Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לימודים - התייעצות האם להחליף מקצוע


ts1
 שיתוף
עוקבים 18

פוסטים מומלצים

לפני 10 דקות, sperial כתב:

עכשיו, @מרק10 ו @Night Driver, בתור אנשים מאד מעשיים: האם לדעתכם המהנדס שיודע למדוד את הקוטר של הבורג הוא מהנדס יותר טוב? א?ולי אחדד את שאלתי: כיון שמהנדסים משמשים במגוון תפקידים - האם לדעץכם הכשרה במעבדהאו סדנה צריכה להיות חלק מהכשרתו של כל מהנדס, או שאפשר לחכות עד שיגיע לתפקידו?

אישית חושב שמאוד כדאי.

כשמהנדס יודע מה זה לסגור בורג ומכיר תהליכי ייצור הוא יודע לספק תכן הרבה יותר יעיל לייצור.

להגיד שזה הכרחי אני לא יכול להגיד אבל להגיד שזה מאוד רצוי זה בהחלט.

  • רעיון טוב! 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 135
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

זה כשל בניהול הפרויקט בדיוק כמו שזה כשל בכתיבת הקוד - הרי הבאג לא אמור היה להיות שם מלכתחילה, וכמו שאנחנו יודעים שכל תוכנית היא ערימה של באג אחד או יותר, ככה גם כל פרוייקט הוא ערימה של איחור אחד או יו

מי אמר שהתשוקה שלך חייבת להיות העבודה שלך?    אין שום דבר פסול או רע או לא מממש פוטנציאל, בלעבוד בעבודה שאינה התשוקה שלך, אבל שמעוררת בך עניין ואתגר. ואת התשוקה להשאיר בתור תחביב.   

יש לך ניסיון בלכתוב באמת משהו בקוד חוץ מהלימודים ? אם התשובה היא לא - אז אתה לא יודע באמת אם תהנה לפתח מוצר או לכתוב קוד ולהשתמש בתוצר. היכולת לקבל סיפוק מהפתרון של העבודה אגב בהחלט מביאה למשהו ח

במקום העבודה הנוכחי נראה לי אנשי הרכש צריכים לדעת תהליכי יצור יותר טוב ממני,

מוציא שרטוט שולח להם להצעת מחיר.

אפס נגיעה ליצור או תהליך היצור.

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני חולק עליך. מי שמלמד באקדמיה הם אכן חוקרים, והם נבחרים כדי לעסוק במחקר. אבל הרוב המוחץ של הבוגרים יוצא לשטח. כמה בוגרי הנדסצ מכונות אתה מכיר שהמשיכו לתואר שלישי ונשארו באקדמיה? אני מניח שהם מיעוט לעומת אנשים כמוך וכמו עמיתיך, אלה שיוצרים את העולם הממשי על לוחות השרטוט ורצפת הייצור.

 

 לכן אני חוזר על השאלה: כמה חשוב שאותו מהנדס מכונות  יתנסה בעבודות מעשיות, או שמספיק שידע תיאוריה, ושאת הידע בשטח יעניקו המעסיקים?

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 37 דקות, Potato כתב:

לא לסובב ברגים.

אם אני רוצה למדוד חלק יש מחלקת אבטחת איכות להיעזר בה.

אם אני רוצה לפתוח מכונה לבדוק משהו יש מחלקת שירות שעושה את זה.

 

העובדה שאני יודע להשתמש בקומפרטור ויודע לפתוח את המכונה במקרה חוסכת לי זמן.

אבל יש לה אפס תועלת ליכולות שלי כמהנדס.

 

אז בשביל מה צריך אותך בכל הסיפור?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מסטול?

כי אם כן אז השעה עוד לא 4 ואני מקנא...

 

מהנדסים עושים עבודה של מהנדסים ולא של אנשי מעבדה/אבטחת איכות או טכנאים.

העבודה היא שונה.

מה ההבדל בין קוסמטיקאית לאינסטלטור?

