Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1292 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

שקע מצת בפורד פיאסטה 2009 פעיל גם כשהאוטו כבוי, יש מצב לגרום לו להכבות כשמכבים את הרכב? זה משאיר המצלמת דרך פעילה ללא הפסקה. תודה לעונים א😀😀

פורסם

חיכיתי ליום שאני אספר את זה למישהו

 

אני עם פיאסטה 2012 בדיוק כמו שלך בוא אני אספר לך מה הבעיה. אין שום בעיה.

פורד לא שמו ריליי שמבטל את הפעולה של המצת גם שהאוטו כבוי וזה הרבה פורדיות מהשנים האלו לא רק פיאסטה. אלוהים יודע למה.

 

פתרון? אני חיווטתי את המצת לאותו הפיוז של המגבים ושהאוטו בלי חשמל המצת נכבה (כמו המגבים).

אם תרצה אני אעזור לך לחווט כי כבר עשיתי בעצמי.

 

 

 

פורסם
לפני 6 שעות, Shab00 כתב:

פתרון? אני חיווטתי את המצת לאותו הפיוז של המגבים

פתרון גרוע. ומסוכן.

לא מחברים שום צרכן למגבים אורות.

או כל אביזר בטיחותי.

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

פורסם
לפני 7 דקות, yor2 כתב:

פתרון גרוע. ומסוכן.

לא מחברים שום צרכן למגבים אורות.

או כל אביזר בטיחותי.

חיברתי אותו בצורה שלמגבים יש פיוז משלהם ולשקע יש פיוז משלו.

יש מפצלי פיוזים כאלו באליאקפספרס פתרון די נחמד.

פורסם
בתאריך 22.12.2020 בשעה 10:36, Shab00 כתב:

 

פורד לא שמו ריליי שמבטל את הפעולה של המצת גם שהאוטו כבוי וזה הרבה פורדיות מהשנים האלו לא רק פיאסטה. אלוהים יודע למה.

 

 

לא חייב להיות ממסר אלא פשוט חיבור אחרי הסווי'ץ. יישנם ייצרנים שמחווטים את שקע המצית עם מוליכי חשמל בעלי שטח חתך מתאים לנשיאת זרם גבוה אחרי הסווי'ץ לשקע המצת.

 

 

 

בתאריך 19.12.2020 בשעה 20:37, Tsahino2 כתב:

שלום

שקע מצת בפורד פיאסטה 2009 פעיל גם כשהאוטו כבוי, יש מצב לגרום לו להכבות כשמכבים את הרכב? זה משאיר המצלמת דרך פעילה ללא הפסקה. תודה לעונים א😀😀

 

תבדוק האם אחרי 10-15 דקות השקע מפסיק לקבל חשמל. בדגמים משנתון מסויים הייצרן התקין ממסר מפוקד מחשב אשר מנתק את ההזנה לשקע המצית ועוד מספר צרכנים לאחר כיבוי הרכב והוצאת המפתח בכדי למנוע צריכת זרם אשר עלולה לרוקן את המצבר.

איזה כייף לי :)

פורסם
לפני 9 דקות, מרק10 כתב:

 

לא חייב להיות ממסר אלא פשוט חיבור אחרי הסווי'ץ. יישנם ייצרנים שמחווטים את שקע המצית עם מוליכי חשמל בעלי שטח חתך מתאים לנשיאת זרם גבוה אחרי הסווי'ץ לשקע המצת.

 

 

 

 

תבדוק האם אחרי 10-15 דקות השקע מפסיק לקבל חשמל. בדגמים משנתון מסויים הייצרן התקין ממסר מפוקד מחשב אשר מנתק את ההזנה לשקע המצית ועוד מספר צרכנים לאחר כיבוי הרכב והוצאת המפתח בכדי למנוע צריכת זרם אשר עלולה לרוקן את המצבר.

 

הייתי משאיר את האוטו כל הלילה ובבוקר מגלה שהמצלמה שמחוברת פעלה כל הזמן הזה.

הפכתי את כל האינטרנט כי חשבתי שזאת בעיה וכל פורום בחול אמר שככה האוטו בא וזה באמת נכון.

 

בגלל שהפיאסאה שלו מ2009 היא בוודאות באותו הדור שלי ואני חדש ממנו ב3 שנים, אם אצלי לא שמו אז אצלו בטוח לא.

 

יש לי עוד כמה קטעים הזוים שגיליתי ברכב ואני רק מחכה שמישהו יפתח שרשורים אליהם.

אלטרנטור חכם שלפעמים מוציא מתח נמוך ולא מטעין את הסוללה עד הסוף בכוונה.

