Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1645 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 6 דקות, MiniMiz3r כתב:

אם הרכב לא מציג חיווי שיש תקלה, מבחינת האדם הסביר - אין תקלה

 

גם אם אין תקלה אז אין תקלה, אבל הרכב הציג חיווי שאומר: "תעצור ואל תמשיך לנסוע".

לזה אני קורא: מניעה שימשיך בנסיעה.

 

לא, תעצור, תמלא מים, תן לו להתקרר ותקווה לטוב.

מה גם, שאחרי הפעם השלישית נראה לי שאדם סביר יסיק שיש תקלה שלא עוברת, ולא ינסה למשוך עד הבית. ואז גם למוסך.

 

אבל מי צריך עובדות...

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 9 דקות, falou כתב:

גם אם אין תקלה אז אין תקלה, אבל הרכב הציג חיווי שאומר: "תעצור ואל תמשיך לנסוע".

לזה אני קורא: מניעה שימשיך בנסיעה.

 

לא נכון. הרכב הציג חיווי שאומר "תעצור ואל תמשיך לנסוע" ואחרי שהוא עצר ומילא מים, הרכב הציג חיווי שאומר "אין תקלה, אתה יכול לנסוע". אם הרכב לא מציג התראה על תקלה, המשמעות המעשית היא אחת - אין תקלה.

אם מבחינת יצרן הרכב תקלה של חום מנוע משמעותה לעצור ולא להמשיך לנסוע עד שהרכב מטופל במוסך, הוא היה יכול בקלות מאוד לגרום לנורת תקלה להמשיך לדלוק עד איפוס ידני במוסך. הוא לא עשה זאת, ואדם סביר לא אמור לעשות second guessing למה הרכב מתכוון כשהוא לא מציג נורת תקלה.

  • אהבתי 5
  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 7 דקות, MiniMiz3r כתב:

לא נכון. הרכב הציג חיווי שאומר "תעצור ואל תמשיך לנסוע" ואחרי שהוא עצר ומילא מים, הרכב הציג חיווי שאומר "אין תקלה, אתה יכול לנסוע"

 

אין חיווי "אין תקלה". יש אין חיווי שיש כרגע תקלה.

החיווי של משולש אדום/"עצור" אומר - תשבית את הרכב עכשיו. הוא לא אומר, תעצור כל זמן שהנורה דולקת.

 

אחרי הפעם השלישית שהחיווי חזר, אני חושב שסביר שהאדם הסביר יבין שיש תקלה ושהיא לא עוברת.

לפני 12 דקות, MiniMiz3r כתב:

 

לא נכון. הרכב הציג חיווי שאומר "תעצור ואל תמשיך לנסוע" ואחרי שהוא עצר ומילא מים, הרכב הציג חיווי שאומר "אין תקלה, אתה יכול לנסוע". אם הרכב לא מציג התראה על תקלה, המשמעות המעשית היא אחת - אין תקלה.

אם מבחינת יצרן הרכב תקלה של חום מנוע משמעותה לעצור ולא להמשיך לנסוע עד שהרכב מטופל במוסך, הוא היה יכול בקלות מאוד לגרום לנורת תקלה להמשיך לדלוק עד איפוס ידני במוסך. הוא לא עשה זאת, ואדם סביר לא אמור לעשות second guessing למה הרכב מתכוון כשהוא לא מציג נורת תקלה.

 

טוב.

אז לקחתי שתי דקות ו... אתה צודק ואני טועה.

ספר הרכב מאפשר לתת לרכב להתקרר ולהוסיף מים.  כתוב שחור על גבי אדום.

 

  • אהבתי 2

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 3 דקות, falou כתב:

החיווי של משולש אדום/"עצור" אומר - תשבית את הרכב עכשיו.

 

אם זה היה המצב ברור שהחיווי הזה היה צריך להמשיך לדלוק עד איפוס ידני במוסך וכל התנהגות אחרת היא רשלנות של היצרן.

 

לפני 4 דקות, falou כתב:

אחרי הפעם השלישית שהחיווי חזר, אני חושב שסביר שהאדם הסביר יבין שיש תקלה ושהיא לא עוברת.

 

בהחלט, והוא הבין, ועשה מה שאדם סביר היה עושה - ממשיך בנסיעה זהירה עד הבית/מוסך ועוצר את הרכב בכל פעם שהייתה מופיעה נורת תקלה וממתין שהיא תעלם לפני שהוא ממשיך בנסיעה. ואם היא לא הייתה נעלמת, הוא כנראה היה מזמין גרר.

אם הוא היה מתעלם מהנורה וממשיך לנסוע, הטענות כלפיו היו מוצדקות. אבל הוא עשה מה שאדם סביר היה עושה בהנתן החיווי שהרכב הציג לו.

לפני 13 דקות, falou כתב:

טוב.

אז לקחתי שתי דקות ו... אתה צודק ואני טועה.

ספר הרכב מאפשר לתת לרכב להתקרר ולהוסיף מים.  כתוב שחור על גבי אדום.

 

ווא, סחתיין! והנה חשבתי שאנחנו הולכים להמשיך פה עוד ויכוח סמנטי רק כדי לשרוף קצת זמן 😁 מה אני אעשה עכשיו כל היום?

  • אהבתי 4
פורסם

תדאג לנעוץ את השרשור כדי שיזכרו להבא לבדוק לפני שמייאשים את פותח הת'רד. על פניו הוא צריך לקרוע את צ'מפיון.

