Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צמפיון מוטורס מתנערת מאחריות


שימו לב! השרשור הזה בן 869 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 13 שעות, race driver כתב:

חתיכת נזק, כואב הלב😞

בגלל הרשלנות התורמת של הלקוח

רוב התשלום יפול עליו, בזמן שעיקר התקלה בגלל פגם של היצרן ?

ספר הרכב (וחוזה הרכישה עליו חתום הלקוח...) מאוד ברורים בכל הנוגע לפרוטוקול הדלקת נורה ולמה שחייבים לבצע על מנת שהאחריות תכובד.

אז נכון שאנחנו בפורום רכב ונכון שיש המון אפור באמצע ונכון שלא כל נורה דולקת דורשת עצירה מיידית וגרר על המקום, אבל מבחינה משפטית המעשה הנבון הוא לציית האופן עיוור למה שהיבואן והיצרן ביקשו - במיוחד בתקופת האחריות.

 

בתור משתמש עם רכב בתקופת אחריות, מה שעוזר זה לא לחפש תחומים אפורים אלא ההפך - לעשות מה שנדרש אפילו אם זה נשמע מוגזם כדי שאף אחד לא יוכל לבוא אליך בטענות של רשלנות תורמת.

 

זה לא עניין של שחור לבן, זה עניין הרבה יותר פשוט של איסוף נקודות לטובתך לפני שמגיעים למוסך.

  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרט קטן לא הבנתי. הכשל במשאבה הוא כשל ידוע. או שבבדיקה הם גילו שאצלך ספציפית היה כשל.

נראה לי חוסר אחריות לשחרר רכב לשוק עם משאבת מים תקולה....

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה קטנה לפני שממשיכים לגזור את דינך בשביל  הכיף, 

ברכבים מדרניים יש נורה צהובה ונורה אדומה. 

צהוב = יש תקלה אבל ניתן לנסוע. 

אדום = עצור חבר.

האם אצלך בספר הרכב כתוב משהו על זה? והאם צבע הנורה היה אדום או צהוב? 

שווה לברר. 

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.
  • אהבתי 2

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאמר,

כשנדלקה נורה הוא עצר מילא מים והמשיך לנסוע, וכן חוזר חלילה.

לכאורה לא היה אמור להיגרם נזק למנוע,

אלא עם כן לא עצר באופן מיידי ונסע עם נורת חום מנוע.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שנגרם נזק ויכול להיות שלא. למוסך יש אינטרס להחליף מנוע על חשבון הלקוח. 

@קיליאן איזה בדיקות המוסך עשה בשביל לקבוע שצריך להחליף מנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.12.2021 בשעה 11:19, Fazer כתב:

אם יש תקלה ידועה ויש ריקול עליה, היצרן יצטרך לקחת אחריות, כי כל הסיפור נגרם מתקלה ברכב, ואם הריקול היה ידוע והוא כלקוח לא קיבל עליו הודעה זה עוד יותר מחזק את אשמתה של היבואנית, ובאופן כללי נכון שאחרי הפעם השניה שהאוטו התחמם זה כבר רמז עבה, אבל לא כל אחד הוא petrol head ומבין רמזים כאלו.

לדעתי אתה טועה, וללקוח אין כאן שום קייס.
הוא נסע עם מנוע שמתחמם מרחק רב עם כמה עצירות למילוי מים וכנראה שנגרם נזק למנוע (זה שממלאים מים לא אומר שהאויר מתנקז מייד והכל חוזר לקדמותו).

זה ממש לא משנה אם המשאבה התקלקלה אחרי 50 קילומטר עקב פגם בייצור, או שיש "תקלה מוכרת" שהמשאבה יכולה לשבוק אחרי 14000 קמ.