לפני 6 דקות, sperial כתב:

אני חולק עליך. מי שמלמד באקדמיה הם אכן חוקרים, והם נבחרים כדי לעסוק במחקר. אבל הרוב המוחץ של הבוגרים יוצא לשטח. כמה בוגרי הנדסצ מכונות אתה מכיר שהמשיכו לתואר שלישי ונשארו באקדמיה? אני מניח שהם מיעוט לעומת אנשים כמוך וכמו עמיתיך, אלה שיוצרים את העולם הממשי על לוחות השרטוט ורצפת הייצור.

 

 לכן אני חוזר על השאלה: כמה חשוב שאותו מהנדס מכונות  יתנסה בעבודות מעשיות, או שמספיק שידע תיאוריה, ושאת הידע בשטח יעניקו המעסיקים?

זה שהרוב יוצאים החוצה זה תוצאה.

הטכניון מלמד תכנים מכווני מחקר ולא מכווני תעשיה.

 

עריכה אחרונה על ידי Potato

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@Potato מה שכתבת בפוסט האחרון שלך קשור לתפקיד ספציפי, והאמת היא שבמקרה שלך הייתי מפנה את השאלה למנהל שלך, אולי אפילו שני דרגים מעליך. אלה שהתנסו הרבה שנים בהעסקת מהנדסים, ויכולים להשוות בין אלה שגדלו בלי ועם התנסות מעשית.

אבל אשאל גם אותך: האם, כאשר אתה פונה לתכנן חלק, אינך זקוק לאיזה ידע על תהליך הייצור, כדי שהחלק הזה אכן יהיה מעשי וישתלב במכונה הגדולה? שוב, יתכן שספציפית בתפקיד הנוכחי שלך השאלה לא רלוונטית, אבל אני מנסה לראות תמונה יותר רחבה, עד כמה הכשרת המהנדס נפגעה כתוצאה מהפחתת העבודה במעבדה לטובת הוראה תאורטית.

 

@Potato התגובה שלך השתלבה לפני זו שלי. וכאמור, השאלה שלי היא האם תהליך הכשרת המהנדס נכון או שגוי. הרי הכשרת חוקרים היא עניין של תארים מתקדמים, למעשה תואר שני הוא הכשרת חוקר עם הנחיה, והתואר השלישי הוא בעצם הכשרת חוקר עצמאי. אבל התואר הראשון נועד ליצר את המהנדס שמול לוח השרטוט או קו הייצור, את הרופא שבודק חולים במיון, את העובדת הסוציאלית בלשכת הרווחה ואת המורה שמלמדת אותך חשבון או לשון. כמה מהם יהפכו לחוקרים בעתיד? בודדים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא עוסק בתכן בעבודה,ייצא לי כמה פעמים בודדות.

הייתי מכונאי 3 שנים,עבדתי מתחת למנהל יצור במפעל עיבוד שבבי עוד שנה ולפני הצבא עבדתי 8 חודשים במחלקת בקרת איכות מכאניקה.

אין לי מושג האם זה תורם לי בעבודה היומיומית או לא,כי נכנסתי לאקדמיה עם הידע הזה.

 

אני אישית מתכנן חלק מתוך מחשבה על איך הולכים לייצר אותו,כי כך הורגלתי בעבודה הקודמת.

אם הייתי בא fresh לגמרי,יש סיכוי טוב שזה לא היה מעניין אותי.

זה מקומות שונים,היצור במקום הנוכחי מנותק לגמרי מפיתוח,אין ייצור בכלל,מעט הרכבות וגם זה הולך להיעלם עם הזמן.

אני לא מקבל פה פידבק מהעובדי יצור שבאים אלי "זה לא המכונה שלי/מה אתה רוצה?".

 

תהליך היצור לא אמור להשפיע על השתלבות החלק במכונה,בפועל המצב שונה ולתפוס את כל הסטיות הקטנות זה כבר עניין של נסיון.

 

לגבי החלק השני,התואר הראשון נועד לתת את הבסיס בשביל לאפשר מחקר בהנחיה.

גם הדוקטורט זה מחקר בהנחיה.

הנקודה שבה מתבצע ונבדקת היכולת של האדם לחקור עצמאית היא בפוסט דוק,זו אחת הסיבות שהוא לרוב מתבצע בחו"ל.

רחוק מהמעבדה והמנחה המוכר.