החלק המרגיז הוא שמקסימום מה שיקרה היצרן פשוט יאשר לצ'מפיון חילוף. ההתנהלות שלהם מקוממת.

  • אהבתי 2
פורסם
לפני 33 דקות, MiniMiz3r כתב:

 

לא נכון. הרכב הציג חיווי שאומר "תעצור ואל תמשיך לנסוע" ואחרי שהוא עצר ומילא מים, הרכב הציג חיווי שאומר "אין תקלה, אתה יכול לנסוע". אם הרכב לא מציג התראה על תקלה, המשמעות המעשית היא אחת - אין תקלה.

אם מבחינת יצרן הרכב תקלה של חום מנוע משמעותה לעצור ולא להמשיך לנסוע עד שהרכב מטופל במוסך, הוא היה יכול בקלות מאוד לגרום לנורת תקלה להמשיך לדלוק עד איפוס ידני במוסך. הוא לא עשה זאת, ואדם סביר לא אמור לעשות second guessing למה הרכב מתכוון כשהוא לא מציג נורת תקלה.

לפי הרציונל הזה, אפשר גם לכסות את לוח השעונים עם איזולירבנד חבלה ואז אין תקלה.


 

  • מצחיק 1
פורסם
לפני 53 דקות, teyal כתב:

לפי הרציונל הזה, אפשר גם לכסות את לוח השעונים עם איזולירבנד חבלה ואז אין תקלה

 

בהחלט, אם היצרן היה מכסה את הדשבורד באיזולירבנד ומסתיר מהמשתמש את כל חיווי התקלה שהרכב יודע להציג, משתמש סביר היה יכול להניח שהרכב לא מתחמם לעולם. 

 

לוח מחוונים קיים מסיבה מסוימת, ויש משמעות לכך שחיווי כלשהו דולק וגם לכך שהוא אינו דולק. בפרט יש חיווים שהדרך היחידה לכבותם היא במוסך בלבד. 

זו הנדסת אנוש בסיסית. 

  • אהבתי 2
פורסם

בכל מקרה הטיעון לא רלוונטי - ספר הרכב עצמו אומר לנהוג כך. אין לצ'מפיון שמץ של טיעון (מלבד לומר שהוא משקר ולא מילא נוזל קירור).

  • אהבתי 1
פורסם
בתאריך 10.12.2021 בשעה 22:05, איציק נ. כתב:

אני מוכן להתערב, אין סיכוי שהיצרן היה כותב "אם נדלקה הנורה האדומה של התחממות המנוע, עצור בצד, מלא מים והמשך בנסיעה".

 

That didn't age well... 

  • מצחיק 9
פורסם (נערך)

"לפני עיוור לא תיתן מכשול היא מצוות לא תעשה האוסרת על ניצול חולשת העיוור והכשלתו בדרך."

דעתי:

ידעו בVAG/צ'מפיון שיש בעיה ברכיב קריטי, משאבת מים, ובחרו לא לזמן את הלקוחות לביצוע החלפה יזומה יש להם אשם תורם משמעותי.
הם יכולים לטעון שהריקול הוא לא "ריקול בטיחותי" או כל שקר אחר שלא מחייב אותם (למרות שלדעתי הוא בטיחותי), ושלא יגרם נזק כי יש נורית. בכך הם מניחים המון הנחות מקלות:
1. שכל הלקוחות שלהם יקבלו חיווי בזמן.
2. ישימו לב לחיווי בזמן.
3. יסיקו את המסקנות הנכונות.
4. לא יגרם שום נזק למנוע.
וכו'.

אלו המון הנחות שאפשר לומר שבסבירות גבוהה מאוד של וודאות שלא יקרו אצל כל הלקוחות, ופותח השרשור הוא דוגמא לכך.
כלומר אם יש לו אשם תורם, להם יש אשם תורם גדול אף יותר כי שמו בפניו מכשול.

לנפנף אותו כמו שניפנפו? לא יודע אם זה יעמוד במבחן המשפטי.
טוב שהוא הפסיק להגיב ואני מקווה שכבר שכר עו"ד.

טיפ קטן ל"מומחי" הרכב הנכבדים כאן שמבזבזים שעתיים מהחיים שלהם על קריאת ספר הרכב קחו את הגלולה הכחולה ותתעוררו.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

מה גורם לך לחשוב שיש ריקול או שהמשאבה שיחליפו לא תהיה מאותו דגם בדיוק? מוסכים (שאינם של היבואן) ממליצים להחליף למשאבה תואמת כי היא עדיפה על המקורית.

פורסם

אני לא מכיר את הרכב או את המשאבה.
אם כל רכב שלהם נמכר עם פצצה מתקתקת והם לא מידעים את הלקוחות שלהם שלפחות יקחו טיפה של האחריות על המקרים שהם לא בדיוק לפי הספר.
מה לעשות הם קרו ויקרו. לא כולם מכונאים. לא כולם מגיבים אותו דבר.
זה בסדר לא להעיר את המתים ולהפחיד לקוחות שהרכב יכול בכל רגע להתפוצץ, אבל אם קרתה תקלה אתם לא יכולים לזרוק את מלוא האחריות על הלקוח התמים.

  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

ברור. אני יודע מסיפורים כאן באיזה יבואן מדובר. הוא לא צריך סיבות כדי לזרוק אחריות על לקוח.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

×
×
  • תוכן חדש...