Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1946 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא פעם עולה פה שאלה איזה רכב כדאי לצעירים וכו'.

אז סקרן אותי...

 

קיבלתם רשיון נהיגה, מזל טוב תתחדשו.

 

א. על איזה רכב למדתם נהיגה?.

ב. מה היה הרכב, הראשון, שעליו נהגתם (לפי חוק)?.

 

אצלי:

א. למדתי על פולקסוואגן פולו קלאסיק, 1.9 דיזל, לא זוכר את השנה שלה.

ב. הרכב הראשון שנהגתי עליו היה רנו קליאו 1994 הדור הראשון

מנוע 1,400, הזרקה אלקטרונית.

גיר ידני, מראות ידניות, היה מזגן וגלגל רזרבי.

צבע לבן

רכב פשוט נפלא!!!

הגה שהיה צריך להפעיל כח בשביל לסובב.

ב-1999 ביום של הגמר בין באיירן מינכן נגד מנצסטר יונייטד (2-1) הרכב נגנב.

 

פרנקופיל מושבע!

  • תגובות 194
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

התחלתי ללמוד על דייהטסו אפלאוז, באמצע הלימודים המורה החליף לסובארו גרנד לאונה. 

 

הרכב בראשון שעליו נהגתי היה פיאט טיפו 1.4 ידני בלי מראות וחלונות חשמל, בלי נעילה מרכזית, בלי כלום בעצם למעט הגה כוח ומזגן שהותקן בארץ. 

 

 

פורסם
לפני 4 דקות, mottis כתב:

התחלתי ללמוד נהיגה בפג'ו 305 שהוחלפה אחר כך ב- 405.

 

התחלתי לנהוג ברכב המשפחתי - מיצובישי לנסר 1990.

 

ה-405 רכב כל כך נפלא!, לאחי היה 405 1995, מנוע 1.6, אוטומטית.

 

לפני 5 דקות, Buki כתב:

התחלתי ללמוד על דייהטסו אפלאוז, באמצע הלימודים המורה החליף לסובארו גרנד לאונה. 

 

הרכב בראשון שעליו נהגתי היה פיאט טיפו 1.4 ידני בלי מראות וחלונות חשמל, בלי נעילה מרכזית, בלי כלום בעצם למעט הגה כוח ומזגן שהותקן בארץ. 

 אלכס אורגינל :)

מאוורר כחול על הדשבורד, היה? :)

 

פרנקופיל מושבע!

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לדעתי לפחות 50% ממי שהוציא רישיון נהיגה בתחילת שנות ה2000 למד לנהוג על אוקטביה 1.9 tdi.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אני למדתי על סוברו אימפרזה 1.6 ידנית בצבע כחול, לא סגור על השנה אבל הוצאתי את הרישיון לקראת סוף 99'

הרכב הראשון שנסעתי עליו היה סוזוקי סוויפט 93 ידנית, 1.3 ליטר אם אני לא טועה, אמנם לא נסעתי עליה המון אבל יש לי זכרונות טובים ממנה, ואני זוכר את הכמעט תאונה הראשונה שעשיתי איתה בנהיגה חסרת אחריות עם שלושה אנשים איתי

אחרי שנתיים שעברו כמעט בלי נהיגה(לא היה רכב בבית) קנו לי פיאט פונטו 98' בתור רכב ראשון 1.1 ידנית, כמו אלה  שחילקו בתור פרס בתכנית "עשינו עסק", אמנם רק 55 כוחות סוס אבל זריזה וממש נהנתי ממנה

פורסם
לפני 1 דקה, ariel000 כתב:

 

ה-405 רכב כל כך נפלא!, לאחי היה 405 1995, מנוע 1.6, אוטומטית.

 

 אלכס אורגינל :)

מאוורר כחול על הדשבורד, היה? :)

 

"מיצובישי ויש בה הכל" כולל מזגן מקורי...

 

גם ברכבי לימוד הנהיגה המזגן היה מקורי (בכל אופן, לא היה מאוורר).

 

אכן, ה- 405 היתה נפלאה ומאוד נוחה... מאז, נהגתי במאות רכבים (בתקופת הצבא ברכבים שכורים, המונדאו הראשונה שקניתי בתקופת הלימודים, רכבי הליסינג מטעם העבודה שהיו לי מאז סיום הלימודים ועד היום, רכבים שכורים בחו"ל ובשלוש השנים האחרונות בתחביבי כ"כתב רכב" חובב כשרגע לפני הקורונה עשיתי נסיעת מבחן בחימשית של ה-405 - ה-508 דור שני הנפלאה).

פורסם

התחלתי לחמוד על סיטרואן קסארה.

הרכב הראשון שנהגתי עליו היה יונדאי לנטרה 1996 של ההורים.

  • מעניין 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 6 דקות, mottis כתב:

"מיצובישי ויש בה הכל" כולל מזגן מקורי...

 

גם ברכבי לימוד הנהיגה המזגן היה מקורי (בכל אופן, לא היה מאוורר).

