסיבי

 

לפני 2 דקות, itaimoto כתב:

המתלים האלו גרמו לשני מכונאים להצטנע אחרי שביקשתי עוד כמה עשיריות של קאמבר שלילי והם היו בטוחים שהם יצליחו 😀 זה המקסימום.

בסטוק

שים בולמים אחרים ומשהו כמו cascam plates וadjustable lower control arms מאחורה.

לפני 3 דקות, itaimoto כתב:

אני מעדיף ראש שקט בנושא לחץ השמן וכיוון בטווח שהיצרן מאפשר מקטינים את הסיכון.

היה רגוע , עם הסטאפ הזה אתה לא קרוב לעשות בעיות.

לפני 3 דקות, itaimoto כתב:

לגבי טמפרטורה היה קריר באותו יום וחיכיתי הרבה זמן יחסית בין מקצים, יכול להיות שיש דברים בגו

זו הבעיה.

אתם עם מקצים יחסית קצרים וזה צמיג שצריך קצת יותר חום כנראה.

הבדלים של כמה מעלות בחוץ יכולים להיות יותר משמעותיים בכביש במיוחד שיש פחות שעות שמש.

 

1.1 נשמע בערך הגבול העליון למאוד נקודתי להגיע עם הרכב סטוק. אני מדבר קצת מעבר לפיק.

עם הצמיגים שלך במצב טוב וחמים אתה אמור לראות קצת יותר גבוהה מזה, אבל 1.3 נשמע גבוהה מדי לסטאפ הזה. (מצד שני לי אישית עוד לא היה מספיק זמן עם הרכב במסלול לאסוף נתונים עם הדור השני. הפוקוס עבר קצת לאופנועים הפעם 😅. נראה השנה כנראה אני אצטרף עוד קצת לחברה אצלינו ונעשה קצת סיבובים על Brzים בכל מני רמות שיפור שוב)

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, Liviur כתב:

(מצד שני לי אישית עוד לא היה מספיק זמן עם הרכב במסלול לאסוף נתונים עם הדור השני. הפוקוס עבר קצת לאופנועים הפעם 😅

 

כאן הפער כנראה. הדור הזה קיבל עדכון מתלים והקשחה אז הוא מגיב טוב יותר בפניות. התייחסתי לזה ע"ב יום בפצאל כאן.

 

  

לפני 10 דקות, Liviur כתב:

היה רגוע , עם הסטאפ הזה אתה לא קרוב לעשות בעיות.

 

במחילה, אני אחכה שסובארו יגידו את זה או שיהיה תיקון ללחץ השמן הנמוך שאנשים מודדים בפניות עם מתאם חזק ל G הרוחבי.

עריכה אחרונה על ידי itaimoto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מודדים באותה צורה.

אני לוקח קו קצת שונה, ננסה את שלך פעם הבאה (בנקודת היציאה איפה שלך רשום 85.9 קמ"ש אני עם בערך  84 קמ"ש, אבל הפער גדול יותר בתאוטה לתוך הפניה. מעניין).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, itaimoto כתב:

כאן הפער כנראה. הדור הזה קיבל עדכון מתלים והקשחה אז הוא מגיב טוב יותר בפניות. התייחסתי לזה ע"ב יום בפצאל כאן.

אני יודע, היתה לי דור ראשון - שם אין סיכוי לראות סטוק מעל 1.0 אלא אם זה מאוד רגעי.

יש לי דור שני כרגע - ואכן אפשר לראות שם מעל זה אפילו עם הרכב סטוק.

1.3 זו כבר קפיצה עצומה. אלו מספרים של פורשים עם צמיג cup או הרבה יותר שינויים ברכב.

 

לפני 4 דקות, itaimoto כתב:

במחילה, אני אחכה שסובארו יגידו את זה

Don’t hold your breath. יקח שנים.

