Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לובינסקי מציגים: המכירות עברו לדיגיטל, הפארטאץ' נשאר


pooh-bear
שימו לב! השרשור הזה בן 1283 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, m3x7r3m3 כתב:

😂 בשביל זה קונים DLC של הגנה מפני STD וירוסים ותולעים

גם לפה הגיע Day 1 DLC?! זבלים. זבלים בכל מקום I tell ya!

 

לפני 16 שעות, pooh-bear כתב:

חלילה.

ברור, בגלל זה היה שם סמיילי.

 

לפני 16 שעות, pooh-bear כתב:

בוא נסכים שלא לגמרי להסכים, וזה באמת כבר חורג מהנושא הספציפי שלשמו התכנסנו.

אם אנחנו מסכימים שלא להסכים על מה שכתבתי ברוב התגובה, זה לא מאוד חורג, ואני אשמח לשמוע את דעתך גם אם אתה לא מסכים איתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, פבל כתב:

גם לפה הגיע Day 1 DLC?! זבלים. זבלים בכל מקום I tell ya!

 

Microsoft did it before it was cool

גם אנטיוירוסים (עד הויסטה או משהו כזה) וגם אופיס עד היום נמכר בנפרד מהווינדוס

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כבר אנחנו נכנסים ל-Lore של DLCים, ואני לא מכיר. 

אבל בואו נחזור לאתר של לובינסקי.

  • מצחיק 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, פבל כתב:

אם אנחנו מסכימים שלא להסכים על מה שכתבתי ברוב התגובה, זה לא מאוד חורג, ואני אשמח לשמוע את דעתך גם אם אתה לא מסכים איתי.

לא עניתי כי זה באמת הולך למקום (קצת מיותר) של התנגחות, אבל ביקשת, קיבלת...

 

ציטוט

רק "לרדת" על חברה כי באתר שלהם יש טעות זה מאוד מגניב ופופולרי באינטרנט, אבל רק יוצר אצל הגורמים הרלוונטיים אנטגוניזם כי "שום דבר שהם עושים לא מספיק טוב". תמיד יהיו טעויות, אתה לא באמת יכול לצפות שמנכ"ל לובינסקי יעשה QA לכל לינק באתר. הוא ראה אותו (אני מניח) כשהוא היה גמור ולפני שהוא עלה, נתן את ברכתו וסלאמת. הוא לא יכול לדעת שאחרי חודשיים איזה מתכנת סוג ז' שם לינק לא נכון כי פקידה שלא מבינה במכוניות שאלה את הסוכן מכירות שבדיוק היה צריך לצאת הביתה ולא הקשיב לה איזה אוטו זה ה"פיקאסו". 

 

בשרשורים כמו זה אנחנו, כמובילי דעת קהל במדינה שלנו, יכולים לבחור אחת משתי דרכים - להציג בפני יבואנים את האמת בצורה לא מתפשרת, אבל נקיה, בוגרת, רצינית וקונקרטית - מתוך רצון (שאני מאמין שכולנו - הגולשים פה והיבואנים) לקדם את התחום הזה בארץ, או לעמוד בצד, להצביע ולצחוק על דברים צהובים ו"עסיסיים" שמצחיקים רק אותנו. 

אני מסכים איתך כאן לגמרי, אבל תראה מה כתבתי בהודעה הפותחת בשרשור:

בתאריך 16.10.2020 בשעה 17:16, pooh-bear כתב:

עד כאן אפשר להתייחס לכל העניין כ"אנשים חסרי חיים שמשעמם להם בסגר ומחפשים על מה להוציא עצבים", לגיטימי. אבל מכאן העלילה מעט מסתבכת.

 

אז הסתקרנתי ופניתי לנציג היבואן כאן באתר (לפני יותר משבוע, רק כדי לסבר את האוזן), לקח להם כמה ימים לענות (חול המועד וזה, בסדר), בינתיים התקשרתי לברר. נאמר לי (בטלפון) שבאמת אין פיקאסו קצרה דיזל אקסקלוסיב, והמבצע הוא על ה-1.2 בנזין. מה שאומר, ד"א, שהמחיר ההתחלתי הוא ממש לא מה שמוצג באתר, אבל כמו שאומרים אצלינו בעדה, נו שוין.

