Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניתי סיאט אטקה ואני חושש


Yz82

פוסטים מומלצים

בתאריך 15.3.2024 בשעה 21:34, Alf3 כתב:

חדשה?

כן... אבל צריך להיות איתה 4 שנים, כלומר שנה בלי אחריות

לפני 13 שעות, sperial כתב:

האטקה מגיעה עם מנוע ה-1.5 ליטר והתיבה ה"רטובה".

 

תקנו אותי אם צריך.

יבשה אחי, בדקתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, Yz82 כתב:

אבל צריך להיות איתה 4 שנים, כלומר שנה בלי אחריות

היתה לי אוקטביה 2020 עם יחידת הנעה זהה במשך 4 שנים ולמעלה מ- 132k קמ, לא היו שום בעיות בכל התקופה.

זו יחידת הנעה מאוד מוצלחת

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שאני רואה הבעיות מתחילות כאשר הרכב בן 6-7.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

המולטימדיה באטקה אכן לא מצטיינת, אבל לזכרוני היא לא נופלת באיכותה מזו שהכרתי באוקטביה הצמודה שהיתה אצלי עד לפני כחצי שנה ( אמבישיין 1.5 ש.י 2020 ) ועולה משמעותית על זו שברנו גרנד קופה דיזל ( ZEN  ש.י 2023 ) שהחליפה אותה.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, הלוחש למכוניות כתב:

אז אמנם יש הרבה באז, אבל יש גם פתרון פשוט להפחתת הבלאי של המצמדים - וזה לדעת איך לנהוג נכון עם גיר רובוטי.

 

רוב הבלאי במצמדים נעשה בעת תחילת נסיעה, ממצב עמידה.

השינוי הקטן בהרגלי הנהיגה שיביא עימו הרבה פחות בלאי הוא:

בפקקים במיוחד (אך גם בכל תחילת תזוזה בכללי) - יש להמנע ככל האפשר מגלישה של כמה מטרים ללא לחיצה על דוושת הגז.

כלומר - אל תתנהג עם הגיר הזה כמו שניתן להתנהג עם תיבה אוטומטית מסורתית (פלנטארית), אלא תן תמיד נגיעה בדוושת התאוצה על מנת לגרום

לשילוב מלא של שני חצאי המצמד, ללא נסיעה על "חצי קלאץ' " ששוחקת מאד מהר את המצמדים. בפקק בעליה - זה חמור שבעתיים. זהו.

 

ובאטקה יש לך גם "כפתור שומר מצמדים" נוח מאד, הלא הוא AUTO HOLD (ליד כפתור ההפעלה של מעצור היד).

ברגע שכפתור אוטו-הולד לחוץ קורים 2 דברים טובים:

1. הרכב נשאר עומד אחרי עצירה מוחלטת, גם אם תוריד את רגל ימין מהברקס. נוח לרגל ימין.

2. הרכב לא יתחיל בנסיעה אלא אם תיתן נגיעה בגז - שומר על המצמד ומונע מצב של חצי-קלאץ' כאמור.

 

כפתור אוטו-הולד נשאר לחוץ גם לנסיעות הבאות (איננו מתאפס בכל התנעה כמו כפתור סטארט-סטופ), והמצב היחיד בו מומלץ לנתקו הוא בעת חנייה במרווח צפוף, ואז כן לתת לרכב לגלוש בעדינות קדימה-אחורה.

 

זה כל הסיפור - אילו כולם היו נוהגים כך, היה נמנע חלק גדול מאד מהבלאי וכל אחד (גם אלו הנוהגים בגוש דן) היה מגיע למינימום 120-130K ק"מ לפני ההוצאה הבלתי נמנעת של החלפת מצמדים.

וגם אז - חיפוש קצר (לפחות בצפון) יביא אותך להוצאה של מקס' 3500 ש"ח על החלפה כזו - שזה פחות ממחצית הסכום שמשלמים המסכנים שצריכים מצמדים ביונדאי / קיה או רנו....

 

נסיעה טובה! 

איזה הסבר... תודה על ההשקעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, nissan1211 כתב:

תנהג בעדינות ותהנה

לא קשור לעדינות. צריך או לבלום או להאיץ/להתגלגל.

אם מחזיקים את בלם טיפה לחוץ לאורך זמן, זה יכול לגרום לקלאצ'ים להישאר בנקודת החיכוך (כמו זינוק בעלייה בגיר ידני), מה שמגביר את השחיקה. 

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון עם סיאט איביזה שהיתה לי בליסינג 3 שנים - 

אמנם מנוע 1 ליטר ולא 1.5 , אבל אותה תיבת הילוכים.

נהגתי לפי מה שרשום פה .עשיתי מעל 90 אלף ק"מ, ולא היה צריך להחליף קלאץ'.

אני מניח שהיו כאלה שעשו יותר, ולא החליפו קלאץ'.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהאטקה הוא רכב מצויין. אתה תהנה ממנו. אין בעיות אמינות לאוטו. במחיר שהוא נמכר היום, הוא חסר תחרות. הבעיה היחידה שלו, היא העתיד של המותג. לא יהיו דגמים נוספים של סיאט בעתיד. ברגע שהמכוניות הללו יירדו מרצפת הייצור , המותג ייסגר.

אבל אתה מקבל אוטו מצויין במחיר זול בעשרות אלפי שקלים פחות מהמתחרות

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

אז אמנם יש הרבה באז, אבל יש גם פתרון פשוט להפחתת הבלאי של המצמדים - וזה לדעת איך לנהוג נכון עם גיר רובוטי.

