Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עכשיו כשהרכבים החשמליים משתלטים על העולם מה יקרה עם המכוניות "הרגילות"


me5000
שימו לב! השרשור הזה בן 1088 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 22.4.2021 בשעה 11:10, ocsi4u כתב:

היום לא,אבל בעתיד הרחוק בלי בעיות,כי "אתה תייצר חשמל",או בכלל "בעלות ישירה על רכב" יחלוף מהעולם,אתה תקנה "מקטע נסיע" כל כמה מאות ק"מ תחליף לאוטו נקי ומאורר וטעון :mm_cool:

 

לדעתי העתיד צופן רכבים מרחפים באוויר. זה אולי נשמע מדע בדיוני, אבל גם דברים שנחשבו פנטזיה לפני כמה עשורים

השתלבו בחיינו בטבעיות. אין דרך אחרת לשנע מיליוני רכבים בערים צפופות. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, yogev20 כתב:

 

לדעתי העתיד צופן רכבים מרחפים באוויר. זה אולי נשמע מדע בדיוני, אבל גם דברים שנחשבו פנטזיה לפני כמה עשורים

השתלבו בחיינו בטבעיות. אין דרך אחרת לשנע מיליוני רכבים בערים צפופות. 

המון מוצרים/שירותים/פתרונות של היום שנראים לנו מובן מאליו,הופיעו בסרטים של מדע בדיוני לפני 30-40 שנה !
התגובה הקודמת שלי הייתה בהקשר של מחסום מרחק,שהבחור חרש 2000 ק"מ עם דלק פוסילי !
בתוך אזורים צפופים יש עוד כמה פתרונות יותר ראלים,מתחת לאדמה,כי לפי דעתי באוויר יקח זמן להסדיר דברים,הרי עוד מעט יהיו דרונים למשלוחים !!!
 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 
לדעתי העתיד צופן רכבים מרחפים באוויר. זה אולי נשמע מדע בדיוני, אבל גם דברים שנחשבו פנטזיה לפני כמה עשורים
השתלבו בחיינו בטבעיות. אין דרך אחרת לשנע מיליוני רכבים בערים צפופות. 
 
 
לא יקרה.
פה כבר נכנסת רשות התעופה, כמות ההגבלות היא עצומה, הסיכון גבוה.
מבחינה טכנולוגית זה אפשרי, מבחינה חוקית בעייתי.

טל"ח

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, ocsi4u כתב:

המון מוצרים/שירותים/פתרונות של היום שנראים לנו מובן מאליו,הופיעו בסרטים של מדע בדיוני לפני 30-40 שנה !
התגובה הקודמת שלי הייתה בהקשר של מחסום מרחק,שהבחור חרש 2000 ק"מ עם דלק פוסילי !
בתוך אזורים צפופים יש עוד כמה פתרונות יותר ראלים,מתחת לאדמה,כי לפי דעתי באוויר יקח זמן להסדיר דברים,הרי עוד מעט יהיו דרונים למשלוחים !!!

 

הפיתרון הכי ריאלי הוא לשנות מהיסוד כיצד אנחנו בונים את הערים שלנו ומנהלים שגרת חיים. לדוגמא משבר הקורונה הוכיח חד משמעית שרוב העובדים לא צריכים להגיע כל יום למשרד על מנת לבצע את עבודתם. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, TheAvatar כתב:

 

הפיתרון הכי ריאלי הוא לשנות מהיסוד כיצד אנחנו בונים את הערים שלנו ומנהלים שגרת חיים. לדוגמא משבר הקורונה הוכיח חד משמעית שרוב העובדים לא צריכים להגיע כל יום למשרד על מנת לבצע את עבודתם. 

