Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1271 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

המז"ח ממש לא בהתנדבות וכולנו צריכים לשמוח שהוא חובה.

את התאגיד לא מענין מה קורה מעבר למונה הראשי כי הוא הבסיס לחיוב. המונים הדירתיים הם כדי לחלק את החיוב בין כולם והותיקים (לא ותיקים כמו ספריאל שהיו הולכים לבאר השכונתית ומשלמים לפי כדים) עוד זוכרים את המונה היחיד בכניסה לבנין והחלוקה לפי גודל הדירות.

  • מצחיק 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ברור שלתאגיד לא איכפת ולא מעניין מה קורה אחרי המונה הראשי. ועדיין יש מקרים לא מעטים שדיירים נתקלים בבעיה כזו או דומה כפי שהציג פות"ה.

והשאלה שהעליתי היתה, מדוע שלא יהיה תקן מחייב שכל מד מים שייוצר החל מ.. יהיה עם אל-חזור מובנה וכך נבטיח ללא מגע יד אדם ולתמיד , תקינות והעדר בעיות של זרימה הפוכה. כן זה באחריות המחוקק , אותו אחד שקבע שעפי תקן בכל קו הזנה ראשי יהיה מז"ח, מה עם הצרכנים שאחרי המז"ח. איפה הם המחוקקים שמתורגלים במבחר הבעות פנים והבטחות של אנחנו דואגים לכככככולם, אולי בכל זאת יעשו משהו קטן וטוב, לא בטוח.

פורסם
לפני 51 דקות, Night Driver כתב:

המז"ח ממש לא בהתנדבות וכולנו צריכים לשמוח שהוא חובה.

את התאגיד לא מענין מה קורה מעבר למונה הראשי כי הוא הבסיס לחיוב. המונים הדירתיים הם כדי לחלק את החיוב בין כולם והותיקים (לא ותיקים כמו ספריאל שהיו הולכים לבאר השכונתית ומשלמים לפי כדים) עוד זוכרים את המונה היחיד בכניסה לבנין והחלוקה לפי גודל הדירות.

כמה ותיקים?

זה יכול להיות עד שיש טופס 4. אבל לפחות מתחילת שנות השישים אינני מכיר דבר כזה.

פורסם
לפני 20 דקות, Ron Poh כתב:

כמה ותיקים?

זה יכול להיות עד שיש טופס 4. אבל לפחות מתחילת שנות השישים אינני מכיר דבר כזה.

ותיקים של שנות השישים תחילת השבעים.

 

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני שעה, yuvk כתב:

השלמה להסבר של איציק. מיים אינם דחיסים. גם אם הלחץ משתנה, כמות המים לא משתנה. א-ב-ל בדוד, בחלקו העליון, יכולה להיות הצטברות של אוויר כלוא, והוא בהחלט דחיס. אז כשהלחץ עולה יותר מים נכנסים לדוד (ולדירה) וכשיורד, המים זורמים החוצה. הבעיה (שהיא בעייה מאוד בעייתית) שמדי המיים הדיגיטלים מודדים רק את הזרימה לכיוון פנים. 

הסבר מדוייק. לא רציתי להיכנס אליו לכן כתבתי שיש בדוד התפשטות.

 

מאחר והצינור מים החמים הוא צינור שמותקן מהחלק התחתון של הדוד (איזור יציאות\כניסות המים) הוא עולה עד *כמעט* לקצה העליון של הדוד. בשלב המילוי הראשון של מים בדוד - הוא גם תכל'ס עוזר לנקז את האויר מהחלק העליון בדוד החוצה - עד שמגיעים המים למפלס שלו.

אויר בחלק העליון הוא אפילו חיוני ומהווה מקדם ביטחון קטן אבל נוסף\חלקי, לעליית הלחץ במערכת המים ברגע שהדוד מתחיל לחמם מים, בין אם מדובר בחימום ע"י השמש או ע"י חשמל.

לדעתי חבל שלא מתקינים גם מיכל התפשטות ליד הדוודים של הדיירים, אבל אני מניח שיוקר ההתקנה וההסתמכות על השסתום פריקה בכניסה לדוד (שגם הוא מתקלקל כי תכל'ס אף אחד לא בודק את התיפקוד שלו אחת ל X זמן) נותנים יותר פרנסה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 56 דקות, ד ו ד כתב:

ברור שלתאגיד לא איכפת ולא מעניין מה קורה אחרי המונה הראשי. ועדיין יש מקרים לא מעטים שדיירים נתקלים בבעיה כזו או דומה כפי שהציג פות"ה.

