Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עתיד ירידת הערך ברכבים ידניים


EliC25
שימו לב! השרשור הזה בן 1085 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הנבואה ניתנה לשוטים.

אבל, אנחנו רואים שמגמת הירידה התלולה ברכישת רכבים 'עממיים' עם תיבת הילוכים ידנית, ממשיכה ומעט מאוד רוכשים רכב ידני חדש, מהרבה סיבות:

א. אמונה שיהיה קשה למכור אחר כך

ב. אבזור נחות לעומת הגרסה האוטומטית

ג. נוחות באופן כללי

ועוד...

בשוק היד שנייה, יש ביקוש ער וגבוה מאוד לרכבים ידניים, בעיקר בגזרת הקטנות, ויעיד על כך כל מי שניסה למכור רכב ידני בשנים האחרונות.

בעקבות מחירי סגירה של רכבי יד שניה שאני שומע לאחרונה, בגזרת ה20K שקל, אני רואה שהמחירים כמעט ולא ירדו בשנתיים האחרונות אצל רכבים מסוימים, בזמן שבדגמים האוטומטיים תמיד המחירים צונחים.

כמובן שמשחק פה עניין היצע וביקוש פשוט, אבל השאלה הנשאלת היא גדולה מכך.

במצב בו אנחנו לקראת עידן בו הביקוש לרכב ידני בשוק היד שנייה ישראל כפי שהוא היום, אך במקביל ההיצע ימשיך לרדת, מה יקרה לירידת הערך?

אפשר להזכר במה שקרה למחירי הג'ימני בהפסקת המכירה שלו למספר שנים, עד צאת הדגם החדש ב2016, הם נשארו קשיחים גם לדגמים יחסית ישנים.

אפשר לראות את זה קורה עם רכבי נישה או רכבי שטח מיושנים, שלא מאבדים כמעט מערכם.

האם זה יקרה גם כאן? מה דעתכם?

 

 

כתוספת אינפורמציה, אני מצרף רשימה של רכבים ידניים שנמכרים כיום לפי אתר היבואן (11 רכבים)

ספוילר

מיני\סופר מיני - 

1. I10

2. קליאו

3. פאביה

4. פולו

5. איגניס

6. סוויפט

7. מיקרה

8. ג'ימני (למרות שג'יפ...)

משפחתיות:

9. סיוויק

10. קשקאי

11. דאסטר

 

*לא מתייחס לרכבים מסחריים\7 מקומות

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, המחליף כתב:

תמיד יהיו, אבל שוק יותר חלש פירושו פשרה במחיר כדי לסגור עיסקה מהר.

אני חושב שלא הבנת את ההשערה שלי.

סטודנטים\חיילים\תפרנים באופן כללי, הרבה פעמים מעדיפים תיבה ידנית, בתקציב של משומשת (ולא חדשה).

מה יקרה כשיהיו מעט רכבים ידניים תוצרת 2020+, וההיצע הרב ישאר בדגמי 2018, 2017 ומטה? האם המחירים של הרכבים המזדקנים יפגעו הרבה פחות קשה? (כי אין תחליף חדש יותר)

לדעתי כן.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שקשה לומר, מניח שלא יהיו הרבה טלפונים, אבל מי שיתקשר יודע בדיוק מה הוא רוצה, ודווקא בגלל שלא יהיה מבחר גדול, רכב שמור ימחר במחיר טוב.

כמו ראיתי כאשר חיפשתי קקטוס ידנית טורבו.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, yulianx כתב:

מניח שלא יהיו הרבה טלפונים

בשביל למכור רכב לא צריך הרבה טלפונים, צריך קונה אחד רציני...

דווקא הרבה טלפונים זה רק בלבול שכל. מי שרוצה לקנות, קובע איתך וכבר באותו יום\למחרת מגיע.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שהחזיק 206XS ידנית, בעת המכירה הדבר שהכי משך את הקונה זה קומפקטית ידנית.

כיום מחזיק 208GTI , ומאמין שהמכירה שלה תהיה קלה. 

 

Peugeot 208GTI 2017 and Hyundai Tucson 1.6T 2019. 😀

Hyundai Tucson 2.0L Open sky 2016-2019- Sold Hyundai Elantra 2006 2.0L 2006-2016-Sold, Peugeot 206XS 2015-2021 Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, EliC25 כתב:

בשביל למכור רכב לא צריך הרבה טלפונים, צריך קונה אחד רציני...

דווקא הרבה טלפונים זה רק בלבול שכל. מי שרוצה לקנות, קובע איתך וכבר באותו יום\למחרת מגיע.

 

נכון, אבל יותר טלפונים יותר סיכוי.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאו דווקא.

יהיה לך רכב מבוקש מאוד אבל במחיר ברזל שאתה לא זז ממנו - תקבל טלפונים, וכשיבינו שאתה לא גמיש, לא יקנו.