מצב one hour mode ברדיו שיגמור למישהו את המצבר ועוד ועוד.

פורסם

בכל מקרה, אם מגלים ששקע המצית מחובר למתח למצבר ורוצים לחבר למתח אביזרים, לבצע חיבור מקצועי ולא להעמיס מעגל מגבים, אורות או מעגל חשמלי אחר.

מה שעושים זה משנים את ההזנה לקו המצית מלפני הנתיך של המעגל שלו, למתח אביזרים כניסה ראשית לבית נתיכים, יציאה של ממסר אביזרים או על ידי ממסר נפרד. 

 

יש כמובן מצלמות דש שיש להם קו הזנה של מתח קבוע  ומתח אביזרים לפיקוד או שיש הגדרת כיבוי מתחת למתח מצבר מסויים, כדי למנוע מצב של צריכת זרם שתפרוק את המצבר בחנייה ממושכת. 

פורסם
בתאריך 22.12.2020 בשעה 16:55, Shab00 כתב:

חיברתי אותו בצורה שלמגבים יש פיוז משלהם ולשקע יש פיוז משלו.

יש מפצלי פיוזים כאלו באליאקפספרס פתרון די נחמד.

מה עם העובדה שהחיווט של המגבים אמור לקבל זרם מסויים והמצת בד"כ בנוי לזרם גבוה יותר? אם תחליט לחבר משהו כמו שואב או לנפח מזרון בשטח - אתה עוד עלול לגרום לחוטים להתחמם ומשם המרחק לקצר ושריפה לא ארוך.


@Tsahino2, הפתרון פשוט - במקום לחבר את המצלמה לשקע המצת, תתקין אותה כמו שצריך ותחבר אותה קבוע למע' החשמל של הרכב.
hard wire dashcam ביוטיוב יתן לך את הפתרון אם זכרוני אינו מטעה אותי @פבל מנהל הפורום אפילו העלה מדריך בזמנו. זו לגמרי עבודה שאפשר לעשות לבד, אבל אם אין לך ידע ונסיון בחשמל, אל תגע, כל מתקין מערכות או חשמלאי רכב ידע לבצע את זה.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
לפני 8 שעות, danniel כתב:

בכל מקרה, אם מגלים ששקע המצית מחובר למתח למצבר ורוצים לחבר למתח אביזרים, לבצע חיבור מקצועי ולא להעמיס מעגל מגבים, אורות או מעגל חשמלי אחר.

מה שעושים זה משנים את ההזנה לקו המצית מלפני הנתיך של המעגל שלו, למתח אביזרים כניסה ראשית לבית נתיכים, יציאה של ממסר אביזרים או על ידי ממסר נפרד. 

 

יש כמובן מצלמות דש שיש להם קו הזנה של מתח קבוע  ומתח אביזרים לפיקוד או שיש הגדרת כיבוי מתחת למתח מצבר מסויים, כדי למנוע מצב של צריכת זרם שתפרוק את המצבר בחנייה ממושכת. 

כמו שאמרתי, יש לכל אחד פיוז משלו אז לא מסוכן או משהו בכלל.

חיווט מקצועי זה הרבה יותר בלאגן ויקר ממה שזה לוקח לעשות את זה וזה סתם מיותר לאדם שקנה אוטו ב10 אלף שקל וסתם לא רוצה שימות לא המצבר.

אם בא לו להשקיע את הכסף גם אפשרות.

לפני 7 שעות, shellcase כתב:

מה עם העובדה שהחיווט של המגבים אמור לקבל זרם מסויים והמצת בד"כ בנוי לזרם גבוה יותר? אם תחליט לחבר משהו כמו שואב או לנפח מזרון בשטח - אתה עוד עלול לגרום לחוטים להתחמם ומשם המרחק לקצר ושריפה לא ארוך.


@Tsahino2, הפתרון פשוט - במקום לחבר את המצלמה לשקע המצת, תתקין אותה כמו שצריך ותחבר אותה קבוע למע' החשמל של הרכב.
hard wire dashcam ביוטיוב יתן לך את הפתרון אם זכרוני אינו מטעה אותי @פבל מנהל הפורום אפילו העלה מדריך בזמנו. זו לגמרי עבודה שאפשר לעשות לבד, אבל אם אין לך ידע ונסיון בחשמל, אל תגע, כל מתקין מערכות או חשמלאי רכב ידע לבצע את זה.

יפתיע אותך לגלות שהמנועים של המגבים משתמשים בלא מעט זרם ונתנו להם מהמפעל פיוז של 7.5 או 10 אמפר.