 

אין מהנדס שלא משתמש בתוכנות ניהול מלאי או מהנדס שלא בונה מצגת.

האם צריכים ללמד אותי sap וpowerpoint כחלק מההכשרה?הרוב יגידו שלא.

אבל זה בתעשיה ונחוץ,אז למה לא בעצם?

 

עריכה אחרונה על ידי Potato

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 20 דקות, Potato כתב:

 

תהליך היצור לא אמור להשפיע על השתלבות החלק במכונה,בפועל המצב שונה ולתפוס את כל הסטיות הקטנות זה כבר עניין של נסיון.

 

לגבי החלק השני,התואר הראשון נועד לתת את הבסיס בשביל לאפשר מחקר בהנחיה.

גם הדוקטורט זה מחקר בהנחיה.

הנקודה שבה מתבצע ונבדקת היכולת של האדם לחקור עצמאית היא בפוסט דוק,זו אחת הסיבות שהוא לרוב מתבצע בחו"ל.

רחוק מהמעבדה והמנחה המוכר.

 

אין מהנדס שלא משתמש בתוכנות ניהול מלאי או מהנדס שלא בונה מצגת.

האם צריכים ללמד אותי sap וpowerpoint כחלק מההכשרה?הרוב יגידו שלא.

אבל זה בתעשיה ונחוץ,אז למה לא בעצם?

 

המשפט הראשון אומר הרבה. כנראה שהניסיון שלך לפני הלימודים בא לידי ביטוי בעבודה שלך היום. 

 

לגבי החלק השני - כמו כל תהליך הכשרה, הוא נעשה עם הנחיה. העניין בתואר שלישי הוא שבסופו הבוגר אמור להוכיח את יכולתו כחוקר עצמאי, כזה שמסוגל להוביל מחקר, והפוסט דוקטוראט נועד להעצים יכולת זו, שבסופו של דבר נרכשת בהדרגה. אם זה לא הובן בפוסט הקודם שלי אני מקווה שעכשיו כוונתי יותר ברורה. 

 

לגבי אותן תוכנות שהזכרת - כנראה שברמת המשתמש הן מספיק פשוטות כדי שלא יהיה צורך בהכשרה בהן בלימודים, ואם תזקק למשהו ברמה יותר גבוהה המעסיק יפנה אותך להשתלמות מסודרת. אבל אני בטוח שעשית קורס בסולידוורקס או משהו מקביל, כך שיש לך בסיס בשרטוט ממוחשב, גם אם בהמשך תעבור להשתמש בתוכנה מתחרה. וכמובן שבמהלך קריירה של 40 שנה תצטרך ללמוד הרבה חידושים, אבל אתה אמור לצאת מהלימודים האקדמיים עם יסודות שיאתשרו לך ללמוד אותם, אם עצמאית ואם בעזרת הדרכה.

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ללמד סוליד זה בזבוז זמן כי לא מלמדים לקרוא שרטוט ולהוציא שרטוט ליצור.

הלימוד שקול ללמד אותי פוטושופ כי חוץ מהיכרות עם הכלים בסוף הקורס אין לי מושג איך משתמשים בהם.

בלינקדאין לי מדריכים מועילים שמסבירים ואני עושה אותם כשיש לי זמן ולומד לבד.

 

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חברי המעגל הראשון

כל קורס של תוכנה הוא חסר ערך אם אתה לא עובד עם התוכנה אחרי זה.

המטרה של הקורסים האלה להכיר לך את התוכנה, לא ללמד אותך איך עובדים.

.Volvo 740. It's hip to be square

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, Potato כתב:

במקום העבודה הנוכחי נראה לי אנשי הרכש צריכים לדעת תהליכי יצור יותר טוב ממני,

מוציא שרטוט שולח להם להצעת מחיר.

אפס נגיעה ליצור או תהליך היצור.

