Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה היתרון של מוסך מורשה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1763 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם 

 

מה היתרון של מוסך מורשה? אמין יותר? אפשר להתלונן ליבואן? החלפים הם מקוריים בלבד?

מה באמת היתרון שמטפלים רק מורשה?

 

תודה

פורסם

במילה אחת '' אחריות''.

לרוב (אם לא תמיד) האחריות מותנת בטיפולים ותיקונים רק במורשה.

רכב לאחר זמן האחריות לא רואה יתרון אלא להפך.

פורסם

ובנוסף למה שה-הוא ^^ אמר, גם זמן קצר לאחר תום האחריות, ברגע שיש תקלה, ניתן לפנות ל"טוב-ליבם" של היבואן, לתקן או להשתתף על חשבונו, בבעיה.

כל זה כמובן בתנאי שאתה ממשיך לטפל במורשה.

כמובן שאחרי זמן ממושך, כבר לא כדאי להיכנס למורשים, עקב מחירים מופרכים.

פורסם
בתאריך 22.8.2021 בשעה 11:39, AsElior כתב:

במילה אחת '' אחריות''.

לרוב (אם לא תמיד) האחריות מותנת בטיפולים ותיקונים רק במורשה.

רכב לאחר זמן האחריות לא רואה יתרון אלא להפך.

לפני איזה 8 או 10 שנים יצא תיקון לחוק ההגבלים העסקיים שאוסר על היבואנים להתנות אחריות בטיפול במוסך מורשה יבואן בלבד. 

 

אפשר לטפל ברכב באחריות בכל מוסך בעל רישין הפעלה של משרד התחבורה. כל עוד כל הטיפולים בוצעו בדיוק לפי הוראות היצרן ועם חלפים ונוזלים לפי מפרט היצרן ויש רישום מסודר של הכל, היבואן לא רשאי להסיר אחריות. 

 

 

 

  • אהבתי 2

 

 

פורסם (נערך)

להסיר לא, אבל יצא לי לשמוע על תירוצים וחיפוש בעיה מתחת לפני השטח שעיקר טענתם הינו אי טיפול במורשה ולך תתחיל בבדיקות מעבדה להוכיח את טענותיך.

כמובן שזה קורה לעיתים גם אם טיפלת במורשה יבואן אפילו מעבר לנדרש אך התירוצים יורדים משמעותית.

עריכה אחרונה על ידי AsElior
פורסם
לפני 1 דקה, AsElior כתב:

להסיר לא, אבל יצא לי לשמוע על תירוצים וחיפוש בעיה מתחת לפני השטח שעיקר טענתם הינו אי טיפול במורשה ולך תתחיל בבדיקות מעבדה להוכיח את טענותיך.

בסדר, זה משהו אחר... 

 

 

פשוט כתבת מקודם שהאחריות מותנית בטיפול במורשה יבואן וזה לא נכון. 

 

 

 

 

פורסם

האמת  שאני שומע לראשונה על העניין עם הטיפול במוסך לא מורשה ושמירה על אחריות, אך אם זאת הטיפולים הראשוניים שבתקופת האחריות די קרובים בעלויות למוסך כללי ועדיף לדעתי לפחות לעשות אותל במורשה כדי לא להיכנס לפלונטר של טכנוקרטיה מול היבואן במקרה של הפעלת האחריות.

פורסם
לפני 3 שעות, TLMV כתב:

האמת  שאני שומע לראשונה על העניין עם הטיפול במוסך לא מורשה ושמירה על אחריות, אך אם זאת הטיפולים הראשוניים שבתקופת האחריות די קרובים בעלויות למוסך כללי ועדיף לדעתי לפחות לעשות אותל במורשה כדי לא להיכנס לפלונטר של טכנוקרטיה מול היבואן במקרה של הפעלת האחריות.

ככה גם רוב האנשים חושבים ולכן טיפולים במוסך כללי בתקופת האחריות לא הפכו למשהו נפוץ. 

 

 

פורסם

מנסיון שלי, טיפול במורשה יבואן מבטיח טיפול לפי המפרט, אצלי למשל לא הוחלף שמן גיר בזמן.

כמו כן, לא בטוח שמוסכים כלליפ עובדים לפי עידכונים אחרונים של היבואן, למשל יש לי סיטרואן אשר מחייבת שמן מנוע לפי תקן מסוים, במורשה יבואן הוחלף השמן לפי התקן, בכללי? לא בטוח שהוא יודע על העיכון.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

תיאורטית העובדים מקבלים הדרכה כיצד לטפל ברכבים של היצרן בצורה הטובה ביותר, המוסך אמור להיות מצוייד במכשור מתקדם ויש גישה לעדכונים של היצרן.

