Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1947 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם אתה מדברים על לפני הרשיון...

אז הרכב "הראשון" שלי היה חיפושית 76, אני חושב יצור גרמני והייתי יושב על הרגליים של אבא ומסובב את ההגה בשעת נהיגה בשטח סגור.

ובתור ילד הייתי מחכה בשקיקה שאימא שלי תחזור מהעבודה, לוקח ממנה את המפתח לחיפושית, נכנס לרכב, פותח את החלנות, מכניס מפתח לסוויץ בשביל לפתוח את הנעילה של ההגה ואז "נוהג" לכל מקום.

הייתי יושב שעות ברכב, מסובב את ההגה, מעביר הילוכים (עם קלאץ), מאותת, עוצר בעצור והכל לפי הדרכים שזכרתי.

כל כך נהינתי מזה.

 

בשלב מסויים הגיע חבר של ההורים וראה אותי ברכב משחק ואומר לי, אתה תגדל להיות חולה הגה, לא הבנתי אז, אבל אלוהים כמה שהוא צדק.

  • מצחיק 1
  • מעניין 1

פרנקופיל מושבע!

  • תגובות 194
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • אחראי פורום
פורסם

למדתי על קורולה שאני מניח שהייתה מודל 95-96.

בתקופה שעברתי טסט היו להורים שני רכבים מסחריים בחברה: שברולט אסטרו 91' עם לוח שעונים דיגיטלי, מושבי קטיפה וטלוויזיה (!) וגם טרנספורטר 83' כתום וחבוט למוות בלי מזגן ובלי רדיו.

ביום שהוצאתי רישיון, כמובן שאבא הליצן בא עם הטרנספורטר לאסוף אותי לסיבוב ראשון.

"עשיתי לך ביטוח על זה". ואני התלהבתי, העדפתי את הגרוטאה החיננית הזאת.

היה כיף לנהוג עליה. כמובן שגם נהגתי על האסטרו, שחוץ ממנוע ופינוקים היתה מחורבנת לגמרי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

למדתי נהיגה (ב-2010) על אוקטביה 1.9TDI ידנית.

הרכב הראשון שלי היה יונדאי גטס 2008 ברמת גימור GLX.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

למדתי נהיגה על מיצובישי גלאנט שהיתה שנת 94-95.

הרכב הראשון שנהגתי עליו אחרי הוצאת הרישיון היתה הונדה סיוויק שפיץ מודל 91 של אבא שלי שלקח אותי לסיבוב, אחלה כלי רכב שהיה מושא הערצה של כל החברים שלי, אגב היא הייתה יד ראשונה ואבא שלי החזיק אותה מעל 20 שנה.

הרכב הראשון שלי היה קצת ירידה מאותה הונדה, וקניתי פיאט 127 מודל 81 עם מנוע 900 סמ"ק 55 סוסים אמתניים מתחת למכסה המנוע וגיר 4 הילוכים, בשלב מסויים החלפתי את הגיר לגיר 5 הילוכים שנלקח מפיאט אונו. 

הפיאט היתה סיפור בפני עצמו, האוטו כמעט נשרף פעמיים בגלל קצרים חשמליים כולל שקע מצית שהתיך את הדש בורד והפך אותו לנוזלי, נזילת דלק מאיזה צינור טפטפה על נקודה חמה במנוע והתלקחה באופן ספונטני, קצרים חשמליים גרמו לכך שכשהייתי מכניס רוורס האורות בתוך האוטו היו נדלקים והרדיו היה נכבה, למעשה דומה למערכות המולטימדיה היום שמנמיכות את הרדיו כשמשלבים רוורס(הקצר בפיאט הקדים את זמנו).

בעיה בהברגות של הבית פילטר העגול בקרבורטור גרמו לו לרקוד ואחרי אין סוף קשירות ואז הברגזות חדשות שוב ושוב פשוט החלפתי קרבורטור לאחד מפירוק שהיה יקר באופן שערורייתי ולקחו לי פלוס מינוס 500 שקל כשכל האוטו עלה לי 1500 (פלאפון סטרטק בימים ההם עלה בסביבות 6000 שקל).

מיכל הדלק הכניס 20 ליטר ביום טוב ובגלל שהספידומטר לא עבד לא היה לי מושג מהי צריכת הדלק האמיתית אבל גם ככה הדלק היה זול יחסית אז זה לא באמת עניין אף אחד.

אור אולטרה סגול בתוך האוטו, חלונות שחורים, מדבקה של נשר שהבאתי מחברון על מכסה המנוע (בשכונה היתה פעם אחת כזו על המכסה מנוע של הקמארו של זהר ארגוב ומאז למרות שזהר כבר לא היה איתנו כולם רצו מדבקה כזו), על הדש בורד הדביק שהתנזל הדבקתי שטיח מקיר לקיר, מתקן שיחזיק את הנרגילה באוטו הנסיעה היה השוס כשבחורף נסענו עם ענני עשן במכונית ויום אחד עצר לידי ברמזור איזה אדם מבוהל שניסה להגיד לי שהאוטו נשרף בגלל העשן של הנרגילה שיצא מהחריץ של החלון ומאוד הבהיל אותו, אז פתחנו (ידנית- מנואלה כמו פעם) את החלונות ועשינו לו פרצופים אז הוא הבין שהאוטו לא נשרף אלא נשרף לנו המוח...

אובראול מנוע עשיתי במוסך שעבדתי בו בימי התיכון ועד הצבא ובגדול כל פעם שהאוטו נכנס לשלולית הוא היה נכבה, לא משנה כמה ספריי שמתי בתוך המכסה של הדיסטרבוטור עד שבסוף החלטתי לניילן אותו ב800 שכבות של שקיות אשפה ואיזולירבנד ושם נפתרה הבעיה.