 

קצת אח"כ, חזר אלי הנציג בפורום וטען שמדובר, הפלא ופלא, באקסקלוסיב דיזל, לא פחות! כמובן שההתלהבות קצת פחתה כשניסיתי להסביר שאני רק מפנה את תשומת ליבם לבלאגן ופחות מחפש באמת לקנות אחת, אבל הובטח לי שהעניין הועבר לידיעת הגורמים הרלוונטיים (כמו שגם נאמר לי בטלפון).

 

אז בקיצור, רוצים פיקאסו קצרה במבצע? לובינסקי ישמחו למכור לכם, רק שהם בעצמם עוד לא בדיוק החליטו עם איזה מנוע. אבל מה זה משנה, העיקר שיש מבצע, ושמוכרים בדיגיטל. חדשנות מעל הכל.

הבעיה היא לא שיש טעות באתר, אלא שהטעות הזו לא מתוקנת במשך שבוע. וחמור יותר, ששני נציגים של הארגון שמעומתים עם הטעות הזו בכלל לא מבינים שזו בעיה. אפשר רק לשער למה הבעיה לא תוקנה, אבל בין אם שני נציגים שונים של הארגון אמרו "תודה שאתה מדווח, נתקן" והלכו לשתות קפה במקום, או שהדיווח באמת עבר אבל נפל בין הכיסאות, כך או אחרת משהו פה לא תקין: באחריות של העובדים, בפרוסס, או בשניהם.

לא היתה פה שום טענה, אפילו לא בדל שלה, שהמנכ"ל של הארגון יעשה QA לכל לינק באתר. אם להקדים את המאוחר, המנכ"ל צריך לדאוג שמי שאחראי על האתר (שיווק? IT?) יעשה QA כמו שצריך, ושמי שאחראי על תהליכי עבודה ינהל פרוסס מסודר של פניות לשירות לקוחות.

 

לפני 22 שעות, פבל כתב:

ואני לחלוטין עומד מאחורי מה שאני אומר לא כי זה מגניב להגיד את זה אלא כי זה מה שאני שומע מהגורמים איתם אני נמצא בקשר בתוך החברה. לא "אנחנו חותרים למצוינות" וכל הדברים האלה (כי זו אמירה די מטומטמת. כמו סטארטאפ שאומר "אנחנו מכוונים לשנות את הצורה בה בני אדם עושים X") אלא הדברים שהם מקדמים, הדברים עליהם הם מדברים והצורה בה הם מדברים. אבל באירגונים גדולים מאוד קשה לשנות את כיוון המומנטום שהשתרש בחברה במהלך העשורים שקדמו (ואני יכול להגיד שהחתירה הזו שאני מדבר עליה, קיימת - לפחות בעצמה הזו - רק בכמה שנים האחרונות, לא זוכר בדיוק כמה. פחות או יותר מאז שהתחילו לתת 5 שנות אחריות ודני שביט נכנס לתפקיד המנכ"ל).

אני לא מכיר את הנפשות הפועלות, ובאמת שאין לי איזו מטרה נסתרת להשחיר ארגון שלם או מישהו ספציפי. אבל בסוף, לפחות לדעתי, ארגון נמדד בתוצאות שלו. אני חשוף די בוודאות להרבה פחות מידע ממך לגבי לובינסקי בפרט ויבואנים בכלל, ויכול להיות שיבואנים אחרים מאכילים אותנו בדיוק את אותו תבשיל, אבל אם אתה שואל אותי אם רואים שינוי בדברים המהותיים שמטרידים את מי שרוכש רכב מלובינסקי, אז אני חושב שפחות. יש (היו?) מפגשים עם הקהילה, יש אולם תצוגה מרהיב, יש מוסך מרכזי ברמת ניקיון של בית מרקחת, אבל מה שבאמת חשוב לא ממש זז, שוב, לדעתי וממעט האינפורמציה שאני מכיר.

בוא נשאל את זה בצורה פשוטה - למה כל כך הרבה אנשיםם מעדיפים לגשת למוסכים לא מורשים (אחד וחצי ספציפיים) מאשר למוסכים המורשים? רמז: זה ממש לא רק עניין המחיר, וזה למרות שלא תקבל לא אספרסו, לא מזגן ולא ניקיון במוסכים הלא מורשים האלו.

