Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1141 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אהלן אנשים, צריך את עזרתכם, בעיקר כדי לדעת לגבי אמינויות של כלי הרכב שאני תכף אגדיר.

 

אני סטודנט בכרמיאל, הולך לעשות 80 ק"מ ביום מעמק יזרעאל (נסיעה בינעירונית הררית).

צפוי לעשות 12,000 ק"מ בשנה ולמשך 4-5 שנים.

מחפש רכב מיני חסכוני להוצאות מינימאליות.

תקציב: 25,000 אחרי חריגה (מכוון לאיזור ה-20,000)

חשוב: צריכת דלק, אמינות (ועוד דברים שאני אפרט בהמשך)
הרכב צריך לעשות מ-0 ל-100 בפחות מ-14 שניות.

 

קצת עלי: (זה המקום למביני העיניין בתחום)

חובב ספורט מוטורי, בעלים לשעבר של מיאטה (מאזדה mx-5). ככה שסיגנון הנהיגה שלי נוטה להיות אגרסיבי, או במילים אחרות, אני לא יכול לסבול רכבים שהם ממש גרועים מבחינת מתלים וסחיבה. דוגמאות לרכבים עם חרא של מתלים והתנהגות: סוזוקי אלטו, מיצובישי ספייסטאר.

דוגמה לרכבים עם מתלים והתנהגות כביש טובה: קיה פיקנטו, מאזדה 2, סוזוקי סוויפט ונדמה לי שגם סקודה סיטיגו \ מי \ אפ.

אני מכיר פחות או יותר את הרכבים בשוק אבל לא מכיר עלויות אחזקה ומדרגי אמינות.

כרגע שמתי עין על הסקודה סיטיגו, או המקבילים של היצרנים האחרים בדגם ה-75 כ"ס. יש לה צריכות דלק מעולה, היא ידנית שזה יתרון מבחינתי, ונראה לי שהיא הכי טובה בקטגוריה מבחינת יתר הדברים שציינתי. מה שמדאיג אותי לגביה זה האמינות והשרידות כי זה רכב גרמני.
אופציה נוספת שראיתי: פיאט 500 מהשנתונים המתאימים לתקציב.

עוד אופציה שהמליצו לי עליה שאני לא כל כך מתלהב ממנה זה פיג'ו 107.

 

אז מה אתם אומרים? :)

עריכה אחרונה על ידי KD14
פורסם

בתקציב שלך אפשר לרכוש פיגו 108/c1 היא נוחה ושקטה יותר מה 107 ולדעתי יכולה להית מהנה.

ל108 יש מנוע חזק לעומת הc1 אבל  רצועת הטיימינג יכולה להתפורר לפני הזמן ולגרום לבעיות.

לכן הייתי בסיטרואן.

ה500 גם אופציה נחמדה, חסכונית עם מנוע אמין, יש להם מחלה של מחכה כרית אוויר מתפנח.

כוכבית קטנה, באזור ה 30-32 אלף, יש פיקנטו ספורט, הוא תהיה מהנה יותר, מנוע 1.2, מראה ספורטיבי, מושבים נוחים. אבל זה כאמור מעל התקציב אך תדע שזה קיים.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

בדוק לנצ'יה אפסילון, שמבוססת על פיאט פנדה, שהיא רכב די נחמד לנהיגה, או פיאט פנדה בשנתונים מתקדמים יותר.

שתיהן ישאירו לך עודף.

פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, yulianx כתב:

בתקציב שלך אפשר לרכוש פיגו 108/c1 היא נוחה ושקטה יותר מה 107 ולדעתי יכולה להית מהנה.

ל108 יש מנוע חזק לעומת הc1 אבל  רצועת הטיימינג יכולה להתפורר לפני הזמן ולגרום לבעיות.

לכן הייתי בסיטרואן.

ה500 גם אופציה נחמדה, חסכונית עם מנוע אמין, יש להם מחלה של מחכה כרית אוויר מתפנח.

