Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עכשיו כשהרכבים החשמליים משתלטים על העולם מה יקרה עם המכוניות "הרגילות"


me5000
 שיתוף
עוקבים 27

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, SlowRide כתב:

לדעתי ההשוואות האלה לא נכונות, תנור ומיקרוגל - כל אחד משמש לדברים אחרים. גם טאבלט ולפטופ. אבל מכונית חשמלית משמשת בדיוק לאותה מטרה של מכונית דלק - לקחת אותך ממקום למקום.

ברגע שהמכונית החשמלית תהיה יעילה יותר למטרה הזו, המכונית הרגילה תיכחד.

זה כמו נורות ליבון לעומת לד.

או... כמו כרכרה עם סוס לעומת מכונית.

כמו שכבר אמרו פה לפני זה גם עניין פוליטי. 
אם מחר יתעורר עם ישראל ויחליט שכולם עוברים למכונית חשמלית יתעורר גם משרד האוצר ויבין שנפער לו בור של מיליארדים בתקציב, המיסוי על מכוניות יעלה לרמה דומה למיסוי על מכוניות בנזין\דיזל היום.
במקה כזה, מכונית חשמלית היא כבר לא יותר יעילה ממכונית בנזין (אם היא עולה כפול למכונית בגודל דומה)

לפני 17 דקות, vadim6385 כתב:

דלק יעלה 20-50 שקל לליטר, כך שפשוט לא יהיה כלכלי להחזיק רכב בנזין.

 

למה שהוא יעלה כל כך הרבה? גם היום רוב המחיר שלו הוא מס, הוא יכול לעלות הרבה פחות. זה לא שיש ירידה בתפוקת הנפט, עד כמה שאני יודע, בעתיד הנראה לעין.

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 95
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אני משער שנראה התקוממות של מכוניות עם מנועי בעירה פנימית, נגד המכוניות החשמליות.  קודם המכוניות בנזין ודיזל יניחו לחילוקי בדעות ביניהן ויתאחדו, אבל זה יהיה בשקט.  ואז בוקר אחד תתחיל מלחמת אח

משתלטים? הגזמת. רכבים חשמליים מהווים אולי 4% מכלל מכירות הרכבים חדשים. אל תשכח להרבה מאוד אנשים פשוט אין איפה להטעין מכונית חשמלית (לא רק בארץ), פריסה של עמדות טעינה ציבוריות מצומצמת וזמני הטעינה גם ב

אזהרה: תמונות קשות לצפייה   זה מה שיקרה:  

תמונות שפורסמו בשרשור

לדעתי באיזשהו שלב המיסוי יתאזן, והמחירים בעתיד יהיו דומים להיום באופן יחסי.. אבל יקח עוד הרבה שנים.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, TheAvatar כתב:

משתלטים? הגזמת. רכבים חשמליים מהווים אולי 4% מכלל מכירות הרכבים חדשים. אל תשכח להרבה מאוד אנשים פשוט אין איפה להטעין מכונית חשמלית (לא רק בארץ), פריסה של עמדות טעינה ציבוריות מצומצמת וזמני הטעינה גם בעמדות מהירות עדיין איטי מידי בשביל לספוג עלייה משמעותית במספר מכוניות חשמליות על הכבישים. במילים אחרות מנועי בעירה פנימית יהיו כאן עוד הרבה מאוד שנים.

 

בנוגע לירידת ערך לדעתי מכונית חשמלית תספוג ירידת ערך הרבה יותר גדולה עד שהטכנולוגיה תתבגר. לדוגמא היום מכונית חשמלית עם טווח של 260 ק"מ נמכרת ב-130 אלף שקל. עוד 3-4 שנים באותו הסכום תוכל לקנות מכונית חשמלית עם טווח של 500-600 ק"מ. מחירון של הרכב החשמלי משומש שעלה על הכביש לפני 3 שנים יתרסק.  חלק מירידת ערך אולי תתקזז בגלל ביטול הטבות מס למכוניות חשמליות חדשות, אבל זה לא משהו שהייתי בונה עליו. 