 

ציטוט

האופציות שעומדות בפני שדרת ניהול בכירה לשנות מומנטום ואופי של ארגון שלם (וגדול) הן שתיים: לשנות לאט לאט, להחליף אנשים ולקוות שהאנשים הישנים לא "מקלקלים" את החדשים עם הגישה שהשתרשה, או להחליף את כל כוח האדם של החברה. בגלל שהאופציה השניה לא באמת אפשרית, נשארת אפשרות אחת, שלוקחת הרבה (לפעמים הרבה מאוד) זמן, ו-וואלה, אין מה לעשות חוץ מאשר להציף את הדברים האלה ולקוות שהם (או לפחות המסקנות של האירועים האלה) מגיעים לגורמים הבכירים בחברה שיעשו איתם מה שצריך. 

אני ממש לא מומחה לניהול, אבל אני גם ממש לא מסכים איתך כאן. בטוח אפשר לשפוך כמה (וכמה) עבודות דוקטורט על "שינוי תרבות ארגונית מבינוניות למצוינות בארגון", אבל גם אם לא, זה לא נגמר ב"לסגור ולפתוח מחדש" או ב"להחליף אנשים לאט לאט". יש מיליון דברים שאפשר לעשות באמצע כמו להכניס פרוססים טובים יותר, לתגמל על מצוינות, לארגן מחדש מחלקות שלא עובדות, לבצע מעקב אפקטיבי על יעדים מסויימים (ובכלל, להגדיר יעדים כאלו) ועוד מליון דברים. וכן, גם להחליף את מי שלא מתאים בשום צורה לתרבות הארגונית שאתה רוצה ליישם.

 

הבעיה שכל זה תמיד הרבה יותר מורכב, קשה, כואב והרבה פחות "סקסי" מלבנות אולם תצוגה חדש, אז לרוב זה לא קורה.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear
  • אהבתי 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, pooh-bear כתב:

יש (היו?) מפגשים עם הקהילה, יש אולם תצוגה מרהיב, יש מוסך מרכזי ברמת ניקיון של בית מרקחת, אבל מה שבאמת חשוב לא ממש זז, שוב, לדעתי וממעט האינפורמציה שאני מכיר.

בוא נשאל את זה בצורה פשוטה - למה כל כך הרבה אנשיםם מעדיפים לגשת למוסכים לא מורשים (אחד וחצי ספציפיים) מאשר למוסכים המורשים? רמז: זה ממש לא רק עניין המחיר, וזה למרות שלא תקבל לא אספרסו, לא מזגן ולא ניקיון במוסכים הלא מורשים האלו

 

 

אי אפשר לכתוב את זה יותר מדוייק ממה שכתבת

 

 

למשל

אמנם בעלות טיפול 15k לרכב שלי יש פער של כמה עשרות שקלים בין גבע למורשה היבואן (אחרי הנחת מועדון)

לא זה מה שיגרום לי ליסוע עד תל אביב האיומה במקום למודיעין או שורק

 

אבל

כשעולה החשש מרצועת טיימינג מתפוררת, פה כבר גבע בלי להתבלבל יוריד קרטר כדי לבדוק כמו שצריך מה מצב הרצועה - לעומת המוסך המרכזי ש3 פעמים דחה אותי בלך ושוב ובכלל לא הסכים להכניס את הרכב לבדיקה, וגם כשהסכים - היה מדובר באיזה "מכשיר חדשני לבדיקת הרצועה" בלה בלה

 

 

אז מה שווים כל הרעש והצלצולים והמפגשים והאירוחים, אם בשורה התחתונה עדיין מתחמקים מרצועות מתפוררות או מיכלי אוריאה מתכווצים עקב פגם ביצור הפקק?

 

תשקיעו במה שחשוב באמת

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, pooh-bear כתב:

לא עניתי כי זה באמת הולך למקום (קצת מיותר) של התנגחות, אבל ביקשת, קיבלת...

חלילה התנגחות, ויכוח ענייני. אני מציג את נקודת המבט שלי, אתה את שלך, וגם אם לא נסכים בסוף על כלום, לפחות שנינו נצא עם יותר מידע ממה שנכנסו. and that's a win in my book [הכנס גיף של אבא אנגלו-סקסי עם כובע בייסבול שצולה המבורגרים ונקניקיות על ברביקיו עגול וברקע מתנופף דגל ארה"ב].

 

לפני 8 דקות, pooh-bear כתב:

הבעיה היא לא שיש טעות באתר, אלא שהטעות הזו לא מתוקנת במשך שבוע. וחמור יותר, ששני נציגים של הארגון שמעומתים עם הטעות הזו בכלל לא מבינים שזו בעיה.

