Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאונת ההחלקה הבוקר בכביש 1 - מה תכל'ס נכון לעשות?


נקודה טובה
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 744 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

בטח ראיתם אז אני אחסוך את התמונות

בקצרה - הצטבר קרח על הכביש וכ20 רכבים התרסקו זה על זה בתאונת שרשרת מהסרטים,

אני מדבר על השלב שהנהג מבין שכבר אין לו אחיזה בכביש.

אם הוא ייתן בלימה - קרוב לודאי שהרכב יעוף קדימה ישר לתעלה או לגדר הקרובה,

האם כשהוא ימשיך ליסוע תהיה לו אפשרות ניווט מינימלית וכדאי להמשיך ולנסות להוריד מהירות קצת קצת ? או שעדיף לרדת לתעלה?

ובכלל, מה אמורים לעשות לפני? נסיעה איטית עוזרת בכלל? גם על 60 קמ"ש הרכב יחליק לכל הרוחות, לא? אז אי אפשר לנסוע בכלל?

ידוע לכם מה עושים בכזה מצב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק מהבעיה עם קרח הוא שלא רואים אותו ומופתעים מאבדן האחיזה.

נהגים קנדיים רגילים לזה ונזהרים, ישראליים ממש לא.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, נקודה טובה כתב:

אני מדבר על השלב שהנהג מבין שכבר אין לו אחיזה בכביש.

 

בשלב הזה, כשאתה כבר מחליק, אין יותר מדי מה לעשות. אתה יכול לעזוב את הברקס והגז וליישר את ההגה ואז להתפלל חזק חזק.

 

נסיעה איטית ושמירת מרחק יכולות לעזור מהסיבה הפשוטה שאז לא תצטרך לבלום חזק או לתמרן בצורה חריפה. כאן בשוודיה נהגתי על שכבת קרח ושלג עבות ושרדתי כדי לספר את זה, אמנם נעלתי צמיגי שלג אבל ללא מסמרים שגם ככה לא מבטלים לכמרי את סכנת ההחלקה, נסיעה איטית ומחושבת זה הסוד. כמה איטית? זה מאד תלוי בנסיבות אבל קשה להעריך מה יקרה בעצירת חירום, אבל לפחות הנזק יהיה קטן יחסית אם תרד לתעלה ב 40 קמש לעומת 80 קמש

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להוריד מהירות, לשמור מרחק ולנסות לצפות קדימה. בגדול, נסיעה בהתאם לדרך.

בתכלס, לא שונה בכלל משום מצב אחר בכביש.

 

ישראלים לא מורגלים למצב הזה, לא יודעים לשמור מרחק אז יש יותר תאונות. 

 

עריכה אחרונה על ידי ArikM
  • רעיון טוב! 2

Ford Mondeo 2.0T + Bluefin Remap - נמכרה

Infiniti G37 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, נקודה טובה כתב:

בטח ראיתם אז אני אחסוך את התמונות

בקצרה - הצטבר קרח על הכביש וכ20 רכבים התרסקו זה על זה בתאונת שרשרת מהסרטים,

אני מדבר על השלב שהנהג מבין שכבר אין לו אחיזה בכביש.

אם הוא ייתן בלימה - קרוב לודאי שהרכב יעוף קדימה ישר לתעלה או לגדר הקרובה,

האם כשהוא ימשיך ליסוע תהיה לו אפשרות ניווט מינימלית וכדאי להמשיך ולנסות להוריד מהירות קצת קצת ? או שעדיף לרדת לתעלה?

ובכלל, מה אמורים לעשות לפני? נסיעה איטית עוזרת בכלל? גם על 60 קמ"ש הרכב יחליק לכל הרוחות, לא? אז אי אפשר לנסוע בכלל?

ידוע לכם מה עושים בכזה מצב?

שלום

בלימה הכי חזקה שניתן ומבט למקום בכביש שאין בו רכבים ולא תנועה נגדית.

כמובן שמי שאחריך שמר מרחק.

זה עניין שכדאי לתרגל במסלול סגור לפני שמגיעים למצב חירום בכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרו אין כ"כ מה לעשות, הטיית ההגה לא תעזור שכן אין אחיזה עם הכביש וזה סתם יכול לסחרר אותך ואז להוביל לתאונה קשה יותר, בלימה גם לא תעזור כ"כ במצב של חוסר אחיזה.

הדבר הנכון לעשות הוא לשמור מרחק ולהוריד מהירות כשתנאי הסביבה לא מיטביים אבל בארץ זה קשה כי רוב הנהגים רגילים לנסוע בתנאי טובים ונוסעים כמו עדר.
אתמול נסעתי נסיעה ארוכה בכביש מהיר גשם זלעפות במקומות מסוימים עד מצב של ראות 5-10 מטר קדימה ושלוליות גדולות על הכביש, ניסיתי לנסוע 70 ולפתח מרחק מהרכב שנסע מקדימה אבל כל פעם מישהו נדחף ברווח שיצרתי ואנשים נסעו בכביש 120-130 כאילו זה יום קיץ רגיל.
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נפריד בין שני נושאים מעט שונים.