כוכבית קטנה, באזור ה 30-32 אלף, יש פיקנטו ספורט, הוא תהיה מהנה יותר, מנוע 1.2, מראה ספורטיבי, מושבים נוחים. אבל זה כאמור מעל התקציב אך תדע שזה קיים.

לא שמתי לב באמת ל-108, הדגם עם המנוע 1.2 נראה כמו אופציה ממש טובה עם זמן מ-0 ל-100 ב-11 שניות.

לגבי הטיימינג, מה אם מחליפים לפני הזמן? מה לגבי חלקים תחליפיים משופרים מחו"ל? האם זה מנוע interference? (כזה שהשסתומים פוגעים בבוכנות במקרה של אובדן טיימינג).

לפעמים יש דרכים טובות וכדאיות להתמודדות עם מחלות של רכבים.

ומה לגבי האמינות הכללית? גם של הפיאט 500. גם לא הבנתי מה אמרת לגבי הכריות אוויר.

לגבי הפיקנטו - הייתי הולך עליה בלי לחשוב פעמיים אילולא צריכת הדלק הגרועה לקטגוריה.

עריכה אחרונה על ידי KD14
פורסם

יש דרכים להקטין את הסיכוי לבעיית הטיימינג.

החלפת שמן כול 10 אלף, רצועה כול 4 שנים או 60 אלף.

ומידי פעם כדאי לההביט דרך פתח מילוי השמן, רואים אותה.
לא יודע אם יש מפגשים שסתומים במנוע הזה, אל בדרך כלל הרצוע. לא נקראת אלא מתפוררת ואז נדלק נורית תקלה.

מעבר לזה אמינות טובה כמו גם של ה500.
הפיקנטו הידנית לא זללנית כמו האוטומטית, אבל יקרה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אני מניח שאתה מוכן לרכוש רכב ידני?

מה דעתך על הקליאו עם מנוע 0.9 טורבו? לא מיני אלא סופר מיני, אבל עונה על הדרישות שלך בנושא ההאצה וצריכת הדלק.

 

לגביי המנוע הזה בפיאט אני לא מכיר משהו חריג.

קח בחשבון שבפיאט 500 הפלסטיקים לא שורדים הכי טוב, יש סיכוי גבוה שהדשבורד יתנפח באיזור כרית האוויר (אין סכנה בטיחותית) ובמשולשים ליד המראות.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

הייתי כן בודקת את הפיקנטו ספורט, מניח שאין בעיה עם ידני?.

רשמת שמאוד חשובה לך צריכת הדלק, ואז בהמשך רשמת שסגנון הנהיגה שלך נוטה להיות אגרסיבי, זה יגרום לצריכת דלק גבוה בכל רכב. במיוחד בתוואי שאתה תנהג בו כל יום.

מה גם שהרכבים שאתה מחפש לא יודע כמה הם "עמידים" לנהיגה כזאת, מה שיפגע באמינות שלהם ובלאי גבוה. שוב לא מסתדר עם תקציב נמוך וסטודנט. סתם מחשבה, אם לא בכיוון גם טוב חחח

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם

מיני בבין-עירוני זה ממש לא כיף, במיוחד אם אתה מגדיר את עצמך "חובב" הגה.
אני חשוב שאתה תרגשי דיי מהר שמיני מרגישה לא בבית בנסיעה בין עירונית, רמות הרעש מתגברות מהר מאוד והרכב מרגיש מתנדנד ומצריך תיקונים רבים בזמן שיוט.

הייתי מציע לך לעלות לפחות לקטגוריית הסופרמיני, פיאסטה או 208 או קליאו 0.9 או סוזוקי ספלאש ידניות ידועות ביכולות היגוי טובות ויספקו חוויה הרבה יותר טובה בנסיעה בין-עירונית לצד הבדל לא גדול בצריכת והתאוצה הדלק בזכות הבדלים מינוריים במשקל.