אנחנו כחברי קארספורום נמצאים בעמדת כוח מאוד ייחודית - אנחנו מבינים במכוניות, מבינים באינטרנטים, נמצאים באתרים של היבואניות הרבה יותר מהאזרח הממוצע, ויש לנו את האופציה ליצור קשר ישירות עם הגורמים הכי בכירים בכל היבואנים. אבל - אני חושב - שיש לנו, בתור אחד הגופים הכי גדולים, הכי נקראים, הכי מגוונים, ועוד כמה וכמה "הכי"ים, גם יותר אחריות מאשר לאזרח הממוצע להשתמש בעמדת הכוח הזו לא רק באחריות, אלא גם כדי לשפר את התחום הזה.  

 

כשאנחנו מגלים בעיה או תקלה, נתקלים בשירות לא טוב או סתם עולים על פדיחה מצחיקה, יש לנו שתי אופציות (כאילו, תכלס שלוש, אפשר גם להתעלם, אבל זה לא הקטע שלנו). או להתקשר למוקד שירות/תמיכה ו"להשאיר את התקלה לגורלה" או לנצל את הפלטפורמה כדי ליצור קשר עם מישהו שאשכרה יכול לגרום למשהו לקרות.

 

עכשיו, אני מבין את ההיגיון מאחורי יצירת הקשר עם המוקד. להרים את כל העולם על הרגליים בגלל כל דבר פעוט זה אידיוטי (אני מכיר כמה אנשים כאלה, אני בטוח שגם כל מי שקורא את זה מכיר כמה אנשים כאלה. אף אחד לא רוצה להיות האנשים האלה). הנקודה היא מה עושים כשרואים שהתקלה לא תוקנה. ושלא יובן לא נכון, עצם הפניה, ועצם הבדיקה לאחר מכן - אלה דברים שמאוד ראויים להערכה. כאמור, 99.9998% מהאנשים לא יעשו שום דבר מעבר ללחייך טיפה על הפאדיחה (נבדק מחקרית. סתם, לא. ברור שלא באמת). אם אתה רואה שהתקלה לא תוקנה - יש לך שוב שתי אופציות - לעשות כלום או להשתמש בפלטפורמה. והשאלה המרכזית, אם אתה בוחר להשתמש בפלטפורמה, היא איך לעשות את זה - האם אנחנו מגכיחים את החברה על הטעות (ע"ע כותרת השרשור) או שאנחנו מראים רצון אמיתי לעזור לחברה לתקן את ה-Fuck-up.

לדעתי, אם אנחנו רוצים לשמר את עמדת הכוח הזו, הגישה הנרתמת לעזור הרבה יותר אפקטיבית. גם גישת ה"הצפה ותעשו עם זה מה שבא לכם" אפקטיבית במידה, אבל גישת ה"חחחחח איזה לוזרים מטומטמים" לא יעילה בשיט. 

 

במילים אחרות - אתה יכול להגיד מה יכולים לעשות יותר טוב, אתה יכול לציין מה עשו לא טוב, ואתה יכול לצחוק עליהם (ו/או להגחיך אותם) שהם לא טובים. אני מניח שמיותר להגיד מה לטעמי השיטה שאנחנו צריכים לנקוט בה לטעמי. כמובן שאני לא (ממש ממש ממש לא) מתכוון שאנחנו צריכים ללקק ליבואנים ולנקוט בחינוך סנואופלייקס ולהגיד להם שכל דבר שהם עושים הוא מדהים והכי טוב בעולם. אני מניח שרואים את זה גם בביקורות שלי על מכוניות וגם בשרשורים אחרים. אנחנו צריכים להגיד להם - בלי להתבייש ובלי להתבלבל - מה הם עושים לא טוב ואיך לשפר/לתקן את זה. כי בסופו של דבר, אם הם ימכרו מוצרים טובים יותר או ייתנו שירות טוב יותר, כולנו - גם הם וגם אנחנו - נרוויח מזה. אנחנו נרוויח מכוניות טובות יותר, שירות מקצועי יותר, הם ימכרו יותר, והאתר יראה יותר תנועה וירוויח יותר.