 

בנוסף יש נעלם מאוד גדול והוא אורך חיי הסוללה ועלות החלפתה.

 

 

 

למרות כל ההייפ סביב רכב חשמלי בכלל וטסלה בפרט , 

המכירות הן עדיין זניחות , ברבעון הראשון של השנה זה היה פחות מ 1%. (951 רכבים מתוך קצת יותר מ 100K מסירות ) 

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מנועי בעירה פנימית לא הולכים לשום מקום אלא אם תהיה פריצת דרך שתאפשר להטעין מכונית חשמלית מ-0% ל-100% ב-5 דקות בלי להרוס את הסוללה.

 

מה יעשו אנשים שאין להם אפשרות להתקין עמדת טעינה חשמלית? יזרקו כבל מאריך 40 מטר מהחלון? יתביישו 50 דקות בעמדת טעינה ציבורית פעם ביומיים - שלושה? לא יקרה. לא יתנו שיווצר מעמד של בעלי חניות עם רכבים חשמליים ומעמד של חסרי חניות שלא יכולים להתנייד. 

 

מנועי בעירה פנימית ישארו. הם יהיו קטנים יותר, יעילים יותר, היברידיים, אבל ישארו. 

 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 דקה, TheAvatar כתב:

נועי בעירה יהפכו להיות קטנים יותר, יעילים יותר, היברידיים, אבל ישארו עוד הרבה מאוד שנים. 

מצטרף... היברידי זה הדבר הקרוב, אחריו נניח 30 שנה קדימה יהיה חשמלי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חברי המעגל הראשון
לפני 43 דקות, mcshmupi כתב:

כמו שכבר אמרו פה לפני זה גם עניין פוליטי. 
אם מחר יתעורר עם ישראל ויחליט שכולם עוברים למכונית חשמלית יתעורר גם משרד האוצר ויבין שנפער לו בור של מיליארדים בתקציב, המיסוי על מכוניות יעלה לרמה דומה למיסוי על מכוניות בנזין\דיזל היום.
במקה כזה, מכונית חשמלית היא כבר לא יותר יעילה ממכונית בנזין (אם היא עולה כפול למכונית בגודל דומה)

זה לא שייך למיסוי, מיסוי על רכב לא יעלם בחיים. גם המעבר לרכבים חשמליים לא יקרה ביום אחד אלא בתהליך שיקח הרבה שנים. החשמלית תהיה יעילה יותר ממכונית בנזין כי הטכנולוגיה הזו תבשיל להיות יותר טובה, אין מה לעשות. זה חזק יותר, לא מזהם, עלויות אחזקה נמוכות מאד (פחות טיפולים, פחות מורכבות מכאנית, פחות תקלות), וכרגע החסם המשמעותי היחיד הוא נושא הטעינה. כשזה יפתר, לדלק לא יהיה אף יתרון משמעותי על חשמל.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

.Volvo 740. It's hip to be square

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 33 דקות, TheAvatar כתב:

מה יעשו אנשים שאין להם אפשרות להתקין עמדת טעינה חשמלית? יזרקו כבל מאריך 40 מטר מהחלון? יתביישו 50 דקות בעמדת טעינה ציבורית פעם ביומיים - שלושה? לא יקרה. לא יתנו שיווצר מעמד של בעלי חניות עם רכבים חשמליים ומעמד של חסרי חניות שלא יכולים להתנייד. 

 

הבעיה היא שאתה חושב על טעינה במונחים של תדלוק, שזה אומר להתייבש ליד הרכב. אין צורך להמתין ליד הרכב בזמן טעינה. אם יש עמדת טעינה בקניון, אתה חונה ועורך קניות בזמן שהרכב נטען. אם יש עמדת טעינה ציבורית בשכונה שלך, אתה פשוט מחנה שם את הרכב והולך הביתה. תשתית כזו קיימת כבר היום בארה"ב ואירופה. היא תגיע לישראל הרבה יותר מהר ממה שאתה חושב. 