 

רוב הבלאי במצמדים נעשה בעת תחילת נסיעה, ממצב עמידה.

השינוי הקטן בהרגלי הנהיגה שיביא עימו הרבה פחות בלאי הוא:

בפקקים במיוחד (אך גם בכל תחילת תזוזה בכללי) - יש להמנע ככל האפשר מגלישה של כמה מטרים ללא לחיצה על דוושת הגז.

כלומר - אל תתנהג עם הגיר הזה כמו שניתן להתנהג עם תיבה אוטומטית מסורתית (פלנטארית), אלא תן תמיד נגיעה בדוושת התאוצה על מנת לגרום

לשילוב מלא של שני חצאי המצמד, ללא נסיעה על "חצי קלאץ' " ששוחקת מאד מהר את המצמדים. בפקק בעליה - זה חמור שבעתיים. זהו.

 

ובאטקה יש לך גם "כפתור שומר מצמדים" נוח מאד, הלא הוא AUTO HOLD (ליד כפתור ההפעלה של מעצור היד).

ברגע שכפתור אוטו-הולד לחוץ קורים 2 דברים טובים:

1. הרכב נשאר עומד אחרי עצירה מוחלטת, גם אם תוריד את רגל ימין מהברקס. נוח לרגל ימין.

2. הרכב לא יתחיל בנסיעה אלא אם תיתן נגיעה בגז - שומר על המצמד ומונע מצב של חצי-קלאץ' כאמור.

 

כפתור אוטו-הולד נשאר לחוץ גם לנסיעות הבאות (איננו מתאפס בכל התנעה כמו כפתור סטארט-סטופ), והמצב היחיד בו מומלץ לנתקו הוא בעת חנייה במרווח צפוף, ואז כן לתת לרכב לגלוש בעדינות קדימה-אחורה.

 

זה כל הסיפור - אילו כולם היו נוהגים כך, היה נמנע חלק גדול מאד מהבלאי וכל אחד (גם אלו הנוהגים בגוש דן) היה מגיע למינימום 120-130K ק"מ לפני ההוצאה הבלתי נמנעת של החלפת מצמדים.

וגם אז - חיפוש קצר (לפחות בצפון) יביא אותך להוצאה של מקס' 3500 ש"ח על החלפה כזו - שזה פחות ממחצית הסכום שמשלמים המסכנים שצריכים מצמדים ביונדאי / קיה או רנו....

 

נסיעה טובה! 

מוסיף ומתקן:

1. תיקון. ותקן אותי בחזרה אם אני טועה, אבל חצי קלאץ' מתרחש כאשר דוושת הברקס לחוצה (לא במלואה), ולא בזחילה ללא ברקס וללא גז. ככה שרק מספיק לא להתקדם עם הברקס (חוץ מחניה), ולא צריך לתת גז כדי לגרום לחיבור מלא של המצמד

2. מוסיף, בעת פקקים, פשוט לא להתקדם סתם. הרכב לפניכם נסע 40 ס"מ ? לא יתן לכם כלום להתקדם גם. חכו ותתקדמו כשיהיה פער משמעותי, וככה תחסכו המון בלאי מהמצמדים

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, guy.a כתב:

שהאטקה הוא רכב מצויין. אתה תהנה ממנו. אין בעיות אמינות לאוטו. במחיר שהוא נמכר היום, הוא חסר תחרות.

מאזדה cx30 במחיר התחלתי דומה  (160k) שח מציע יתרונטת של יחידת הנעה פשוטה (מנוע אמוספרי ותיבת 6 הילוכים פלנטארית) ואמינה יותר עם תא נוסעים איכותי ומהודר יותר...

המאזדה פחות מרווחת מהסיאט ויחידת ההנעה בסיאט הרבה יטתר זריזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שרוצה לתת לילדים מאחור תחושה של קבר מוקדם, אז סבבה... 

 

סתם, נו, קצת מגזים, אבל אי אפשר להשוות את המרווח פנים/אחסון בין השתיים. 

המאזדה מרגישה שתי רמות מעל בגימור אבל אם יש לך בני אדם לשים מאחור, עדיפה הסיאט

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר, כמישהו שסיים חוזה 3 שנים על אוטקביה 1.5, אם הייתי לה נזילות אז, הייתי קונה אותה. חלק לא קטן ממי שסיים חוזה אצלי, קנה אותה.

החסרון היחידי, שמערכת שמירת המרווח העצמאית שהיתה לי, היא קצת אגרסיבית וכנראה מיושנת, מקווה שמה שיש באטקה היום יותר מתקדם.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.3.2024 בשעה 12:01, falou כתב:

לא קשור לעדינות. צריך או לבלום או להאיץ/להתגלגל.

אם מחזיקים את בלם טיפה לחוץ לאורך זמן, זה יכול לגרום לקלאצ'ים להישאר בנקודת החיכוך (כמו זינוק בעלייה בגיר ידני), מה שמגביר את השחיקה. 

לא זו הכוונה 

כל רכב חדש צריך לנהוג בו בעדינות יתרה ולא להתנהג איתו באלימות שמגבירה את השחיקה בכל חלקי המנוע (לדוגמה ללחוץ ברמזורים)

לדוגמה לתת לגיר להעביר הילוכים , להעביר להילוך 1 בפקקים במקרה של dsg או פשוט לא לקרוע את הרכב והגיר מיד על ההתחלה במיוחד כשמדובר במנוע טורבו חדש וכדאי לתת לו להתחמם לפני שנותנים בו גז חזק . 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...