Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1947 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 39 דקות, ST12345 כתב:

 

תמיד הייתי נמוך, אבל עד גיל 15 הייתי גמד מדופלם, כך שבשנתיים שלוש הראשונות על הטרקטור נהגתי רק בעמידה...שב על הכסא לא תגיע לקלאצ' עד הסוף. 

PTO זה לקיבוצניקים העשירים עם ג'ונדירים חדשים...חחח מזכיר את זה לאשתי השמו"צניקית עד היום..(;-.

"אצלנו במושב" היה לחצי מהחקלאים פרגיסון (ולא פרגוסון) 135, 235 הגיע בסוף שנות השמונים, ולחצי השני פיאט 500 רומני...

תחשוב שלפורד שלנו לא היה הגה כוח, בלי משקולת קדימה, ואני בן 13 ו35 ק"ג, עף עם הקולטיבטור על השורה All over the place...

 

מה זה PTO?

פרנקופיל מושבע!

  • תגובות 194
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

עבר קצת זמן אז אני מקווה שאני זוכר פחות או יותר.: יחידת ההינע החיצונית (Power take off) אשר מעבירה כוח ממנוע הטרקטור אל ציוד חיצוני נגרר כמו קומביין או מרסס.

בעצם זאת עוד יציאה מהגיר של מוט עגול דמוי סרן חי, שיוצא מהחלק האחורי של הטרקטור שאליו ניתן לחבר מרסס, או כל דבר שניתן להניע בעזרת כוח סיבובי. אם אני זוכר נכון אצלנו היינו קוראים לו קרדל, בכ"ז עברו 25 שנה...

בכלים מסוג מסויים, מאחר וזה חלק שמקבל כוח מהגיר, צריך לשלב הילוך בכדי שזה יעבוד ואז ה PTO עובד על למשל הילוך ראשון low והטרקטור נוסע קדימה לבד, דמוי בקרת שיוט בקמ"ש וחצי...

במשאיות ה pto זה מה שיחבר את ההייבר/ רמסע/ דחס וכד'.

בקיצר הייטק של פלאחים משנות השמונים

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

פורסם
 
אז עשיתי גוגל ,
נראה לי שנהגת ברכב של השחקן הרזה והגבוה הזה  מסדרת הטלויזיה "
?


שמע אם אתה לא מכיר את ג׳ון קליז אתה כנראה באמת ילד... [emoji16]
  • מצחיק 2
  • מעניין 1
  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם
בתאריך 19.1.2021 בשעה 16:46, zaf כתב:

הכרמל 12 שנת 1967 , שלי, הייתה "סוסיתא סדאן" שצויידה במנוע 1000 שהגיע מהפורד אנגליה . בפניה חדה שמאלה הייתה הדלת הימנית נפתחת עקב פיתול המרכב 😊 

פעם בפנייה חדה מרחוב מודיעין ברמת גן, לרחוב ז'בוטינסקי (מה שהיה צומת צה-דה)  נפתחה לי הדלת וחברתי באותם ימים כמעט ונפלה לכביש, מכיוון שהכסאות היו עם כיסוי בד על גבי ריפוד ויניל (יעני דמוי עור) 

הרכב הזה לימד אותי להאיט בכניסה לפניה. 😊

 

image.jpeg.89177c4f91e20ee2faeaaf6e633b94a3.jpeg

במסגרת חיטוט בתמונות ישנות, מצאתי את שחיפשתי במשך שנים 😊

שתי הכלות שלי 

אחרי צביעת הפגוש :)

PICT0019.JPG

שימו לב לשדרוג המושבים הקידמיים , מדובר על שנת 1979, לא היה ממש מקובל, וממש לא היה ברכב המקורי בשנת 1967 😊

  • אהבתי 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

כילד באזור גיל 10 לא הצלחתי להבין את הקטע של הקלאצ'...

עד שאבי לימד אותי על טרקטור פרגוזן אי שם.

