Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1270 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בתאריך 20.12.2022 בשעה 11:35, Ron Poh כתב:

לבסוף סגרתי את ברז כניסת המיים הקרים לדוד, ואז הייתה קריאה של 3.84 ליטר ביום.

 

אז נשארתי עם דליפת מיים לא ברורה, של 30 ליטר ביום, הדליפה פוסקת כמעט לחלוטין כאשר סוגרים את ברז כניסת מיים קרים לדוד.

 

 

בתאריך 20.12.2022 בשעה 12:06, איציק נ. כתב:

תתחיל מהתקנה של שסתום אל-חוזר של "שגיב" ביציאה מהשעון מים - ומשם נתקדם.

(חפש בגוגל "רקורד אל חוזר" של שגיב)

 

לא ברור לי כמה דברים, אשמח להחכים ברשותכם. 

דווקא המים הקרים משפיעים על הנזילה? 

כשסוגרים את הברז של הקרים לדוד, הנזילה נעלמת לה כמעט לגמרי, כך שאל חוזר פשוט לא מהווה פתרון אלא הבעייה במקום אחר?

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

רוב הסיכויים שאין פה עניין של נזילה.

פשוט בבניינים שלחץ המים נמוך יחסית (ובמיוחד בכאלה שלא התקינו שום שסתומי אל חזור בין הקומות), צריכת מים שנעשית ע"י שכנים משפיעה על הלחץ הכולל של כל הדירות.

כאשר הלחץ יורד (בעקבות שימוש במים אצל דיירים נוספים) המים מהמערכת של הדירה שלך "חוזרים אחורה" לכיוון השכנים, וכאשר אין צריכה של מים כמעט בכלל והלחץ מעט גובר, מים "חוזרים" חזרה לדירה שלך (והשעון רץ קדימה).

 

ברגע שאתה מנטרל את הדוד (שהוא בעצמו מיכל אגירה ויש בו התפשטות של מים) אתה מצמצם את שטח ההתפשטות של המים ולכן הכמויות יורדות באופן דרמטי.

 

הכי קל והכי פשוט (בשבילך להתחיל ללמודד עם מה יש לנו עסק כאן) זה קודם כל להתקין שסתום אל חוזר ביציאה מהשעון מים. בלי קשר לתופעה הנ"ל - זה תמיד טוב שיש (מהסיבות שציינתי מעלה) - ועם קשר לעניין הנ"ל, זה הדבר הכי זול, הכי פשוט והכי קל ליישום (וברוב המקרים גם פותר את הבעיה).
במידה וצריכת מים ממשיכה, בודקים את יתר המערכת - כמו למשל: האם מדובר בדוד מחליף חום ? אם כן, בן כמה הוא ? במידה והוא ישן - בודקים האם הוא פרוץ (פרוץ = ז"א שיש מעבר בין המערכת הסולארית למערכת המים הביתית).

איציק

לפני 6 שעות, Ron Poh כתב:

דרך אגב קבלתי שעון שומר שבת.

ביום שבת מופיעה הודעה שבת שלום.

חוצפנים... הרסו לי יום של מעקב.

 

עריכה:

לשכן יש אל חזור מותקן.

בעניין השעון של השכן - רק מחזק את זה שמדובר בויסות של לחץ המים בסביבתך וכנראה שלא-חוזר יפתור את הבעיות.

 

בעניין השעון-
גם אצלנו יש כאלה. התקינו לפני איזה שנה או שנתיים.
מדובר בשעונים חכמים שמחוברים למערכת 24/7. הכל קר"מ (קריאה מרחוק).

עכשיו הם גם נותנים את האפשרות לנטר את הבית מרחוק  ולקבל התראות.

גם אז, פירקתי את המונה מים בשביל להתקין מקטין לחץ ואל-חוזר, תוך כמה שניות קיבלתי SMS שאומר שהמונה מים שלי מנותק ועליי לבדוק שאינו נגנב (או משהו בסגנון).
הקריאה נעשית על גבי צינורות המתכת שמחברים את המונה לתשתית המים, לכן גם אם מבצעים התקנה של אביזרי סינון או הגנה לדירה, חייבים שהמונה ימשיך לגעת בצנרת מתכת לאחר ההארכה שלו.