1. מה תורם להווצרות מצב כזה / מה ניתן לעשות מראש להמנע מהקלעות למצב כזה. 

2. היה ונקלעת לסיטואציה מה התגובה המיטבית להמנעות / צמצום נזקים. 

 

לגבי 1 - מה תורם להווצרות מצב כזה / מה ניתן לעשות מראש להמנע מהקלעות למצב כזה :

כמובן תנאי מז"א קיצוני פתאומי שהפרמטרים הבאים - טכניים ואנושיים - תורמים להווצרות מצב התאונה:

- אי שמירת מרחק מספיק . 

- נהיגה לא מספיק עירנית עם זמני תגובה איטיים. (התאונה קרתה ב 2 בלילה...) 

- נהגים בלתי מיומנים בתגובה להווצרות מצב חירום בלתי צפוי שקופאים בתגובתם  או פועלים באופן לחוץ ולא נכון. 

- צמיגים באיכות בינונית/נמוכה בלחצי אוויר שאינם אופטימליים. כאן מתבטא באופן מירבי ההבדל בין צמיג פרימיום במצב טוב לבין צמיג סיני עלום שם שיש בערך בשני שליש מכלי הרכב הנעים על הכבישים. (צמיגים ירודים כאלו, גם אם הם חדשים, נחותים משמעותית בפרמטרים של מרחק בלימה , יציבות ואחיזה בכביש רטוב). 

 

לגבי 2-  והיה ונקלעת לסיטואציה מה התגובה המיטבית להמנעות / צמצום נזקים. 

-  אם מישהו נכנס בך מאחור או מהצד אין הרבה מה לעשות....

- אם הבחנת מקדימה בהווצרות מצב חירום של תאונת שרשרת נסה לבלום חזק ככל האפשר עם בריחה מבוקרת הצידה, לנתיב אחר או לשוליים, לא לתעלה,  בתקווה שה - ABS + ESP וכו' יצילו אותך. 

עריכה אחרונה על ידי orankohn
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, orankohn כתב:

- צמיגים באיכות בינונית/נמוכה בלחצי אוויר שאינם אופטימליים. כאן מתבטא באופן מירבי ההבדל בין צמיג פרימיום במצב טוב לבין צמיג סיני עלום שם שיש בערך בשני שליש מכלי הרכב הנעים על הכבישים. (צמיגים ירודים כאלו, גם אם הם חדשים, נחותים משמעותית בפרמטרים של מרחק בלימה , יציבות ואחיזה בכביש רטוב). 

חשוב מאד!

נהגתי אתמול בלילה בגשמים העזים ברכב של חבר שנועל צמיגים עלומי שם, כל פעם שנכנסתי לשלולית משמעותית (בקטעים חשוכים במהירות בינעירונית כמעט לא ניתן להבחין בשלוליות מראש) הרגשתי איך ה-ESP נכנס לפעולה ומייצב את האוטו על המסלול למרות שהצמיגים יחסית חדשים, לעומת זאת באוטו שלי אני מקפיד על צמיגים איכותיים (כרגע ברידגסטון) ומעולם לא הרגשתי משהו מיוחד בכניסה לשלוליות כאלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל כך פשוט. מאטים ושומרים על מרחק *מראש*,

בכל פעם שתנאי הראות לא אידיאליים.

אני אפילו לא מדבר על ברד,

גם בגשם בינוני תנאי הראות כבר מוגבלים למדי, אז גשם פלוס חושך - לוקחים עוד מרווח ביטחון.

(לא יעזור עם נצמדים מאחור. אם מישהו נדחף לך מלפנים, תאט עוד כדי לשמור על המרחק)

  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק כשאלה - למה אף אחד לא העלה כאן את האפשרות לשימוש בבלימה באמצעות תיבת ההילוכים?

בידני ברור איך, באוטומט מצב B או L למי שיש, למי שאין אז טיפטרוניק או הגבלה להילוך כלשהו. לא יהיה אפקטיבי? גם אם תהיה תאונה היא תהיה במהירות נמוכה יותר.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, mh53 כתב:

יש ABS וניתן לבלום ועדיין לשמור על ההיגוי

Abs מוגבל בסוף - לא מאמין שבמהירות 100 קמ"ש על קרח הוא יועיל במשהו

 

כמו שאני הבנתי הרעיון של המערכת הזאת היא שבבלימה חזקה הגלגל מאבד את האחיזה ואז מתרחשת נעילת גלגלים והאוטו מחליק 

מה שבעצם המערכת עושה היא מאטה את הבלימה וממעטת את כוח ההתנגדות של הבלם כך שלא תתרחש נעילת גלגלים והאחיזה נשארת וככה לאט לאט בולמים ונשאר אחיזה.

