Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1293 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 25 דקות, Shab00 כתב:

פתרון קל וסבירות סופר נמוכה שיקרה משהו וגם אם יקרה זה נגמר בפיוז.

וגם לא יהיה לך מגבים.

במצב טוב זה יהיה ביום. במצב רע זה יהיה בלילה.

אני עיבדתי מגבים בשבר ענן וזה מקצר בקו שלו.

אף אחד לא יורד עליך. אתה מתעקש להמשיך בחתה הזה.

במקום לשאול איך לתקן 

 

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

פורסם
לפני 1 דקה, yor2 כתב:

וגם לא יהיה לך מגבים.

במצב טוב זה יהיה ביום. במצב רע זה יהיה בלילה.

אני עיבדתי מגבים בשבר ענן וזה מקצר בקו שלו.

אף אחד לא יורד עליך. אתה מתעקש להמשיך בחתה הזה.

במקום לשאול איך לתקן 

 

כמו שאמרתי, יש מפצל פיוזים, יש פיוז למצת ויש פיוז למגבים. אם אני אשרוף פיוז זה יהיה רק למצת.

במצב הרע הזה המצלמה שלי תפסיק לעבוד... אני אחייה עם זה.

פורסם

חבל שאתה לא מקשיב.

בהצלחה.

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

פורסם

 

לפני 11 שעות, Shab00 כתב:

 

מבין את הגישה ואם הייתי נותן שירות ללקוח לא הייתי מחבר ככה.

אבל שזה משהו לעצמי ועוד כזה קטן הרשתי לעצמי לקחת את הסיכון של פיוז שעולה אגורות ויקח לי בדיוק שניה וחצי להחליף אותו ולנתק את המצת.

וכמו שתיארתי מקודם זה יקרה במקרים מאוד קיצונים ומצחיקים שכנראה לעולם לא יקרו.

 

מצבים מצחיקים אתה אומר...

מסתבר שאני רואה צחוקים כאלו של טוטל לוס לרכב או נזק אדיר של אלפי שקלים, בגלל חובבנות שכזאת לפחות פעם בשנה. 

 

רק לא מזמן קרוב משפחה הזמין אותי למוסך שהרכב שלו היה בו, לבדוק למה מבקשים ממנו כ7000 שקל תיקון על רתמת חשמל של רצפת הרכב שנשרפה (5.5K ש"ח עלות חלק ושאר עבודה ומע"מ).

א. המוסך צדק, בגלל קצר מצחיק בתאורת אור מספר, ניתכו 2 רתמות חשמל, אחת אפשר היה לתקן, השניה עלתה באש והותכה לרמה שאינה מאפשרת תיקון, רק החלפה בחדש. 

ב. לאחר בירור קצר של המקרה, מסתבר שיום לפני האירוע בו הריח משהו שרוף ואז הרכב נתקע, הקרוב משפחה ביקר אצל מתקין מערכות שמע ליד מקום העבודה שלו וביקש לתקן בעיה של תאורה אחורית. המתקין הקומיקאי שהחליט שהוא כנראה גם מבין בחשמל רכב, עשה קומבינה קטנטנה בבית נתיכים, משהו בסגנון שאתה עשית. 

 

לסיכום, אם זה משהו שעשית עצמאית לרכב הפרטי שלך ואתה מבין שזה קובמינה לא ממש רצינית, כדאי לא לשתף עם אחרים, כדי לא בטעות יבצעו כמוך.

אם כבר שיתפת, והשותפים אומרים לך  "שמע, זה פרטאצ' מסוכן". אז תסגור את הנושא ואל תנסע לשכנע כי אתה צודק. 

פורסם
לפני 4 דקות, danniel כתב:

מצבים מצחיקים אתה אומר...

מסתבר שאני רואה צחוקים כאלו של טוטל לוס לרכב או נזק אדיר של אלפי שקלים, בגלל חובבנות שכזאת לפחות פעם בשנה. 