 

לפני 40 דקות, pooh-bear כתב:

אני לא מכיר את הנפשות הפועלות, ובאמת שאין לי איזו מטרה נסתרת להשחיר ארגון שלם או מישהו ספציפי. אבל בסוף, לפחות לדעתי, ארגון נמדד בתוצאות שלו. אני חשוף די בוודאות להרבה פחות מידע ממך לגבי לובינסקי בפרט ויבואנים בכלל, ויכול להיות שיבואנים אחרים מאכילים אותנו בדיוק את אותו תבשיל, אבל אם אתה שואל אותי אם רואים שינוי בדברים המהותיים שמטרידים את מי שרוכש רכב מלובינסקי, אז אני חושב שפחות. יש (היו?) מפגשים עם הקהילה, יש אולם תצוגה מרהיב, יש מוסך מרכזי ברמת ניקיון של בית מרקחת, אבל מה שבאמת חשוב לא ממש זז, שוב, לדעתי וממעט האינפורמציה שאני מכיר.

ברור לי ב-100000000% שאין לך ולא הייתה לך שום כוונה להשחיר את לובינסקי. אנחנו סתם מדברים פה על משהו אקדמי לחלוטין, כשלובינסקי היא במקרה הדוגמה התורנית. הייתי אומר (שנינו היינו אומרים, אני מאמין) בדיוק אותו דבר אם היינו מדברים על סמלת או צ'מפיון. במהלך חיי נתקלתי במה שכתבת כאן הרבה מאוד פעמים, ואני מבין לחלוטין שהיא מגיעה מתוך רצון לעזור. אבל היא הפוכה. שים לב מה כתבת - פירטת מה עשו, וכתבת שזה לא משפיע. כתבת מה לא, אבל לא כתבת איך כן. אני יכול להבטיח לך, שאף אחד בלובינסקי לא קם בוקר אחד והחליט "אני הולך להרים אולם תצוגה פאקינג מטורף וזה יכפיל לנו את ההכנסות, ישנה מיד את כל הסטיגמות על האמינות המחורבנת שלנו ועל השירות המעפן שלנו. ואם זה לא יעזור, גם נמצא איזה קבוצת חובבים ונעשה להם מצגת. פאק יה!". אני בטוח שהפעולות האלה נעשו אחרי מחקר שוק, ראיונות עם לקוחות ובדיקות של מידע. אבל לך (ולשאר הגולשים שלנו) יש ראיה הרבה יותר רחבה מאשר של לקוח ממוצע, ואם אתה רואה שהדברים שנעשים לא משפיעים, אפשר לחשוב ולהציע דברים אחרים. 

 

לפני 40 דקות, pooh-bear כתב:

בוא נשאל את זה בצורה פשוטה - למה כל כך הרבה אנשיםם מעדיפים לגשת למוסכים לא מורשים (אחד וחצי ספציפיים) מאשר למוסכים המורשים? רמז: זה ממש לא רק עניין המחיר, וזה למרות שלא תקבל לא אספרסו, לא מזגן ולא ניקיון במוסכים הלא מורשים האלו.

בוא לא נשאל שאלות, בוא נחלוק רעיונות. 

לדעתך כל כך הרבה אנשים מעדיפים לגשת למוסכים לא מורשים? למה? עצם הוספת הרמז מראה על זה שאתה יודע. אז למה ללכת סחור סחור ולא להציג את הדעה כפי שהיא, בלי להתחכם, ולהציג פתרון ראוי וישים?

*אגב, אני מניח שלפחות חלק מהתשובה זהה לחלק מהתשובות שתקבל מאנשים שלא קונים מכוניות צרפתיות. אני התרגלתי שהולכים למוסכים מתמחים, גם אם הם נראים כמו הצרות שלי. לא בגלל המחיר, אלא כי אני יודע ששם אין נפילות. מורשה או לא, פחות קריטי לי, אבל כמובן שהנטייה היא ללא מורשה. למה? כי הרגל. שום דבר מעבר לזה.

 

לפני 51 דקות, pooh-bear כתב:

אני ממש לא מומחה לניהול, אבל אני גם ממש לא מסכים איתך כאן. בטוח אפשר לשפוך כמה (וכמה) עבודות דוקטורט על "שינוי תרבות ארגונית מבינוניות למצוינות בארגון", אבל גם אם לא, זה לא נגמר ב"לסגור ולפתוח מחדש" או ב"להחליף אנשים לאט לאט". יש מיליון דברים שאפשר לעשות באמצע כמו להכניס פרוססים טובים יותר, לתגמל על מצוינות, לארגן מחדש מחלקות שלא עובדות, לבצע מעקב אפקטיבי על יעדים מסויימים (ובכלל, להגדיר יעדים כאלו) ועוד מליון דברים. וכן, גם להחליף את מי שלא מתאים בשום צורה לתרבות הארגונית שאתה רוצה ליישם.

