Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לימודים - התייעצות האם להחליף מקצוע


ts1
שימו לב! השרשור הזה בן 1277 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, vadim6385 כתב:

אני לא מכיר מפעלים, הניסיון שלי מחברת הייטק גדולה, כאשר עבדתי צמוד למפתחים בתור "אינטגרטור/דבאופס ודים כל יכול" משירשור אחר, ראיתי את העבודה של מהנדסים, והבנתי שזה מה שאני רוצה.

תוך כדי שאני מביא לשולחן ניסיון בבדיקות/כלים/אינטגרציה, שמסתבר שמאוד חסר לאותם מהנדסים.

 

 

במהלך התואר אחד המרצים פלט שורת מחץ באמצע השיעור- "מי שלא יודע להחזיק מברג שלא יקרא לעצמו מהנדס"

וואו כמה שזה נכון. לא רק כי אינטואיציה הנדסית מרוויחה הרבה יותר מלסובב כמה ברגים לעומת לקרוא בספר על מישהו שסובב כמה ברגים, אלא בגלל שבתהליכים האלו נתקלים בבעיות- וצריך לפתור אותן פה ועכשיו. על המקום. לאתגר את השכל ולא ללכת לשולחן לחשוב ולגגל.

 

באופן מעניין מאוד, רוב עמיתיי לתואר מהסוג שמעולם לא החזיק מברג רדפו אחרי חברות גדולות ורובם גם הלכו לשם בסופו של דבר, בעוד שאלו מהזן המבריג התפזרו יותר לכיוון חברות קטנות/סטארטאפים.

כנראה יש פה משהו שקשור באופי והעדפה של צורת התנהלות מסוימת

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 135
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מסכים ולא מסכים,

אני עובד באירגון גדול , לא חסר פה אנשים שיודעים לסובב מברג ויותר מזה. יש גם כאלה שבחיים לא החזיקו ורואים את זה די מהר.

 

לדעתי החלוקה היא כזאת,

במפעלים הקטנים העיסוק מגוון יותר ומסמיך מהנדסי מכונות פרופר - של פעם. עושים הרבה ולכולם אבל בסופו של דבר זה ברזלים.

בסטרט-אפים יש קצת מהכל (מכניקה, זרימה, מעבר חום וכו') אבל בסוף גם הם מוציאים לקבלני משנה.

באירגונים גדולים לומדים להיות מהנדסים בגוף הנדסי ולא גוף ייצורי.

עושים תכן חלקים/מנגנונים מתוך הסתכלות על הביצועים שלהם , מרכיבים אבי-טיפוס ובסוף מוציאים הזמנה בשיטת build to spec כי זה מה שחשוב למערכת, אם זה יעלה 100$ יותר או פחות לא מעניין, הזמנות build to print כמעט ולא קיימות לכן, ההסמכה פה היא אחרת ואם זאת לומדים גם על שיטות ייצור ותהליכים. 

ישראל הופכת לגוף הנדסי וזה העתיד, תראו מה קורה עם התעשיות הבטחוניות שבמשך עשורים החזיקו מחלקות ייצור שלמות והיום כל העבודות יצאו לקבלני חוץ. 

 

לדעתי בעשור הקרוב הייצור המקומי יצטמצם משמעותית, כבר היום הרוב מיוצר במזרח הרחוק או במדינות "הזולות" של אירופה.

 

בסופו של דבר ,איפה לעבוד זה עניין של אופי ותשוקה, יש כאלה שאוהבים להחזיק חלק גולמי שהרגע יצא מהמכונה ויש כאלה שאוהבים לעמוד ליד מכונה/פס ייצור/מל"ט/טיל/חללית שהם לקחו חלק בייצור שלו/שלה.

 

אין צודק ונכון יותר,

הנדסת מכונות זה התחום הכי רחב שיש וכל אחד בטוח שהוא עוסק בדבר הכי מעניין.

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Dimo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל לסובב מברג אתה צריך להיות קוף.

איך זה קשור ליכולות הנדסיות אני לא יודע...

היה לי מרצה שטען שהכלי הכי חשוב שיש למהנדס זה מחוגה.

