Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1550 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים

 

ייתכן שיש אבנים בכיס המרה של אשתי, ממתינה עדיין לווידוא באולטראסאונד.

אמרו לה שאם אכן יש אבנים (ובסבירות גבוהה יש) - צריך לבצע ניתוח של הסרת כיס המרה.

 

מה המשמעויות של הניתוח? חיים אחרי? אישפוז? שיקום? שיטות?

כל מידע יתקבל בברכה

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אבי עבר ניתוח כזה עקב דלק חריפה בכיס מרה לפני כמה שנים.

סה"כ פרוצדורה (ניתוח ואישפוז של כמה ימים) יחסית פשוטה.

 

מה שכן, הוא מתלונן שאחרי הניתוח לחלק מהמזונות השתנה הטעם (לדוגמא לא מסוגל לגעת בטונה שלפני הניתוח ממש אהב) --> לא יודע אם יש קשר

  • אהבתי 1

 Daihatsu YRV 01' 86 HP << Sold

KIA Cerato 08' LX 122 HP << Sold

Chevrolet Cruz 13' LT Wagon 141 HP 1.8L

 80 Mitsubishi Attrage 15' INSTYLE HP 1.2L

פורסם

אתה קצת מקדים את המאוחר, קודם כל צרך לקבוע שיש אבנים בכיס המרה, ואחר כך שאכן יש צורך לכרות אותו, שכן לא כל מי שנושא אבנים בכיס המרה נזקק לניתוח.

 

היה ותתקבל החלטה לבצע את הניתוח יהיה עליכם לקבל את המלצות כירורג כללי (זה הכינוי לכירורגים שעיקר עיסוקם הוא באברי הבטן, אבל גם בשדיים ובעוד כמה דברים) ולקבל ממנו הסבר על הניתוח והטכניקה המתוכננים ועל סיבוכיהם האפשריים. ככלל מדובר בניתוח שגרתי מאד, בדרך כלל מבוצע בשיטה לפרוסקופי (כלומר 3-4 חתכים קטנים שדרך אחד מהם מוכנסת מצלמה ודרך האחרים כלי הניתוח) והאשפוז יארך בין מספר שעות למספר ימים. חפש את המונח cholecystectomy. הנה, למשל, הסבר מבית החולים של ג'והנס-הופקינס.

 

דיסקליימר - אני לא כירורג, מכיר את העניין יחסית מרחוק.

  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני כשעה, Shaike.Zam כתב:

אבי עבר ניתוח כזה עקב דלק חריפה בכיס מרה לפני כמה שנים.

סה"כ פרוצדורה (ניתוח ואישפוז של כמה ימים) יחסית פשוטה.

 

מה שכן, הוא מתלונן שאחרי הניתוח לחלק מהמזונות השתנה הטעם (לדוגמא לא מסוגל לגעת בטונה שלפני הניתוח ממש אהב) --> לא יודע אם יש קשר

 

תודה רבה, מעניין מה שאתה אומר לגבי הטעם.

 

לפני 12 דקות, sperial כתב:

אתה קצת מקדים את המאוחר, קודם כל צרך לקבוע שיש אבנים בכיס המרה, ואחר כך שאכן יש צורך לכרות אותו, שכן לא כל מי שנושא אבנים בכיס המרה נזקק לניתוח.

 

בינתיים זה אובחן במישוש ע"י 2 רופאים שונים בלתי תלויים.

ושניהם ציינו ניתוח לכריתה.

 

לפני 13 דקות, sperial כתב:

היה ותתקבל החלטה לבצע את הניתוח יהיה עליכם לקבל את המלצות כירורג כללי (זה הכינוי לכירורגים שעיקר עיסוקם הוא באברי הבטן, אבל גם בשדיים ובעוד כמה דברים) ולקבל ממנו הסבר על הניתוח והטכניקה המתוכננים ועל סיבוכיהם האפשריים. ככלל מדובר בניתוח שגרתי מאד, בדרך כלל מבוצע בשיטה לפרוסקופי (כלומר 3-4 חתכים קטנים שדרך אחד מהם מוכנסת מצלמה ודרך האחרים כלי הניתוח) והאשפוז יארך בין מספר שעות למספר ימים. חפש את המונח cholecystectomy. הנה, למשל, הסבר מבית החולים של ג'והנס-הופקינס.