 

לפני 31 דקות, המחליף כתב:

מצטרף... היברידי זה הדבר הקרוב, אחריו נניח 30 שנה קדימה יהיה חשמלי.

 

הפריוס הראשונה הוצגה לפני 24 שנה. רכב היברידי כבר מזמן במיינסטרים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חחחח צבא ומשטרה יחכו בסבלנות שיהיה טווח של 1000 ק"מ,הטענה של דקות ספורות בלבד,ובנוסף פריסה בכל תחנת דלק קיימת של מינימום 5 עמדות הטענה.

לא רואה מצב שנהג ניידת טיפול נמרץ מעדכן את המוקדנית שהאירוע לב שהוא בדרך אליו יחכה בסבלנות כי הוא בתור להטענה עם עוד כמה טסלות בעזריאלי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 49 דקות, TheAvatar כתב:

מנועי בעירה פנימית לא הולכים לשום מקום אלא אם תהיה פריצת דרך שתאפשר להטעין מכונית חשמלית מ-0% ל-100% ב-5 דקות בלי להרוס את הסוללה.

 

גם אם תהיה כזו פריצת דרך זה לא מעשי. כדי לטעון סוללה של 60kWh תוך 5 דקות יש צורך בהספק ממוצע של 720kW. תתקשר לחברת החשמל ותברר כמה יעלה לך חיבור בכזה הספק.

 

לפני 7 דקות, mazda2011 כתב:

חחחח צבא ומשטרה יחכו בסבלנות שיהיה טווח של 1000 ק"מ,הטענה של דקות ספורות בלבד,ובנוסף פריסה בכל תחנת דלק קיימת של מינימום 5 עמדות הטענה.

לא רואה מצב שנהג ניידת טיפול נמרץ מעדכן את המוקדנית שהאירוע לב שהוא בדרך אליו יחכה בסבלנות כי הוא בתור להטענה עם עוד כמה טסלות בעזריאלי.

 

אפשר לחשוב שרכבי חירום עוצרים היום לתדלק בדרך לאירוע. יש כבר היום ניידות משטרה מתוצרת טסלה בארה"ב.
 

 

 

עריכה אחרונה על ידי eladts
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 שעות, me5000 כתב:

העולם עובר לחשמל זה בטוח 

השאלה היא, האם זה יגרום לירידת מחיר של רכבים רגילים (בנזין /דיזל) גם חדשים וגם משומשים בתוך כמה שנים או שזה לא קשור? 

אזהרה: תמונות קשות לצפייה

 

זה מה שיקרה:

 

גריטת מכוניות תורמת לאיכות הסביבה - וואלה! רכבבעלי רכב ישן, שימו לב: תוכנית גריטת מכוניות חוזרת בנובמבר | כלכליסטבממשלה בוחנים את החזרת תוכנית הגריטה כדי להציל את ענף הרכב | כלכליסט

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • אהבתי 2
  • מבאס 1
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, המחליף כתב:

יש גם את עניין הפחתת מזהמים שכל מדינה מודרנית מעוניינת בזה ולכן זה נראה שאכן הכיוון הוא חשמליות.

 

זה לא גם. הפחתת מזהמים זה פוליטיקה...

 

 

בכל אופן - קיים היום עיוות מס גדול לטובת חשמליות שיהרוג את הרכבים הישנים והאהובים. כשמלאכת ההשמדה תסתיים או תהיה בשלב בלתי הפיך (למשל כשיהיה קשה למצוא תחנת תדלוק בנזין) - הבעלות והשימוש ברכב חשמלי מאוד יתייקר - כי יש גרעון שמכתיב את זה.