 

רק לא מזמן קרוב משפחה הזמין אותי למוסך שהרכב שלו היה בו, לבדוק למה מבקשים ממנו כ7000 שקל תיקון על רתמת חשמל של רצפת הרכב שנשרפה (5.5K ש"ח עלות חלק ושאר עבודה ומע"מ).

א. המוסך צדק, בגלל קצר מצחיק בתאורת אור מספר, ניתכו 2 רתמות חשמל, אחת אפשר היה לתקן, השניה עלתה באש והותכה לרמה שאינה מאפשרת תיקון, רק החלפה בחדש. 

ב. לאחר בירור קצר של המקרה, מסתבר שיום לפני האירוע בו הריח משהו שרוף ואז הרכב נתקע, הקרוב משפחה ביקר אצל מתקין מערכות שמע ליד מקום העבודה שלו וביקש לתקן בעיה של תאורה אחורית. המתקין הקומיקאי שהחליט שהוא כנראה גם מבין בחשמל רכב, עשה קומבינה קטנטנה בבית נתיכים, משהו בסגנון שאתה עשית. 

 

 

הוא כנראה עקף פיוז וחיבר ישירות. זה כבר באמת מסוכן וצריך לתבוע את המתקין על זה, וזה ממש לא בסגנון שאני עשיתי...

אבל זה לא שסתם חיברתי חוט למצבר ואם יהיה קצר אז הלך האוטו, יש הגנה.

גם לא דרשתי ממנו יותר מדי חשמל ממה שהוא מתוכנן אליו, כולה 2.5 אמפר יותר זה בערך 10% מקו שמתוכנן להחזיק מעל 20 אמפר, אם הפיוז נשרף ב20 החוטים ישרפו ביותר אם לא אין טעם בפיוז והחוטים ישמשו ככאלו לבד.

 

אבל באמת מזעזע מהמתקין הגאון הזה...

פורסם

עקף את הנתיך, כי היו שם סימני התחממות ומגע רופף וגם הנתיך היה שרוף וחיבר עם גנב זרם ובית נתיך לנתיך שכן.  

 

אצלך הבעיה הוא שקצר במצלמה או בקו של המצלמה עלול לגרום למקרה דומה, הנתיך של המגבים עלול להשרף ולוו דווקא הנתיך של המצלמה והמקרה הכבד, שריפה של החוטים עד למקור מתח הראשי, לפני שהנתיך, יגיב לזרם יתר ויישרף.  

פורסם
לפני 8 דקות, danniel כתב:

עקף את הנתיך, כי היו שם סימני התחממות ומגע רופף וגם הנתיך היה שרוף וחיבר עם גנב זרם ובית נתיך לנתיך שכן.  

 

אצלך הבעיה הוא שקצר במצלמה או בקו של המצלמה עלול לגרום למקרה דומה, הנתיך של המגבים עלול להשרף ולוו דווקא הנתיך של המצלמה והמקרה הכבד, שריפה של החוטים עד למקור מתח הראשי, לפני שהנתיך, יגיב לזרם יתר ויישרף.  

הוא חיבר לפיוז שכן היה תקין ובכל זאת נשרפו החוטים?

או שהפיוז לא עשה את העבודה שלו או שהוא שינה את הפיוז לפיוז שמאפשר יותר זרם כדי לפצות על התיקון והחוטים היו רגישים מדי ולא בנוים לזה. שזה כנראה מה שקרה

פורסם

ברור, נתיך לא תמיד נשרף מיד, לפחות לא בזרם גבוה במעט מהזרם הנומינאלי שלו. זה מקרה מעט שונה שבה להציג שמקרים מצחיקים קורים ולרוב זה מתחיל ונגמר בהתקנות ושינויים לא נכונים שעושים במערכת החשמל של הרכב. 

אצלך, מעבר לזה שתעלקת על קו זרם חשוב של המגבים,  יש נתיך על נתיך עם אותו ערך. תחשוב קצת ותבין כמה זה טפשי ומסוכן. 