יש דבר שנקרא שימוש סביר ותיפעול של הרכב (מכונה לכל הדבר). המנוע מתחמם ? עצור בצד וגרור למוסך - אין כאן בכלל משחקים.  זה שאנשים מצפים שברכב חדש לא יהיו בכלל תקלות זה בסדר, אבל זה לא אומר שהן לא קורות...וכשהן קורות, צריך לפעול לפי הכללים המוסכמים ולא לגרום לנזקים נוספים בגלל שיש מי שיכניס את היד לכיס וישלם במקומך ("אחריות").
 

וגם למי שלא יודע כלום - בשביל זה יש ספר רכב.

בשום מקרה, אני מוכן להתערב, אין סיכוי שהיצרן היה כותב "אם נדלקה הנורה האדומה של התחממות המנוע, עצור בצד, מלא מים והמשך בנסיעה".
בתקלות של התחממות ולחץ שמן, המוגדרות כקריטיות, ההנחיות מאוד מאוד ברורות ואינן ניתנות לפרשנות.

איציק

  • אהבתי 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.12.2021 בשעה 22:05, איציק נ. כתב:

אין סיכוי שהיצרן היה כותב "אם נדלקה הנורה האדומה של התחממות המנוע, עצור בצד, מלא מים והמשך בנסיעה".

השאלה היא,

במצב שהנורה כבתה, מעצמה או בגלל מילוי מים / התקררות של המנוע,

והלקוח נסע רק בזמן שהנורה כבויה (וחוזר חלילה),

גם אז יטען היצרן שבכל מקרה היה אסור ליסוע אלא לגרור למוסך כיון שהנורה נדלקה פעם אחת,

או שבכזה מצב יש ללקוח איזה קייס ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בצד של פות״ש ולדעתי יש כאן קייס. לא ניתן לעצור בכביש מהיר (פעמיים לפי התיאור) ונורה אדומה אכן אומרת שצריך לעצור ולטפל אבל לא בהכרח במוסך. אם עצרת בתחנת דלק והמתדלק אמר לך ״אה חסר לך נוזל קירור, בוא נוסיף זאת הבעיה״ אז האדם הסביר היה מנסה ללכת בעצתו ואכן הנורה כבתה (כך משתמע). כשזה קורה פעם שניה אדם סביר יכול לחשוב שלא מילאו מספיק בתחנת הדלק אז הוא ממלא שוב בעצמו וכשזה קורה שוב בבית - אז הוא בסך הכל נסע 5 דק׳ למוסך.

 

בתאריך 8.12.2021 בשעה 22:29, קיליאן כתב:

באמצע נסיעה בכביש מהיר בדרך הביתה, נדלקת נורה שחסר מים ושהמנוע מתחמם. אני עוצר בתחנת דלק הקרובה ומוסיף מים אדומים כ-2 ליטר. מחכה שהמנוע יתקרר וחוזר לנסוע.

אחרי מספר דקות שוב נדלקת הנורה שחסר מים ושהמנוע מתחמם. עוצר בצד ומחכה כ-20 דק שזה יתקרר וחוזר לנסוע עד לתחנה הבאה ושם עוד מוסיף 2 ליטר (המיכל היה ריק ולא הייתה נזילה הנראית לעין).ואחרי שהמנוע יתקרר חזרתי לנסוע ושוב אותו סיפור אחרי מספר דק'. לא הייתה אפשרות לעצור ונסעתי הביתה במהירות נמוכה כ-10 דק'.

 

למוחרת בבוקר, אני בודק את המיכל, הוא ריק, מבין ששם הבעיה, מוסיף שוב פעת מים ופונה מיד למוסך מורשה. כ-5 דק' נסיעה.

 

  • אהבתי 1

מיצובישי כריזמה 98 -> מאזדה 3 2008 -> סוזוקי SX4 2013 -> מיצובישי אטראז׳ 2015 -> קיה ספורטאז׳ 2012

 

מתנדב בחלפים - סיוע בהזמנת חלקי חילוף לרכב מחו״ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושד שפות"ש מעולם לא פתח את ספר הרכב. נסע מהר הביתה עם נורה אדומה. עצות של מתדלק תשמרו לטוטו. 

תתחיל לחפש מנוע מפירוק . בטח תמצא קודיאק שעברה טוטלוס. 

