Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7736 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש סיבה מעולה ל"למה לא" - בזמן בלימה, אתה אמור לתמוך עם רגל שמאל בגוף שלך (באמצעות ה"דוושה המתה" שמצויה בצד שמאל - שטח להניח בו את הרגל).

 

מאוד קשה לבלום נכון כשנשענים על דוושת הבלם. יותר בלימה = גוף קדימה = יותר לחץ = יותר בלימה וכו'.

תתרגלו להניח את רגל שמאל איפה שהיא אמורה להיות, ולהחזיק ככה את הגוף בבלימות.

כך תוכלו לבלום מדוייק יותר.

 

חוצמזה, כשאני מתקרב למקום עם פוטנציאל סכנה גבוה (צומת של יישוב ערבי, סיבוב בעיר ללא ראות, מעבר צר בין שתי מכוניות חונות, רמזור בכביש מהיר וכו'), אני מוריד את הרגל (ימין, כן?) מהגז ו"מרחף" איתה מעל הבלם, בשביל לקצר זמן תגובה.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

ברשותכם נחזור לנושא...

 

Alon A כתב:

כמו-כן נהיגה עם רגל שמאל בולמת דורשת מיומנת ברמה גבוהה הרבה יותר מנהיגה רגילה, שכן כל פעם שבולמים צריך גם להרים את הרגל מהגז, דבר שנעשה באופן אוטומטי בנהיגה בצורה רגילה. ובנוסף צריך רגישות גבוהה בשתי הרגליים.
לדעתי אנשים יסתדרו עם זה בקלות. תחשבו על זה, מי אמר שאיך שאנחנו לומדים לנהוג כיום זה הכי נוח ואינסטנקטיבי? כולנו למדנו לתת גז בעדינות ברגל ימין, לשחרר קלץ' בעדינות רבה ברגל שמאל, ותוך כדי זה- לאותת, להסתכל במראה, לסובב את ההגה בעדינות, להעריך את מצב התנועה מסביבבנו ולחוש את הענות הרכב לפקודותינו... אין בעיה להתרגל לדוושת ברקס ברגל שמאל.

itaysamurai כתב:

"תחשבו שבזמן חירום הלחץ גדול, מה גם שכפות הרגליים לא כאלה קטנות.

אתם עלולים ללחוץ בטעות גם על הגז ואז אין כמעט בכלל בלימה.

להיפך, זה עלול לגרום לנהג לאבד שליטה ואז במקום לדרוס את אותו מסכן,

הוא יעוף למדרכה וידרוס מישהו אחר"

קודם כל, רגליים גדולות מפריעות בשיטה הקיימת כיום, ולי אישית קרה שבעייפותי, תוך כדי נסיעה בפקק בלמתי קלות, וצד ימין של הכף רגל ימנית שלי נגע בגז... כמעט נכנסתי במסכן שלפני. בפעם הראשונה בחיים שעליתי על קארט, לקח לי אולי שניה וחצי לקלוט איך לעבוד עם הברקס השמאלי, ולעזוב את הגז בתאום (בערך כמו לתת גז בימין ולהוציא קלאץ בשמאל. אף אחד לא מתבלבל ולוחץ על שניהם)

האנשים יתרגלו לדוושת ברקס שמאלית תוך כדי הנהיגה היומיומית. העובדה שכדי להאיט מפעילים רגל שמאל תהיה פשוט טבועה בהם לחלוטין.

 

Alon A כתב:

הזמן שיקח לך להעביר את רגל שמאל ממקום המנוחה שלה ללחיצה על הבלם הוא אותו זמן שלוקח לך להעביר את הרגל מהגז לברקס, תחשוב על זה, זה אותו דבר.
פה בדיוק צריך לחקור ולמדוד זמנים. יכול להיות שההבדל יהיה קטן מ 0.3 שניות שכתבתי. אבל התכוונתי, שיבנו מקום נוח להניח עליו את רגל שמאל בזמן שיוט נניח, אבל האצבעות שלה יהיה ממש מעל לדוושת הבלם. אני מניח שאפשר לחשוב על איזה תכנון מעשי שיעבוד.

אני לא התכוונתי לטכניקת נהיגה מסובכת, כמו מה שמוטי הזכיר בנהיגת מרוצים ברכב עם שלוש דוושות.

ובאמת לגבי גיר ידני... אולי לבטל את דוושת הקלאץ, ולשים ידית קלאץ על הגולה של מוט ההילוכים? זה יכול אפילו לשפר מאוד את הרגש.