טוב אלו כבר דיונים על חזון,חשיבה תכנונית לטווח ארוך (אנחנו פחות חזקים בזה,יותר אוהבים לאלתר),הקורונה בהחלט יעשה שינוי בתפיסה של עבודה היברידית,בהחלט יהיה התכנסות מחדש בשוק הנדל"ן המשרדי.אבל כדי לשנות מיסוד,צריך להרוס או לבנות מחדש,או פשוט להקים ערים חכמות.לא צופה את זה אצלנו,תסתכל על שוק הדיור,דפקו שכונות שלמות צפופות במרכז,ואנשים בפקק של שעה בבוקר רק כדי לצאת או להיכנס לשכונה שלהם,הרי לא באמת קיים תחבורה ציבורית בישראל 2021 !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חזרה לעניין השרשור - למי שאומר שאין ברירה ומכוניות בעירה פנימית יישארו כי הרבה יותר קל להשיג דלק מאשר להשיג חשמל :


בתחילת המאה ה-20 היה הרבה יותר קל להשיג מספוא לסוסים מאשר דלק לכרכרות-ללא-סוס החדשות. בנוסף, בנזין היה יקר וקשה לזיקוק כי לא פותחו תהליכי הזיקוק שבשימוש כיום. בנזין שנחשב באיכות טובה היה אוקטן 50-60 של היום. בוודאי שלא היתה רשת פרושה של תחנות דלק שהביאו את החומר הזה לכל פינה בעולם. בנוסף, עוד לא היתה "הסכמה" על דלק סטנדרטי ומנועי בעירה פנימית הונעו בכל דלק אפשרי כולל נפט, גז ואבקת פחם.
ובכל זאת, ברגע שכולם עברו לרכב מונע בנזין, נוצרו תקנים, שרשראות אספקה ותחנות דלק כך שזה הפך למוצר צריכה שאפשר להשיג בכל חור הכי נידח.

 

המצב בחשמל הרבה יותר פשוט, והעולם הרבה יותר מתקדם ואחיד מלפני 100 שנה. לחשמל יש תשתית ייצור והפצה מבוססת. נכון, אין פתרונות איחסון יעילים עדיין. אבל אנחנו עדיין בשלב הכרכרות של רכב חשמלי.

 

שורה תחתונה - קצת כלכלה - מה שיש לו ביקוש רחב - תהיה לו תשתית. כשיהיה ביקוש - תהיה עמדת טעינה תחת כל עץ רענן, כמו שפעם היה טלפון ציבורי בכל פינת רחוב. מה שאין לו ביקוש, כמו טלפון ציבורי - ייעלם.


ברגע שתהיה מספיק חדירה של רכב חשמלי, חברות אנרגיה יתחילו להסיט משאבים מדלק לחשמל, עד שמתישהו יהיה קשה למצוא תחנת דלק. טעינה בבית תהיה אופציה נוחה, אבל אופציה. אפשר יהיה לחיות בנוחות בלעדיה.

 

בתאריך 21.4.2021 בשעה 16:07, ch2856 כתב:

מעניין מה יהיה על כל מה שקשור בכלי חירום וכמובן צבא. 

רכבי חרום וצבא יכולים להשתמש בסוללות מתחלפות. נכון, הוכח שזה (עדיין?) לא פתרון טוב להמונים. אבל מערכות ביטחון בנויות לטפל בלוגיסטיקה מורכבת וברכבים ייחודיים וייעודיים להן. אני חושב שיש חיסכון פוטנציאלי משמעותי לצבא למשל בהפחתה של טיפולי מנוע ושינוע של דלק ושמנים למקומות מרוחקים. חשמל יותר קל לשנע וממילא בד"כ התשתית כבר שם. יותר זול להחליף מנוע חשמלי מאשר לתקן ולתחזק מנוע בעירה שעובד קשה. אלה שיקולי עלות מורכבים אבל בחשבון סופי ובכמויות גדולות, אני די בטוח שגם למערכות ביטחון יותר פשוט חשמל מאשר בנזין וסולר.

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, 20VT כתב:

אני די בטוח שגם למערכות ביטחון יותר פשוט חשמל מאשר בנזין וסולר.

 

אני לא מסכים בקשר לזה. הצבא מקבל רכבים בזול יחסית (לפעמים בחינם) והדלק זול משמעותית ממה שאתה משלם (אין מס מוגזם שהאזרח משלם וכו). לצבא לא כל כך משתלם לעבור לחשמל, מה גם שזה מצריך הכשרה מחדש יקרה לאנשי תחזוקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, eitanuch כתב:

 

אני לא מסכים בקשר לזה. הצבא מקבל רכבים בזול יחסית (לפעמים בחינם) והדלק זול משמעותית ממה שאתה משלם (אין מס מוגזם שהאזרח משלם וכו). לצבא לא כל כך משתלם לעבור לחשמל, מה גם שזה מצריך הכשרה מחדש יקרה לאנשי תחזוקה.