אנשים בני 98800,לך תבין.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Dimo כתב:

באירגונים גדולים לומדים להיות מהנדסים בגוף הנדסי ולא גוף ייצורי

פה האבחנה היא פחות גודל הגוף ויותר אם זה קבלן משנה או גוף עם מוצר משלו.

יש קבלני משנה גדולים מאוד (מאות רבות של עובדים) שהם ביסודם מפעל תהליכי שבו המהנדס יותר מתעסק בבקרה וטכנולוגיה ויש מפעלים קטנים עם 10 עובדים שמתעסקים בעיקר בפיתוח ובית המלאכה משמש יותר מגרש ניסוים כשהייצור נעשה אצל קבלני משנה. בין לבין מפוזרים כל היתר.

גם מפעל ותיק עם ליין מוצרים נמצא כל הזמן במירוץ פיתוח. אם תישן בעמידה המתחרים יאכלו אותך.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, Gosser1860 כתב:

. כי בחברה נורמאלית למנהל האחראי תוך כדי הצלול אלייך כבר ברור שיעשו בדק בית רציני למה דבר כזה קרה.

 

נכון, שוב אם דבר כזה קורה פעם ב... אז זה סביר. אבל כל זה הוצג כדבר שקורה בשגרה (מבקשים מעובדים לעבוד בסופ״ש או בחופשה). זה כבר מראה על חברה לא בריאה.

כמובן שחברות שצריכות תמיכה 24/7 גם נערכות בהתאם (כוננים וכו׳) אבל גם זה לא המקרה.

 

ופות״ש  @ts1: שוב' למרות הסטייה הזו בשרשור נראה לי שאתה כן מתאים ללימודים האלה ואת האהבה שלך לרכבים תוכל לממש ע״י עבודה במרכזי הפיתוח של ,GM מובילאי או אחד מעשרות הסטארטאפים האוטומוטיבים שיש בארץ. (או שתעבוד בתחום אחר והרכבים יהיו תחביב)

 

  • אהבתי 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, borsood כתב:

נכון, שוב אם דבר כזה קורה פעם ב... אז זה סביר. אבל כל זה הוצג כדבר שקורה בשגרה (מבקשים מעובדים לעבוד בסופ״ש או בחופשה).

 

סליחה?

  

בתאריך 25.10.2020 בשעה 11:58, David32 כתב:

היי, זה לא קורה כול יום, אבל פעם בחצי שנה.. אפשר לחשוב.

 

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Potato כתב:

בשביל לסובב מברג אתה צריך להיות קוף.

איך זה קשור ליכולות הנדסיות אני לא יודע...

היה לי מרצה שטען שהכלי הכי חשוב שיש למהנדס זה מחוגה.

אנשים בני 98800,לך תבין.

 

א'- כדי לסובב מברג כאינטגרטור בחברה אתה צריך להיות הרבה יותר מקוף. מעטים המהנדסים המהוללים שיודעים להקפיד על מומנט סגירה נכון.

ב'- פספסת את מטרת האמירה. לא מדובר ספציפית על להבריג ברגים, אלא על היכרות עם תהליכי היצור וסדרי העבודה שנדרשים עבור מה שאתה מתכנן. בין אם אתה מהנדס מכונות שמתכנן מכלול, מהנדס חשמל שמתכנן שבב, או מתכנת שצריך להכיר את תשתיות התוכנה ומה קורה בתכלס שהפעולה על פני השטח היא "א' מפעיל את ב' "

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התפקיד של המהנדס הוא לא לסגור ברגים במומנט נכון.

אתה הרי לא מצפה ממהנדס גם להיות תותח על מלגזה כי יש מלא סחורה להעביר והמחסנאי לא הגיע.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Potato כתב:

בשביל לסובב מברג אתה צריך להיות קוף.

איך זה קשור ליכולות הנדסיות אני לא יודע...

 

יכולות הנדסיות זה לדעת איזה ברגים לסובב ומתי, ואם בכלל.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה יכולות של מהנדס?

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Pika007 כתב:

 

א'- כדי לסובב מברג כאינטגרטור בחברה אתה צריך להיות הרבה יותר מקוף. מעטים המהנדסים המהוללים שיודעים להקפיד על מומנט סגירה נכון.