 

הבעיה שכל זה תמיד הרבה יותר מורכב, קשה, כואב והרבה פחות "סקסי" מלבנות אולם תצוגה חדש, אז לרוב זה לא קורה.

ברור. גם אני מומחה קטן מאוד בניהול בקנה...יי מיד...ות? (איך אומרים,  אם בכלל אומרים, קנה מידה ברבים?) כאלה, ואני בטוח שיש עוד אינספור אפשרויות. אבל לפעמים גם שחיינים מאוד טובים עם כוונות ממש ממש טובות טובעים בזרם של ארגונים גדולים. ולפעמים יש שיקולים כאלה ואחרים (של עלות-תועלת) ולפעמים יש דירקטוריון שלוחץ להוצאות קטנות והכנסות גדולות, ולפעמים סתם דרג הביניים מדושן ולא באמת מעוניין שיזיזו לו את הגבינה.

אבל כשמדובר בארגונים כאלה גדולים, אנחנו יכולים - שוב - לעמוד מהצד ולהסתלבט, או לנסות to chip away ולשפר.

לפני 26 דקות, avargel כתב:

אבל

כשעולה החשש מרצועת טיימינג מתפוררת, פה כבר גבע בלי להתבלבל יוריד קרטר כדי לבדוק כמו שצריך מה מצב הרצועה - לעומת המוסך המרכזי ש3 פעמים דחה אותי בלך ושוב ובכלל לא הסכים להכניס את הרכב לבדיקה, וגם כשהסכים - היה מדובר באיזה "מכשיר חדשני לבדיקת הרצועה" בלה בלה

 

 

אז מה שווים כל הרעש והצלצולים והמפגשים והאירוחים, אם בשורה התחתונה עדיין מתחמקים מרצועות מתפוררות או מיכלי אוריאה מתכווצים עקב פגם ביצור הפקק?

כמו שאמרתי לפו הדב, אפשר לנצל את הפלטפורמה כדי להתלונן בדיעבד אחרי שתיקנת את התקלה במקום אחר, ואפשר לנצל את הפלטפורמה כדי להציג לגורמים בכירים יותר בחברה את המצב ולנסות להגיע לפתרון ביחד. 

אני אספר סיפור שלא ראיתי צורך לספר עד היום, אבל מקרה שהיה כך היה: לפני כמה חודשים, בהמלצתי, סוג-של קרובת משפחה (רחוקה, לא קרובת דם, דרך הנישואים) רכשה פיג'ו 208. כמובן שידעתי על נושא הרצועה וכשבאתי להעיף מבט על המכונית לפני שהיא מתקדמת עם הרכישה, אמרתי לה שלא משנה מה קורה, אם היא קונה את האוטו, המקום הראשון שהוא נוסע אליו, זה למוסך של פיג'ו כדי להחליף את הרצועה, כי מישהו מתישהו (זה הניסוח המדויק. אני לא זוכר מי ואני לא זוכר מתי) אמר לי שהם מחליפים אותה ללא עלות. 

חודשיים אחרי זה היא שולחת לי הודעה ש"נדלקה לי נורה". לקחת את האוטו למוסך? החלפת רצועה? ברור שלא... יופי...

בירור זריז מול גורם בלובינסקי כדי לוודא האם מחליפים את הרצועה העלה שכן, הרכב נסע למוסך, והוחלפה הרצועה - ללא עלות. ואני יכול להבטיח לך שזה לא בגלל שאני "העורך של קארספורום" אלא כי זה הנוהל. ויש אנשים ש"מגדילים ראש" כדי לא לגרום לחברה להוצאות או להכניס עוד כסף או אלוהים יודע מה. 

שוב, מהיכרותי עם הגורמים הרלוונטיים - אני בספק שפניה אליהם תיענה בחוסר שיתוף פעולה, ולא כי הם רוצים "לסבן" אותנו ולא כי הם רוצים שנאהב אותם ונכתוב עליהם דברים טובים בפורום, אלא כי הם באמת ובתמים רוצים לשנות את התפיסה ולשפר את חוויית הבעלות של המכוניות שלהם. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, פבל כתב:

חלילה התנגחות, ויכוח ענייני

לא איתך.