 

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)

 

לפני 43 דקות, איציק נ. כתב:

הקריאה נעשית על גבי צינורות המתכת שמחברים את המונה לתשתית המים, לכן גם אם מבצעים התקנה של אביזרי סינון או הגנה לדירה, חייבים שהמונה ימשיך לגעת בצנרת מתכת לאחר ההארכה שלו.

 

מאוד מעניין באיזו טכניקה משתמשים כדי לקרוא מרחוק, זיהוי פירוק וכ"ו. האם יש בבנין מערכת תקשורת שמרכזת את נתוני כל הדיירים ומקושרת לתאגיד המים. יודע שהרבה חב' עבדו וכנראה עוד עובדים על פיתוח אמצעי כפתרון שהוא לא טריווילי בכלל, שכנאה כבר קיים בבנין שלך. מעניין יהיה לקבל פרטים על המערכת ושיטת הפעולה עליה היא מבוססת.

עריכה אחרונה על ידי ד ו ד
פורסם (נערך)

אמ לק

הרכבתי שסתום אל חזור בעקבות המלצה של @איציק נ. והבעיה נפתרה.

תודה גדולה.

 

באריכות.

עלות:

שסתום אל חזור - 38₪

מופה ½-¾ - 20₪

 

עבודה:

עשיתי לבד.

*פרוק ההברגה של האום מהצד של המונה כצפוי הלך בקלות.

*אך פרוק הרקרוד למופה היה בלתי אפשרי.

*גם פרוק המופה מהמסנן היה קשה מאוד ומייאש. אך כמו בצבא, מה שלא הולך בכוח הולך בעוד יותר כוח, או למעשה בהמון כוח.

*עכשיו, לא לשכוח שאני צריך את אום מצמודת הקנה. אז נאלצתי גם לנסר את הרקרורד כדי לשחרר את האום.

 

בוצעה בדיקה לפרפור, ונמצא תקין על פני בדיקה מדגמית של שעתיים. נמצא זליגה של כשלושים ליטר בחודש. אך זה כמות מים שאני מוצא במיכל איסוף של שסתום לחץ דוד, ומחשיב אותה כתקינה.

עריכה אחרונה על ידי Ron Poh
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 42 דקות, ד ו ד כתב:

 

מאוד מעניין באיזו טכניקה משתמשים כדי לקרוא מרחוק, זיהוי פירוק וכ"ו. האם יש בבנין מערכת תקשורת שמרכזת את נתוני כל הדיירים ומקושרת לתאגיד המים. יודע שהרבה חב' עבדו וכנראה עוד עובדים על פיתוח אמצעי כפתרון שהוא לא טריווילי בכלל, שכנאה כבר קיים בבנין שלך. מעניין יהיה לקבל פרטים על המערכת ושיטת הפעולה עליה היא מבוססת.

זו רשת עצמאית של ארד דליה שמבוססת על מרכזיות איזוריות ושידור אלחוטי אליהן (ומהן בתקשורת של התאגיד). יש גם מערכות מבוססות רשת LORA אבל היא עדיין לא פרוסה בכיסוי מלא.

  • מעניין 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)

תודה על התיאור וההסבר. מענין איך המערכת מתגברת על בעיות מיסוך שבין המונים בקומות השונות בעיקר ברבי קומות  אל המרכזת של הבניין. 

עריכה אחרונה על ידי ד ו ד
פורסם
לפני 8 שעות, Night Driver כתב:

זו רשת עצמאית של ארד דליה שמבוססת על מרכזיות איזוריות ושידור אלחוטי אליהן (ומהן בתקשורת של התאגיד). יש גם מערכות מבוססות רשת LORA אבל היא עדיין לא פרוסה בכיסוי מלא.

הקר"מ פועל בהרבה במקרים בהתאם לחברה שזכתה במכרז של תאגיד המים ופרסה את הרשת. מי שפורס מתקים מערכת קר"מ + מדי מים תומכים.