כדי איכשהו אולי לסכן את החוט אתה צריך להשתמש בשואב אבק תוך כדי גשם כבד ולשים את המגבים על מהירות מקסימלית.

 

אני עם זה כבר יותר מחצי שנה והכל בסדר גם בחורף שהשתמשתי במגבים ובשקע ביחד.

פורסם

אני דווקא מעדיף ששקע מצית ימשיך לעבוד כשהרכב כבוי. לא רואה בזה שום דבר הזוי. סך הכל דורש מהנהג עוד טיפה של מחשבה לנתק צרכן כבד במקרה של חניה ארוכה, אבל מאפשר לו גם להשאיר צרכן קטן מחובר במקרה שזה רצוי.

באופן כללי, שמתי לב שברכבים ישנים יותר (אבל לא בהכרח) שקע המצית פעיל עם רכב כבוי ובחדשים יותר הוא מתנתק עם כיבוי הסויץ.

בכל מקרה, כמו שאמרו לך, מצלמת דרך רצוי לחווט קבוע בתוך הדשבורד באמצעות hardwire ופיוז עצמאי. לטעמי דרך סויץ, אבל יש כאלה שרוצים שהמצלמה תעבוד גם בחניה. זה גם חוסך את הכבלים שתלויים באמצע השמשה ומשאיר את שקע המצית פנוי לדברים אחרים.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 10 שעות, shellcase כתב:

@פבל מנהל הפורום אפילו העלה מדריך בזמנו. זו לגמרי עבודה שאפשר לעשות לבד, אבל אם אין לך ידע ונסיון בחשמל, אל תגע, כל מתקין מערכות או חשמלאי רכב ידע לבצע את זה.

אני לא חושב שהעלתי מדריך, אבל אני מנחש שיש עשרות מהם ברשת.

העבודה מאוד מאוד מאוד פשוטה ואפשר לסיים אותה מקצה לקצה (כולל לברר לאיזה פיוז צריך להתחבר) תוך חצי-שלושת רבעי שעה אם יש לך לפחות יד ימנית אחת וכלים בסיסיים. 

הדבר היחיד שיכול לעשות בעיות זה חיבור הכבל של המצלמה לנעל הכבל של מפצל הפיוזים, דבר שעדיף לעשות באוטו אחרי ההשחלה של הכבל כדי לא להשאיר קצוות כבל קטנים ככל האפשר שניתן יהיה להשחיל גם דרך חורים קטנים יחסית. הבעיה היא שלחיצת נעל הכבל קשה כי הברזל ממנו היא עשויה הוא די עבה, וכבל החשמל של המצלמה ממש דק, אז צריך למעוך לה ת'אמא ממש ממש חזק. כל שאר העבודה מאוד פשוטה.  

 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

פורסם
לפני 4 שעות, Shab00 כתב:

יפתיע אותך לגלות שהמנועים של המגבים משתמשים בלא מעט זרם ונתנו להם מהמפעל פיוז של 7.5 או 10 אמפר.

זה בכלל לא מפתיע אותי בד"כ הפיוז של המצת הוא 15-20 אמפר, שזה בדיוק פי 2, המגבים והמצלמה ביחד הם כלל לא הבעיה.
הבעיה היא שהבנתי (ותקן אותי אם הבנתי לא נכון) שחיוטט את שקע המצת לפיוז הזה ולא את המצלמה, ומה יקרה אם תחבר צרכן כבד לאותו שקע.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם



זה בכלל לא מפתיע אותי בד"כ הפיוז של המצת הוא 15-20 אמפר, שזה בדיוק פי 2, המגבים והמצלמה ביחד הם כלל לא הבעיה.
הבעיה היא שהבנתי (ותקן אותי אם הבנתי לא נכון) שחיוטט את שקע המצת לפיוז הזה ולא את המצלמה, ומה יקרה אם תחבר צרכן כבד לאותו שקע.


המצלמה שלי מחוברת לשקע מצת.
מדדתי פעם את הצריכה שלה שהיא סביב ה5w (שזה אומר פחות מחצי אמפר).
אם חצי אמפר + מטען לטלפון של נגיד 2 אמפר יגרמו לכבלים להתחמם ביחד עם המגבים אז פורד ממש ממש התקמצנו בחיווט וזה נועד לקרות מתישהו.

מבחינת פיוז אין מה לדאוג כי כמו שאמרתי שמתי מפצל פיוזים אז למצת יש משלו (של 15) ולמגבים יש משלהם (7.5/10)

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

×
×
  • תוכן חדש...