 

לפני 3 שעות, פבל כתב:

עכשיו, אני מבין את ההיגיון מאחורי יצירת הקשר עם המוקד. להרים את כל העולם על הרגליים בגלל כל דבר פעוט זה אידיוטי (אני מכיר כמה אנשים כאלה, אני בטוח שגם כל מי שקורא את זה מכיר כמה אנשים כאלה. אף אחד לא רוצה להיות האנשים האלה). הנקודה היא מה עושים כשרואים שהתקלה לא תוקנה. ושלא יובן לא נכון, עצם הפניה, ועצם הבדיקה לאחר מכן - אלה דברים שמאוד ראויים להערכה. כאמור, 99.9998% מהאנשים לא יעשו שום דבר מעבר ללחייך טיפה על הפאדיחה (נבדק מחקרית. סתם, לא. ברור שלא באמת). אם אתה רואה שהתקלה לא תוקנה - יש לך שוב שתי אופציות - לעשות כלום או להשתמש בפלטפורמה. והשאלה המרכזית, אם אתה בוחר להשתמש בפלטפורמה, היא איך לעשות את זה - האם אנחנו מגכיחים את החברה על הטעות (ע"ע כותרת השרשור) או שאנחנו מראים רצון אמיתי לעזור לחברה לתקן את ה-Fuck-up.

לא הבנתי מה אתה רוצה. באמת.

 

הסיפור המדויק הוא שכתבתי לנציג באתר, ולא קיבלתי תשובה (ואני מניח שזה היה בגלל חול המועד, אבל אני לא באמת יודע). אז התקשרתי לטלפון שהיה במודעה, וניסיתי להסביר, ענו לי (מאוד באדיבות, בשיא הרצינות) ואמרו ממש תודה ושיטפלו בזה. כמה ימים אח"כ חזר אלי הנציג באתר והסברתי גם לו שאני לא מחפש לקנות רכב כרגע אלא רק להציג את הטעות. גם כאן נעניתי שתודה, ושהוא יעביר את זה לגורמים הרלוונטיים. זה היה ביום שני לפני שבוע, השרשור נפתח בשישי אחה"צ.

 

עכשיו, ברצינות: פעם אחת לא עובד, נניח. נציגה במוקד טלפוני, אולי אפילו לא עובדת של לובינסקי. פעם שניה לא עובד, ממישהו שדי בוודאות עובד בלובינסקי, זו כבר שיטה, לא טעות. גם אם הייתי רוצה - אין לי מישהו אחר לפנות אליו, זה בערך מי שאני מכיר בלובינסקי ורלוונטי לעניין. כמובן שלא היתה לי שום סיבה לפתוח את השרשור אם הטעות פשוט היתה מתוקנת, זו לא היתה המטרה מלכתחילה.

 

לפני 3 שעות, פבל כתב:

אבל לך (ולשאר הגולשים שלנו) יש ראיה הרבה יותר רחבה מאשר של לקוח ממוצע, ואם אתה רואה שהדברים שנעשים לא משפיעים, אפשר לחשוב ולהציע דברים אחרים. 

בעיניי זה לא רוקט סיינס (כלומר, אם אני חשבתי על זה, ואני לא מגיע מתחום של שירות לקוחות, אז כל אחד יכול לחשוב על זה), ואפילו כתבתי דברים ברוח דומה בעבר, אבל יאללה, אני זורם. רוצה קצת טיפים?
א. יש פה בחור בשם @ariel000 שמחזיק 508 פרימיום (עם שרשור בשם מאוד מטעה...). היתה לו מסיבת מזגן לפני שנה, הסיפור המרתק מתחיל כאן. סתם, כדי לא לחזור על עצמי, כתבתי את דעתי המדוייקת על הנושא כאן. מי שרוצה טיפ חינם, בבקשה. בכללי - תדאג שאנשים לא יבקרו יותר מדי פעמים במוסך ולא יוציאו על זה יותר מדי כסף. אפילו מעבר, אל תספר להם שהם צריכים להוציא סכום של חמש ספרות (בטח לא על פלסטיק שנשבר ברכב בן 4) אבל אתה בנדיבותך חסכת להם את זה.