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, nev כתב:

ואם כבר עשיתם אל תספרו למוסך...

דווקא זה שהוא סיפר מעיד שהוא עשה את זה בתום לב וחשב שהוא פעל נכון - אחרת הוא היה מסתיר את זה ולא מספר.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, Fazer כתב:

מעיד שהוא עשה את זה בתום לב

תום לב הוא לא המבחן במקרה הזה, אלא מה עושה אדם סביר כאשר יתקל במכונה יקרה שהוא רכב לא מזמן וקיבל איתה ספר הוראות.

מה היו עושים הדיוטים אחרים?

לנו זה ברור שבמקרה זה עוצרים את הרכב, וגם מכרי מסביב שאינם חובבי רכב גדולים יודעים זאת, אבל היה מישהו שאמר לו לפעול אחרת, כמה זה רווח בציבור הנהגים הרגילים?

להערכתי רוב האנשים לא טורחים לקרוא את ספר הרכב אפילו בקנית רכב חדש (שלא לדבר על משומש), אם זה נכון, אולי זה דווקא הקו המנחה והיבואן/יצרן לוקים בכך שהם לא מדריכים בע״פ לגבי דברים עיקריים במסירת הרכב, או נותנים דף עם תקציר?

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני למדתי שכשמופיעה נורה אדומה גוררים למוסך מהקבוצה של פיג׳ו 3008 😅 זה קורה שם כ״כ הרבה פעמים שלהם זה ברור כשמש. 

 

אם אני שם את עצמי בנעליים של אדם שקנה רכב חדש או סתם אדם פשוט וסביר - לא טריוויאלי אם לא אומרים זאת במעמד קבלת הרכב כחלק מהדרכה, גם אם זה כתוב בספר הרכב. 

  • רעיון טוב! 1

מיצובישי כריזמה 98 -> מאזדה 3 2008 -> סוזוקי SX4 2013 -> מיצובישי אטראז׳ 2015 -> קיה ספורטאז׳ 2012

 

מתנדב בחלפים - סיוע בהזמנת חלקי חילוף לרכב מחו״ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Be roo בדיוק בגלל זה אני חושב שהעצות שהוא מקבל כאן הן wishful thinking של חובבי רכב, או מה שחובבי רכב חושבים ש"האדם הסביר" צריך או לא צריך לדעת - המבחן המשפטי, בעיני הלא משפטיות, יהיה שונה לגמרי, והרף שלו, שוב - בעיני הלא משפטיות, יהיה נמוך יותר וייטה יותר לכיון הצרכן מאשר לכיון היצרן/יבואן, גם כיון שיחסי הכוחות (המשפטיים והכלכליים) כאן נוטים באופן קיצוני לצד אחד.

 

מסכים לגמרי שאף אחד לא קורא את ספר הרכב (מודה, גם אני לא, פותח אותו רק אם יש משהו שאני לא מצליח להבין או לתפעל), ומסכים גם שבשביל ההדיוטים כנראה צריך דף תקציר עם "עשה/י ואל תעשה/י" שבו יופיעו דברים שיש להם פוטנציאל נזק גבוה.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, Fazer כתב:

שבשביל ההדיוטים

אולי הליקוי הוא במערכת לימוד הנהיגה.

אולי דברים בסיסיים כאלה צריכים להכלל בחומר התיאורטי הנלמד. לא צריך את כל הענין הטכני שהיה פעם (ובאמת היה מיותר למי שלא התעניין מה תפקידו של גל ארכובה), אבל תפעול בסיסי של תקלות, כללי אצבע חשובים של בטיחות (להרים על ג׳ק רק במישור, איפה למקם את הג׳ק, איך מחברים כבלים להתנעה בלי לשרוף מנוע....). 

לא כולם חייבים לדעת למלא מים לבד אם הם מעדיפים לקרוא לאיש מקצוע, אבל לפחות לדעת איך לא לגרום נזק לרכוש שהשקעת לא מעט ברכישתו.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 869 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...