 

אוקיי ומומלץ לבצע אותו במסגרת פרטית (ביטוח רפואי של איילון יש לאישה) או במסגרת הציבורית?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

את זה כבר צריך לבדוק פרטנית כי זה תלוי בתנאים בבתי החולים וכן במצב הבריאות הכללי של האשה. ככלל בבתי חולים פרטיים תנאים יותר נוחים והמתנה יותר קצרה, בציבוריים יותר תמיכה במקרה הסתבכות. אבל, כאמור, זה תלוי בבית החולים הספציפי.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

באופן כללי היא בריאה, אחרי לידה (לפני כ-3 חודשים) - לדברי הרופאה השנייה אבנים בכיס המרה זה מאוד נפוץ לאחר לידה.

ספורטיבית מאוד, ז"א רצה מספר פעמים בשבוע (4-5 פעמים), כ-10 ק"מ בכל פעם, משהו כזה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)

מרחוק נשמעת בחורה בסיכון ניתוחי נמוך. תן לכירורג ולמרדים לעשות את ההערכות שלהם ואז קבל החלטה. זה לא מסוג הדברים שאפשר להחליט בשלט רחק, כי בהחלטות האלה יש הרבה פקטורים שאינך מודע להם. 

 

חוץ מזה, אם אתם מעוניינים בפעולה פרטית כדאי להתחיל לעשות סקר שווקים לבחירת המקום הנכון (במידה רבה זה נכון גם לגבי המערכת הציבורית), וכן בדקו מה הפרוצדורות הביורוקרטיות בקופת החולים ובחברת הביטוח.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 12 דקות, sperial כתב:

מרחוק נשמעת בחורה בסיכון ניתוחי נמוך. תן לכירורג ולמרדים לעשות את ההערכות שלהם ואז קבל החלטה. זה לא מסוג הדברים שאפשר להחליט בשלט רחק, כי בהחלטות האלה יש הרבה פקטורים שאינך מודע להם. 

 

בוודאי, קיוויתי בגדול לשמוע מאנשים כמה זה קל או קשה, וגם דברים מעניינים כמו מה שציין שייקה לגבי הטעם.

 

אגב @Shaike.Zam - טונה בשמן במקרה?

 

לפני 12 דקות, sperial כתב:

חוץ מזה, אם אתם מעוניינים בפעולה פרטית כדאי להתחיל לעשות סקר שווקים לבחירת המקום הנכון (במידה רבה זה נכון גם לגבי המערכת הציבורית), וכן בדקו מה הפרוצדורות הביורוקרטיות בקופת החולים ובחברת הביטוח.

 

בהחלט, וזה חברת הביטוח מול צה"ל (האישה בקבע)

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אז הביורוקרטיה כנראה יותר בעייתית. אני מקווה שהגוף שנקרא "אגף רפואה" עבר איזה revamping, כי מה שזכור לי הוא שהם די כבדים. וצריך לבדוק לאן הם מפנים לניתוח (היכן אתם גרים?)

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני כשעה, m3x7r3m3 כתב:

 

בוודאי, קיוויתי בגדול לשמוע מאנשים כמה זה קל או קשה, וגם דברים מעניינים כמו מה שציין שייקה לגבי הטעם.

 

אגב @Shaike.Zam - טונה בשמן במקרה?

 

כן

  • אהבתי 1

 Daihatsu YRV 01' 86 HP << Sold

KIA Cerato 08' LX 122 HP << Sold

Chevrolet Cruz 13' LT Wagon 141 HP 1.8L

 80 Mitsubishi Attrage 15' INSTYLE HP 1.2L

פורסם
לפני כשעה, m3x7r3m3 כתב:

 

בהחלט, וזה חברת הביטוח מול צה"ל (האישה בקבע)

 

אם יש ביטוח פרטי למה הצבא מעורב בעניין?

  • אהבתי 1

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם (נערך)

לא מכיר את החוקים היום - אבל בעבר הצבא עשה לא מעט בעיות עם טיפולים פרטיים. שאלות של חופש מחלה, מי משלם מקרה של סיבוכים (שעלולים לגרור העברה לבית חולים ציבורי), זה היה מגיע למצבים שאנשים היו משוחררים מהשירות לצורך הטיפול, עושים אותו כאזרחים, ואז כן או לא חוזרים לשירות צבאי. אני מניח שמאז שהייתי מעורה בדברים האלה היו שינויים, אבל צריך לבדוק אותם.