 

אכן, ה- 405 היתה נפלאה ומאוד נוחה... מאז, נהגתי במאות רכבים (בתקופת הצבא ברכבים שכורים, המונדאו הראשונה שקניתי בתקופת הלימודים, רכבי הליסינג מטעם העבודה שהיו לי מאז סיום הלימודים ועד היום, רכבים שכורים בחו"ל ובשלוש השנים האחרונות בתחביבי כ"כתב רכב" חובב כשרגע לפני הקורונה עשיתי נסיעת מבחן בחימשית של ה-405 - ה-508 דור שני הנפלאה).

 

508 זה רכב פשוט מדהים ואני אומר את זה בצורה אובייקטיבית לגמרי, ע"ע הסמליל שלי :-)

 

אצל אחי הוא נסע על הרכב, האמת שלא זוכר כמה שנים אולי עד 98 או 99 והרכב היה עם בערך 300K ק"מ ואז נסעתי עם הרכב, התחמם ונהיה סדק\שבר במנוע והלך למי מנוחות.

ואז הוא קנה 406, אחרי זה 407 ועכשיו 508 דור ראשון.

פרנקופיל מושבע!

פורסם
לפני 1 דקה, ariel000 כתב:

 

508 זה רכב פשוט מדהים ואני אומר את זה בצורה אובייקטיבית לגמרי, ע"ע הסמליל שלי :-)

 

אצל אחי הוא נסע על הרכב, האמת שלא זוכר כמה שנים אולי עד 98 או 99 והרכב היה עם בערך 300K ק"מ ואז נסעתי עם הרכב, התחמם ונהיה סדק\שבר במנוע והלך למי מנוחות.

ואז הוא קנה 406, אחרי זה 407 ועכשיו 508 דור ראשון.

אז יש לו לאן להתקדם ברצף הדורות של המשפחתית הגדולה של פג'ו...

פורסם

למדתי על סובארו ליאונה GLF שהייתה אז רבת מכר בארץ. זהו גם הרכב שהיה להורי וצברתי עליו קילומטרים רבים.
בכסף שחסכתי קניתי חיפושית רקובה שלא החזיקה מעמד זמן רב.
בזמן השרות הצבאי קניתי סוג של חלום - אלפא סוד שנת 79 עם מנוע 1.5.
הרכב היה כיפי אבל הפגין רמת אמינות ירודה מבחינת מערכת הבלמים ומערכת הקירור.


86c4dea0042e042f2e863135fd4c850d.jpg4d33eb6479be1d99470b9545637b954e.jpg

  • אהבתי 1

S60 Rdesign

פורסם
לפני 5 דקות, mottis כתב:

אז יש לו לאן להתקדם ברצף הדורות של המשפחתית הגדולה של פג'ו...

 

שמע, אם מסתכלים על רשימת הרכבים שלו:

טאלבוט (היה שייך לפיג'ו)

פיג'ו 405, 406, 407, 508 סטיישן.

סיטרואן C5 סטיישן.

 

עכשיו הוא בוחן אפשרות לטיגואן, לא כל כך מבין למה.

 

פרנקופיל מושבע!

פורסם

למדתי על פורד אסקורט 1300, דור ראשון.

 

הרכב הראשון בו נהגתי אחרי קבלת הרשיון - פיאט 127 950 סמ"ק.

 

הרכב הראשון בבעלותי - רנו 14.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

הו הימים ההם - מרצדס 200 שנת 1969 , (השנה הייתה 1975 :) ) שהייתה מצויידת בכפתור התנעה על מנת להקל על התנעה אחרי שהמנוע כבה בזינוק בעליה :) 

הרכב הראשון בו נהגתי היה פיז'ו 404  יוצא אוויס ( אם אני לא טועה היה מודל 72) 

הרכב הראשון שלי היה כרמל 12 (מנוע פורד) שנת 1967 :) 

עריכה אחרונה על ידי zaf
  • אהבתי 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם (נערך)

למדתי על יונדאי GETZ GLF.

 

המכונית הראשונה שנהגתי עליה היתה דייהטסו אפלאוז 1991 של ההורים, שנקנתה חדשה מהיבואן. זה היה בשנת 2005. היא היתה אצלנו עד 2009 בערך ונמכרה לחבר של המשפחה.

הדייהטסו עוד היתה עם קרבורטור, ואני זוכר את התחושה של תגובה מיידית לכל ליטוף של הגז, בשונה מהמכוניות האחרות שהיו במשפחה באותה תקופה (קורולה ולאנטיס) שתמיד היה להן דיליי קל עד שההזרקה הגיבה. התחושה היתה שונה לגמרי ובאופן כללי למרות הגה קל הרגשתי מאוד "מחובר" למכונית.

 

הדייהטסו הוחלפה ע"י מאזדה לאנטיס 1998 שנקנתה חדשה מהיבואן ע"י סבא וסבתא. גם את הרכב הזה מכרנו לאותו חבר של המשפחה בשנת 2015 בערך.

העניין הוא שהלאנטיס שמכרנו לו היתה אמורה להחליף אצלו את הדייהטסו, שאותה הוא מכר. רציתי לקנות אותה חזרה ממנו בכמה אלפים אבל הוא ואבא שלי שכנעו אותי לא לעשות את זה (להגנתם, הרכב היה במצב קוסמטי לא טוב). בסוף ויתרתי.

 

אני מצטער על זה עד היום.

עריכה אחרונה על ידי RedLabel

"ai motoare capul doare"


×
×
  • תוכן חדש...