יום אחד הגב של המושב התפרק ונפל אחורה אז בגלל היינו צעירים ותמיד היה מישהו איתי באוטו הוא פשוט היה יושב מאחור ודוחף את הגב של הכסא עם הרגליים, יום בהיר אחד הופיע איזה חבר מהשיכון עם כסא מפורק של פיאט אונו טורבו וכמובן שלא שאלנו שאלות מאיפה הביא אותו אבל הצלחנו בקומבינה מסוכנת שכוללת חיבור קרשים ופלחים מתכת להתאים אותו ל127 ואז גם נסעתי עם כסא ספורט מדוגם- אם מישהו קורא את זה באזור ראשון לציון רבתי ויום אחד הוא הגיע לאונו טורבו שלו וגילה שאין לו מושב נהג אני מאוד מתנצל, הייתי צעיר ומטומטם וזה לא הדבר הכי גרוע שעשיתי בימים ההם.

אורות ערפל צהובים בחזית (אל תשאלו מאיפה- לא באמת אל תשאלו) הפכו אותו לרכב פשע הכי עלוב שאי פעם נסע ברחובות שיכון המזרח.

לאחר שנתיים פלוס הלך המנוע שוב ואני כבר התגייסתי אז לא היה זמן לתקן, סופ"ש אחד חזרתי הביתה וגיליתי בחניה שבמקום בו עמדה בו הפיאט חסרת המנוע עמדה פיאט טיפו מונדיאל מודל 91 עם מנוע 1.4 ליטר.

 

  • אהבתי 1
  • מצחיק 5
  • מעניין 1
פורסם

למדתי נהיגה על סובארו ליאונה GL "הדגם המפואר" עם חלונות חשמל (!) בצבע אפור עכבר מטאלי.

נהגתי לראשונה על האוטו המשפחתי שהיה אצלנו משנת 1979 ועד 1992 כרכב יחיד - אאודי 80 L בנפח 1300 סמ"ק ברמת אבזור של "כלום, תגיד תודה שיש שעון" בצבע Florida Blau המהמם
Typ 81/85: Audi 80, Audi 80 quattro

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם

מכל התגובות כאן אני מבין שאני ממש צעיר ביחס לרוב האנשים כאן בפורום 😊

לנושא,

למדתי נהיגה ב2010 על סקודה פאביה ידנית מנוע 1.4, צבע אפור אם אני לא טועה, לא סגור על שנתון מדויק.

אחרי הוצאת הרישיון נהגתי על האוטו של ההורים - שברולט אימפלה מנוע 3.4, התלהבתי ממנה מאוד בזמנו ואבא היה ממש קנאי על האוטו בגלל עלות החלקים המטורפת + אמינות לא מרשימה במיוחד.

אני זוכר ששבוע אחרי שקיבלתי את הרישיון עשיתי תאונה בכיכר במהירות ממש נמוכה עם פיאט אונו - הפיאט יצאה עם עיקום בטמבון והשברולט יצאה עם כמה שריטות מתחת לפנס קדמי, אני זוכר שאני ואמא ניסינו לנקות את זה עם ספוג הפלא - זה לא מנע מאבא לשים לב לנזק הממש קטנטן ממש ברגע שנכנס לחניה. 😬

  • אהבתי 1
  • מבאס 1
פורסם
לפני שעתיים, yohai71 כתב:

הרכב הראשון שנהגתי בכוחות עצמי היה השברולט סייאטיישן של אבא

איזה שברולט זו? נובה?

 

לפני שעתיים, lesles כתב:

אי שם במזרח הרחוק של רוסיה בגיל מאוד קטן

טויוטה ספייס קרוזר? 

פורסם
לפני 6 דקות, dotan123 כתב:

טויוטה ספייס קרוזר? 

 

זה מזכיר לי את הטויוטה הואן שהביאו לארץ בשנות ה-90, לא זוכר את שמה, נראית בדיוק כמ זו אבל יותר גדולה

פרנקופיל מושבע!

פורסם
לפני 8 דקות, ariel000 כתב:

 

זה מזכיר לי את הטויוטה הואן שהביאו לארץ בשנות ה-90, לא זוכר את שמה, נראית בדיוק כמ זו אבל יותר גדולה

 

אתה מתכוון לפריוויה? 

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
פורסם
לפני 5 דקות, ליפיגו כתב:

 

אתה מתכוון לפריוויה? 

 

אולי, מתקשה לזכור.

רכב גדול בנוי כמו חללית, 3 שורות מושבים ובאמצע היית יכול לסובב את המושב 360 מעלות

פרנקופיל מושבע!

  • אחראי פורום
פורסם

פריוויה, הנ"ל לא כזאת.

מנוע מרכזי, מיוחדת עד היום, יציאה מעניינת של טויוטה.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם (נערך)
לפני 56 דקות, dotan123 כתב:

 

 

טויוטה ספייס קרוזר? 

טויוטה TOWNACE עם הגה מצד ימין כיאה ליפנית אמיתית

עריכה אחרונה על ידי lesles
פורסם
לפני 43 דקות, ariel000 כתב:

 

אולי, מתקשה לזכור.

רכב גדול בנוי כמו חללית, 3 שורות מושבים ובאמצע היית יכול לסובב את המושב 360 מעלות

כן, אתה מתכוון לפריוויה. 

רכב שהקדים את זמנו.

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית

×
×
  • תוכן חדש...