Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם יש "חיים" אחרי 200K קמ?


alex321
שימו לב! השרשור הזה בן 469 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 4 שעות, alex321 כתב:

מעניין אם מנוע טורבו מודרני(חוץ מדוגמא של חברינו עם הייטי) יכול להגיע לפזם כזה מכובד בלי תקלות דרמטיות.

 

 ה508 שלנו עעל 250 אלף קמ.

הוחלף טורבו ב220 +-, באיזור ה180-190 הוחלף השסתום האלקטרוני של הטורבו (וסביר להניח שהבלאי שלו זה מה שהרג את הטורבו לאחר מכן)

מזרקים פעם אחת

ממיר קטליטי כמו כל מנוע THP.

והכי 'חמור' היה ב245 אלף שמים הגיעו בלי סוף לשמן, למזלנו הרכב לא נסע ככה ומסתבר שיש פקק בראש שנפרץ.

אז כן אלו תקלות יחסית גדולות אבל הן לא הרבה מבחינת כמות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בעיקר עניין של רמת התחזוקה, ברגע שאנשים מתקמצנים ומתחילים לעשות שימוש בשמן זול, מאחרים עד כמה שניתן את הטיפול ומשתמשים בפילטרים מסין, אז כן, 200,000 זה המקום בו אפשר להתחיל לחשוש לשלום המנוע, כנראה שגם לתיבת ההילוכים שמעולם לא החליפו בה נוזל. כמובן שרכב זה עוד המון דברים וגם כאן אם מתחזקים רק בתחזוקת שבר אבל בסוף ישנה השפעה על רכיבים נוספים. 

 

לצד זה, אין ספק שרכבים מודרניים, בשל הצורך לעמוד בתקנות זיהום, יכולים לסבול יותר מתקלות כאשר מגיעים לטווח של 200,000 ק"מ. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא כזאת.

 

ברכב שעשה 200.000 אלף ק"מ יכול מאוד להיות שכבר הוחלפו מכלולים כאלה ואחרים.

 

בגלל שמחיר חלקים "גדולים" מקוריים חדשים הוא ברוב המקרים כל כך גבוה שבעל רכב משומש עם 200.000 ק"מ לא חושב אפילו לקנות אותם, הרוב מוחלף למשומש, משופץ או תחליפי.

 

רכב שנסע 180 אלף עם ציריות מקוריות, היה צריך להחליף ציריות, אבל ציריה מקורית עולה 2500 שקל. אז שם שתי צריות לא יודע של איזה יצרן ב 500 שקל. זה טוב, אבל ההחלפה הבאה תהיה אחרי 30 אלף ק"מ ולא אחרי 180.

אחרי זה החליף סטרטר או  אלטרנטור שעשו 200 אלף, למשופצים. סבב החלפות הבא יהיה יותר קרוב. בהמשך התחדש במשולשים סיניים וכו' וכו'.

 

רכב עם ק"מ גבוה מתמלא בחלפים לא מקוריים שמחזיקים פחות זמן ועובדים פחות טוב מהסיבה הגם בעל רכב שאיכפת לו, לא יכול להרשות לעצמו לטפל ברכב יחסית זול וישן, בחלפים חדשים מקוריים. 

  • אהבתי 9

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, gollu כתב:

האם יש סקס אחרי גיל 60? עבור חלק כן ומצוין, לאחרים לא.
זה תלוי בגנים, בתחזוקה לאורך השנים וברצון. ממש בסדר הזה.
עונה לשאלה שלך?

 

כמו במכוניות, הכל תלוי האם יש "מחלות דגם מועדות לפורענות", אופי השימוש לאורך השנים, האם בוצעה תחזוקה מונעת או תחזורת שבר, האם מעבירים מדרייב לרברס לבחזרה לדרייב במכה אחת וכולי... 🤭

  • אהבתי 1

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Buki כתב:

רכב עם ק"מ גבוה מתמלא בחלפים לא מקוריים שמחזיקים פחות זמן ועובדים פחות טוב מהסיבה הגם בעל רכב שאיכפת לו, לא יכול להרשות לעצמו לטפל ברכב יחסית זול וישן, בחלפים חדשים מקוריים

זה משהו שאנשים לא תמיד מבינים, במיוחד עם רכבי יוקרה ישנים.

 

זה סבבה שקנית ב30 אלף רכב שפעם היה שווה 400 אלף, אבל אתה עדיין צריך לטפל ברכב של 400 אלף, במיוחד שהרכב הזה גם יהיה גם הרבה יותר יקר לאחזקה מאשר כשהוא היה חדש.

  • אהבתי 2

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Buki כתב:

רכב עם ק"מ גבוה מתמלא בחלפים לא מקוריים שמחזיקים פחות זמן ועובדים פחות טוב מהסיבה הגם בעל רכב שאיכפת לו, לא יכול להרשות לעצמו לטפל ברכב יחסית זול וישן, בחלפים חדשים מקוריים. 

עם הסתייגות אחת:
אלא אם יש לך היסטוריית טיפולים או הוכחה אחרת (בדיקה פיזית או ניירת שמעידה על כך) שהחלקים שהוחלפו - הוחלפו בכאלה מקוריים או שווי ערך (OEM).


צריך גם לדעת ממי לקנות. יש כאלה תפרנים שאתה מזהה אותם מקילומטרים לפי הריח - ויש כאלה שקצת יותר קשה אבל ניתנים לזיהוי.