 

פורסם
Just now, danniel כתב:

ברור, נתיך לא נשרך מיד, לפחות לא בזרם גבוה במעט מהזרם הנומינאלי שלו. זה מקרה מעט שונה שבה להציג שמקרים מצחיקים קורים ולרוב זה מתחיל ונגמר בתקנות או שינויים לא נכונים שעושים במערכת החשמל של הרכב. 

אצלך, מעבר לזה שתעלקת על קו זרם חשוב של המגבים,  יש נתיך על נתיך עם אותו ערך. תחשוב קצת ותבין כמה זה טפשי ומסוכן. 

 

אולי אני באמת אשנה לפיוז של 10A על השקע (בתכלס אמרתי 20 ו20 אבל לא זוכר מה שמתי כבר אולי 10).

 

אבל אם זה ככה ואתה ממש לא יכול לסמוך על הפיוזים אז כל קו באוטו גם מהמפעל בסכנה תמידית.

פיוזים לא נשרפים באותו הרגע יש להם זמן תגובה מסוים נכון, אבל אם העובי של החוט בפיוז קטן יותר מעובי החוט כחוק טבע הפיוז ישרף קודם, אולי החוט יתחמם טיפה אבל הפיוז ישרף קודם.

פורסם

זה לא רק שטח החתך והאורך, אלא סוג החומר ומה לעשות, נתיכים אוטומטיביים הם מעיין slow burn ותמיד יש סיכון להתכה של רתמות חשמל ברכב. אבל למה להגביר את הסיכון פי כמה וכמה עם התקנה לא נכונה? 

פורסם (נערך)
בתאריך 26.12.2020 בשעה 12:02, Shab00 כתב:

אולי אני באמת אשנה לפיוז של 10A על השקע (בתכלס אמרתי 20 ו20 אבל לא זוכר מה שמתי כבר אולי 10).

 

אבל אם זה ככה ואתה ממש לא יכול לסמוך על הפיוזים אז כל קו באוטו גם מהמפעל בסכנה תמידית.

פיוזים לא נשרפים באותו הרגע יש להם זמן תגובה מסוים נכון, אבל אם העובי של החוט בפיוז קטן יותר מעובי החוט כחוק טבע הפיוז ישרף קודם, אולי החוט יתחמם טיפה אבל הפיוז ישרף קודם.

 

קווי החשמל ברכב חדש לא עומדים בסכנה תמידית.

 

במידה ומערכת החשמל תוכננה בצורה קפדנית ועומדת בתקנים המקובלים בתעשיית הרכב אינני רואה סיבה שהחיווט יישרף אלא עם הייצרן טעה בתכנון והייצור של המערכת ואכן לפעמים זה קורה.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

שהכל מקורי במערכת החשמל זה תקלה סופר נדירה אבל במקרים הבודדים שכן נתקלתי בהם, לא חושב שזה היה בהכרח בגלל טעות תכנונית, בכל אופן לא לפי דעת היצרנים.  

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם (נערך)
בתאריך 23.12.2020 בשעה 21:58, מרק10 כתב:

...תבדוק האם אחרי 10-15 דקות השקע מפסיק לקבל חשמל. בדגמים משנתון מסויים הייצרן התקין ממסר מפוקד מחשב אשר מנתק את ההזנה לשקע המצית ועוד מספר צרכנים לאחר כיבוי הרכב והוצאת המפתח בכדי למנוע צריכת זרם אשר עלולה לרוקן את המצבר.

 

מקפיץ עקב כך שחיפשתי תשובה לשאלה הזו.

אצלי,פוקוס 2014 1.6 רובוטית, אכן לאחר כיבוי,הוצאת מפתח ונעילת דלתות המתח לשקע המצית מתנתק לאחר מספר דקות,משהו בין 10 ל-15 דקות כמו בציטוט למעלה.

עריכה אחרונה על ידי adz

"..ואחרי שהשופט הוציא לי אדום נתתי לו את היד כומו ג'אנטלמן,מה נתתי לו מרציאנו?..קרש בראש.."

×
×
  • תוכן חדש...