Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיתוף שיחה עם בעל פוקוס MK3 עם מנוע 1.5 אקובוסט ו110K ק"מ


wildlands2019
שימו לב! השרשור הזה בן 1471 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היום פגשתי בחור שראה במקרה את הרכב שלי והתעניין לגבי כמה פרטים, כי הוא רוצה לשדרג, מכאן כבר שוחחנו על מכוניות ופתחתי מולו את נושא מנוע האקובוסט והבעיות שלהם,

לכן רוצה לשתף,

יש לו פוקוס דור קודם אחרי מתיחת הפנים, ניצלתי את ההזדמנות לשאול אותו לגבי בעיות וכו..,

הוא יד ראשונה מטפל בחברה, הרכב עם כ110K ק"מ, עד כה 0 תקלות, שאלתי אותו לגבי המנוע, אם הוחלף או משהו במסגרת אחריות, טען שוב שאין כלום, ממש 0 תקלות, אפילו אף פעם לא הצטרך למלא שמן בין טיפולים, הנושא היחידי שקצת הפריע לו זה צריכת הדלק, שלטענתו נעה סביב ה9-10 ק"מ לליטר, אך מעבר לזה הוא די נהנה מהרכב.

שיחה אחת כמובן לא תכליל, ואני מבין שיש כאלה שכן נתקלו בתקלות, ומסתדבר שיש כאלה שלא, לא יודע אם זה שימוש בשמן לפי התקן או סוג הנהיגה,

מה שבטוח יש כאן תעלומה, או שזה היה פגם ייצור של חלק מהמנועים, או שזה צורת נהיגה שכנראה המנוע הזה לא עומד בה, או שזה שימוש בשמנים לא לפי התקן של פורד.

מה אתם אומרים?

 

 

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם עם דור 3.5 בינתיים אמינות יפנית לגמרי 41 אלף ק"מ והרכב עם STAGE1.

כן יש בעיה נדירה עם המנועים האלה שגורמת לLSPI ונזק בלתי הפיך לצילינדר 2 שמצריך החלפת מנוע.  אך שימוש בשמן איכותי שעומד בתקנים החדשים API SP + GF6A מצמצם את התופעה לכמעט אפס.

אחת הבעיות הייתה לדעתי השמן הזבל של מוטוקראפט שהיבואן דוחף בארץ במוסכים.

עריכה אחרונה על ידי Angelica
  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

יש מצב,

אצלי למשל כתוב בספר רכב שצריך להשתמש בשמן מנוע מסוג

WSS-M2C948-B

או

SAE 5W-20 - ACEA A5/B5

בלבד, ואפילו מזהירים בספר שאין להשתמש בשמנים תחליפיים, ואף זה עלול לגרום נזק בלתי הפיך למנוע שלא יהיה מכוסה במסגרת האחריות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, מיץ פטל כתב:

השיחה הזו לא מלמדת כלום.

אחריך הוא פגש בעל סקודה או רנו וסיפר אותו דבר...

כן, פות"ש כבר ציין את זה. לא רואה איך ההודעה הזאת שלך תורמת לכלום.

 


גם אני עם דור 3.5 בלי תקלות מיוחדות בינתיים.
נכון שרק 3 חודשים, אבל הצרפתייה הקודמת אף פעם לא החזיקה 3 חודשים בלי משהו שיתקלקל🙄
אציין רק שכבר הספקתי למלא כרבע ליטר שמן ב 3,000 ק"מ, שאני מניח שזה לא משהו נורמלי, אבל בשירות במורשה לא נראו מודאגים מזה כל כך ופשוט אמרו לי להמשיך לעקוב אחרי זה בינתיים.
ד"א, @Angelica, באיזה שמן אתה משתמש? בטיפול האחרון החלפתי ממוטוקראפט שהבעלים הקודמים השתמש לקסטרול מגניטק A5, שעמד בתקן פורד ו API SN\ ILSAC GF-5

 

עריכה אחרונה על ידי BiG_BuG2

פתגם סיני אומר: "אנשים ג'אחרים מזהים תגובות כג'אחריות."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

אני חושב שכדאי להשתמש באמת בשמנים שכוללים את התקן של פורד,

נכון לכרגע ראיתי שלי יש בארץ רק 2 שמנים שמתאימים, אחד של קאסטרול והשני מוטול,

נראה לי שעד הטיפול אבדוק מול המוסך במה משתמשים, ויכול להיות שאני אקנה את השמן בעצמי כי נראה שהמוסכים לא ממש מקפידים וחבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

AMSOIL SIGNATURE SERIES 5W30

שמן יקר אבל פשוט מעולה

עומד בכל התקנים של הפורד וגם בתקנים הכי חדשים של API SP  + GF6A למניעת LSPI

https://www.amsoil.com/p/signature-series-5w-30-synthetic-motor-oil-asl/

היבואן פעיל מאוד בפייסבוק תרשום AMSOIL ISRAEL

 

 

לפני 4 שעות, wildlands2019 כתב:

^

אני חושב שכדאי להשתמש באמת בשמנים שכוללים את התקן של פורד,

נכון לכרגע ראיתי שלי יש בארץ רק 2 שמנים שמתאימים, אחד של קאסטרול והשני מוטול,

נראה לי שעד הטיפול אבדוק מול המוסך במה משתמשים, ויכול להיות שאני אקנה את השמן בעצמי כי נראה שהמוסכים לא ממש מקפידים וחבל.

המוסכים בארץ משתמשים במה שהיבואן אומר להם שזה חצי סיננטי זבל של מוטורקראפט. לנסות להמנע ממנו כמה שאפשר הבעיה שאם תביא שמן משלך צריך לבדוק האם לא תהיה בעיה עם האחריות אם תהיה תקלה במנוע. במוסך מורשה שלי אמרו לי שיש להם רק מוטורקראפט אז אחרי שהאחריות נגמרה התחלתי להביא את השמן לבד.

 

לגבי התקנים של השמן יש תקן של פורד (למשל WSS-M2C946-B1, WSS-M2C946-A, WSS-M2C929-A) ויש תקנים כללים כמו ACEA A5B5 / API SP/GF6A כל אחד מהתקנים הכללים מתייחס לתכונות שונות של השמן. אתה צריך לחפש שמן שגם עומד בתקנים של פורד וגם עומד בתקנים הכללים ברמות הכי גבוהות. @BiG_BuG2בכל מקרה כל שמן שתרכוש תקפיד שיעמוד לפחות בSN PLUS או עדיף API SP (החדש מ6/2020) אלו תקנים שנועדו להבטיח שהשמן יתאים למנועי טורבו עם הזרקה ישירה ושימנעו LSPI. המגנטק שמן נחמד אבל הוא לא עומד בתקנים הכי חדשים.  שתבין אחרי  API SN יצא SN PLUS ואחרי יצא API SP.  אז הוא קצת מיושן בכל הקשור לתקן שמונע LSPI.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Angelica
  • אהבתי 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, print כתב:

נשמע שגם אני אנהג כך. קאסטרול חברה טובה יותר. אגב, מהו השמן המתאים ביותר לפוקוס החדשה, ומה מחירו? 

 

כמו שרשמתי למעלה, תזרוק את זה בגוגל ותקבל תוצאות ,

אני הולך להביא את השמן לפי דרישות היצרן בדיוק, אם היבואן יגיד לי שזה פוגע באחריות, אז אני אגיד לי שאם זו הסיבה כנראה שניפגש בבית המשפט, כי לי חשוב טווח ארוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1471 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...