Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עכשיו כשהרכבים החשמליים משתלטים על העולם מה יקרה עם המכוניות "הרגילות"


me5000
שימו לב! השרשור הזה בן 1086 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני רק הערה:

יש ערבוב בעייתי בין שיטת ההנעה לשיטת ה"תדלוק" (ולשיטת אחסנת הדלק) - במנוע בערה פנימית זה המנוע ומיכל הדלק, ברכבים חשמליים זה המנוע החשמלי והסוללה. הבעיה כיום לא נעוצה בשיטת ההנעה (חשמלית או מנוע בערה פנימית) אלא בדלק ובשיטת אחסנתו. הבעיה של החשמליות היום נובעת מה"דלק" ולא מהמנוע, ואם ימצאו פתרון לזה (נגיד משהו דומה לתא דלק רק יותר פראקטי), כל בעיות השיטה החשמלית יפתרו.

 

כרגע יש לנו רק סוללות, עם עלות גבוהה מאוד, סימן שאלה של אורך חיים ועלות החלפה, זמן "תדלוק" ארוך וכו' - זו טכנולוגיה שאומנם הולכת ומשתפרת אבל עדיין דורשת המון סוללות כבדות וגדולות. לי, בתור מי שגר בדירה בלי חניה, היברידי נטען נראה אידאלי: נוסע ביומיום על חשמל, טוען פה ושם בקניונים, ולאילת נוסע על בנזין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק שאלה - מה בתכלס מונע מהחברה להתקין סוללה יותר גדולה? נניח ברכב פרטי זה פחות פרקטי, אבל לרכב משטרתי, למה שלא יהיה ניתן להרכיב סוללה אקסטרה ולקבל טווח פי 2 ( יותר מ1200 ק"מ במודל s)? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, eitanuch כתב:

אני רק שאלה - מה בתכלס מונע מהחברה להתקין סוללה יותר גדולה? נניח ברכב פרטי זה פחות פרקטי, אבל לרכב משטרתי, למה שלא יהיה ניתן להרכיב סוללה אקסטרה ולקבל טווח פי 2 ( יותר מ1200 ק"מ במודל s)? 

 

סוללה זה דבר מאד כבד, צריך למצוא איזון בין כמה אנרגיה הסוללה אוגרת לבין כמה משקל היא מעמיסה על משקל הרכב, וככה פוגעת בטווח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר היה ראש עיר גאון בלוס אנג'לס שרצה להיות "מתקדם" וקנה צי של 100 מכוניות BMW i3 חשמליות לכוחות המשטרה. מהר מאוד השוטרים הבינו שזה לא מתאים לעבודה שלהם, וכל ההשקעה ירדה לטימיון.

https://www.thedrive.com/news/36119/the-los-angeles-police-departments-fleet-of-bmw-i3s-is-up-for-sale

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, אביתרר כתב:

מישו יכול לעזור שלט לרכב ממנוע לא יודע עם זה עובד או לא מאיםה מסיגים שלט

אלי אקספרס. (אבל פה אתה צריך להיכנס לפורום המותאם למכוניות שלט)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, TheAvatar כתב:

זורם איתך. בחניון יש 400 מקומות חנייה. יש שם 400 עמדות טעינה? בוודאי שלא. אולי 10% מהחניות יהיו עם מטענים. אני אהיה איתך לארג' 20%. הצלחתי לתפוס חנייה עם מטען - יופי. לא הצלחתי - באסה. לא נורא. נוסע הביתה בחזרה לשכונה. עמדת טעינה ציבורית תפוסה. אוקי. יחכו לי עמדות טעינה כל 2 מטר לאורך הרחובות? בוודאי שלא. ואם בכלל לא הצלחתי למצוא חנייה ברחוב בשכונה שלי ונאלצתי לחנות באיזה מגרש כורכר? בסופו של דבר או שאצטרך לרדוף אחרי עמדות טעינה פנויות או שאסע לעמדה מהירה ואתייבש ברכב במשך 50 דקות עד שהטעינה תיגמר. 

