Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1550 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בחובה כן?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

איני רופא, אבל :

א. אין אולי שיטה לא פולשנית לסילוק אבני מרה ? לאבנים בכליות יש מין שיטה שבה טיפול בגלי קול (מקווה שמדייק) פשוט מפוררים את האבנים והן נפלטות אח"כ בצורה טבעית. שווה לברר (הרפואה היום יכולה לבצע פעולות שעולות על כל דימיון אם נשווה את הידע שיש היום לזה שהיה לפני שנים לא רבות).

ב. נקודות קריטיות בתהליך ? המרדים (הרדמה מלאה, כן ?) הוא גורם סופר חשוב (ולא כולם יודעים את זה או מכירים בערכו). זה שהמנתח חשוב - ברור.

ג. רופאים (במיוחד כירורגים) אוהבים להמליץ על ניתוחים. למה ? כנראה גמול כספי כלשהו.

לכן חשוב לקבל סקנד אופיניון ממומחה בנושא (ספציפית) אפילו בצורה פרטית.

כמובן שבמה שבסופו של דבר אין מנוס מניתוח וזה הטיפול היחידי לנושא - אז צריך לנתח.

 

תרגישו רק טוב והרבה בריאות.

עריכה אחרונה על ידי חולגי
  • אהבתי 1

alfa 156 2.5.

פורסם
לפני 4 שעות, m3x7r3m3 כתב:

זה חברת הביטוח מול צה"ל (האישה בקבע)

אז לא עדיף כבר לבצע את הניתוח באמצעות טופס 17 צבאי (שכחתי את השם המדויק) לקבל אשרה לבצע את הניתוח במקום פרטי\ציבורי.

תמוה שצריך לעבור דרך חברת ביטוח.

מעניין אם מדובר בפרוצדורה רגילה בשנים האחרונות

לפני 54 דקות, חולגי כתב:

אבנים בכליות

עבור זה אפשר לאכול צנונית או צנון וזה מצמצם את האבנים או מפורר אותם.

מעניין אם יש פתרון דומה לאבנים בכיס המרה

  • אהבתי 1
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני שעתיים, m3x7r3m3 כתב:

 

 

מעניין, כי הוא מצביע על טונה בשמן, ולכיס המרה תפקיד שקשור בעיכול אוכל שומני.

 

 

כמובן, השבוע אמור להיות הווידוא ב-US.

 

 

מניח שמדובר על שיבא מול מה שמציעים בחברת הביטוח איילון נדמה לי.

 

 

תודה רבה, יכול לפרט על הנקודות סיכון הקריטיות?

אין קשר בין טעם לבין עיכול של אוכל. שומנים לא מתעכלים בכיס המרה אלא נוזלי מרה הופכים שומן לתחליב (כמו סבון) כדי שיוכל להתחבר למים. בלוטות הטעם נמצאות בפה, ריח תורם לטעם, רגש תורם לטעם, כיס המרה לא. לפחות ממה שידוע לי. 

בשיבא יש מחלקה כירורגית מעולה ולא חושב שיש בעיה לעבור שם את הניתוח. בית חולים מהמעלה הראשונה, אין הרבה מה להתבלבל. 

"נקודות הסיכון" רלוונטיות למנתח ואין משהו שהוא בשליטה שלכם. נטו טכניקה בשלבי הניתוח. לא חושב שזה מעניין מישהו. 

 

לפני 55 דקות, חולגי כתב:

איני רופא, אבל :

א. אין אולי שיטה לא פולשנית לסילוק אבני מרה ? לאבנים בכליות יש מין שיטה שבה טיפול בגלי קול (מקווה שמדייק) פשוט מפוררים את האבנים והן נפלטות אח"כ בצורה טבעית. שווה לברר (הרפואה היום יכולה לבצע פעולות שעולות על כל דימיון אם נשווה את הידע שיש היום לזה שהיה לפני שנים לא רבות).

ב. נקודות קריטיות בתהליך ? המרדים (הרדמה מלאה, כן ?) הוא גורם סופר חשוב (ולא כולם יודעים את זה או מכירים בערכו). זה שהמנתח חשוב - ברור.

ג. רופאים (במיוחד כירורגים) אוהבים להמליץ על ניתוחים. למה ? כנראה גמול כספי כלשהו.

לכן חשוב לקבל סקנד אופיניון ממומחה בנושא (ספציפית) אפילו בצורה פרטית.