הם ידאגו לזה שהחלק שאתה תכננת יגיע בדיוק כמו שרצית בדיוק כמו שמנהל הייצור ידאג שתקבל את החלק שתכננת מרצפת הייצור. השאלה היא האם התכן שלך אופטימלי עבור הספקים/רצפת הייצור שלך והאם הוא היה יותר יעיל אם היית מכיר תהליכי ייצור (לא אתה תפו"ד אלא אתה מהנדס כלשהו).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, מרק10 כתב:

2. מהנדס מכונות צריך להבין ולהכיר טבלאות של מומנט סגירה מותר לכול סוג של בורג ותנאי הידוק נכונים הנתונים בכול ספרות ייצרן (ראה דוגמא).

3. הכשרתי בחיי כמה בוגרים בתחום התכנון המכני שסיימו את לימודי ההנדסה והם לא ידעו להשתמש בקליבר (זחון) שלא נדבר על מיקרומטר והם נהפכו במשך הזמן למתכננים מהשורה. בקיצור אלה דברים שנלמדים תוך כדי תנועה.

Tightenig Torques.pdf 73.96 kB · 1 download

 

לגבי 2- כן, יש טבלאות. תתחיל לעבור בין מהנדסים במקומות עבודה ותשאל אותם לגבי זה, אתה תגלה שרבים הם המהנדסים (בעיקר הדור הצעיר יותר) שלא מכיר את הטבלאות האלו ולא יודע על קיומן, בטח שלא יודע להעריך מה המומנט עבור איזה בורג.

3- לרגע לא טענתי שזה לא אפשרי או מכשול פוסל. אני רק טוען שאלו כישורים שתורמים.

 

לפני שעתיים, Potato כתב:

אחרת אולי הייתי לומד בקורס כמו זרימה על צנרת ולא על זרימה במיקרו תעלות ועל היווצרות של שכבות גבול כאילו אני מתכנן לבואינג את המטוס הבא.

 

סלח לי, אבל מבחינתי מה שאתה כותב פשוט הזוי- אתה מתלונן שנותנים לך יותר כלים להתמודד עם כל סוג של בעיה ולא סוגרים אותך בקופסה קטנה של "הנה הפרקטי הנפוץ, שתיתקל במקרה יוצא דופן לא יהיה לך מושג"?

מדהים שדווקא זו הדוגמה שעולה, בדיוק היום סגרתי תכנון של מערכת ואקום כלשהי, אולי תתפלא לשמוע שגם בדבר הכביכול פושטי הזה שהוא לא המטוס הבא של בואינג צריך להתחשב בטורבולנציה ושכבת גבול בשביל לדעת מה יהיו ההפסדים בצנרת.

קיבלתי את המטלה כי אני פשוט היחיד במקום העבודה שידע איך לעשות את זה, והבוס? מרוצה עד הגג שיש לו פתרון in house.

 

תקבל בברכה כל יכולת נוספת שהאקדמיה מקנה לך ושמור על ראש של חוקר. גם במהלך העבודה, אני חושב שזה יעזור לך ללמוד כישורים נוספים ואיך להתמודד עם סוגים שונים של בעיות. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 50 דקות, SlowRide כתב:

כל קורס של תוכנה הוא חסר ערך אם אתה לא עובד עם התוכנה אחרי זה.

המטרה של הקורסים האלה להכיר לך את התוכנה, לא ללמד אותך איך עובדים.

אין סיבה ללמד את התוכנה הזו אם לא מסבירים איך עובדים בה.

ללחוץ על קוווים ולהשתמש בsearch command אפשר ללמד כל אחד.

לפני 26 דקות, Night Driver כתב:

הם ידאגו לזה שהחלק שאתה תכננת יגיע בדיוק כמו שרצית בדיוק כמו שמנהל הייצור ידאג שתקבל את החלק שתכננת מרצפת הייצור. השאלה היא האם התכן שלך אופטימלי עבור הספקים/רצפת הייצור שלך והאם הוא היה יותר יעיל אם היית מכיר תהליכי ייצור (לא אתה תפו"ד אלא אתה מהנדס כלשהו).

ברור שהיה יותר יעיל.

יש סיכוי לא רע שהיה אפשר להוזיל אותו בחצי אם הייתי מוותר על אלמנטים בתכן שלא פוגמים פונקציונלית אבל עולים יקר לייצור.

לא עולה לי שום דבר לראש חוץ מלשחרר טולרנסים איפה שלא באמת צריך אותם,בטוח שלך יש אינספור דוגמאות.