 

זה לא שיום אחד נתעורר ונגלה שכל כלי הרכב על הכביש הפכו בין לילה לחשמליים. המעבר יהיה הדרגתי והתשתית תבנה תוך כדי. כבר היום בתקני בניה לחניונים יש חובה להקים עמדות טעינה בחלק מהמקומות והכנה לעמדות טעינה בחלק גדול יותר מהמקומות. כשקניתי את הוולט בשנת 2015 היו שתי עמדות טעינה AC בטווח של 500 מ' מהבית שלי. היום יש 18.

 

בתמונה: עמדת טעינה מהירה של טסלה בג'ורג'יה.

647347.jpg

לפני 10 דקות, amosbmw כתב:

כבר היה ראש עיר גאון בלוס אנג'לס שרצה להיות "מתקדם" וקנה צי של 100 מכוניות BMW i3 חשמליות לכוחות המשטרה. מהר מאוד השוטרים הבינו שזה לא מתאים לעבודה שלהם, וכל ההשקעה ירדה לטימיון.

https://www.thedrive.com/news/36119/the-los-angeles-police-departments-fleet-of-bmw-i3s-is-up-for-sale

 

כי BMW i3 זו לא מכונית רצינית, זה משהו ש-BMW בנו כדי לצאת ידי חובה ומכרו במחיר מופקע. עם טסלה היתה הצלחה גדולה יותר.

Tesla-Model-S-police.jpg?w=2500&quality=

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, eitanuch כתב:

אני רק שאלה - מה בתכלס מונע מהחברה להתקין סוללה יותר גדולה? נניח ברכב פרטי זה פחות פרקטי, אבל לרכב משטרתי, למה שלא יהיה ניתן להרכיב סוללה אקסטרה ולקבל טווח פי 2 ( יותר מ1200 ק"מ במודל s)? 

סבבה, גם אם תוסיף חצי מהמשקל של סוללה מקורית (שזה יוצא תוספת של כ-250 ק"ג, 3 אנשים בוגרים) תוכל להגיע לטווח של יותר מ-1000 ק"מ. זה אומר שתיאורטית תוכל לנסוע 10 שעות רצוף ב-100 קמ"ש.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, TheAvatar כתב:

מה יעשו אנשים שאין להם אפשרות להתקין עמדת טעינה חשמלית? יזרקו כבל מאריך 40 מטר מהחלון? יתביישו 50 דקות בעמדת טעינה ציבורית פעם ביומיים - שלושה? לא יקרה. לא יתנו שיווצר מעמד של בעלי חניות עם רכבים חשמליים ומעמד של חסרי חניות שלא יכולים להתנייד. 

 

יגדל פה דור של אנשים עם גנרטורים בבגאז' :)

לפני 5 שעות, eladts כתב:

 

גם אם תהיה כזו פריצת דרך זה לא מעשי. כדי לטעון סוללה של 60kWh תוך 5 דקות יש צורך בהספק ממוצע של 720kW. תתקשר לחברת החשמל ותברר כמה יעלה לך חיבור בכזה הספק.

 

יש כבר היום הצעות לפתרונות לזה, כמו מצברים שנטענים בשעות השפל, וגם פטנטים לאגירת אנרגיה בצורה מכנית. https://www.themarker.com/dynamo/1.8349006

עריכה אחרונה על ידי ZiggyMan
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, eitanuch כתב:

סבבה, גם אם תוסיף חצי מהמשקל של סוללה מקורית (שזה יוצא תוספת של כ-250 ק"ג, 3 אנשים בוגרים) תוכל להגיע לטווח של יותר מ-1000 ק"מ. זה אומר שתיאורטית תוכל לנסוע 10 שעות רצוף ב-100 קמ"ש.


אבל מי צריך לנסוע 10 שעות רצוף? אפילו נהגי מוניות הולכים לשירותים מדי פעם. מכוניות משטרה עושות בין 64 ל-112 ק"מ ביום לפי הכתבה שקישרתי, הן בטח לא צריכות טווח של 1000 ק"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, eladts כתב:


אבל מי צריך לנסוע 10 שעות רצוף? אפילו נהגי מוניות הולכים לשירותים מדי פעם. מכוניות משטרה עושות בין 64 ל-112 ק"מ ביום לפי הכתבה שקישרתי, הן בטח לא צריכות טווח של 1000 ק"מ.