ב. באותה גישה, וגם כתבתי את זה בעבר אבל אני לא זוכר איפה, כל סיפורי הזוועות שאפשר לסכם כ"נכנסתי עם רכב עם thp156 למוסך ויצאתי עני ב-5,000-10,000 ש"ח" פשוט לא מטופלים נכון. כולם מבינים כמה המנוע הזה בעייתי (ומי שלא יכול לחפש את השרשור הרלוונטי של @menir1 בפורום הטכני) ומישהו צריך לשבת ולחשוב מה הוא יכול לעשות כדי שמי שאתרע מזלו להחזיק רכב כזה יוכל להכנס למוסך מורשה בלי לפשוט רגל פעמיים בשנה. זה לא פשוט, זה מצריך מאמץ אמיתי, אבל תחשוב כמה לקוחות נתקעו עם רכב שכמעט בלתי אפשרי למכור ועולה הון תועפות לתחזק ולעולם לא יתקרבו לרכב צרפתי (או לפחות כזה של PSA) ברדיוס של עשרה ק"מ, לפחות. אני מכיר אישית אחד כזה. אבל עזוב את זה, תתחיל במוסכים מורשים שיודעים לאבחן בעיות במנוע הזה, גם זה לא טריויאלי.

ג. זוכר את השרשור של מנוע הפיורטק? כשכולם סיפרו איך יש להם את אותו סימפטום, ובמוסכים שונים מחליפים חיישנים כי "זה מה שהמחשב מראה", ו(למיטב זכרוני) @menir1 מצא את ה-tsb הרלוונטי כשלובינסקי (הנציג הרשמי!) סיפר לכולם שזו דיסאינפורמציה? אז לא, ככה לא בונים חומה.

ד. היו פה גם כמה סיפורי טרייד-אין על נציגים שמספרים כמה הרכב הנוכחי של לקוחות שבאו לקנות רכב חדש (שניהם מתוצרת PSA!) לא מוצלח, סובל מאינסוף בעיות ולא סחיר בעליל, ולמה הם לא יכולים לתת עליו מחיר סביר. פה אני כבר לא זוכר שרשור ספציפי, אבל הסיפורים האלה לא חזרו בזמן האחרון אז אולי הבעיה הזו כבר טופלה, או שסתם נמאס לאנשים להתלונן.

 

ואפשר להמשיך, אבל היי, אני לא מקבל על זה משכורת, ויש דברים שאני דווקא כן מקבל עליהם משכורת ואולי הגיע הזמן שאני אעשה דווקא אותם.

 

לפני 3 שעות, פבל כתב:

לדעתך כל כך הרבה אנשים מעדיפים לגשת למוסכים לא מורשים? למה? עצם הוספת הרמז מראה על זה שאתה יודע. אז למה ללכת סחור סחור ולא להציג את הדעה כפי שהיא, בלי להתחכם, ולהציג פתרון ראוי וישים?

אני מניח שזו שאלה רצינית (🙄) אז התשובה היא נורא פשוטה: מקצועיות ואמינות.

 

לפני 3 שעות, פבל כתב:

כמו שאמרתי לפו הדב, אפשר לנצל את הפלטפורמה כדי להתלונן בדיעבד אחרי שתיקנת את התקלה במקום אחר, ואפשר לנצל את הפלטפורמה כדי להציג לגורמים בכירים יותר בחברה את המצב ולנסות להגיע לפתרון ביחד. 

פה למיטב זכרוני אתה פשוט מעופף. הסיפור של @avargel עלה לפה ב-real-time (ויתקן אותי avargel אם אני טועה), כששרשור הרצועה המתפוררת היה בשיאו. מי שרצה יכל היה להגיב אז, בין אם בפרטי או לכולם. ההבדל העיקרי הוא כנראה שעבר מספיק זמן כדי שהמוסך הספציפי שהגברת הלכה אליו ישמע על ה-tsb הספציפי הזה ואשכרה יבצע אותו במקום להחליף חיישן.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, יש מצב שקצת נסחפתי עם החפירות, הייתי בשוונג צדקני 😅

השורה התחתונה שלי היא שלדעתי עדיף להשתמש בפלטפורמה שלנו כדי לדחוף את היבואניות לשפר את המוצרים/שירותים שלהם ע"י עצות קונקרטיות וביקורת ולא ע"י שרשורים מגכיחים. 

ברור לי שכיום עושים גם וגם, אבל בשרשורים ה"טובים" אני לא יכול לבוא ולהתלונן, אז בא להתלונן בשרשורים הלא טובים.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1283 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...