כשמדובר ברכב חדש עם מעט קילומטרים - הבעיה פחות קריטית כי הרבה מטפלים ברשת. כשמדובר במשומשת עם קילומטרים מכובדים, בכמה שאלות בסיסיות (בשיחת טלפון) אתה כבר יכול להבין אם זה אחד שזורק את האוטו במוסך ומשלם 500 שקל על טיפול עם פלאגים ופילטרים (ואז אתה יודע בדיוק את איכות הטיפול ברכב), או אחד שמבין קצת יותר ואולי מביא שמן ייעודי בעצמו למוסך או קונה חלפים מקוריים בלבד.


לי אישית שווה לתקן אוטו שלוי יצחק אולי מתמחר ב-2 שקלים בחלקים מקוריים כי הירידת ערך שלו כבר לא קיימת, את הטיפולים השוטפים הוא עובר תחת הידיים שלי (אז זה WIN WIN ל-2 הכיוונים מבחינת עלויות) וככה אתה משאיר את האוטו אמין לאורך זמן עם סבבים של החלפות חלקים שהם רחוקים (מרחק של שנים רבות) בין סבב לסבב. למען הדיוק הוא רק בן 18 בקרוב, עשה כבר מעל 410,000 ק"מ ונותן עבודה בלי לרחם.

איציק

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, איציק נ. כתב:

צריך גם לדעת ממי לקנות.

אני מסכים איתך כמובן רק שחוץ ממך ועוד כמה אנשים (ממש ממש מעט אנשים שהרכב שלם לא למכירה 😁), לא פגשתי מוכרים כאלה באף אינטרקציה שלי עם מוכרי מכוניות משומשות. כמה שחיפשתי, לא מצאתי. 

 

זה משהו מאוד מאוד נדיר, בשביל למצוא כזה מוכר צריך מזל או להפוך את הרכישה לפרייקט שימשך הרבה חודשים.

 

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Buki כתב:

אני מסכים איתך כמובן רק שחוץ ממך ועוד כמה אנשים (ממש ממש מעט אנשים שהרכב שלם לא למכירה 😁), לא פגשתי מוכרים כאלה באף אינטרקציה שלי עם מוכרי מכוניות משומשות. כמה שחיפשתי, לא מצאתי. 

 

זה משהו מאוד מאוד נדיר, בשביל למצוא כזה מוכר צריך מזל או להפוך את הרכישה לפרייקט שימשך הרבה חודשים.

מסכים.

ורוב הפעמים אלו שכן איפשהו נמצאים שם, מבקשים מחיר גבוה בהרבה מהמחירון, ומוציאים לך רשימת מכולת של כל החלקים שהחליפו (גם אם זה סטנדרטי  ברכב בגיל מסוים...) למשל: "תושבות מנוע חדשות! דיסקים חדשים! פלאגים! כויל חדש!" וכו' וכו'.. רשימה באורך הגלות שסך הכל מדובר בטיפול סטנדרטי של שנתיים ברכב בן 10+.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי קורולה 09 אוטומטית עם 250 אלף,זה כמובן הכול תלוי תחזוקה וצורת נהיגה.

נהגתי ברכבים עם 100 אלף ואפילו פחות שנוסעים ומתנהגים פחות טוב מהקורולה שלי.

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי קורולה 1998. מכרתי אותה ב-2010. לפני כמה שבועות ראיי אותה באיזה צומת, שמחה ועליזה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי במשפחה 4 מכוניות עם קילומטראג׳ גבוהה שעדיין נוסעות היום,

 

קורולה הדגם הישן 2006 נראה לי, עם יותר מ400k ק”מ, נוסעת אך די מקרטעת. מבחינת ציריות מתלים וכו…

 

מיצובישי לנסר קלאסיק 2009 עם יותר מ300k, שנוסעת די מצויין, חלקה יחסית בלי רעשים מיוחדים.

 

פורד פוקוס 2009 או 08 לא זוכר, אך אחרי מתיחת הפנים, עם 280k נוסעת יפה, למרות שעברה תחזוקת שבר רצינית, היו מפספסים טיפולים אך עדיין נוסעת.

 

אופל אסטרה 2014 עם 250k, הגיעה לכאן אפשר להגיד די בקושי ולא בכבוד, היא נוסעת ממש מצויין, אך התיקונים שהרכב עבר עלה לו כבר חצי מהמחיר שקנה אותה, ואפילו לאחרונה החליפה מנוע, שאותה אפשר להגדיר בלי חיים אפילו לפני ה200k 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי באוטו כתבה לא רעה על רכישת רכב בזול: https://m.auto.co.il/article/135535-pre-owned-auto

ציטוט בעניין הנושא כאן:

"אין בקילומטראז' גבוה שום דבר רע, ועדיף רכב שעבר 200,000 ק"מ וטופל בקפידה במרכז שירות מומחה-מותג מאשר רכב שעבר 100,000 ק"מ וטופל באופן לא עקבי או חובבני"

 

אבל כמו שנכתב כאן כמעט אין דבר כזה רכבים מעל 200 אק"מ שטופלו בקפידה.

עריכה אחרונה על ידי tza
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, tza כתב:

אין דבר כזה רכבים מעל 200 אק"מ שטופלו בקפידה.

יוצאי דופן הם לפעמים מכוניות יחסית חדשות אצל עצמאיים או רכבי חברה של שכירים שמתקוף עבודתם עושים ק"מ מאוד גבוה ולא משתלם להם לקחת ליסינג, שם אפשר לראות רכב 5 שנים על הכביש עם 200 אלף ק"מ שעדיין מטופל במורשה יבואן.

 

 

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכן כתבתי "כמעט אין דבר כזה" (ואתה השמטת.. ).

 

ברכבים בני 5 אפשר קצת יותר למצוא, ברכבים בני 10~ שמככבים שם בכתבה זה בלתי אפשרי כמעט ואם כן המחיר מזנק ב 150-200% בקלות.

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 469 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...