כתבתי "בחשבון סופי וכמויות גדולות", כלומר אחרי תהליך מעבר, ובפרישה רחבה ולא פיילוט. אני גם לא מדבר על רכבי ת"ש אלא על צרכים מבצעיים.

 

בסוף צבא זה 80% לוגיסטיקה. בעניין הזה אפשר לשאול את נפוליאון או את היטלר לדעתם.

 

מבחינה לוגיסטית חשמל יותר נוח מדלק. אפשר לשנע אותו למקומות במיליארד קמ"ש, לעומת 80 קמ"ש אופטימיים למכלית בשטח. אם אי אפשר לשנע, אז אפשר לייצר מקומית באלף צורות שונות, עם fallback לייצר אותו מאותו דלק שהיית מניע בו רכבים...

 

הפרש מחיר בין חשמל לדלק (אם בכלל יש לטובת הדלק) יתקזז עם עלויות אחזקה מופחתות למערכות הנעה.

ובסוף, החשמל ממילא כבר שם, הוא לא צריך תשתית נפרדת משלו. להבדיל מצבא של נפוליאון, במאה ה-21 ממילא אין לצבא קיום מבצעי בלי חשמל. שוב, אני לא מדבר על איזה יחידה בודדת בעורף האויב, אלא על תנועה של כח צבאי משמעותי.

 

הנה מאמר שלא ראיתי לפני שכתבתי, עם טיעונים דומים לגבי הנעת טנקים בחשמל

עריכה אחרונה על ידי 20VT
  • אהבתי 1

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא בגלל שמדובר ברכבים מבצעיים זו בעייה. זה לא שתשתית החשמל כל כך חסינה.

 

מניח גם שיהיו אספקטים של לוחמה אלקטרונית שיכשילו רכבים חשמליים להיכנס לשירות מבצעי בצבא.

 

אבל עבור מילאדרי מכוניות פרטיות סביב העולם וגם רכבי תש בצבא - אין שום בעייה.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, 20VT כתב:

חזרה לעניין השרשור - למי שאומר שאין ברירה ומכוניות בעירה פנימית יישארו כי הרבה יותר קל להשיג דלק מאשר להשיג חשמל :

שורה תחתונה - קצת כלכלה - מה שיש לו ביקוש רחב - תהיה לו תשתית. כשיהיה ביקוש - תהיה עמדת טעינה תחת כל עץ רענן, כמו שפעם היה טלפון ציבורי בכל פינת רחוב. מה שאין לו ביקוש, כמו טלפון ציבורי - ייעלם.
ברגע שתהיה מספיק חדירה של רכב חשמלי, חברות אנרגיה יתחילו להסיט משאבים מדלק לחשמל, עד שמתישהו יהיה קשה למצוא תחנת דלק. טעינה בבית תהיה אופציה נוחה, אבל אופציה. אפשר יהיה לחיות בנוחות בלעדיה.

 

על זה נאמר,אפשר להקליד טריליון תגובות "הזויות" מאחורי מסך מחשב בנינוחה,ולנסות לתמוך בתיאוריה מסויימת,מקושט עם כל מני פרטים פיקנטיים מהיסטוריה האנושית :rofl:

למה אתה חושב שהעולם שחור (ICE) או לבן (BEV) ?!?!?!
כל בן אדם הגיוני יודעה שהעתיד באנרגיה נקיה יותר מדלק פוסילי, הוויכוח רק על הטווח של הזמן הדרוש !
יש גם שלב ביניים שיהיה ארוך,לכן לפני חישמול מלא,עוד הרבה זמן יהיה ICE משולב חישמול  PHEV/HEV/M-HEV !
במסגרת שיעורי כלכלה שלך שאתה מנסה ללמד אותנו ;)

ביקוש אכן זה קטליזטור הכי חשוב למהפכות,אבל מה קורה כאשר לא ניתן לספק את הביקוש? מחירים עולים ???