רעיון "מטורף" הוא לשקול גם MG3, קראתי על הרכב שהאו ממש פאן לנהיגה וזאת סופרמיני שאפשר למצוא גם ב20 אלף שקל לרכב חדש-דנדש, הבעיה שאני ממש לא יודע איך האמינות והמ עלויות האחזקה שלה.

פורסם (נערך)

אני גם חפשתי רכב שני קטן עם דרישות דומות לשלך מבחינת הרכב עצמו, לא מבחינת צרכים.

 

מבחינת VFM לדעתי אין התלבטות - פורד פיסאטה ידנית

אומנם חלשה, אבל אפשר להסתדר

התנהגות מצויינת (יחסית לסגמנט)

אמינות מצויינת

בטיחותית (7 כריות אוויר)

איכותית (יחסית לסגמנט)

נכנסת לתקציב בקלות

 

אני רכשתי אחת לפני כמה חודשים

אחי (אחרי סיבוב בשלי) החליף את הספלאש שלו גם באחת ונשאר עם עודף - מבסוט עד הגג

 

יש בפורם כמה שירשורים מפורטים על הרכב.

עריכה אחרונה על ידי yuvalsa
פורסם

מחזק בנוגע לפורד פיאסטה. 

מחזיק כזו כבר 9 שנים. 

ובמקרה היא גם למכירה ומצויידת בשיפורי התנהגות שהופכים אותה לקרטינג קטן. 

צריכת דלק של 1/13 בזנט. 

עלויות אחזקה מצחיקות. 

ובכלל עונה לך על כל הדרישות. 

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם (נערך)
בתאריך 9.5.2023 בשעה 18:13, dorsht כתב:

אני מניח שאתה מוכן לרכוש רכב ידני?

מה דעתך על הקליאו עם מנוע 0.9 טורבו? לא מיני אלא סופר מיני, אבל עונה על הדרישות שלך בנושא ההאצה וצריכת הדלק.

 

לגביי המנוע הזה בפיאט אני לא מכיר משהו חריג.

קח בחשבון שבפיאט 500 הפלסטיקים לא שורדים הכי טוב, יש סיכוי גבוה שהדשבורד יתנפח באיזור כרית האוויר (אין סכנה בטיחותית) ובמשולשים ליד המראות.

גיר ידני הוא עדיף מבחינתי. פלסטיקה בלאי קצת פחות מעניין כל עוד זה רק קוסמטי ולא קירקושים מעצבנים.

לא יודע לגבי מנועי טורבו, יש לי סלידה מהם מחשש שיעשו לי בעיות. יש דעות אחרות בנושא?

בתאריך 9.5.2023 בשעה 19:04, לירון .ה. כתב:

הייתי כן בודקת את הפיקנטו ספורט, מניח שאין בעיה עם ידני?.

רשמת שמאוד חשובה לך צריכת הדלק, ואז בהמשך רשמת שסגנון הנהיגה שלך נוטה להיות אגרסיבי, זה יגרום לצריכת דלק גבוה בכל רכב. במיוחד בתוואי שאתה תנהג בו כל יום.

מה גם שהרכבים שאתה מחפש לא יודע כמה הם "עמידים" לנהיגה כזאת, מה שיפגע באמינות שלהם ובלאי גבוה. שוב לא מסתדר עם תקציב נמוך וסטודנט. סתם מחשבה, אם לא בכיוון גם טוב חחח

 

זה יחסי, אני כמובן לא הולך לנהוג כמו שנהגתי במיאטה שהיתה לי, סחיטת המנוע היא בדר"כ לצורכי עקיפה והשתלבות בתנועה. אני רק רוצה רכב שיסחוב בסדר וישב טוב על הכביש.
שוב, הפיקנטו יקרה לי מידיי, במיוחד עם צריכת הדלק שראיתי שגם בגירסה הידנית היא לא משהו.
 

לפני 9 שעות, Gavrik כתב:

מיני בבין-עירוני זה ממש לא כיף, במיוחד אם אתה מגדיר את עצמך "חובב" הגה.
אני חשוב שאתה תרגשי דיי מהר שמיני מרגישה לא בבית בנסיעה בין עירונית, רמות הרעש מתגברות מהר מאוד והרכב מרגיש מתנדנד ומצריך תיקונים רבים בזמן שיוט.

