Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1623 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, לאמא שלי יש לה טויוטה יאריס 2018 המצבר הנוכחי הוא המקורי מה שבא הרכב ( אני יודע שמומלץ להחליף כל 3 שנים ).

נסעתי עם הרכב שלה כי היא בחול, ושמתי לב.

כאשר הרמתי את האנדברקס הפעלתי נורות מצוקה והפעלתי את האור בתוך הראש, כל פעם שהאיתות הבהב היה הבהוב בתוך הרכב ( היבהוב היה בקטנה אם לא היה חושך לא היו רואים)

האם זה סימן למצבר?

ואם כן מישו יודע מה עלות מצבר חדש?

( יאריס רגילה בנזין )

פורסם
לפני 17 דקות, Maor_g0 כתב:

שלום, לאמא שלי יש לה טויוטה יאריס 2018 המצבר הנוכחי הוא המקורי מה שבא הרכב ( אני יודע שמומלץ להחליף כל 3 שנים ). -- לא קיימת המלצה כזו.

נסעתי עם הרכב שלה כי היא בחול, ושמתי לב.

כאשר הרמתי את האנדברקס הפעלתי נורות מצוקה והפעלתי את האור בתוך הראש, כל פעם שהאיתות הבהב היה הבהוב בתוך הרכב ( היבהוב היה בקטנה אם לא היה חושך לא היו רואים)

האם זה סימן למצבר?

ואם כן מישו יודע מה עלות מצבר חדש?

( יאריס רגילה בנזין )

 

הדבר לא בהכרח מעיד על מצבר שהולך למות.

 

האם אתה נתקל בבעיות התנעה ?

 

 

איזה כייף לי :)

פורסם

אין המלצה להחליף מצבר כל שלוש שנים.

מחליפים כאשר המצבר גמור.

מניסיוני, המצבר המקורי שמגיע עם הרכב מחזיק לא מעט, מכיר כמה שהחזיק להם גם מעל חמש שנים.

אם אין לך בעיות הנעה או תופעות מוזרות הייתי מוודא שיש לי דרך להניע במקרה והמצבר מתרוקן(כבלים/בוסטר) וממשיך בחיי

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

להחזיק בוסטר זה רעיון טוב גם כשהמצבר חדש - הרי אתה יכול גם לשכוח פנסים דולקים בלילה (בתלות בדגם הרכב).

 

יש בעליאקספרס כל מיני מכשירים בדולר שאתה תוקע בשקע המצית ומודדים את מתח המצבר לפני ההתנעה, ועם קצת עומס (הדלקת פנסים) תקבל רמז על מצבו. אבל אם אתה יכול להסתדר עם בוסטר במקרה תקלה תוכל למשוך את המצבר עד מותו.

 

אם המצב יותר קריטי תוכל לפנות לחשמלאי רכב שיבצע בדיקה של המצבר, סביר מאוד שיספר לך שהוא "חלש" וימליץ להחליפו, עניין של כמה מאות ש"ח (סביב 500-1000, תלוי בסוג, דגם וקיבולת המצבר ובתמחור של החשמלאי).

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 9 שעות, מרק10 כתב:

 

הדבר לא בהכרח מעיד על מצבר שהולך למות.

 

האם אתה נתקל בבעיות התנעה ?

 

 

לא שהרגשתי בעיות התנעה.

פורסם

אז תמשיך בחייך עד לקושי הראשון בהתנעה, או עד לבדיקה בטיפול התקופתי.

מסיבה לא מובנת לי, המצבר המקורי של הרכב תמיד מאריך ימים יותר מכל מצבר שמוחלף בהמשך, 5 שנים לעומת 3.5 (ממוצע גס)

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, hans כתב:

מסיבה לא מובנת לי, המצבר המקורי של הרכב תמיד מאריך ימים יותר מכל מצבר שמוחלף בהמשך, 5 שנים לעומת 3.5 (ממוצע גס)

 

יישנם כמה סיבות.

 

1. המצבר המקורי המותקן ברכב בדרך כלל אם לא תמיד מיוצר לפי מפרטים ודרישות של ייצרן הרכב. כאשר אתה מהחליף מצבר מקורי אתה קונה מצבר המתאים מבחינת קיבולת המצבר ומידות המצבר שיתאימו לרכב מבלי אפשרות לדעת פרמטרים נוספים שמשפיעים על אורך ועמידות המצבר לטווח הארוך מה שכן נבדק על-ידי ייצרן הרכב.

 

2. בהרבה רכבים המצבר ברכבים יפנים הינו מסוג AGM. מצברים אלא ידועים באיכותם ואורך חיים ארוך במיוחד. בארץ לא מתקינים לך מצבר AGM בגלל מחירו הגבוה.

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

פורסם
לפני 7 שעות, מרק10 כתב:

 

יישנם כמה סיבות.

 

1. המצבר המקורי המותקן ברכב בדרך כלל אם לא תמיד מיוצר לפי מפרטים ודרישות של ייצרן הרכב. כאשר אתה מהחליף מצבר מקורי אתה קונה מצבר המתאים מבחינת קיבולת המצבר ומידות המצבר שיתאימו לרכב מבלי אפשרות לדעת פרמטרים נוספים שמשפיעים על אורך ועמידות המצבר לטווח הארוך מה שכן נבדק על-ידי ייצרן הרכב.

 

2. בהרבה רכבים המצבר ברכבים יפנים הינו מסוג AGM. מצברים אלא ידועים באיכותם ואורך חיים ארוך במיוחד. בארץ לא מתקינים לך מצבר AGM בגלל מחירו הגבוה.

מהם בפרמטרים הסודיים האלה? האם יש פס ייצור למצברים של כל מותג?