מוטי כתב:

בכל מקרה, נראה לי שיהיה הרבה יותר פשוט ללמד אנשים לשמור מרחק כמו שצריך
זה הכי נכון. ככהולכי רגל אפשר להיות חסרי סבלנות, והטבע שלנו אומר לנו להדבק מאחורה לזקנות שהולכות לאט וחוסמות את כל המדרכה, ולחפש במרץ מצב לעקוף... אבל בכביש פשוט אי אפשר להתנהג בטבעיות, כי כל התנגשות נגמרת ברע וחייבים כללים.
פורסם
יש סיבה מעולה ל"למה לא" - בזמן בלימה, אתה אמור לתמוך עם רגל שמאל בגוף שלך (באמצעות ה"דוושה המתה" שמצויה בצד שמאל - שטח להניח בו את הרגל).

 

מאוד קשה לבלום נכון כשנשענים על דוושת הבלם. יותר בלימה = גוף קדימה = יותר לחץ = יותר בלימה וכו'.

תתרגלו להניח את רגל שמאל איפה שהיא אמורה להיות, ולהחזיק ככה את הגוף בבלימות.

כך תוכלו לבלום מדוייק יותר.

ומה עם רכבים ידניים? כאלו שצריך להכניס בהם את הקלאץ'?



מה זה החיים לעומת עקיפה טובה? :borg:

חרא של צלם

פורסם

ל roee , אם העקב והחלק האחורי של כף הרגל יהיו על איזשהו מדרס, והחלק הקדמי ילחץ על הדוושה, אפשר יהיה להשיג את התמיכה הדרושה. כמובן שעם רגל תלויה באוויר, בלי עקב שתקוע בנקודת יחוס קבועה, יהיה קשה מאוד להשיג רגש, כמו שאמרת, יותר בלימה תיצור העברת משקל שתיצור עוד יותר בלימה וכו'

פורסם

ומה עם רכבים ידניים? כאלו שצריך להכניס בהם את הקלאץ'?



 

 

אין כאן קשר לקלאץ'. כשאתה בולם בלימת חירום עם רכב ידני, אין שום צורך בקלאץ' עד מהירות נמוכה

מאוד, ואם המהירות נמוכה כלכך אז צורת הבלימה תשנה פחות (יש הרבה הבדל בבלימה מ100 קמ"ש לבלימה מ20 קמ"ש).

להפך, עדיף לא לגעת בקלאץ' כל עוד לא צריך.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
ל roee , אם העקב והחלק האחורי של כף הרגל יהיו על איזשהו מדרס, והחלק הקדמי ילחץ על הדוושה, אפשר יהיה להשיג את התמיכה הדרושה. כמובן שעם רגל תלויה באוויר, בלי עקב שתקוע בנקודת יחוס קבועה, יהיה קשה מאוד להשיג רגש, כמו שאמרת, יותר בלימה תיצור העברת משקל שתיצור עוד יותר בלימה וכו'

נשמע לי קשה מדי, לתמוך בכל הגוף עם העקב ועדיין לספק רגש מספיק עם החלק הקדמי של הרגל?

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

אז תנסה. סע באוטו, תבלום ברגל ימין, (כי כרגע היא זו שמאומנת) ואת רגל שמאל תרים באוויר. תראה שאין שום בעיה. וזה אפילו כשרק הקצה האחורי של העקב נח על הרצפה.

 

לגבי הכנסת קלאץ' ברכב ידני בזמן בלימת חירום - לא הכרחי. אם בגלל הברקס נעלת את הגלגלים ולא לחצת קלאץ' בעצם כיבית את המנוע. השעון מהירות ושעון טורים אמורים לצנוח לאפס מיידית ברגע שהגלגלים נעולים. ובכל זאת אז מה?

להשאיר מנוע דולק זה חשוב בשביל לעבור טסט/ לא לעשות פאדיחות לחברה.

במצב חירום חשוב לעצור את האוטו במיידי.

חוץ מזה, אם נעלת גלגלים, האטת נניח מ100 ל 40 ואז הסכנה חלפה, שחרור הבלם יגרום להפסקת נעילת הגלגלים והמנוע יניע שוב מעצמו

פורסם

מלמדים להשתמש ברגל ימין בגז וברקס רג בגלל הבטיחות הרי שאם בזמן מצב חירום יווצר מצב שלחצתה גם על גז וגם על ברקס וגרוע מכך גם סיבבתה את ההגה ,אז במילים עדינות "אכלתה אותה" כיוון שזה יבוא לך בהפתעה הרכב שלך רוב הסיכויים יהיה מחוץ לכביש בתוך איזה עמוד בגלל שאיבדתה שליטה על הרכב וזה במקרה הטוב.......