עכשיו השאלה היא כזאת, נניח והאוטו כבר על הקרח - עכשיו במהירות 100 קמ"ש -בלימה בודאות תגרום לנעילת הגלגל ואיבוד אחיזה ולא יועילו כל הABS שבעולם.

אבל אם האוטו יישאר במאה קמ"ש ואפילו יגביר מהירות ל120 - האם יכול להיות שהאחיזה תישאר? אם כן, בהנחה שאין מישהו לפניך להתנגש בו, אולי עדיף להישאר שם ולנסות לנווט עם ההגה בעזרת האחיזה שנשארה ואחרי שמגיעים למקום יותר שפוי לנסות לבלום.

פעם מישהו העלה באזניי רעיון - שאם רכב מגיע לסיבוב במהירות גבוהה ורואה שאין לו זמן לבלום - הוא יכול להאט קצת כמה שאפשר עד הסיבוב ומיד אחרי הסיבוב להאיץ למקסימום - מה שיהווה התנגדות להחלקה.

אני לא בטוח שהסברתי את עצמי מספיק אבל אולי מישהו יודע יותר על זה בפורום ויסביר - תודה

לפני 2 דקות, dorsht כתב:

רק כשאלה - למה אף אחד לא העלה כאן את האפשרות לשימוש בבלימה באמצעות תיבת ההילוכים?

בידני ברור איך, באוטומט מצב B או L למי שיש, למי שאין אז טיפטרוניק או הגבלה להילוך כלשהו. לא יהיה אפקטיבי? גם אם תהיה תאונה היא תהיה במהירות נמוכה יותר.

כל הפחתה במהירות תוביל לכאורה לנעילת גלגלים אבל אולי אני טועה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הורדת הילוך לא תנעל את הגלגלים כנראה אבל יכולה לסחרר את הרכב, כנ״ל האצה.

 

יש כאן בארכיון דיונים ישנים על הכוחות שפועלים בין הגלגל לכביש- האחיזה בין הצמיג לכביש מוגבלת לכח מסוים שהוא סכום הבלימה/האצה וסיבוב, על קרח מדובר במשהו קטן מאד והגלגלים הלא מניעים מוגבלים גם הם.

אנקדוטה שאולי יכולה להסביר- אני נוסע לאט מאד בעלייה מכוסה בקרח, נגיעה קלה בגז לא רק שתגרום לגלגלים הקדמיים להחליק אלא גם תזרוק את הזנב וזה ברכב הנעה קדמית

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, dorsht כתב:

רק כשאלה - למה אף אחד לא העלה כאן את האפשרות לשימוש בבלימה באמצעות תיבת ההילוכים?

לא קשור.

בלימת מנוע רלוונטית כשהבלמים הרגילים לא יעילים (תקלה / מדרון ארוך וכדו'), אבל כאן יש בלמים, אבל אין יכולת בלימה על קרח, לא משנה מה שיטת הבלימה.

גם ABS לא כ"כ רלוונטי, כי הוא מיועד למנוע מצב של איבוד אחיזה עקב נעילת גלגלים, אבל על קרח יש איבוד אחיזה הרבה לפני נעילת גלגלים.

אם כבר אז ESP, וגם הוא יוכל לעזור רק במהירות נמוכה, הוא לא מסוגל להתמודד עם אובדן שליטה מוחלט במהירות גבוהה, אלא רק לתיקונים קלים של סטייה מנתיב וכדו'

לפני 36 דקות, נקודה טובה כתב:

פעם מישהו העלה באזניי רעיון - שאם רכב מגיע לסיבוב במהירות גבוהה ורואה שאין לו זמן לבלום - הוא יכול להאט קצת כמה שאפשר עד הסיבוב ומיד אחרי הסיבוב להאיץ למקסימום - מה שיהווה התנגדות להחלקה.

יש שיטות של נהגי מירוץ מנוסים איך לצאת מכזה מצב, זה דבר שאין סיכוי לנהג פשוט לבצע בלי אימונים ארוכים לפני כן במסלול.

מה שכן רלוונטי במקרה כזה - לשים ברקס חזק לפני הכניסה לסיבוב כדי להספיק להפחית את המהירות כמה שאפשר, ולשחרר את הברקס בכניסה לסיבוב, בסיבוב עצמו בלימה חזקה תגרום לאובדן אחיזה

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר להתנהגות/התנהלות בעת נהיגה/נסיעה על משטחים שונים, לי חורה שאנשים מסתובבים על הכביש בעת כזו.

הרי הסיכוי להפגע עולה כשאתה מחוץ לרכב מאשר אתה בתוכו.

  • רעיון טוב! 1

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...