קח ניתוח פשוט לטסלה,הרי הבעיה היחידה שלהם זה כשר ייצור,והנה תרחיש שיצליחו להגיע ל-20 מיליון

Metals.thumb.jpg.45a4d3be35c1060b0e99068628e8ee8c.jpg

 

עכשיו תחשוב שכל יצרן עובר לייצר רק חשמלי,פיתוח מחצבות או הגדלת תפוקה ב100000%-500% של משאבי טבע,זה עניין של שנים בודדות ??? :mm_cool:

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, ocsi4u כתב:

במסגרת שיעורי כלכלה שלך שאתה מנסה ללמד אותנו ;)

ביקוש אכן זה קטליזטור הכי חשוב למהפכות,אבל מה קורה כאשר לא ניתן לספק את הביקוש? מחירים עולים ???

במסגרת שיעורי כלכלה:

1. כן, המחירים עולים כשיש ביקוש ואין חומרי גלם. יש בהחלט מצב שיהיה מחסור זמני ומחירי חשמליות יעלו לתקופה.

2. שיעור נוסף בכלכלה: כשיש ביקוש ללא היצע, הטכנולוגיה משתנה. טסלה משנה כבר היום טכנולוגיית סוללה (חפש לגבי הבדלים בין הסוללות מהמפעל בסין לסוללות מארה"ב). אף אחד לא נכנס כלכלית עם הראש בקיר. כשיש מחסור, יודעים את זה בד"כ מראש, כשהמחירים מתחילים לעלות.

יש מספיק מוטיבציה כלכלית בעולם היום לאנשים לחפש טכנולוגיות סוללה, וסביר מאוד שמשהו מזה יבשיל לפני שנגיע למצב ש"נגמרים לטסלה חומרי הגלם".

 

טכולוגיית פצלי שמן שהיום נותנת עצמאות אנרגטית לארה"ב בלי תלות במדינות המפרץ הפרסי נולדה במשבר הדלק של שנות השבעים. היה מחסור, היה ביקוש, לא היה היצע -> מצאו טכנולוגיה חלופית. תמריץ כלכלי הוא כח מניע מאוד חזק.

 

עריכה אחרונה על ידי 20VT

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, 20VT כתב:

במסגרת שיעורי כלכלה:

1. כן, המחירים עולים כשיש ביקוש ואין חומרי גלם. יש בהחלט מצב שיהיה מחסור זמני ומחירי חשמליות יעלו לתקופה.

2. שיעור נוסף בכלכלה: כשיש ביקוש ללא היצע, הטכנולוגיה משתנה. טסלה משנה כבר היום טכנולוגיית סוללה (חפש לגבי הבדלים בין הסוללות מהמפעל בסין לסוללות מארה"ב). אף אחד לא נכנס כלכלית עם הראש בקיר. כשיש מחסור, יודעים את זה בד"כ מראש, כשהמחירים מתחילים לעלות.

יש מספיק מוטיבציה כלכלית בעולם היום לאנשים לחפש טכנולוגיות סוללה, וסביר מאוד שמשהו מזה יבשיל לפני שנגיע למצב ש"נגמרים לטסלה חומרי הגלם".

 

ממך בטוח לא אלמד כלכלה,והעולם לא מעוניין בניתוחים שלך,יש כוחות/אינטרסים/פוליטיקה/שחיתות/פיתוחים שלוקח יותר מדי זמן .... אלו יקבעו את קצב החדירה.
בהצלחה עם ניתוחים המאלפים שלך :mm_yeah:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, ocsi4u כתב:

ממך בטוח לא אלמד כלכלה,והעולם לא מעוניין בניתוחים שלך,יש כוחות/אינטרסים/פוליטיקה/שחיתות/פיתוחים שלוקח יותר מדי זמן .... אלו יקבעו את קצב החדירה.
בהצלחה עם ניתוחים המאלפים שלך :mm_yeah:

וואו. בוגר. טיעונים משכנעים ומדוייקים. מי אמר שאני מעוניין שאתה תלמד ממני?

לגבי מהירות המעבר, זה לא נושא לניחושים, יש כבר עובדות בעולם.