כמובן שבמה שבסופו של דבר אין מנוס מניתוח וזה הטיפול היחידי לנושא - אז צריך לנתח.

 

תרגישו רק טוב והרבה בריאות.

יש דרכים פחות פולשניות, אבל לא דרכים לא פולשניות אחרת זה מה שהיו עושים. אפשר לסלק עם צנתר תחת mri. פחות פולשני אבל לא בהכרח בטוח יותר ולא בהכרח מתאים לכל מקרה. בכל מקרה את כיס המרה צריך חהסיר ממה שעולה במקרה שתיאר פותש כי גם אם מחר האבן תיעלם בדרך נס זה יחזור באופן קבוע. שיעורי החזרה גבוהים מאוד לכן מסירים את הכיס וממשיכים הלאה בחיים. 

המרדים בהחלט חשוב, אם כי זה לא בשליטתו של פותש. 

רופא בבית חולים לא מתוגמל יותר על ניתוח למעט ססיות אחר הצהריים וכו', אבל זה סיפור אחר. בפרטי כן, מן הסתם. אם היא עברה בירור במחלקה כירורגית בשיבא היא כנראה צריכה ניתוח ולא הרופא לא נהיה עשיר מזה. מה גם שלאור הבעיה שהוא תיאר סך הכל אין פה משהו חריג. מה גם שאם רופאים אוהבים לנתח בשיל כסף אז גם הסקנד אפיניון יגיד שצריך לנתח ;)

  • אהבתי 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

מתעלק...

יש המלצות לכירורג שמתמחה בניתוח זה?

עבור מטופל בן 70 עם אותה דיאגנוזה ולאחר דימות (MRI במקרה שלו).

ברור שזה ניתוח שנחשב פשוט, אבל סיבוכים קורים ודווקא אז יש חשיבות מי המנתח.

פורסם
לפני 4 שעות, m3x7r3m3 כתב:

הגיוני, אחת מתופעות הלוואי של אבנים בכיס המרה זה כאבים בעת מאכלים שומניים.

אז במהלך הסרת כיס המרה השתנה הטעם של מאכלים שומניים.

זה מעניין מאוד.

יש יותר סיכוי שהטעם השתנה בגלל חומרי ההרדמה או תרופות אחרות מאשר שהוא השתנה בגלל הסרה של כיס המרה.

 

וכן, לפעמים מספיקה פעם אחת כדי לשנות את הטעם, אין דרך לדעת, וזה לא ממש אמור להשפיע על השיקול בכל מקרה.

 

 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 3 שעות, m3x7r3m3 כתב:

בחובה כן?

 אכן, בחובה.

כאמור, גם עבור התייעצות, אצל רופא אחד ואחר כך הפרוצדורה אצל רופא אחר, הכל דרך הביטוח הפרטי.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם

פות"ש דבר איתי בפרטי ואשתדל לעזור לך.

ביטוח פרטי = רמת שירות אחרת

חובה לעשות ביטוח פרטי!

 

בכמה מילים, נפוץ לאחר לידה, ב95% האבחנה כנראה נכונה, ניתוח לא מסובך - רק צריך את המנתח הנכון וברכה מאלוקים כמובן, החלמה די מהירה.

חיים אחרים לאחר מכן.

לא אמור להיות תופעות לוואי מתמשכות.

תוך חודש - חודשיים שוכחים מהכל ומודים לאלוקים על כל רגע שבוצע הניתוח.

אי ביצוע ניתוח בהימצא אבנים (תלוי כמה גודלם וכמה מהם קיימים בכיס המרה מהווה סכנת מוות לבן אדם.

 

מכיר מקרוב מאוד את העסק.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 5 שעות, DareDevil כתב:

אז לא עדיף כבר לבצע את הניתוח באמצעות טופס 17 צבאי (שכחתי את השם המדויק) לקבל אשרה לבצע את הניתוח במקום פרטי\ציבורי.

תמוה שצריך לעבור דרך חברת ביטוח.

מעניין אם מדובר בפרוצדורה רגילה בשנים האחרונות

עבור זה אפשר לאכול צנונית או צנון וזה מצמצם את האבנים או מפורר אותם.

מעניין אם יש פתרון דומה לאבנים בכיס המרה

בכיס מרה אין, נתקע לנצח.

עלולים לגרום לסכנת חיים, בפרט אם הם מרובים וקטנטנים, אפקט שעון חול = חסימה (כבד) ומוות.