והשאלה שהעליתי היתה, מדוע שלא יהיה תקן מחייב שכל מד מים שייוצר החל מ.. יהיה עם אל-חזור מובנה וכך נבטיח ללא מגע יד אדם ולתמיד , תקינות והעדר בעיות של זרימה הפוכה. כן זה באחריות המחוקק , אותו אחד שקבע שעפי תקן בכל קו הזנה ראשי יהיה מז"ח, מה עם הצרכנים שאחרי המז"ח. איפה הם המחוקקים שמתורגלים במבחר הבעות פנים והבטחות של אנחנו דואגים לכככככולם, אולי בכל זאת יעשו משהו קטן וטוב, לא בטוח.

כי החלק כמו כל חלק ש"עובד" מתבלה, אולי אפשר לתת אחריות לאזרח ולא לתת אמא מדינה להחליט מה טוב ולא טוב עבור האזרח?

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם (נערך)

אין קשר בין מז"ח למונה מים. זה 2 דברים שונים עם תכלית שונה. 

אם כבר היה יותר הגיוני שמניה של המונה תהיה חד כיוונית (או קיזוז לכיוון השני).

 

@Night Driver אתה עובד בתחום?

עריכה אחרונה על ידי GTאי
פורסם

@GTאי

אני מהנדס מכונות בהשכלתי ויצרן מגופים ופתרונות להולכת זורמים בכל 30 שנות הקריירה המקצועית שלי (אני לא מחשיב את לפני הלימודים ואת הילדות. אני דור שני). יושב בכמה ועדות תקינה ומכיר את התחום מאוד לעומק.

 

תפקיד המז"ח כפי ששמו מרמז הוא למנוע כל אפשרות לחדירת מזהמים באמצעות זרימה חוזרת מהקו העירוני (המבנה שלו למעשה זה שני אלחוזרים בטור עם פריקה ביניהם).

 

הנקודה היא שאת העירייה לא מעניין חיובי היתר שלך כי ממילא זה מתקזז עם הצריכה המשותפת. אם חייבו אותך שקל יותר בגלל זיוף המונה אבל הצריכה המשותפת ירדה לכל הדיירים באותו השקל אז התאגיד לא גבה אגורה מיותרת ורק החלוקה של הסכום בין הדיירים השתנתה קצת.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

מדוייק חלקית.

אצלנו בבניין אין צריכה משותפת בכלל, כנראה בגלל שאין גינה, ומיים רק לשטיפת מדרגות וכו'.

לעיתים קרובות מאוד, כמעט כל חודש יש צריכה משותפת שלילית, כנראה בגללי ודומים לי בבניין.

על צריכה משותפת שלילית לא מקבלים זיכוי.

פורסם

אז אתם יכולים לדרוש מהתאגיד זיכוי בטענה שהמונים לא תקינים. נראה אותם מסבירים בבית דין לתביעות קטנות את התופעה בלי שהשופט יתעצבן.

  • רעיון טוב! 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 32 דקות, Night Driver כתב:

@GTאי

 יושב בכמה ועדות תקינה ומכיר את התחום מאוד לעומק.

 

ניחשתי את זה :)

אני מתעסק בין השאר בהסמכת מעבדות לכיול מוני מים. 

פורסם

אז אתה גם מכיר את כל הבלגאן ברגולציה 😁

 

מוני מים למזלי אני לא מייצר.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם (נערך)

עברו כעשרה ימים...

עקבתי אחרי המונה במשך הימים הנ"ל, במהלך תשע שעות בלילה השעון התקדם בין 0.1 ליטר ל 1.1 ליטר, גם מוזר אבל לפחות נסבל.

עד שאתמול בלילה במהלך 9 שעות המונה התקדם 14.2 ליטר, שזה בהחלט מוגזם.

 

המשכתי לעקוב במהלך הבוקר, כשאין שימוש בברזים בבית וממשיכים לראות צריכה של כליטר בשעה.

 

חזרתי על הבדיקה שעשיתי בהתחלה, ושוב כשאני סוגר את ברז כניסת המים לדוד החשמל, צריכת המים נפסקת. 

 

כך שחזרנו לנקודת ההתחלה...

האם האל חזור החדש שהתקנתי כבר נדפק?

האם ייתכן שבחזרת מים שהיא איטית, האל חזור לא נסגר או שנסגר חלקית?

מצרף גם צילום של ברז הכניסה לדוד ורואים שהוא מסוג אל חזור, אז למה בכלל מים יכולים לצאת מהדוד חזרה?

או שהאל חזור של הדוד נדפק בגלל הגיל (12 שנה), או ששוב בגלל זרימה חלשה חזרה, הוא לא נסגר סופית?

20230102_094554.jpg

עריכה אחרונה על ידי Ron Poh
פורסם

נתק את הצינור השקוף מהפורק ושים דלי מתחתיו. בדוק אם הצריכה תואמת למה שנאסף בדלי.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

×
×
  • תוכן חדש...