מדינות קבעו מועדים שבהם אסור יהיה יותר למכור רכבי בעירה פנימית.
אפילו הרפובליקה שלנו קבעה יעד של 100% רכב פרטי חשמלי ב-2030. זה בערך אורך חיים אחד של מכונית מעכשיו.

Figure 5

מקור: https://theicct.org/publications/update-global-ev-transition-2019

בארץ הקודש:
image.png.3389d1149c5982b682cd01472abc858e.png

מקור: https://www.gov.il/BlobFolder/rfp/target2030/he/energy_2030_final.pdf

  • אהבתי 1

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, 20VT כתב:

וואו. בוגר. טיעונים משכנעים ומדוייקים. מי אמר שאני מעוניין שאתה תלמד ממני?

מספיק בוגר כדי מזמן להפסיק להאמין לכל גרף/קשקוש/הצהרה של פוליטיקאי....זוכר שהייתי ילד,המומחים הכי גדולים קבעו שבתחילת שנת 2000 יגמרו מאגרי הנפט בעולם,וכבר אז אמרו חייבים לפתח אנרגיה חלופית.

 

לפני 23 דקות, 20VT כתב:

לגבי מהירות המעבר, זה לא נושא לניחושים, יש כבר עובדות בעולם.

מדינות קבעו מועדים שבהם אסור יהיה יותר למכור רכבי בעירה פנימית.

 ציטוט גרף זה ממש לא עובדות !!!
כל "לוח זמנים" ניתן לעדכון בהחלטה פשוטה בכל מדינה,לא לדבר שלכל מדינה אינטרס שונה.

 

לפני 25 דקות, 20VT כתב:

אפילו הרפובליקה שלנו קבעה יעד של 100% רכב פרטי חשמלי ב-2030. זה בערך אורך חיים אחד של מכונית מעכשיו.

 

:rofl::rofl::rofl::rofl: זהו פיפי :rofl::rofl::rofl:

ללא מילים,בוא נסכם אני אסתפק לשים בצד את הרכב הפוסילי שלי,ושאהיה במרכז אשתמש ברכבת קלה או מטרו בתקווה שיסיימו עד אז (30 שנה זה זמן קצר מדי :mm_cool:)

 

בקיצור סיימתי "מלחמת גרפים" צבעוניות עם עובדות "מוצקות",אתה בוגר,אתה צודק,אתה פשוט :angel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני שעתיים, 20VT כתב:

וואו. בוגר. טיעונים משכנעים ומדוייקים. מי אמר שאני מעוניין שאתה תלמד ממני?

לגבי מהירות המעבר, זה לא נושא לניחושים, יש כבר עובדות בעולם.

מדינות קבעו מועדים שבהם אסור יהיה יותר למכור רכבי בעירה פנימית.
אפילו הרפובליקה שלנו קבעה יעד של 100% רכב פרטי חשמלי ב-2030. זה בערך אורך חיים אחד של מכונית מעכשיו.

Figure 5

מקור: https://theicct.org/publications/update-global-ev-transition-2019

בארץ הקודש:
image.png.3389d1149c5982b682cd01472abc858e.png

מקור: https://www.gov.il/BlobFolder/rfp/target2030/he/energy_2030_final.pdf

 

לחזות שבישראל יהיה 100% רכבים חשמלים תוך פחות מעשור זה לא ריאליסטי בעליל, לדעתי גם לא 50%...

אני יודע שזה גרף ציפיות וגם לא שלך אבל זה כבר ציפייה מגוחכת כמו שבאירופה אמרו שמכוניות בנזין יהיו אסורות ב2030 שאין סיכוי שזה יקרה.

 

מישהו אמר מוקדם יותר משפט שאהבתי, עד שילד בן 17 שהוציא רישיון/סטודנט/חייל יוכלו לחשוב בכלל על לקנות רכב חשמלי בנזין לעולם לא יכחד ויהיה חלק גדול מאוד מהשוק ותמיד יסתובבו רכבים בני 10-15 על הכביש בכמויות גבוהות, אולי ב2035-40 נתחיל לראות את כל האיביזות המאזדות 3 והאוקטביות של היום נעלמות (או הזמן או הDSG, מה שיבוא קודם).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1088 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...