 

נדיר אך החשש קיים.

מומלץ וחובה להוציא, אחרת ביום הדין יצטרכו להוציא בצורה פחות מבוקרת.

פורסם
לפני 15 שעות, חולגי כתב:

איני רופא, אבל :

א. אין אולי שיטה לא פולשנית לסילוק אבני מרה ? לאבנים בכליות יש מין שיטה שבה טיפול בגלי קול (מקווה שמדייק) פשוט מפוררים את האבנים והן נפלטות אח"כ בצורה טבעית. שווה לברר (הרפואה היום יכולה לבצע פעולות שעולות על כל דימיון אם נשווה את הידע שיש היום לזה שהיה לפני שנים לא רבות).

ב. נקודות קריטיות בתהליך ? המרדים (הרדמה מלאה, כן ?) הוא גורם סופר חשוב (ולא כולם יודעים את זה או מכירים בערכו). זה שהמנתח חשוב - ברור.

ג. רופאים (במיוחד כירורגים) אוהבים להמליץ על ניתוחים. למה ? כנראה גמול כספי כלשהו.

לכן חשוב לקבל סקנד אופיניון ממומחה בנושא (ספציפית) אפילו בצורה פרטית.

כמובן שבמה שבסופו של דבר אין מנוס מניתוח וזה הטיפול היחידי לנושא - אז צריך לנתח.

 

תרגישו רק טוב והרבה בריאות.

 

תודה רבה.

א. למיטב הבנתי לא. אולי מישהו אחר מכיר משהו

ב. כמובן, התכוונתי חוץ מהברורים מאליו.

ג. בינתיים עוד לא הומלץ ניתוח, אלא ששאלות על טיפול בהנחה ואכן ה-US יאשר אבנים בכיס המרה, הניבו תשובות של ניתוח, משני רופאים שאינם כירורגים.

 

לפני 14 שעות, DareDevil כתב:

אז לא עדיף כבר לבצע את הניתוח באמצעות טופס 17 צבאי (שכחתי את השם המדויק) לקבל אשרה לבצע את הניתוח במקום פרטי\ציבורי.

תמוה שצריך לעבור דרך חברת ביטוח.

מעניין אם מדובר בפרוצדורה רגילה בשנים האחרונות

 

לא מחייב, זה או דרך הצבא עם האסמכתא התקציבית, או דרך הביטוח הפרטי.

 

לפני 14 שעות, ניקו פ. כתב:

אין קשר בין טעם לבין עיכול של אוכל. שומנים לא מתעכלים בכיס המרה אלא נוזלי מרה הופכים שומן לתחליב (כמו סבון) כדי שיוכל להתחבר למים. בלוטות הטעם נמצאות בפה, ריח תורם לטעם, רגש תורם לטעם, כיס המרה לא. לפחות ממה שידוע לי. 

בשיבא יש מחלקה כירורגית מעולה ולא חושב שיש בעיה לעבור שם את הניתוח. בית חולים מהמעלה הראשונה, אין הרבה מה להתבלבל. 

"נקודות הסיכון" רלוונטיות למנתח ואין משהו שהוא בשליטה שלכם. נטו טכניקה בשלבי הניתוח. לא חושב שזה מעניין מישהו. 

 

הבנתי, תודה רבה

 

לפני 12 שעות, Ooga כתב:

יש יותר סיכוי שהטעם השתנה בגלל חומרי ההרדמה או תרופות אחרות מאשר שהוא השתנה בגלל הסרה של כיס המרה.

 

וכן, לפעמים מספיקה פעם אחת כדי לשנות את הטעם, אין דרך לדעת, וזה לא ממש אמור להשפיע על השיקול בכל מקרה.

 

מעניין, כמובן שזה לא שיקול שמשפיע.

 

לפני 12 שעות, אורי מ. כתב:

 אכן, בחובה.

כאמור, גם עבור התייעצות, אצל רופא אחד ואחר כך הפרוצדורה אצל רופא אחר, הכל דרך הביטוח הפרטי.

 

אפשר היה גם לעשות רק את האבחון דרך הפרטי ואת הניתוח דרך הצבא, אבל זה תהליך של לקחת את האבחון, לאשר אותו עם רופא צבאי (ובחובה זה לא פשוט, זה דרך רופא יחידה, הפנייה לרופא מומחה, שיקבל את האבחון ואת הטיפול המוצע) ולהוציא הפנייה ואסמכתא תקציבית מהצבא, ואז לקבוע תור לבית חולים ציבורי לעשות את הטיפול.