כמובן בסופו של דבר זה הרכב שלך ומה שאתה מחליט. אני ראיתי כבר במצטבר בין רכבים של חברים ושלי עשרות אלפי מיילים של מסלול נטו (גם עם שיפורים להתמודד עם זה וגם בלי)

5w30 + רכב יחסית סטוק וקצת יותר שמן - מספיקים למול הנתונים שראיתי לנהוג בשקט נפשי. בשבילי.

הסטאפ מבחינת המדידה נשמע אבל אחלה.

אפשר לראות תמונה קצת יותר מרחוק ?

התמונה דיי מוגבלת אבל כנראה הייתי מנסה להיכנס יותר מבחוץ ולעשות trail braking לסובב את האוטו לתוך הפנייה קצת אחרת ממה שאני רואה (אבל כמובן בלי לדעת מה יש לפני ואחרי ובלי וידאו קשה להגיד)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Liviur כתב:

Don’t hold your breath. יקח שנים.

כמובן בסופו של דבר זה הרכב שלך ומה שאתה מחליט. אני ראיתי כבר במצטבר בין רכבים של חברים ושלי עשרות אלפי מיילים של מסלול נטו (גם עם שיפורים להתמודד עם זה וגם בלי)

5w30 + רכב יחסית סטוק וקצת יותר שמן - מספיקים למול הנתונים שראיתי לנהוג בשקט נפשי. בשבילי.

סובארו לא יגידו דבר כזה אם לא יחייבו אותם. בהקשר הזה צריך לתת כבוד למאזדה שהתחייבו שמערכת השימון ב ND בנויה ל 1.4G רוחבי.

הבעיה עם 5w30 היא שהוא כבר לא מופיע כהמלצת יצרן בדור השני אז שימוש בו יכול לפגוע באחריות או שיהיו לו תופעות לוואי אחרות.

 

לפני 4 שעות, Liviur כתב:

אפשר לראות תמונה קצת יותר מרחוק ?

התמונה דיי מוגבלת אבל כנראה הייתי מנסה להיכנס יותר מבחוץ ולעשות trail braking לסובב את האוטו לתוך הפנייה קצת אחרת ממה שאני רואה (אבל כמובן בלי לדעת מה יש לפני ואחרי ובלי וידאו קשה להגיד)

 

זה הקו האינטואטיבי אבל הוא איטי יותר במונחי זמן הקפה עם ברז. הסיבה היא שלפני הפרסה הזאת יש עיקול ימינה ומשתלם לפתוח את ההגה אחרי האייפקס שלו כדי להרוויח תאוצה, כך שמגיעים לפרסה מהאמצע ולא מהצד.

אני נכנס לפרסה ב trail brake.

 

Screenshot_20241205-112942.thumb.png.85f6254e9ec6a0ddfb9b1c7b07b1ef78.png

עריכה אחרונה על ידי itaimoto
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 26.11.2024 בשעה 17:04, menir1 כתב:

אתה צודק, משום מה זכרתי משהו אבל זאת המלצה לא פורמלית שראיתי בפורום האמריקאי. 

 

בכל אופן, אני משתמש ב-0W20

image.png.938274c94958ba76384ffe67d187ddbf.png

ממה שאני מבין - רשום "מומלץ" לא "חובה". בנוסף ראו ערך למעלה לגבי מזג אויר חם. שם רשום גם "הטבלה הבאה מפרטת את הצמיגות המומלצת ובהחלט רשום שם 5W30 מתחת למדחום המצוייר. ל 0W20 יש כוכבית שבא רשום "מומלץ".
@RK - דעתך על הניסוח?
אני חושב שלא תהיה בעיה להשתמש גם ב 5W30 כמו שעשיתי בדור הקודם, ברגע שאקח את הרכב לימי מסלול.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאור קייס שעבר אצלי במשרד לא מזמן (עם יבואן אחר אמנם) - קבל מהם המלצה חד משמעית, בכתב או תקליט, כדי שלאחר מכן לא יהיו בעיות במימוש אחריות. המלצות כמו צמיגות עשויות (עלולות?) להשתנות מדי כמה זמן, וזה היה המקרה שעבר אצלי.

  • רעיון טוב! 1

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...