הקטע שיש את הידית מתחת ההגה שמחזיקה את הגז כל הזמן, פתרה לי את הבעיה 😄

פורסם

לא מכיר טרקטורים, אבל בפיאט 600D של אבא שלי היתה מצערת יד. כנראה מהדורה מוקדמת של בקרת שיוט.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

הרכב שהיה לי בשיעור נהיגה  זה סיאט לאון 2015 ידנית 

והרכב הראשון הפרטי שהיה לי זה הונדה סיוויק 2017 1.5 טורבו חדשה מהנילונים 

עריכה אחרונה על ידי ITS_Moshe12222
פורסם
לפני 40 דקות, sperial כתב:

לא מכיר טרקטורים, אבל בפיאט 600D של אבא שלי היתה מצערת יד. כנראה מהדורה מוקדמת של בקרת שיוט.

מצערת היד שימשה לנסיעה בסל"ד קבוע, למשל בקילטור (חריש). במעבר בין שורות במטעים, כשצריך לקחת פניה הדוקה, הבלמים ברגל ימין, לידם דוושת הגז, דוושת הבלמים מחולקת לצד ימין וצד שמאל בנפרד (ניתן לחבר אותם בבורג), אם רוצים לקחת פניה הדוקה למשל שמאלה, אז נותנים גז קבוע במצערת היד, ולוחצים רק על הברקס השמאלי, גלגל שמאל ננעל והפניה מאוד קצרה.

כמו כן כשמתפעלים ספידר (מרסס), עגלת הייבר וכד', זה עוזר בהפעלת נקודה שלישית(כתבו כאן - סוג של PTO) בסרק ללא נסיעה.

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני שעתיים, sperial כתב:

לא מכיר טרקטורים, אבל בפיאט 600D של אבא שלי היתה מצערת יד. כנראה מהדורה מוקדמת של בקרת שיוט.

אולי אתה מתכוון לchoke? 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 3 שעות, ST12345 כתב:

, הבלמים ברגל ימין, לידם דוושת הגז, דוושת הבלמים מחולקת לצד ימין וצד שמאל בנפרד (ניתן לחבר אותם בבורג), אם רוצים לקחת פניה הדוקה למשל שמאלה, אז נותנים גז קבוע במצערת היד, ולוחצים רק על הברקס השמאלי, גלגל שמאל ננעל והפניה מאוד קצרה.

 

 

אתה חייב תמונה. 

 

פה כנראה דוושת הגז לא מקורית, תוספת מאוחרת בנוסף למצערת יד . במקור הייתה רק מצערת יד. 

 

2222222.thumb.jpg.74e0afe0e875c9489ab5689f8880992e.jpg

 

 

פורסם

מה אתם מחשיבים טרקטור, נהגתי בהם שלמדתי בבית ספר חקלאי שהייתי ממש ילד. 

בלי להזכיר רכבים שנהגתי בהם שהייתי עוד יותר קטן. (אבל זה לא נחשב, כי זה היה שובבות)

 

פורסם
התחלתי לחמוד על סיטרואן קסארה.
הרכב הראשון שנהגתי עליו היה יונדאי לנטרה 1996 של ההורים.
למדתי גם על סיטרואן קסארה דיזל.
הרכב הראשון היה של ההורים יונדאי אקסנט ידנית 1995

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

|fiat punto 16v Speedgear 2006|

פורסם
לפני 9 שעות, SlowRide כתב:

אולי אתה מתכוון לchoke? 

לא. חוץ מהמשנק (צ'וק) היתה ידית נוספת עם טבעת, שעד כמה שהבנתי משיכה שלה היתה שוות ערך ללחיצה על הגז, אבל היא לא היתה קפיצית. 

 

סה"כ זה זכרון מגיל 8-10, וברכבים הבאים לא היה דבר דומה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

לדעתי יש מצב שאולי אתה מתבלבל. הכבל/ידית למשיכה (עם הטבעת ) שימשה לכיבוי הטרקטור, במיוחד בפרגוסון. בפורד היתה ממש ידית ליד לוח השעונים.

אבל הכל כאן בערבון מוגבל. חלפו 25 שנה. 

אמנם אני עדיין נוהג על טרקטור בדרך קבע בערך פעם בשבוע, אבל זה New Holand עם קבינה סגורה וממוזגת, אפילו רדיודיסק...

הייטק לכל דבר ועניין.

עריכה אחרונה על ידי ST12345

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

פורסם

אני לא מדבר על טרקטור אלא על הסופרמיני דאז, פיאט 600. הדבר הזה היה קרוי מצערת יד (hand throttle). 

 

חלפו מאז קצת מעל 50 שנה, זה מה שאני זוכר מהילדות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...