Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2024 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מדובר בגיר ML6C הותיק של פזו סיטרואן. 

היצרן מצהיר שהשמן טוב מרגע המילוי ולכל החיים. אבל התחושה בידית ההילוכים מספרת סיפור אחר. 

פעם אחרונה החלפתי שמן גיר כאשר רק קניתי את הרכב, לפני כמעט 3 שנים. הסיבה הייתה קושי בהכנסה להילוך ראשון בדקות הראשונות בבוקר כאשר הגיר קר. אז זה פתר את הבעיה, וכעת אחרי 80K קמ מרגישים שהקושי החל להחזור לכן החלטתי להחליף את השמן שוב. 

רכשתי 2 ליטר שמן מקורי 75w בעלות כוללת של 120 שח מחלפי המגינים בחיפה. כמות שמן נדרשת על פי הספרות בגיר זה היא 1.9 ליטר.

 

כלים נדרשים: ג'ק, בוקים, כלי קיבול לשמן, צינור ארוך ונקי למילוי שמן, בוקסה 10ממ, בוקסה מרובעת 8ממ.

 

לעבודה:

מגביהים את קידמת הרכב ומאבטחים אותו על בוקים.

מפרקים את המגן התחתון של תא המנוע עם בוקסה 10ממ (למי שאצלו המגן הזה שרד את המוסכים המקומיים).

מניחים כלי קיבול מתחת לגיר ופותחים את בורג ריקון השמן עם ריבוע 8ממ. נותנים לשמן להתרוקן במשך דקה או שתיים. בנתיים מנקים את בורג הריקון משבבי המתכת שהתמגנטו אליו במשך השנים.

20201204_133436.thumb.jpg.f848f33dd67cea38d205d54c239fba60.jpg

מחליפים את השייבה של בורג הריקון בחדשה, ומהדקים את הבורג ל30 ניוטון למטר. מרכיבים גם את המגן התחתון של תא המנוע למקומו.

 

מילוי השמן החדש מתבצע דרך פתח נשם בחלקו העליון של הגיר. לגיר זה אין שום דרך לבדוק מפלס, לכן פשוט ממלאים את הכמות הנקובה בספרות.

מנתקים כבל ההילוכים שבולט בקידמת המצבר, עלי ידי לחיצה על לשוניות השיחרור וניתוק הכבל. מזיזים אותו מעט הצידה 

20201204_133207.thumb.jpg.c66899caf43681f51fc515facec8e855.jpg

 

פעולה זו מאפשרת גישה לנשם. פותחים את פקק הנשם על ידי משיכת הפקק כלפי מעלה, בלי טריקים ובלי שטיקים

20201204_133216.thumb.jpg.697b3abbad7fd1ef85a7f4a256fa904c.jpg20201204_133222.thumb.jpg.a79a2a53cc617063c0d8ece740cbead3.jpg20201204_133228.thumb.jpg.44165b7b6e8eddff59ac596b383346b3.jpg

 

כעת משחילים צינור ארוך אל הנשם (דרך מרווח די צר בין המצבר למנוע) וממלאים את כמות השמן הדרושה.

לבסוף סוגרים את הפקק של הנשם, מורידים את הרכב לריצפה ויוצאים לסיבוב.

 

בהצלחה

  • אהבתי 3

יום טוב גם לך

פורסם

ברכבים בהם אין החלפת שמן תקופתית, השמן הוא לרוב שמן סינתטי והוא לא לכל החיים, אלא עד למועד החלפת המצמד. 

היצרן כמובן לוקח את זה בחשבון כאשר מצהיר שאין החלפת שמן תקופתית.

 

אין יצא השמן הישן? ולא ציינת האם זה פתר את השילוב הקשה כאשר הגיר קר. .

פורסם
לפני שעתיים, danniel כתב:

אין יצא השמן הישן? ולא ציינת האם זה פתר את השילוב הקשה כאשר הגיר קר.

אין לי שום דבר רע לומר על השמן הישן, הוא היה טיפה יותר כהה מהחדש, לא משהו משמעותי. 

 

בכוונה לא עידכנתי על שום שינוי עדיין, כי את ההחלפה ביצעתי אתמול בצהריים ועדיין לא יצא לי לבצע נסיעת בוקר מוקדמת כאשר באמת קר בחוץ. 

מבטיח לחזור ולעדכן במשך השבוע. בעבר ההחלפה פתרה את הבעיה, אני מקווה לשחזר את ההצלחה.

יום טוב גם לך

פורסם

תודה על השיתוף  👍

 

רק לציין שבמידע שמופיע בגוגל לגיר ML6C, יש בורג "מילוי"\בדיקה למפלס עליון.
הם בעצמם רושמים שלא משתמשים בו ומרוקנים את התיבה ובודקים כמה שמן יצא, אבל בורג קיים.
 

המידע מופיע בחיפוש בגוגל ומשם התמונות:

spacer.pngspacer.png

ML6C Gearbox.JPG

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 7 דקות, איציק נ. כתב:

רק לציין שבמידע שמופיע בגוגל לגיר ML6C, יש בורג בדיקה למפלס עליון.

מעניין אם לאותו גיר קיימות מודיפיקציות עם בורג מפלס וללא.

זה הציטוט מהספרות יצרן ספציפית לדגם שלי:

image.png.5389c00cf29487f06198c626c1996329.png

יום טוב גם לך

פורסם

זה אותו הקובץ בדיוק כמו שאני צרפתי. במבט ראשון זה נראה מוזר שלא קובעים מרווחי בדיקה לשמן גיר - או לא מציינים שיש בורג בדיקה בספרות.

אממה - 
לדעתי עשו כאן חישוב מושכל של מה יותר קל - לפתוח בורג ריקון, למדוד ולמלא שוב מהפתח העליון - או להתחיל בפרוצדורת בדיקה (תמלא, תפתח בורג, תחכה שהשמן העודף ינזל, תסגור, תנקה\תשטוף את האיזור שהתלכלך בשמן וכד'). כנראה שהגיעו למסקנה שההתעסקות עם גיר ידני בשוטף (בד' מפלס וכד') היא מיותרת כל עוד לא רואים שום נזילה.

איציק
 

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
בתאריך 5.12.2020 בשעה 16:30, danniel כתב:

ולא ציינת האם זה פתר את השילוב הקשה כאשר הגיר קר

חוזר לעדכן

לא יודע אם מדובר באפקט פסיכולוגי אבל אני מרגיש שיפור בשילוב של כל ההילוכים. יכול להיות שאני חולם.

כאשר הגיר קר בשילוב הילוך ראשון מניוטראל בעמידה עדיין מורגשת התנגדות מסויימת, יותר טוב ממקודם אבל לא התוצאה שקיוויתי לה

יום טוב גם לך

פורסם

לפעמים בלאי של הקלאץ גורם לכניסה קשה של הילוכים

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם

טיפ קטן וחשוב לכל מי שמחליף שמן גיר ידני (אבל לא ממש רלוונטי לגיר הזה), לפני שפותחים פקק ריקון - פותחים פקק מילוי, כי אם מאיזושהי סיבה פקק המילוי לא יפתח, אתם עלולים לאכול אותה.

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

טיפ נוסף על הטיפ הקודם :-)

אן כבר הגעתם למצב הנ"ל, אפשר לפרק את חיישן המהירות ולמלא שמן דרך הפתח שלו. 

 

 

 

 

×
×
  • תוכן חדש...