 

ולעניין השאלה שבכותרת - יקרה משהו דומה למה שקרה בעולם השעונים. שעונים מכניים פשוטים נעלמו ונחשבים כסוג של זבל.סמארט ווטצ' וסתם שעונים דיגיטליים זולים ממלאים את החסר. שעונים מכניים יקרים מאוד ממשיכים להפוך למוצר נחשק. כך במכוניות - מכוניות מיוחדות מאוד עם מנוע בעירה פנימית ימשיכו להפך למוצר נחשק - השאר לגריטה.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חברי המעגל הראשון

זה יתייקר הרבה לפני שהרכב הרגיל ייכחד, כי ברגע שהרכב החשמלי יתפוס אחוז משמעותי משוק הרכב, גם אם הוא ישאר מיעוט, זה יפגע בהכנסות ממיסים. 

  • אהבתי 1

.Volvo 740. It's hip to be square

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Just now, SlowRide כתב:

זה יתייקר הרבה לפני שהרכב הרגיל ייכחד, כי ברגע שהרכב החשמלי יתפוס אחוז משמעותי משוק הרכב, גם אם הוא ישאר מיעוט, זה יפגע בהכנסות ממיסים. 

נכון

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, eladts כתב:

 

הבעיה היא שאתה חושב על טעינה במונחים של תדלוק, שזה אומר להתייבש ליד הרכב. אין צורך להמתין ליד הרכב בזמן טעינה. אם יש עמדת טעינה בקניון, אתה חונה ועורך קניות בזמן שהרכב נטען. אם יש עמדת טעינה ציבורית בשכונה שלך, אתה פשוט מחנה שם את הרכב והולך הביתה. תשתית כזו קיימת כבר היום בארה"ב ואירופה. היא תגיע לישראל הרבה יותר מהר ממה שאתה חושב. 

 

זורם איתך. בחניון יש 400 מקומות חנייה. יש שם 400 עמדות טעינה? בוודאי שלא. אולי 10% מהחניות יהיו עם מטענים. אני אהיה איתך לארג' 20%. הצלחתי לתפוס חנייה עם מטען - יופי. לא הצלחתי - באסה. לא נורא. נוסע הביתה בחזרה לשכונה. עמדת טעינה ציבורית תפוסה. אוקי. יחכו לי עמדות טעינה כל 2 מטר לאורך הרחובות? בוודאי שלא. ואם בכלל לא הצלחתי למצוא חנייה ברחוב בשכונה שלי ונאלצתי לחנות באיזה מגרש כורכר? בסופו של דבר או שאצטרך לרדוף אחרי עמדות טעינה פנויות או שאסע לעמדה מהירה ואתייבש ברכב במשך 50 דקות עד שהטעינה תיגמר. 

 

לפני שעתיים, eladts כתב:

גם אם תהיה כזו פריצת דרך זה לא מעשי. כדי לטעון סוללה של 60kWh תוך 5 דקות יש צורך בהספק ממוצע של 720kW. תתקשר לחברת החשמל ותברר כמה יעלה לך חיבור בכזה הספק.

 

יפה. לכן מנועי בעירה פנימית לא הולכים לשום מקום. בסופו של דבר למי שאין חנייה פרטית + עמדת טעינה מכונית חשמלית פשוט לא פרקטית. מכונית בנזין אפשר לתדלק ב-2-3 דקות ושלום על ישראל. 

 

ציטוט

אפשר לחשוב שרכבי חירום עוצרים היום לתדלק בדרך לאירוע. יש כבר היום ניידות משטרה מתוצרת טסלה בארה"ב.
 

 

 

נו באמת. גימיק יחצני ותו לא.

 

רכבי חירום לא מתדלקים בדרך לאירוע, הם מתדלקים בין לבין. באמת נראה לך שמוקד חירום יכול להרשות לעצמו מצב שהרכבים שלו יהיו מנוטרלים בגלל טעינה? או שהם יחזיקו מכוניות עם מנוע בעירה פנימי שאפשר לתדלק ב-2 דקות ולהחזיר לשירות או שהם יאלצו להחזיק אקסטרה רכבי חירום חשמליים בשביל לעשות סבב בין רכבים בשירות ורכבים בטעינה. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...