פורסם

אצלי בטויוטה יאריס 2013 המצבר המקורי החזיק כמעט שש שנים. יש לי גם טויוטה אוריס היברידית שעלתה לכביש במאי 2013  והיא עדיין עם המצבר המקורי...

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

פורסם

בדיקה למצב המצבר, צריך לבצע לאחר נסיעה רצופה של כ שעה - רצוי מחוץ לעיר.
ממתינים כ 30 דקות לאחר כיבוי הרכב  - ורק  אז מודדים את המתח על המצבר עם מד מתח. 

269533827_-.jpg.f007fa8f0dbd3e6ab953fda06c3945fe.jpg

לאחר כ 30 דקות - במידה והמתח על הדקי המצבר הוא מעל 12.2V - המצבר תקין.
במידה ונמוך יותר, כ 12V או פחות - המצבר איבד  מעוצמתו, ובדרך לסוף חייו.

יש מכשירים חדשים ל טעינת מצברים, אשר יכולים להציל את המצבר ולהאריך את חייו.
במכשיר הטעינה יש כפתור Refresh התעוררות/Repair תיקון - אשר פורק קצת את המצבר ומבצע טעינת התעוררות
ואח"כ טעינה מלאה ל כ 12.8V. 
ובמצבים מסויימים, מצליחים להחזיר את המצבר למצב טוב מאוד )

12V-8A-24V-4A-LCD.jpg

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
לפני 6 דקות, ליין מן כתב:

בדיקה למצב המצבר, צריך לבצע לאחר נסיעה רצופה של כ שעה - רצוי מחוץ לעיר.
ממתינים כ 30 דקות לאחר כיבוי הרכב  - ורק  אז מודדים את המתח על המצבר עם מד מתח. 

269533827_-.jpg.f007fa8f0dbd3e6ab953fda06c3945fe.jpg

לאחר כ 30 דקות - במידה והמתח על הדקי המצבר הוא מעל 12.2V - המצבר תקין.
במידה ונמוך יותר, כ 12V או פחות - המצבר איבד  מעוצמתו, ובדרך לסוף חייו.

יש מכשירים חדשים ל טעינת מצברים, אשר יכולים להציל את המצבר ולהאריך את חייו.
במכשיר הטעינה יש כפתור Refresh התעוררות/Repair תיקון - אשר פורק קצת את המצבר ומבצע טעינת התעוררות
ואח"כ טעינה מלאה ל כ 12.8V. 
ובמצבים מסויימים, מצליחים להחזיר את המצבר למצב טוב מאוד )

12V-8A-24V-4A-LCD.jpg

 

 

אייל.

תודה מהיכן ניתן לקנות מכשיר לבדיקת מתח? ומכשיר להתעוררות

לפני 13 דקות, motior כתב:

אצלי בטויוטה יאריס 2013 המצבר המקורי החזיק כמעט שש שנים. יש לי גם טויוטה אוריס היברידית שעלתה לכביש במאי 2013  והיא עדיין עם המצבר המקורי...

וואו, ממש הרבה זמן. 

פורסם
בתאריך 12.1.2022 בשעה 00:23, aviaviavi כתב:

אין המלצה להחליף מצבר כל שלוש שנים.

מחליפים כאשר המצבר גמור.

מניסיוני, המצבר המקורי שמגיע עם הרכב מחזיק לא מעט, מכיר כמה שהחזיק להם גם מעל חמש שנים.

אם אין לך בעיות הנעה או תופעות מוזרות הייתי מוודא שיש לי דרך להניע במקרה והמצבר מתרוקן(כבלים/בוסטר) וממשיך בחיי

אכן מצבר מקורי מחזיק 4-5 שנים. בכל מקרה, ממליץ לרכוש בוסטר ותסביר לנהג/ת כיצד להשתמש ולוודא טעינתו (יש נורית חיווי) כל 3 חודשים. מנסיון אישי, ממליץ מאוד לרכוש בוסטר 70may של xiumi ב- AliExpress או Ebay, עלות כולל משלוח כ- 200ש"ח.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 5 שעות, Basko כתב:

אכן מצבר מקורי מחזיק 4-5 שנים. בכל מקרה, ממליץ לרכוש בוסטר ותסביר לנהג/ת כיצד להשתמש ולוודא טעינתו (יש נורית חיווי) כל 3 חודשים. מנסיון אישי, ממליץ מאוד לרכוש בוסטר 70may של xiumi ב- AliExpress או Ebay, עלות כולל משלוח כ- 200ש"ח.

התכוונת ל 70mai xiaomi jump starter

פורסם
בתאריך 12.1.2022 בשעה 12:12, מרק10 כתב:

בהרבה רכבים המצבר ברכבים יפנים הינו מסוג AGM. מצברים אלא ידועים באיכותם ואורך חיים ארוך במיוחד. בארץ לא מתקינים לך מצבר AGM בגלל מחירו הגבוה.

 

אז זה כנראה הסבר ללמה ה VARTA מסוג EFB עליו הוצאתי ממיטב כספי עבור הרכב שלי נראה שמתפקד משמעותית פחות טוב מבחינת מוכנות מערכת ה Start-Stop בהשוואה למצבר המקורי. אין איתו שום קושי בהנעה, אבל אם נשארתי ברכב עם רדיו 20-30 דקות ומנוע כבוי. תדרש שעה של נסיעה (לכל הפחות) בכדי שמערכת ה Start-Stop תחזור לתפקד באופן שוטף וגם אז, בהגעה לרמזור תדרש נסיעה של חצי דקה-דקה בכדי שהמערכת תוכל להשבית את המנוע מחדש.

×
×
  • תוכן חדש...