 

לפני 11 שעות, אליהו שבת כתב:

פות"ש דבר איתי בפרטי ואשתדל לעזור לך.

ביטוח פרטי = רמת שירות אחרת

חובה לעשות ביטוח פרטי!

 

בכמה מילים, נפוץ לאחר לידה, ב95% האבחנה כנראה נכונה, ניתוח לא מסובך - רק צריך את המנתח הנכון וברכה מאלוקים כמובן, החלמה די מהירה.

חיים אחרים לאחר מכן.

לא אמור להיות תופעות לוואי מתמשכות.

תוך חודש - חודשיים שוכחים מהכל ומודים לאלוקים על כל רגע שבוצע הניתוח.

אי ביצוע ניתוח בהימצא אבנים (תלוי כמה גודלם וכמה מהם קיימים בכיס המרה מהווה סכנת מוות לבן אדם.

 

מכיר מקרוב מאוד את העסק.

 

תודה רבה שולח ה"פ

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 9 שעות, m3x7r3m3 כתב:

לא מחייב, זה או דרך הצבא עם האסמכתא התקציבית, או דרך הביטוח הפרטי.

 

אני מבין שזה בעצם החלטה אישית שלכם לעשות את הניתוח מחוץ לצבא.

אין איך לשכנע אחרת, חוץ מלאחל בהצלחה ורפואה שלמה.

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

עדיין לא הוחלט.

 

שתי האופציות קיימות.

הצבא יפנה, ככה"נ לשיבא, ואם לא אז היא תבקש ספציפית לשיבא.

לרס"נים בד"כ לא עושים בעיות עם בקשות כאלה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אני ממליץ לך כן לעשות את הניתוח באופן פרטי ולא בבי"ח ציבורי.

 

הסיבות לכך הן לוגיסטיות בעיקרן.

1. בבית חולים ציבורי התור יהיה רחוק יותר ברוב המקרים.

2. בבית חולים ציבורי הכל נמרח. תקבע תור לבדיקת כירורג. חכה ככה וככה זמו שיהיה תור. שתגיע. חכה כמה שעות שיקבלו אותך. אח"כ מרפאת טרום ניתוח. חכה לתור. הגעת. בזבוז של חצי יום. תור לניתוח חכה לניתוח. הגעת - תבוא יום לפני בבוקר. תשתחרר יום אחרי ותוך כדי תהיה מאושפז במחלקה פעילה ועמוסה עם כל המשמעות של זה.

3. בבית חולים פרטי אתה בוחר את המנתח. בבית חולים ציבורי לא. אני רק אציין בהתנשאות קלה, שאף אחד מהאנשים שכותבים פה לא יודעים לבחור מנתח באמת. או שאנשים הולכים על פי המלצות מאנשים שלא מבינים, או הולכים לפי תארים ומינויים של אנשים מסויימים. זה סבבה. רק שתדעו אבל שברוב המקרים הרופא הכי טוב הוא לא הפרופ' ולא מנהל המחלקה.

אז בבית חולים ציבורי אתה לא בוחר את המנתח. ואת הניתוח עושה בד"כ המתמחה בהשגחה של הבכיר. זה לא משהו רע. רוב הניתוחים בעולם במערכות ציבוריות נעשים ככה.

גם בבית חולים הפרטי בא מתמחה לעזור, אבל החלק שלו קטן יותר כי: א. שילמת למנתח ומוסכם שהוא ינתח. ב. הזמן שם קריטי מאוד.

4. בקבלה/התאוששות/אשפוז - התנאים שם טובים לאין ערוך.

 

בקיצור, מה שאני בא להגיד, שאם יש לך ביטוח פרטי, אתה אולי זכאי לקבל רפואה נוחה. לא לרוץ בלי הפסקה אחרי המערכת הציבורית. לא לבזבז שעות וימים סתם בגלל מערכת לא יעילה ועמוסה - זה מאוד לא נוח לאנשים עובדים ועסוקים עם משפחות בבית.

 

 

  • אהבתי 1
פורסם
בתאריך 17.12.2021 בשעה 09:01, Nakamichi כתב:

אני ממליץ לך כן לעשות את הניתוח באופן פרטי ולא בבי"ח ציבורי.

 

הסיבות לכך הן לוגיסטיות בעיקרן.