יהיה לך רכב לא מבוקש, אבל בדיוק מישהו מחפש אותו - הופ קנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, yulianx כתב:

נכון, אבל יותר טלפונים יותר סיכוי.

 תאוריה...

 

כשאתה אומר סיכוי אתה מתכוון למוכר.

אבל גם לקונה יש בעית סיכוי, כי ההיצע נמוך...

 

ולכן בפועל, הניתוח הנ"ל אומר שיש פחות סיכוי לבלבול מוח ויותר למתעניין רציני שיעשה עסקה.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקבל בהחלט את הניתוח של Eli25 אבל יש כמה פרמטרים נוספים שיש להביא בחשבון שעלולים לקזז את הנטייה של רכבים ידניים קטנים לשמור על הערך עקב ביקוש גבוה מול היצע מצומצם. 

בעשור האחרון - במקביל לצמצום ההיצע של ידניות קטנות מצטמצם הקהל הפוטנציאלי לנישה זו . עד לא מזמן חלק די גבוה של בני ה- 16-18 טרום גיוס בחר ללמוד על ידני. בהדרגה המגמה נחלשה והרוב רוצה ללמוד על אוטומט.  ובמקביל מורים רבים שלימדו על ידני עברו לאוטומט. בהתאם בעוד כמה שנים יהיו יחסית פחות חיילים, חיילים משוחררים, סטודנטים שידעו בכלל לנהוג בידני. 

דבר נוסף - הפקקים בארץ הולכים ומחמירים - כל שנה עוד רבע מיליון כלי רכב על אותם כבישים פחות או יותר. הדבר מרחיק חלק מהמוכנים לשקול גיר ידני. 

עריכה אחרונה על ידי orankohn
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אכן, הנבואה ניתנה לשוטים, ועדיין:

לעניות דעתי, בשלב הראשון באמת נראה (כבר רואים?) התקשחות של המחירים דווקא של הידניות. אבל צריך לזכור שבמקביל לירידה בהיצע הידני יש גם עלייה בהיצע הרכבים האוטומטיים המקבילים, מה שידרדר את מחיריהם יותר (יחסית לידניות).

כך, בחלוף השנים זה יוביל לאיזשהו איזון שרכבים אוטומטיים יהיו רק בממש מעט יותר יקרים מהמקבילות הידניות, ואז כל מי שקונה ידני בגלל מחיר הרכישה יעדיף כבר את האוטומט. התולדה של זה תהיה שרכבים ידניים יימכרו רק למתי המעט שפשוט אוהבים ידני, ועם הגידול בפקקים ברוב הארץ גם הם הולכים ומתמעטים. הרכבים האלו לא יצליחו להימכר ויסיימו את חייהם או אצל סוחרים, או אצל הבעלים האחרונים שלהם שיישמרו אותם שנים ארוכות יותר (כי חבל למכור בפרוטות רכב שמרוצים ממנו), או פשוט ייגרטו.

 

בקיצור, נראה מין "גלים" בהעדפות השוק לידני.

כמובן, כל התיאוריה הזו לא תוכל להתממש בשני מקרים: 1. עבור רכבי נישה, או רכבים מעניינים\נדירים יותר (ששם ברור שההיצע והביקוש יתנהגו אחרת). 2. ברכבים שיהיו חבילה כוללת טובה, פרט לכך שהגיר האוטומטי שלהם יהיה ממש לא אמין (ואז תהיה העדפה בקרב נמוכי התקציב לקנות משהו עם תיקונים זולים יותר ושכיחים פחות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שזה יהיה בסוף כמו שאר רכבי אספנות היום - היצע מצומצם וביקוש מצומצם בתוך קהילת חובבים.

 

את שאר האוכלוסיה זה פשוט לא יעניין.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מילא הלקוחות. היצרנים פשוט נוטשים את האופציה הזו...הם במו ידיהם הורגים את השוק הזה.

חלק נובע מנורמות לאבזור שפשוט לא מתאים לידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, מיץ פטל כתב:

מילא הלקוחות. היצרנים פשוט נוטשים את האופציה הזו...הם במו ידיהם הורגים את השוק הזה.

חלק נובע מנורמות לאבזור שפשוט לא מתאים לידני.

 

או כי חובבי גיר ידני מדברים על כמה שהם אוהבים גיר ידני, במקום לקנות מכוניות חדשות עם גיר ידני

 

אני בטוח שאם אנשים היו עומדים בשביל לקנות דגם X ידני, היו מייצרים ומייבאים את זה בכמויות.

 

לא כי היצרן המרושע לא רוצה שתבחוש בהילוכים לבד. היצרן רוצה לעשות כסף, והוא מייצר את מה שקונים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1085 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...