Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניתי סיאט אטקה ואני חושש


Yz82

פוסטים מומלצים

לפני 6 דקות, nissan1211 כתב:

במיוחד כשמדובר במנוע טורבו חדש וכדאי לתת לו להתחמם לפני שנותנים בו גז חזק .

זה כדאי בכל מנוע, לא רק טורבו ולא רק חדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
בתאריך 17.3.2024 בשעה 15:34, היו זמני בומבה כתב:

חצי קלאץ' מתרחש כאשר דוושת הברקס לחוצה (לא במלואה), ולא בזחילה ללא ברקס וללא גז. ככה שרק מספיק לא להתקדם עם הברקס (חוץ מחניה), ולא צריך לתת גז כדי לגרום לחיבור מלא של המצמד

מתקן בענווה - כי אתה אכן קצת טועה...

חד משמעית - חצי קלאץ' מתרחש בעת שאין מספיק סל"ד במנוע בכדי לקיים את מהירות הזחילה בהילוך ראשון, והוא מגיע מתוך הרציונל שהאלגוריתם של המכטרוניק דואג קודם כל לכך שהמנוע לא יכבה בזחילה.

היות ובסל"ד סרק (סביב 900 סל"ד) לא ניתן עדיין לקיים נסיעה עם מצמד משולב לחלוטין מבלי לכבות (אין מספיק מומנט) נוצר מצב של חצי-קלאץ' עד אשר הסל"ד עולה לאזור 1200-1300 סל"ד, שבו כבר יש חיבור מלא. עכשיו - אם תוסיף בסרק גם לחיצה על הברקס, כמובן שהמצמד אף יתנתק יותר ויגע פחות (כלומר החיכוך יהיה טיפה פחות מהחיכוך הלא בריא של גלישה ללא ברקס). 

בתאריך 17.3.2024 בשעה 15:34, היו זמני בומבה כתב:

בעת פקקים, פשוט לא להתקדם סתם.

מסכים לחלוטין. תכנון נכון של ההתקדמות בפקק צריך להפוך לחלק מנהיגה נכונה עם גיר רובוטי על מנת לשמר את המצמדים כמה שיותר.

 

 

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, הלוחש למכוניות כתב:

היות ובסל"ד סרק (סביב 900 סל"ד) לא ניתן עדיין לקיים נסיעה עם מצמד משולב לחלוטין מבלי לכבות (אין מספיק מומנט) נוצר מצב של חצי-קלאץ' עד אשר הסל"ד עולה לאזור 1200-1300 סל"ד, שבו כבר יש חיבור מלא

 

 

 

השלב הזה לוקח בדיוק שניה. אחרי שזה קורה, הסל"ד מעל סרק (בלי גז, בלי ברקס), והמצמד מוצמד במלואו, לשיטתי.

אז שוב, בהנחה ואני לא טועה בזה, אין מניעה לזחול בלי ברקס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי סיאט אלטאהXL שנת 2011 (אותו גיר DSG7-DQ200) , האטקה החליפה את הדגם הזה למיטב ידיעתי -

ב 6 שנים ו 64 אלף קמ שעשיתי, רובם בעיר, הוחלפו המאכטרוניק במסגרת ריקול, וקלאצים במסגרת תוספת אחריות שהייתה בתקופה הזו. הקלאצים אם אני זוכר נכון, רק אחרי 4-5 שנים.

לדעתי, אין לך בכלל מה לדאוג ב5-6 שנים הראשונות עם הרכב

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני 21 שעות, היו זמני בומבה כתב:

השלב הזה לוקח בדיוק שניה. אחרי שזה קורה, הסל"ד מעל סרק (בלי גז, בלי ברקס), והמצמד מוצמד במלואו, לשיטתי.

אז שוב, בהנחה ואני לא טועה בזה, אין מניעה לזחול בלי ברקס.

שוב - אתה טועה ומטעה. כל עוד לא תלחץ על הגז, הסל"ד יישאר בסרק ולא יעלה מעצמו, כלומר בכלזמן הזחילה בלי גז - יש מצב של חצי-קלאץ'. רק לחיצה יזומה של הנהג תעלה את הסל"ד למצב שמאפשר שילוב מלא. 

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, הלוחש למכוניות כתב:

שוב - אתה טועה ומטעה. כל עוד לא תלחץ על הגז, הסל"ד יישאר בסרק ולא יעלה מעצמו, כלומר בכלזמן הזחילה בלי גז - יש מצב של חצי-קלאץ'. רק לחיצה יזומה של הנהג תעלה את הסל"ד למצב שמאפשר שילוב מלא. 

זה לא ככה אצלי. אחרי שאני עוזב את הברקס הסל"ד עולה מעצמו. אולי יש שוני למשלב בסוג התיבה (קלאץ' יבש\רטוב) ולכן ההבדל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...