1. בבית חולים ציבורי התור יהיה רחוק יותר ברוב המקרים.

2. בבית חולים ציבורי הכל נמרח. תקבע תור לבדיקת כירורג. חכה ככה וככה זמו שיהיה תור. שתגיע. חכה כמה שעות שיקבלו אותך. אח"כ מרפאת טרום ניתוח. חכה לתור. הגעת. בזבוז של חצי יום. תור לניתוח חכה לניתוח. הגעת - תבוא יום לפני בבוקר. תשתחרר יום אחרי ותוך כדי תהיה מאושפז במחלקה פעילה ועמוסה עם כל המשמעות של זה.

3. בבית חולים פרטי אתה בוחר את המנתח. בבית חולים ציבורי לא. אני רק אציין בהתנשאות קלה, שאף אחד מהאנשים שכותבים פה לא יודעים לבחור מנתח באמת. או שאנשים הולכים על פי המלצות מאנשים שלא מבינים, או הולכים לפי תארים ומינויים של אנשים מסויימים. זה סבבה. רק שתדעו אבל שברוב המקרים הרופא הכי טוב הוא לא הפרופ' ולא מנהל המחלקה.

אז בבית חולים ציבורי אתה לא בוחר את המנתח. ואת הניתוח עושה בד"כ המתמחה בהשגחה של הבכיר. זה לא משהו רע. רוב הניתוחים בעולם במערכות ציבוריות נעשים ככה.

גם בבית חולים הפרטי בא מתמחה לעזור, אבל החלק שלו קטן יותר כי: א. שילמת למנתח ומוסכם שהוא ינתח. ב. הזמן שם קריטי מאוד.

4. בקבלה/התאוששות/אשפוז - התנאים שם טובים לאין ערוך.

 

בקיצור, מה שאני בא להגיד, שאם יש לך ביטוח פרטי, אתה אולי זכאי לקבל רפואה נוחה. לא לרוץ בלי הפסקה אחרי המערכת הציבורית. לא לבזבז שעות וימים סתם בגלל מערכת לא יעילה ועמוסה - זה מאוד לא נוח לאנשים עובדים ועסוקים עם משפחות בבית.

 

 

כל מילה

 

במקרה כאן יש כן אחד שמבין ויודע להמליץ, הגבתי לפות"ש בפרטי

ואכן רמת השירות למי שיש ביטוח פרטי גבוה לאין ערוך, מומלץ ביותר!

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

אז עדכון - אוששו קיום האבנים ב-US דאז, הצבא הפנה לייעוץ כירורגי בשיבא (כולל שם ספציפי), נקבע תור לכמה שבועות לאחר מכן.

הכירורג תהה למה הצבא הפנה לבצע את הייעוץ בשיבא כיוון שהוא עושה מילואים ככירורג והיה אפשר לקבוע תור דחוף.

חוץ מזה היו חסרות בדיקות דם מסוימות לייעוץ לכן חזרה שוב לצבא לבצע, קבעה תור מחדש לייעוץ נוסף.

 

בינתיים הורגשה בחודשים הללו הקלה משמעותית, נסענו לחופשה באילת בסופ"ש הקודם (17-20/3), וכצפוי מרפי הכה, אבל מה הכה.

חמישי הגענו אחה"צ, 3 שעות לאחר מכן כבר התחילו כאבים, התרופה (Spasmalgin) לא עזרה, ב-1 בלילה פיניתי אותה למיון ביוספטל.

עדיין לא ברור בדיוק מה קרה (פעם אחת נאמר שאבן נתקעה במעבר, הכירורג אמר שזה ככה"נ דלקת שנוצרה מהאבנים), עם הרבה מורפיום חיכתה להחלטה לאשפז - והחליטו לאשפז במחלקה הכירורגית.

שם המתינו קצת פחות מ-24 שעות מלאות באנטיביוטיקה ומורפיום לראות אם הדלקת תרד מעצמה, מה שלא קרה.

בשבת בבוקר היא נותחה לפרוסקופית וכיס המרה הוסר, קיבלנו אבנים שחורות למזכרת (2 מהן נראות שבורות).

היא נשארה במחלקה 24 שעות נוספות עם נקז ואנטיביוטיקה, ושוחררה עם עוד אנטיביוטיקה.

 

כרגע היא בבית בהחלמה ל-3 שבועות (שבוע אחד עבר מאז).

  • מבאס 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭


×
×
  • תוכן חדש...