MTR זה לא של ארד דליה, אפשר לראות כאן את אישור משרד התקשורת שלו: http://www.einafek.co.il/wp-content/uploads/2021/08/אישור-משרד-התקשורת-עד-ינואר-2022.pdf

 

המערכות הותיקות למשל עובדת באופן שבו רכב עובר ברחוב לאט ו"אוסף את הקריאות". במידה ויש מונה שלא משדר קריאה נעשית לו בדיקה ידנית. מתקדמות יותר אלו באמת מערכות שמבצעות קריאה ושידור לרכזות ומשם לתאגיד עצמו.

פורסם

רכב נוסע ברחוב ואוסף קריאות?

איזה עוצמת שידור יש לו?

זה אולי יכול לעבוד בבנינים ישנים שבהם מונה המים נמצא מחוץ לבניין.

איך זה יכול לעבוד בבנינים שבהם המונה נמצא בתוך פיר שנמצא בתוך הבניין עצמו?

פורסם

העובדה היא שזה עבד (זה מה שהיה בתחילת מערכות הקר"מ. לא מכיר תאגיד שזה עדיין ככה).

היום המגמה של התאגידים זה להקים רשת שלהם ושהמונים יתקשרו עליה ולא על הרשת הייעודית של יצרן המונה. זו גם הסיבה של יצרני המונים למעבר ל LORA.

  • רעיון טוב! 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 21 שעות, ברווז כתב:

 

לא ברור לי כמה דברים, אשמח להחכים ברשותכם. 

דווקא המים הקרים משפיעים על הנזילה? 

כשסוגרים את הברז של הקרים לדוד, הנזילה נעלמת לה כמעט לגמרי, כך שאל חוזר פשוט לא מהווה פתרון אלא הבעייה במקום אחר?

השלמה להסבר של איציק. מיים אינם דחיסים. גם אם הלחץ משתנה, כמות המים לא משתנה. א-ב-ל בדוד, בחלקו העליון, יכולה להיות הצטברות של אוויר כלוא, והוא בהחלט דחיס. אז כשהלחץ עולה יותר מים נכנסים לדוד (ולדירה) וכשיורד, המים זורמים החוצה. הבעיה (שהיא בעייה מאוד בעייתית) שמדי המיים הדיגיטלים מודדים רק את הזרימה לכיוון פנים. 

  • רעיון טוב! 1
:turn-l:
פורסם

זה שמד המים הספרתי לא מודד זרימה הפוכה זה מעניין.  בכללי, נכון שנושא ה-אל חוזר עלה ודוסקס וחשיבותו ברורה לגמרי. אם כך, מדוע לא מחייבים בתקן שבכל מד יהיה בכניסה אל חוזר בילד-אין, או לחילופין לחייב כל קבלן להתקין כזה פריט. אמרו פעם שיש מי שעשוי להרוויח מתופעת הזרימה ההפוכה, יש יש בזה משהו, לא יודע.

פורסם
לפני 3 דקות, ד ו ד כתב:

זה שמד המים הספרתי לא מודד זרימה הפוכה זה מעניין

הוא מודד אבל לא סוכם את זה.

נקודת המוצא היא שיש מז"ח בחיבור הראשי לפני המונה הראשי של הבנין ומשם לא מעניין את התאגיד כלום. אם יש הפרשים בין המונים הדירתיים לראשי זה מתחלק כצריכה משותפת.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 3 דקות, Night Driver כתב:

הוא מודד אבל לא סוכם את זה.
נקודת המוצא היא שיש מז"ח בחיבור הראשי לפני המונה הראשי של הבנין ומשם לא מעניין את התאגיד כלום. אם יש הפרשים בין המונים הדירתיים לראשי זה מתחלק כצריכה משותפת.

מניח שהתאגיד לא מחבר מז"ח בהתנדבות, אולי כן, נראה לי שזה נוהל מחייב ברמת תקן. מדוע שלא ידחפו , התאגידים או גורמים מוסמכים אחרים על אל-חוזר דירתי, הרי זה לא על חשבונם והתשובה היא כנראה שאנחנו לא מעניינים כי אנחנו משלמים.

×
×
  • תוכן חדש...