 

חוץ מזה - אם האשה מחליטה להיות מטופלת בבית חולים ציבורי הרי שהטיפול הוא על חשבון הצבא, ויש תהליך מקביל לקבלת טופס 17 מקופ"ח, אבל ממה שאני זוכר הוא היה די מסורבל. אולי בינתיים הטכנולוגיה שיפרה את המצב והביורוקרטיה קצת הרפתה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני שעתיים, m3x7r3m3 כתב:

 

תודה רבה, מעניין מה שאתה אומר לגבי הטעם.

 

 

בינתיים זה אובחן במישוש ע"י 2 רופאים שונים בלתי תלויים.

ושניהם ציינו ניתוח לכריתה.

 

 

אוקיי ומומלץ לבצע אותו במסגרת פרטית (ביטוח רפואי של איילון יש לאישה) או במסגרת הציבורית?

אין קשר לטעם. 

האבחנה הקלינית אפשרית, אבל לעולם לא יקרה ניתוח ללא דימות. יעשו ct/us ואז ינתחו. 

בפרטי או ציבורי, well, תלוי באיזו מחלקה. 

הניתוח עצמו מאוד נפוץ, בלי הרבה נקודות סיכון (אך יש כמה קריטיות), לרוב עובר בשלום עם שחרור די מהיר (לפעמים באותו יום). חזרה לשגרה גם מהירה וכתלות בחתך הניתוחי חוזרים לשגרה מאוד מהר. 

הניתוחים אכן לפרוסקופיים. יש עוד שיטות (מיני לפרוסקופי, רובוטי וכו') זה לא קורה הרבה ולא בניתוח פשוט עם אישה בריאה וצעירה. 

לפעמים יש כאבים באזור הצלקת, עוברים אחרי יומיים שלושה. 

לאחר הניתוח י מחלקות שאוהבות להשאיר נקז ולהשגיח יום, יש כאלו שמשחררות. תלוי מחלקה. 

 

  • אהבתי 2

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
לפני 57 דקות, sperial כתב:

אז הביורוקרטיה כנראה יותר בעייתית. אני מקווה שהגוף שנקרא "אגף רפואה" עבר איזה revamping, כי מה שזכור לי הוא שהם די כבדים. וצריך לבדוק לאן הם מפנים לניתוח (היכן אתם גרים?)

 

ראש העין, היא משרתת ברמת גן.

 

בד"כ מפנים אותה (בהריונות למשל) לשיבא.

 

עד כמה שאני יודע הם שינו הרבה אפילו מהתקופה שבה אני הייתי בקבע, אם כי עדיין לקח כמעט שלושה שבועות שהיא בחופשת לידה תקבל תור לרופאה שאבחנה (וזה אחרי שרופא פרטי גם אבחן, לא בטווח של שלושה שבועות אלא בטווח של שלוש שעות מההזמנה).

 

לפני 48 דקות, Shaike.Zam כתב:

כן

 

הגיוני, אחת מתופעות הלוואי של אבנים בכיס המרה זה כאבים בעת מאכלים שומניים.

אז במהלך הסרת כיס המרה השתנה הטעם של מאכלים שומניים.

זה מעניין מאוד.

 

לפני 32 דקות, אורי מ. כתב:

אם יש ביטוח פרטי למה הצבא מעורב בעניין?

 

ביטוח רפואי פרטי נוסף, הצבא מחליף את קופות החולים (עבור אזרחים), אבל יש עדיין אפשרות לביטוח משלים פרטי.

אני למשל במאוחדת במסלול "שיא" ובנוסף יש לי ביטוח רפואי פרטי של מגדל.

 

בד"כ זה נותן לך אפשרות לקבל אבחנות, רופאים מומחים, ניתוחים וכו', כשאתה יכול לבחור את הרופא המנתח, בית החולים המנתח וכו'.

 

לפני 30 דקות, sperial כתב:

לא מכיר את החוקים היום - אבל בעבר הצבא עשה לא מעט בעיות עם טיפולים פרטיים. שאלות של חופש מחלה, מי משלם מקרה של סיבוכים (שעלולים לגרור העברה לבית חולים ציבורי), זה היה מגיע למצבים שאנשים היו משוחררים מהשירות לצורך הטיפול, עושים אותו כאזרחים, ואז כן או לא חוזרים לשירות צבאי. אני מניח שמאז שהייתי מעורה בדברים האלה היו שינויים, אבל צריך לבדוק אותם.