 

מעשית הרושם שאני קיבלתי ממוסכים מורשים שמדובר במוסכים בינוניים שמסתתרים מאחורי הסינר של היבואן. 

פורסם (נערך)

מעבר לאחריות ולטיפול לפי הספר,

ממה שנתקלתי למוסכים מורשים (לפחות בצ'מפיון) יש יתרון קל בדיאגנוסטיקה, בעיות מוזרות ולא מוסברות שהיו לי אובחנו יחסית במהירות ובקלות.

הפתרון שהוצע היה מוגזם ויקר, בחלק מהפעמים לקחתי את האבחנה וטיפלתי במקום אחר, אבל לפחות עלו על הבעיות מאוד מהר.

עריכה אחרונה על ידי Amired
פורסם

יתרון או חסרון?

במקרה שלי, סובארו לגאסי, במוסך המרכזי, לא ידעו לפתור בעייה של התנעה. החליפו חיישן ועוד חיישן. אחרי 2000 ש"ח שלא פתרו את הבעייה, בלי בושה, אמרו שהשלב הבא החלפת צמה ואחריה החלפת מחשב (ביותר משווי האוטו) וגם זה לא מובטח שיפתור.

 

ברחתי משם, הלכתי למוסך שאבחן את התקלה במחשב, תיקן אותו (באמצעות מישהו אחר) ופתר את הבעייה ב-1200 ש"ח - הפתרון החזיק 7 שנים עד שנמכר.

בסובארו נכשלו בזיהוי התקלה ובכל מקרה אין אצלם בלקסיקון תיקון מחשב.

:turn-l:
פורסם
לפני 7 דקות, yuvk כתב:

יתרון או חסרון?

במקרה שלי, סובארו לגאסי, במוסך המרכזי, לא ידעו לפתור בעייה של התנעה. החליפו חיישן ועוד חיישן. אחרי 2000 ש"ח שלא פתרו את הבעייה, בלי בושה, אמרו שהשלב הבא החלפת צמה ואחריה החלפת מחשב (ביותר משווי האוטו) וגם זה לא מובטח שיפתור.

 

ברחתי משם, הלכתי למוסך שאבחן את התקלה במחשב, תיקן אותו (באמצעות מישהו אחר) ופתר את הבעייה ב-1200 ש"ח - הפתרון החזיק 7 שנים עד שנמכר.

בסובארו נכשלו בזיהוי התקלה ובכל מקרה אין אצלם בלקסיקון תיקון מחשב.

 

מבאס, כתבתי שזה הניסיון שלי עם צ'מפיון

אבל כמו במקרה שלך, באחת הפעמים הציעו לי החלפה של רכיב שלם (800 שח פריט לא כולל מעמ ועבודה) כשרק חלק קטן ממנו היה תקול, הזמנתי את החלק הקטן חליפי ב- 150 שקל והחלפתי לבד.

הם מעדיפים להחליף חלקים שלמים ולא להתעסק בפירוקים ותיקונים

פורסם

הייתה לי בעיה בסקודה אוקטביה שמוסך מורשה רצה 3,000 שקל על התיקון.  מוסך רון פתר את הבעיה ב-500 שקל. 

 

הרבה פעמים מוסכים מורשים נהנים מקהל לקוחות שבויים אז הם פשוט לא טורחים להתאמץ וכנראה סובלים מבעיות של תחלופת עובדים.

פורסם (נערך)

מוסך מורשה יבואן בהגדרה יהיה מחוייב יותר להוראות יצרן, יהיה מעודכן כשיטה בצורך בעידכוני תוכנה ויהיה מצוייד עם ציוד מתאים.

למורשה עשויה להיות נגישות למאגר מידע אצל היצרן שבו יכול לבחון דיווח על תופעות מיוחדות לצורך סיוע באבחון ודרך הפתרון.

 

בנוסף, במורשה יבואן, תיעוד הטיפולים יופיע במאגר שעל פי רוב יהיה שקוף לרשת המוסכים המורשים. מה שמקל על מעבר בין מוסכים וקבלת תמונה מה בוצע ומתי.

יש רוכשי רכב שנושא תיעוד הטיפולים וביצועם לפי הספר מהווה שיקול ברכישת יד 2. 

 

לגבי מקצועיות ומחשבה על טובת הלקוח לא ניתן להגיד משהו גורף. יש ויש.

 

 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
×
×
  • תוכן חדש...