ב'- פספסת את מטרת האמירה. לא מדובר ספציפית על להבריג ברגים, אלא על היכרות עם תהליכי היצור וסדרי העבודה שנדרשים עבור מה שאתה מתכנן. בין אם אתה מהנדס מכונות שמתכנן מכלול, מהנדס חשמל שמתכנן שבב, או מתכנת שצריך להכיר את תשתיות התוכנה ומה קורה בתכלס שהפעולה על פני השטח היא "א' מפעיל את ב' "

 

1. מהנדס חשמל לא לומד איך לתכנן מעגלים משולבים ולא נתקלתי במהנדס חשמל שמתכנן מעגלים משולבים.

2. מהנדס מכונות צריך להבין ולהכיר טבלאות של מומנט סגירה מותר לכול סוג של בורג ותנאי הידוק נכונים הנתונים בכול ספרות ייצרן (ראה דוגמא).

3. הכשרתי בחיי כמה בוגרים בתחום התכנון המכני שסיימו את לימודי ההנדסה והם לא ידעו להשתמש בקליבר (זחון) שלא נדבר על מיקרומטר והם נהפכו במשך הזמן למתכננים מהשורה. בקיצור אלה דברים שנלמדים תוך כדי תנועה.

Tightenig Torques.pdf

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, vadim6385 כתב:

אז מה יכולות של מהנדס?

לא לסובב ברגים.

אם אני רוצה למדוד חלק יש מחלקת אבטחת איכות להיעזר בה.

אם אני רוצה לפתוח מכונה לבדוק משהו יש מחלקת שירות שעושה את זה.

 

העובדה שאני יודע להשתמש בקומפרטור ויודע לפתוח את המכונה במקרה חוסכת לי זמן.

אבל יש לה אפס תועלת ליכולות שלי כמהנדס.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, מרק10 כתב:

 

 

3. הכשרתי בחיי כמה בוגרים בתחום התכנון המכני שסיימו את לימודי ההנדסה והם לא ידעו להשתמש בקליבר (זחון) שלא נדבר על מיקרומטר והם נהפכו במשך הזמן למתכננים מהשורה. בקיצור אלא דברים שנלמדים תוך כדי תנועה.

Tightenig Torques.pdf 73.96 kB · 0 downloads

ראן אתה מדבר על חינוך טכנולוגי בכלל. חידשת לי את המונח "זחון", אבל להשתמש בקליבר ומיקרומטר ולקרוא סרגל ורניר למדתי בתיכון, ובלימודים בטכניון ביליתי עשרות אחוזים מזמני במעבדות. יש לי שני בנים בוגרי טכניון, כנראה בקושי ביקרו במעבדה במהלך השנים. הבעיה היא שזו מגמה שנובעת משני דברים - מצד אחד מנסים להכניס לזמן נתון יותר ידע תאורטי, מצד שני מעבדות הן דבר יקר להקמה, אחזקה ותפעול. 

 

עכשיו, @מרק10 ו @Night Driver, בתור אנשים מאד מעשיים: האם לדעתכם המהנדס שיודע למדוד את הקוטר של הבורג הוא מהנדס יותר טוב? א?ולי אחדד את שאלתי: כיון שמהנדסים משמשים במגוון תפקידים - האם לדעץכם הכשרה במעבדהאו סדנה צריכה להיות חלק מהכשרתו של כל מהנדס, או שאפשר לחכות עד שיגיע לתפקידו?

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספריאל,האקדמיה מכשירה חוקרים ולא מהנדסים.

אין לה אינטרס לבזבז זמן הוראה ומשאבים על תכנים שלא מקדמים סטודנטים לאקדמיה.

יש ידע מינימלי שנותנים לך כדי שלא תצא לגמרי אהבל,אבל לא מעבר.

 

אחרת אולי הייתי לומד בקורס כמו זרימה על צנרת ולא על זרימה במיקרו תעלות ועל היווצרות של שכבות גבול כאילו אני מתכנן לבואינג את המטוס הבא.

עריכה אחרונה על ידי Potato

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...