אתה רואה?עבר לי מאתמול ואני פחות ממורמר :)

לפני 11 דקות, Pika007 כתב:

 

לגבי 2- כן, יש טבלאות. תתחיל לעבור בין מהנדסים במקומות עבודה ותשאל אותם לגבי זה, אתה תגלה שרבים הם המהנדסים (בעיקר הדור הצעיר יותר) שלא מכיר את הטבלאות האלו ולא יודע על קיומן, בטח שלא יודע להעריך מה המומנט עבור איזה בורג.

3- לרגע לא טענתי שזה לא אפשרי או מכשול פוסל. אני רק טוען שאלו כישורים שתורמים.

זה מהפך שהתחום הזה עובר ומגיע בעיקר על ידי הצעירים שמחפשים להתפתח.

מאנשים שהנסיון שלהם היה לזכור טבלאות ותקנים וחומרים למקצוע שאמור להיות מאוד מגוון ומולטידסציפלינארי.

ציטוט

 

 

סלח לי, אבל מבחינתי מה שאתה כותב פשוט הזוי- אתה מתלונן שנותנים לך יותר כלים להתמודד עם כל סוג של בעיה ולא סוגרים אותך בקופסה קטנה של "הנה הפרקטי הנפוץ, שתיתקל במקרה יוצא דופן לא יהיה לך מושג"?

מדהים שדווקא זו הדוגמה שעולה, בדיוק היום סגרתי תכנון של מערכת ואקום כלשהי, אולי תתפלא לשמוע שגם בדבר הכביכול פושטי הזה שהוא לא המטוס הבא של בואינג צריך להתחשב בטורבולנציה ושכבת גבול בשביל לדעת מה יהיו ההפסדים בצנרת.

קיבלתי את המטלה כי אני פשוט היחיד במקום העבודה שידע איך לעשות את זה, והבוס? מרוצה עד הגג שיש לו פתרון in house.

 

תקבל בברכה כל יכולת נוספת שהאקדמיה מקנה לך ושמור על ראש של חוקר. גם במהלך העבודה, אני חושב שזה יעזור לך ללמוד כישורים נוספים ואיך להתמודד עם סוגים שונים של בעיות. 

לא נותנים לי יותר.נותנים לי 2% מהמקרים במקום לתת לי 95%.

אם תבקש ממני לתכנן מתקן זרימה כלשהו אני אאלץ לשבת כמה שעות טובות על ספרות ויוטיוב בשביל לדעת מה רלוונטי לחיים האמיתיים ולא לקוטר של 5-^10.

מה שרשמתי זה בדיוק מה שנותנים,ואיפה כבר ייצא לי להיתקל במיקרו תעלות ושכבות גבול,זה נישתי ונדיר וברור שמכוון למחקר.

כי במקרה המרצים שמעבירים את הקורס מתעסקים עם השיט הזה.

 

עריכה אחרונה על ידי Potato

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 דקות, Potato כתב:

לא עולה לי שום דבר לראש חוץ מלשחרר טולרנסים איפה שלא באמת צריך אותם,בטוח שלך יש אינספור דוגמאות.

סתם דוגמא, כשאתה יודע איך יוצקים מתכת אתה יכול לתכנן את החלק כך שיהיה לך פחות צד לעבד ואז אתה חוסך זמן מכונה וזמן דפינה.

לפני 11 דקות, Potato כתב:

אתה רואה?עבר לי מאתמול ואני פחות ממורמר :)

גם כשאתה ממורמר אתה בסדר 😁

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חברי המעגל הראשון
לפני כשעה, Potato כתב:

אין סיבה ללמד את התוכנה הזו אם לא מסבירים איך עובדים בה.

ללחוץ על קוווים ולהשתמש בsearch command אפשר ללמד כל אחד

מסבירים את הבסיס כדי שתכיר את הממשק והפקודות הבסיסיות.

לא חושב שאפשר להסביר לך איך לעבוד בתוכנה מסויימת שלא תוך כדי העבודה האמיתית שאתה תעשה בה כי בכל מקום עובדים בצורה אחרת. 

.Volvo 740. It's hip to be square

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 שיתוף

×
×
  • Create New...