Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ביטוח מבנה - באיזה סכום לבטח?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1582 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

השבוע חידשתי את ביטוח המבנה, נציג 

המכירות ציין בפניי כי הסכום המבוטח למקרים 

של רעידת אדמה וכדומה הינו כרבע משווי הנכס 

וכי כדאי להגדיל את הכיסוי ל 110% משווי הנכס 

נכון להיום (היות שיש השתתפות עצמית של 

10%, במידה ויש מקרה ביטוחי). 

הסברתי לנציג כי בעבר הוסבר לי שמבטחים 

רק את סכום ערך ההקמה מחדש (ולא ערך 

הנכס במלואו) וכי במידה ויהיה צורך להגיע 

למימוש הביטוח, קשה לי לראות מצב שהביטוח 

פשוט ישלם כמה שביטחתי, למרות שהשטח 

(ששווה לא מעט כסף) יישאר בבעלותי ולמעשה 

אקבל יותר ממה שהפסדתי ואשאר עם מאות

אלפי ש"ח של רווח מהמקרה בסופו של דבר. 

הנציג טען בתוקף כי במקרה ביטוחי אקבל כמה שביטחתי.

 

נשאלת השאלה, האם צודק הנציג?

וכן, על איזה שיעור מערך הנכס כדאי

לבטח (ההפרש בעלות הביטוח הינה

כמה עשרות שקלים בחודש)? 

כלומר, אם ערך הנכס (לצורך הדוגמה) מיליון 

ש"ח, יהיה נכון לבטח על סכום של מיליון מאה?

 

 

פורסם (נערך)

דירה בבניין קומות או בית פרטי.?

לקומות מתחתיך יש ביטוח  ?

אם נקח את אסון הכרמל כדוגמא אז חברות הביטוח ניצלו את מצוקת חלק מהמבוטחים ונתנו להם מזומן ומיד תמורת הפחתה מסויימת . 

חלק מביטוח המבנה מאפשר לך  לקבל מזומן לקנות נכס במקום אחר. רכב טוטלוס בקיצור. 

 

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם (נערך)

ערך המבנה אינו כולל את ערך הקרקע  שיכול להיות אפילו 2/3-3/4 צערך הדירה.

 

בעבר היה אפשר לרכוש "ביטוח ערך קרקע" שאיפשר, במקרה של הרס הבניין ללא אפשרותת בניה מחדש, העברת הבעלות בדירה, כולל חלקו של המבוטח בקרקע (בעצם טוטאל לוס מלא) לחברת הביטוח, והמבוטח קיבל את מלוא ערך הדירה. עד כמה שידוע לי האפשרות אינה קיימת עוד, ומה שמבוטח הוא ערך מבנה הדירה, שמאפשר הרמתה מחדש אם תיהרס.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

אבא שלי חידש תביטוח דירה שלו.  יש להם דבר כזה. נגיד הדירה שווה 1,200000  אתה יכול לקבל את ערך הדירה

פלוס מליון שקל למשל. והדירה שלהם. ואתה קונה בית אחר. על ערך הדירה מורידים 10% השתתפות עצמית.

ככה שאים אין מבוטחים בבניין זה לא משנה לך. זה עולה תוספת.

זה בביטוח ישיר. 

זה רק תופס לרעידת אדמה. לא לבלאי לבית כמו בחולון.

עריכה אחרונה על ידי yor2

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

פורסם (נערך)

קיים בכל חברות הביטוח וזה בהחלט מייקר את הפרמייה השנתית. אבל אז אתה לא תלוי בשכניך שיבנו את המדרגות עד אליך. 

 

עוד מייקר מאד, להבדיל מביטוח רכב, זה ביטול השתתפות עצמית או הקטנה ל 5% השתתפות עצמית

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם

זכור לי שבדקתי פעם את האופציה של ביטוח שווי קרקע. זה העלה את הפרמיה בטירוף.

תכלס לא מאוד מפתיע. ערך הבניה לפי הערכת שמאי של הביטוח כבר אז היה פחות מחצי מערך הדירה (היום כבר שליש).

פורסם (נערך)

בלי קשר לנאמר, קשה לי לראות תרחיש בו חברות הביטוח לא קורסות לאחר רעידת אדמה קשה בישראל, בה הם צריכות לפצות מאות אלפי בעלי דירות ומבנים. ידוע שחברות הביטוח עצמן מבוטחת אצל מבטחי משנה בחו'ל אבל עדיין לא רואה איך חברות הביטוח האלו לא קורסות. 

בלי קשר ממליץ לעשות ביטוח, זה עדיף מלא להיות מבוטח בתרחיש כזה.

עריכה אחרונה על ידי FARM
פורסם

בגלל זה ש להן מה שנקרא "ביטוח משנה" - כל חברת ביטוח מבטחת את עצמה בחברה בינלאמית, כך שהסיכון נפרש על פני הרבה יותר מבוטחים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תודה על התגובות, אם כך - אם אני מבין נכון, יש אמת בדברי נציג המכירות 

ויש טעם לבטח את הדירה בסכום שאני מעריך כגבוה ב 10% מהערכת השמאי (כרגע כאמור

הדירה מבוטחת בסכום נמוך של כרבע משווי השוק שלה)?

 

היות שאכן כפי שצוין באחת התגובות בשרשור, התוספת הינה בסך כמה עשרות ש"ח בחודש, 

אם אכן מדובר בפיצוי שאקבל אם וכאשר חלילה יקרוס הבניין, במקרה כזה כדאי מבחינתי

להוסיף.

פורסם (נערך)

כמובן שבמקרה רעידת אדמה איזורית הפיצוי שתקבל לא יעזור בטווח הקצר כי מחירי חומרי הגלם יקפצו למעלה. עניין של ביקוש . תמתין כמה חודשים טובים שהמחירים ירדו חזרה. המדינה תקנה את רוב המלט והברזל לשקם את מוסדותיה הקריטיים ראשונה. 

אז במקום שבניית מ"ר תעלה ₪6000 היא תקפוץ לכפול. זוכר שמסיכה n95 עלתה ₪35 במקום ₪2.8 ?

 

ראיתי מחירים מצויינים לבית בוץ הידרופילי אקולוגי בערבה.או אוהל יורט , זה כדאי. 

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם

למה ללכת לתרחיש קיצוני של רעידת אדמה? חשוב על דליקה, כאשר חלק מהשכנים לא מבוטחים ולא מסוגלים להשתתף בשיקום הבניין. במצב הזנ תקבל מחברת הביטוח את ערך הדירה במלואו ותוכל לרכוש דירה אחרת, בעודהשחברת הביטוח תנהל את המשפטים לצורך שיקום הבניין.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תודה על העצות, לאור ריבוי רעידות האדמה 

בתקופה האחרות והיות שמדובר בהפרש של 

כ 300₪ בשנה - הגדלתי היום את הכיסוי 

לכ 110% מערך הדירה.

×
×
  • תוכן חדש...