 

עדיין יש שאלות, אם כי הצבא נתן הכשר לחברת "פמי פרימיום" אישור לתת חופשות מחלה לחיילי קבע (עם שירות "רופא עד הבית" או "רופא אונליין"), והצבא מכיר בחופשות המחלה הללו מבלי להמיר אותם ע"י רופא צבאי!

הפניות למיון ובדיקות עדיין צריכות לעבור המרה במערכת הצבאית ע"י רופא צבאי.

מה שכן קצת הקלו בנושאים של אסמכתא למיון בדיעבד.

 

לפני 32 דקות, sperial כתב:

חוץ מזה - אם האשה מחליטה להיות מטופלת בבית חולים ציבורי הרי שהטיפול הוא על חשבון הצבא, ויש תהליך מקביל לקבלת טופס 17 מקופ"ח, אבל ממה שאני זוכר הוא היה די מסורבל. אולי בינתיים הטכנולוגיה שיפרה את המצב והביורוקרטיה קצת הרפתה.

 

נכון, על חשבון הצבא, יש תהליך מקבל לטופס 17, בצבא זה הפניה עם אסמכתא תקציבית, היום הוא פשוט למדי, למעשה אם הרופאה תאבחן באולטראסאונד אבנים היא תוציא במקום את ההפניה עם האסמכתא.

 

לפני 16 דקות, ניקו פ. כתב:

אין קשר לטעם. 

 

מעניין, כי הוא מצביע על טונה בשמן, ולכיס המרה תפקיד שקשור בעיכול אוכל שומני.

 

לפני 17 דקות, ניקו פ. כתב:

האבחנה הקלינית אפשרית, אבל לעולם לא יקרה ניתוח ללא דימות. יעשו ct/us ואז ינתחו. 

 

כמובן, השבוע אמור להיות הווידוא ב-US.

 

לפני 17 דקות, ניקו פ. כתב:

בפרטי או ציבורי, well, תלוי באיזו מחלקה. 

 

מניח שמדובר על שיבא מול מה שמציעים בחברת הביטוח איילון נדמה לי.

 

לפני 18 דקות, ניקו פ. כתב:

הניתוח עצמו מאוד נפוץ, בלי הרבה נקודות סיכון (אך יש כמה קריטיות), לרוב עובר בשלום עם שחרור די מהיר (לפעמים באותו יום). חזרה לשגרה גם מהירה וכתלות בחתך הניתוחי חוזרים לשגרה מאוד מהר. 

הניתוחים אכן לפרוסקופיים. יש עוד שיטות (מיני לפרוסקופי, רובוטי וכו') זה לא קורה הרבה ולא בניתוח פשוט עם אישה בריאה וצעירה. 

לפעמים יש כאבים באזור הצלקת, עוברים אחרי יומיים שלושה. 

לאחר הניתוח י מחלקות שאוהבות להשאיר נקז ולהשגיח יום, יש כאלו שמשחררות. תלוי מחלקה. 

 

תודה רבה, יכול לפרט על הנקודות סיכון הקריטיות?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 51 דקות, m3x7r3m3 כתב:

ביטוח רפואי פרטי נוסף, הצבא מחליף את קופות החולים (עבור אזרחים), אבל יש עדיין אפשרות לביטוח משלים פרטי.

אני למשל במאוחדת במסלול "שיא" ובנוסף יש לי ביטוח רפואי פרטי של מגדל.

 

בד"כ זה נותן לך אפשרות לקבל אבחנות, רופאים מומחים, ניתוחים וכו', כשאתה יכול לבחור את הרופא המנתח, בית החולים המנתח וכו'.

 את כל זה אני יודע.

הבן שלנו בצבא (סדיר). לא מזמן הלכנו איתו להתיעצות אצל רופא פרטי ובעקבות זאת הוא יעשה עוד כחודש ניתוחון והכל דרך הביטוח הפרטי.

הצבא רק מאפשר את החופשה וזהו, כל השאר מכסה הביטו הפרטי (במקרה שלנו "הראל").

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.


×
×
  • תוכן חדש...