Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הרכב התחמם ונכבה בנסיעה, פוקוס 2008


yaniv572
שימו לב! השרשור הזה בן 797 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היום באמצע הנסיעה אישתי לא שמה לב, המנוע התחמם והרכב באמצע נסיעה (תודה לאל רק שהיה באזור עירוני ובפקק).
לאחר כשעה מילאתי נוזל קירור(שהיה חסר כמעט כולו), נסעתי בערך 500 מטר (כדי להזיז מאמצע הכביש) והשארתי כרגע את הרכב בחניה שלא מפריעה לאף אחד.

הרכב הניע קצת קשה יותר (היה שלב שחשבתי שלא יניע), לא בחנתי יותר מדיי נסיעה כי עניין אותי לפנות. את הרכב, אבל לא הרגשתי משהו מיוחד.


כן ידוע לי שהייתה נזילה קטנה מהבית טרמוסטט שאכן לא סידרנו.

עוד כמה פרטים - לפני כ 3/4 שנים החלפנו את המיכל עודפים לחדש מקורי (הייתה בו נזילה). בנוסף החליפו גם איזה 2 פקקים שהיו קצת בלויים (אני זוכר שזה היה באזור של הפלאגים).

לפני כשנתיים החלפנו עוד איזה צינור בלוי שגרם לנזילה (זוכר משהו על צינור עליון). את הבית טרמוסטט אמרו לי ממוסך מורשה שבו החלפתי רצועת טיימינג לפני כ 3 שנים.

לידע כללי, האם כל מצב של התחממות גומר את המנוע או שזה תלוי בכמות הזמן שנסעו עם המנוע שלא בטמפ עבודה? כמובן שהמחוג היה על סוף הסקאלה.

 

לאן להתקדם מכאן? להזמין גרר למוסך? בדיקות שאפשר לעשות לבד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yaniv572 כתב:

היום באמצע הנסיעה אישתי לא שמה לב, המנוע התחמם והרכב באמצע נסיעה (תודה לאל רק שהיה באזור עירוני ובפקק).

חימום ייתר בפקק הוא חימום מסוכן יותר מאשר שבנסיעה בגלל שבנסיעה חלק מהחום מפונה.

לאחר כשעה מילאתי נוזל קירור(שהיה חסר כמעט כולו), נסעתי בערך 500 מטר (כדי להזיז מאמצע הכביש) והשארתי כרגע את הרכב בחניה שלא מפריעה לאף אחד.

הרכב הניע קצת קשה יותר (היה שלב שחשבתי שלא יניע), לא בחנתי יותר מדיי נסיעה כי עניין אותי לפנות. את הרכב, אבל לא הרגשתי משהו מיוחד.

כן ידוע לי שהייתה נזילה קטנה מהבית טרמוסטט שאכן לא סידרנו.
עוד כמה פרטים - לפני כ 3/4 שנים החלפנו את המיכל עודפים לחדש מקורי (הייתה בו נזילה). בנוסף החליפו גם איזה 2 פקקים שהיו קצת בלויים (אני זוכר שזה היה באזור של הפלאגים).

לפני כשנתיים החלפנו עוד איזה צינור בלוי שגרם לנזילה (זוכר משהו על צינור עליון). את הבית טרמוסטט אמרו לי ממוסך מורשה שבו החלפתי רצועת טיימינג לפני כ 3 שנים.

לידע כללי, האם כל מצב של התחממות גומר את המנוע או שזה תלוי בכמות הזמן שנסעו עם המנוע שלא בטמפ עבודה? כמובן שהמחוג היה על סוף הסקאלה.

לא תמיד.

בלוק מנוע מברזל בדרך כלל סלחן במצב של התחממות יתר ובלוק מנוע מאלומיניום לא.

יכול להיות שזה יגמר רק באטם.

 

לאן להתקדם מכאן? להזמין גרר למוסך? בדיקות שאפשר לעשות לבד?

לתקן את הנזילות ולבדוק צריכת מים ושמן.

תשובות בציטוט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסוכן יותר לרכב, אבל פחות למי שנוסע.

לא רוצה לדמיין סיטואציה שבה הרכב נכבה במהירות גבוהה כשאישתי והילדה ברכב.

 

באתי הבוקר, מיכל העודפים היה שוב ריק (ויותר מרק המיכל).

מילאתי קצת וראיתי שיש בועה פעם ב 5 שניות - אני מניח שהמערכת כבר לא אטומה.

הזמנתי גרר למוסך, מקווה שיסתיים בזול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צינור תחתון בלוי שגרם לנזילה.

כמו שזה היה ניראה אין נזק למנוע - בחן רק את המדיד שמן + כמה דקות על סלד 2000 לראות שכל מערכת הקירור עובדת כמו שצריך (ללא נזילות, מאוורר נכנס לפעולה).

לדעתכם גם אפשר להמשיך לנסוע בשקט? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צינור יכול להתבלות באופן טבעי, ויכול גם להתבלות עקב לחץ גבוה במערכת עקב תקלה כלשהיא.

אם אתה לא רוצה להשקיע בדיקה מקיפה למערכת לחינם - אתה צריך פשוט להיות עירני במאות ק"מ הקרובים ולבדוק מידי פעם האם חסר מים, אם עברת כמה מאות ק"מ כולל נסיעות מאומצות והכל בסדר - אז כנראה הכל בסדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על העצה.

בהחלט מתוכנן שאני אסע עם הרכב בימים הקרובים לראות שהכל בסדר.

הצינור בן 15 שנה, את העליון החלפתי לפני כשנתיים בערך, אז ניראה לי סביר והגיוני שיתבלה.

אמשיך לעקוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.11.2022 בשעה 19:43, yaniv572 כתב:

לידע כללי, האם כל מצב של התחממות גומר את המנוע או שזה תלוי בכמות הזמן שנסעו עם המנוע שלא בטמפ עבודה? כמובן שהמחוג היה על סוף הסקאלה.

מנסיון אישי התשובה לשאלה הזו היא לא. 

לנו יש 2 רכבים ששניהם "שרדו" התחממויות יותר מפעם אחת בעבר ללא נזק למנוע , ועברו מאז כבר כמה שנים ללא בעיות (למעט אולי בלאי מוגבר שנגרם)

כנראה זה תלוי בסוג המנוע וברמת ההתחממות שהיתה.

בכל מקרה עדיף לוודא במוסך שמערכת הקירור תקינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 797 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...