אף אחד. זאת הפואנטה. אני לא מבין את החשש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר היום המכוניות ההיברידיות מציגות נצילות מצוינת, בהערכה גסה, הן יעילות ב-30% עד 50% מהמקבילות בעלות מנוע הבנזין הרגיל.

זה כבר הופך אותן להרבה יותר כלכליות ללא תלות בהטענה.

 

רוצה לומר, בשלב הביניים המיינסטרים יכול וישלט על ידי ההיברידיות ואח"כ ההיברידיות פלאג אין שעדיין צורכות בנזין, אבל הרבה פחות.

עריכה אחרונה על ידי yuval1111
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 
כי BMW i3 זו לא מכונית רצינית, זה משהו ש-BMW בנו כדי לצאת ידי חובה ומכרו במחיר מופקע. עם טסלה היתה הצלחה גדולה יותר.

Tesla-Model-S-police.jpg?w=2500&quality=82&strip=all&ssl=1
הטסלה המשטרתית היא קוריוז, במיוחד זאת בתמונה המצורפת שנתרמה למשטרה המקומית, לא ראיתי אותה פעם אחת על הכביש, סתם לידע כללי. עם כמות הנסועה שלי זה משהו שהיה אמור לקרות כבר.


הI3 נרכשו לעובדי עירייה, זה היה בזבוז כספי ציבור בעיריה מושחתת שמבזבזת הון על שטויות.

את הוולבו הטענתי בדיוק פעמיים, הרכב כרגע עם האשה בניו יורק והמטען נשאר בקליפורניה.

רכבי חירום לא יעברו לחשמל, במקרה של אסון טבע לא יהיה מנוס משימוש במנוע בעירה, לפעמים לוקח מעל חודש להחזיר את החשמל לאיזור שנפגע מהוריקן.

טל"ח

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, בנצי כתב:

רכבי חירום לא יעברו לחשמל, במקרה של אסון טבע לא יהיה מנוס משימוש במנוע בעירה, לפעמים לוקח מעל חודש להחזיר את החשמל לאיזור שנפגע מהוריקן.

 

גרתי ביוסטון בזמן ההוריקן אייק. כשלא היה חשמל גם לא היה דלק בתחנות. צריך חשמל כדי לזקק דלק בבתי הזיקוק וכדי להפעיל את המשאבות בתחנות. אפילו אחרי שהחשמל חזר היו תורי ענק בתחנות הדלק והקציבו את כמות הדלק לכל לקוח. חשמל אפשר להפיק בשעת חרום מלוחות סולאריים כמעט בכל מקום. בנזין לא.

customers-wait-in-line-to-purchase-gas-s

 

לפני שעה, yuval1111 כתב:

כבר היום המכוניות ההיברידיות מציגות נצילות מצוינת, בהערכה גסה, הן יעילות ב-30% עד 50% מהמקבילות בעלות מנוע הבנזין הרגיל.

זה כבר הופך אותן להרבה יותר כלכליות ללא תלות בהטענה.

 

רוצה לומר, בשלב הביניים המיינסטרים יכול וישלט על ידי ההיברידיות ואח"כ ההיברידיות פלאג אין שעדיין צורכות בנזין, אבל הרבה פחות.

 

השלב הזה כבר עבר. בארה"ב נמכרות יותר חשמליות טהורות מהיברדיות נטענות. יש כבר בעולם תוכניות לאסור מכירה של מכוניות עם מנוע שריפה פנימית בעשורים הקרובים.

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, eladts כתב:

 

גרתי ביוסטון בזמן ההוריקן אייק. כשלא היה חשמל גם לא היה דלק בתחנות. צריך חשמל כדי לזקק דלק בבתי הזיקוק וכדי להפעיל את המשאבות בתחנות. אפילו אחרי שהחשמל חזר היו תורי ענק בתחנות הדלק והקציבו את כמות הדלק לכל לקוח. חשמל אפשר להפיק בשעת חרום מלוחות סולאריים כמעט בכל מקום. בנזין לא.
 

 

בכול מדינה מודרנית ואפילו בישראל יש מאגרי דלק תת קקרקעים לשעת חירום שיכולים להספיק  למשך חודש ימים או יותר.

 

אפשר לבנות גם מאגר תת קרקעי של קבלים עם קיבולת של מיליארד AH אבל זה חתיכת הוצאה כספית.

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1086 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...