Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1248 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

טויוטה פריוס פלוס

הספסל האחורי חשוך מאוד, מנסה להבין מה נדרש כדי שיהיה שם תאורה בפתיחת הדלת, יש מנורת תקרה אבל היא נמצאת באמצע התקרה מעל הספסל האמצעי 

אם יש למישהו רעיון לביצוע אשמח מאוד

תודה 

 

 

פורסם

הכי פשוט זה להחליף את הנורה לנורת לד עם אותו הספק אבל היא תתן יותר אור

 

(יש עוד הרבה דברים, כמו להתעלק על בית המנורה ולמשוך חשמל לתאורה במקום נוסף, אבל זה כבר מורכב יותר)

.

פורסם
לפני 16 שעות, El Chanan כתב:

טויוטה פריוס פלוס

הספסל האחורי חשוך מאוד, מנסה להבין מה נדרש כדי שיהיה שם תאורה בפתיחת הדלת, יש מנורת תקרה אבל היא נמצאת באמצע התקרה מעל הספסל האמצעי 

אם יש למישהו רעיון לביצוע אשמח מאוד

תודה 

 

 

 

צלם את סוג המנורה/מנורות המותקנות בגוף התאורה.

 

החלפה של המנורות למנורות לד (תואמות מבחינה מכנית) לא בהכרח תשפר את עוצמת התאורה אלא רק את האור ללבן יותר.

 

הוספת גף תאורה נוסף לא באה בחשבון בגלל שתצטרך לבצע פתח בריפוד העליון עבור בית המנורה או רק עבור אספקת המתח וכמובן נדרש ידע בחשמל רכב.

איזה כייף לי :)

פורסם

בטח שתשפר את התאורה.

אם אתה לוקח נורה רגילה של 5w ושם במקומה לד של 5w אתה תקבל יותר מפי 5 תאורה.

בדרך כלל הלדים שקונים צורכים 1w או גג 2w אז זה נראה דומה/קצת יותר בפחות חשמל, אבל אפשר למצוא נורות חזקות יותר.

 

אני החלפתי את האורות אצלי ב2 רכבים בלדים איכותיים והרכב בוודאות יותר מואר ולא רק גוון.

פורסם (נערך)
לפני 6 שעות, Shab00 כתב:

בטח שתשפר את התאורה.

אם אתה לוקח נורה רגילה של 5w ושם במקומה לד של 5w אתה תקבל יותר מפי 5 תאורה.

בדרך כלל הלדים שקונים צורכים 1w או גג 2w אז זה נראה דומה/קצת יותר בפחות חשמל, אבל אפשר למצוא נורות חזקות יותר.

 

אני החלפתי את האורות אצלי ב2 רכבים בלדים איכותיים והרכב בוודאות יותר מואר ולא רק גוון.

אני אנסה להסביר שוב פעם את כוונתי.

 

בוא נסכים שוואט זה יחידת הספק או צריכת חשמל ולא עוצמת התאורה/שטף האור. מנורה שצורכת הספק חשמלי של 5 וואט לעומת לד שצורך אותו הספק עוצמת התאורה לא תהייה פי 5.

 

עוצמת התאורה או שטף האור נמדד ביחידות לומן או קנדלה וזה מה שמעניין כאשר משווים בין מנורות ולא ההספק החשמלי. בדרך כלל ניתן

למצוא את עוצמת התאורה בדפי הנתונים של מנורות חוט להט.

 

לגופו של עניין. כתבתי בהודעה הקודמת שלא בהכרח אבל אפשרי למצוא לדים בעלי עוצמת תאורה חזקה יתר.

 

נניח שהמנורה המותקנת בתאורת הסלון ברכב של פותח האשכול היא מסוג "בננה" 12V/10W באורך 41 מילימטר וקוטר חיצוני 10.5 מילימטר כמו בתמונה המצורפת. עוצמת התאורה של מנורה כזו היא כ-100 לומן.

 

אם תחפש מנורת לד תואמת 100 אחוז מבחינה מכנית ובנוייה עם מעטפת מתאימה של ייצרן בעל מוניטין כמו HELLA/OSRAM/PHILIPS לא תמצא בקלות אם בכלל מנורת לד עם עוצמת תאורה גבוהה יותר מ-100 לומן.

במקרה של מנורות תוצרת HELLA גם לא תמצא נתון של עוצמת התאורה של מנורות לד מסוג Festoon=בננה אלא רק את צריכת ההספק שהוא 1 וואט.


*** אני יודע שהסינים מוכרים פצצות תאורה.

 

 

המנורה בתמונה שצירפתי תוצרת HELLA עלתה לי 5 דולר.
https://cars245.com/en/item/hella-8GL178560581-bulb-interior-light/
 

8GL178560-581.jpg

hellla-1.png

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

נורת לד חסכונית יותר מנורת חוט להט והנצילות גבוהה יותר אז לא מן הנמנע שנורת לד בעלת הספק זהה תאיר חזק יותר . תיאורטית , פי 10 .

עריכה אחרונה על ידי איילצבי
פורסם
לפני 31 דקות, איילצבי כתב:

נורת לד חסכונית יותר מנורת חוט להט והנצילות גבוהה יותר אז לא מן הנמנע שנורת לד בעלת הספק זהה תאיר חזק יותר . תיאורטית , פי 10 .

בשביל אנשים שאינם מבינים בחשמל יותר קל להבין השוואה ביחידות וואט בדיוק כמו במזגנים שעדיין אנשים קונים מזגן לפי כמה כוחות סוס יש למזגן ולא לפי תפוקת המזגן ביחידות BTU. 

 

המדד הנכון להשוואה הוא עוצמת התאורה ולא צריכת ההספק החשמלי. אם תבחן דף נתונים של לד בסיסי לא תמצא בכלל את המונח הספק או וואטים.

ראה דף נתונים של לד SMD תוצרת ווישי אין בכלל איזכור להספק החשמלי הנצרך.

 

 

VISHAY - VLMB41P1Q2-GS08 - LED, PLCC2, BLUE FARNELL #1561007.pdf

איזה כייף לי :)

פורסם

אני אסביר את זה ככה.

המנורה המקורית היא 5w, החלפת אותה בלד. עכשיו אם הלד יצרוך את אותו הספק בגלל היעילות המעולה שלו יתן תפוקה של פי 5 בהירות (כן, בlux)

בגלל שאנשים לא רוצים להסתנוור אז נהוג שהמנורות לד שמחליפות יהיו 1-2w ככה שאם תקנה מנורה של 2w התאורה תהיה כפולה.

webcontent.lighting-learn-more-Brightness-Chart.png

bulb-efficiency-chart_620.jpg

×
×
  • תוכן חדש...