אתה באמת חושב שאף פעם לא חשבו על זה? אז אתה טועה... חשבו על זה והרבה וזו בעצם הסיבה שמלמדים דווקה להשתמש ברגל ימין....

If there is a car in front of you, you are going too slow... :-D:drinking:

פורסם

נדמה לי שבמירוצים משתמשים בזה על מנת למתן ולמגר את ההשהיה בין הרפית הגז לבלימה, לקראת הסיבובים, ואין לזה קשר לבלימת חירום. (מוטי, תאשר...)

 

בבלימת חירום עליך להשתמש בשתי הרגליים, לא באחת. ימין על הברקס ושמאל על המדרס.

dirty old man

need love too

פורסם
שחרור הבלם יגרום להפסקת נעילת הגלגלים והמנוע יניע שוב מעצמו

לא בווקטרה שלי לשעבר, it won't...



וחוץ מזה יצא לי לא פעם ולא פעמיים ללחוץ גם על הגז וגם על הברקס ביחד, אמנם לא עד הסוף, אבל עדיין הייתי בשליטה מלאה..

מה זה החיים לעומת עקיפה טובה? :borg:

חרא של צלם

פורסם

כתבתם הרבה הערות, אבל אני מאמין שזה הכל עניין של הרגלים,

 

ושצריך לבחון את היתרונות מול החסרונות. ואולי לעשות איזה ניסוי פיילוט, שיבחן סטטיסטית את כמות התאונות של קבוצת הניסוי בה תותקן דוושה כזו, לבין הסטטיסטיקה הרגילה

פורסם
אז תנסה. סע באוטו, תבלום ברגל ימין, (כי כרגע היא זו שמאומנת) ואת רגל שמאל תרים באוויר. תראה שאין שום בעיה. וזה אפילו כשרק הקצה האחורי של העקב נח על הרצפה.

 

לגבי הכנסת קלאץ' ברכב ידני בזמן בלימת חירום - לא הכרחי. אם בגלל הברקס נעלת את הגלגלים ולא לחצת קלאץ' בעצם כיבית את המנוע. השעון מהירות ושעון טורים אמורים לצנוח לאפס מיידית ברגע שהגלגלים נעולים. ובכל זאת אז מה?

להשאיר מנוע דולק זה חשוב בשביל לעבור טסט/ לא לעשות פאדיחות לחברה.

במצב חירום חשוב לעצור את האוטו במיידי.

חוץ מזה, אם נעלת גלגלים, האטת נניח מ100 ל 40 ואז הסכנה חלפה, שחרור הבלם יגרום להפסקת נעילת הגלגלים והמנוע יניע שוב מעצמו

הרעיון שלך של תמיכת העקב בשביל רגש על הבלם בזמן בלימה לא שווה כלום כשאתה נדרש לבלימת חירום, כי אז לא תוכל להפיק בלימה מיידית ומירבית באמצעות לחיצה על הדוושה עם כרית כף הרגל בלבד.

 

בעניין השימוש ברגל שמאל לתמיכה - ניתן להעביר את רגל ימין מהגז לברקס הרבה יותר מהר כאשר רגל שמאל נותנת קונטרה על המדרס מאשר כאשר רגל שמאל באוויר. לא צריך למדוד זמנים. פשוט תבדוק בעצמך ותרגיש את זה.

ללחץ של רגל שמאל על המדרס יש גם חשיבות רבה בקיבוע הגוף שלך במושב בעת בלימת חירום שאולי תהפוך גם לתמרון חירום, ואולי חו"ח לתאונה - אז רגל על המדרס גם מסייעת בספיגת הזעזוע (חשוב שהרגל תהיה מעט כפופה במצב זה ולא מיושרת).

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

כאמור ובהמשך לדברי ג'רמי, רגל שמאל חיונית לתמיכה בגוף ושום תמיכה עם העקב לא תעזור

במצב חירום.

זה הרגל שכדאי לאמץ, אחרי נהיגה מהירה\ספורטיבית אני מרגיש שרגל שמאל מאוד התאמצה בגלל

התמיכה בגוף. גם בסיבובים, אגב, תמיכה עם רגל שמאל בגוף מאפשרת לך לא להתלות על ההגה בשביל

לתמוך בעצמך והתוצאה היא נהיגה חלקה ומדוייקת יותר.

 

החיבור שלך לרכב ויכולת השליטה שלך טובים בהרבה כשאתה לוחץ את הגוף כנגד המושב.

למי שאין רתמות שלוש נקודות ברכב, זה הכרח.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

×
×
  • תוכן חדש...