הייתי מציע לך לעלות לפחות לקטגוריית הסופרמיני, פיאסטה או 208 או קליאו 0.9 או סוזוקי ספלאש ידניות ידועות ביכולות היגוי טובות ויספקו חוויה הרבה יותר טובה בנסיעה בין-עירונית לצד הבדל לא גדול בצריכת והתאוצה הדלק בזכות הבדלים מינוריים במשקל.

רעיון "מטורף" הוא לשקול גם MG3, קראתי על הרכב שהאו ממש פאן לנהיגה וזאת סופרמיני שאפשר למצוא גם ב20 אלף שקל לרכב חדש-דנדש, הבעיה שאני ממש לא יודע איך האמינות והמ עלויות האחזקה שלה.


רעש לא מעניין אותי, כל עוד זה לא קירקושי פלסטיק מעצבנים. מתנדנד, מה הכוונה? אם זה בגלל מתלים באיכות ירודה או בגלל סטאפ קשיח של היצרן? כי מתלים קישיחים יותר הם עדיפים בשבילי. (אני מאוד נהנתי מהמיאטה שהיתה לי עם קוילאוברים למסלול, גם כרכב יום יומי)
דיברתי עם מישהו שמכיר בעלים של MG3 שנת 2015, אמר שיש לו מנוי אצל המוסכניק.

 

לפני שעתיים, ArikC כתב:

מחזק בנוגע לפורד פיאסטה. 

מחזיק כזו כבר 9 שנים. 

ובמקרה היא גם למכירה ומצויידת בשיפורי התנהגות שהופכים אותה לקרטינג קטן. 

צריכת דלק של 1/13 בזנט. 

עלויות אחזקה מצחיקות. 

ובכלל עונה לך על כל הדרישות. 

חשבתי על זה, ראיתי שהנתונים לא משהו, אבל שיפורי התנהגות נשמע מעניין. אני שולח לך הודעה פרטית.

כרגע מה שעומד על הכוונת:
-פיג'ו 108 1.2 ידנית, שמבחינת הנתונים היא הכי טובה, אני רק רוצה לנהוג באחת ולראות שהיא לא אסון מבחינת התנהגות.
-סוזוקי סוויפט 1.2 ידנית, למה אף אחד לא ממליץ עליה? יש לה שילדה מעולה, מתלים טובים ולא רכים מידיי, אמינות של סובארו פשע, צריכת דלק מדהימה ועל הנייר קצת יותר זריזה מהפיאסטה. מה אני מפספס? היא חורגת מהתקציב אבל אני מקבל את הרושם שבסה"כ היא עונה על כל הרצונות שלי בצורה סבירה.
-פיאט 500S מנוע 1.4 100 כ"ס, ידנית. יש רק אחת כזאת ביד 2 כרגע. הביצועים מדהימים, אוטו מגניב שלא מבייש את ההופעה, צריכת דלק.. היא די חזקה אז נו טוב, והתנהגות כביש מדהימה. חיסרון - חריגה מהתקציב.

עריכה אחרונה על ידי KD14
פורסם

ההבדל בהרגשה בין מיני לסופר מיני הוא גדול

אם אתה מסתפק במיני כמו 108 אז אחלה - אבל אי אפשר להשוות לפיאסטה וסוויפט שטובות יותר בכל הפרמטרים, חוץ מצריכת דלק.

בסוויפט אתה לא מפספס כלום, מול הפיסאטה יש יתרונות ויש חסרונות - לדעתי אין לך שום סיבה לחרוג מהתקציב בשביל הסוויפט.

לגבי הפיאט 500 אני לא מכיר, אבל קח בחשבון שזה רכב מאוד קטן.

 

תנסה לארגן סיבוב קצר ברכבים, אני בטוח שזה יפתור לך את רוב ההתלבטיוית

×
×
  • תוכן חדש...