Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כיצד עלתה סקודה אוקטביה לגדולתה?


Remedy
שימו לב! השרשור הזה בן 1386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

צהריים טובים.
החלטתי לחלק את הדיון לשתי שאלות, שונות אך גם קשורות:

1. כיצד הפכה האוקטביה לפני 10-12 שנים לרכב פופולרי כל כך, שננהג על ידי נהגי מוניות, מורי נהיגה ואף שימש כניידת במשטרת ישראל?

2. כיצד השיגה האוקטביה (וגם הראפיד) בשנים האחרונות את הצלחתה המרובה בציי הליסינג בישראל?

אשמח לשמוע את דעתכם / פרשונותכם.

הוספתי מספר תמונות להמחשה.

1200px-Skoda_Octavia_Akko_taxi_6727.jpg

gg1259363.jpg

6(1).jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק בישראל. הדגם נפוץ מאד באירופה, בכמה מקומות ראיתי טורים ארוכים של אוקטביות בתחנות המוניות, למשל בנמלי התעופה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2. מחיר אטרקטיבי יחסית עבור ציי הליסינג זו הסיבה הבולטת ביותר. מעבר לכך, מדובר ברכבים מאוד פרקטים לציי ליסינג: תא מטען גדול (בראפיד במיוחד), מנועים חסכוניים יחסית (1.0 טורבו בעיקר), מרווחות ועם אבזור נאה. לדעתי, לאט לאט היא מאבדת את מקומה בציי הליסינג לאיוניק ולנירו בעיקר, אשר חסכוניים יותר לציים (הייבריד) וגם עד לא מזמן שווי השימוש היה משתלם יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שבתחילת שנות ה 2000 הייתי בקיבוץ ובצי רכב שלהם היו כמה אוקטביות שנחשבו כרכב מאד אמין, חסכוני, נוח, מרווח ועם ביצועים נהדרים.
ואל תשכח שבקיבוץ רכב הוא כמו מונית - כל היום נוסע, יכול לעשות גם 100K בשנה

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוקטביה הצליחה מהדור הראשון שלה (אני מדבר על זו שהוצגה בעולם בשנת 96, לא זו של שנות ה-60), התחילה למכור במספרים גבוהים ב-99-2000, בהתחלה בעיקר למוניות.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוהג באוקטביית ליסינג השניה שלי.

הנוכחית 1.5 Ambition 2020  והקודמת 1.2 Ambition 2017.

מדובר ברכב מרווח, נאה למדי, עם יחידת הנעה זריזה וברכב הנוכחי עם אבזור לא רע.

 

האוקטביה פופולארית כמונית ובעבר כניידת משטרה עם מנועי הדיזל החסכוניים וכמובן בזכות המרווח יוצא הדופן.

אני זוכר שלפני עשור נסענו לשדה התעופה במונית אוקטביה דור ראשון שעברה 600k קמ והצליחה להכיל נהג + 3 נוסעים + 3 מזוודות + 3 טרולי - זה מסביר את ההצלחה...

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


האקטביה עלתה לגדולה בזכות מנוע אטמוספרי ישן מאד מוצלח. הגימור היה מאד מוצלח בדור הראשון. היתה תחושה של טנק ברכב. בדור עם מנועי הטורבו האמינות נפגעה והאיבזור היה גרוע. עדיין נתלו על אמינות הדיזל מוניות.

Sent from my SM-G985F using Tapatalk

Kia Niro 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדור הראשון הצליח בעיקר במוניות עם המנוע 1.9 TDI של פולקסווגן.

חלק גדול מההצלחה הזו רשומה על שם סוכן מוניות אחד מתל אביב, שייצג את סקודה באותה תקופה, כשהייבוא היה במשותף של צ'מפיון וס.כ.ו. קאר, ופתאום קיבל לידיו דגם ג'וקר.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיזלים של פולקסווגן + גיר רגיל הניבו בעבר (וגם כיום) שילוב אמין ומוצלח.

יצא לי לראות במו עיניי מספר אוקטביות דיזל ידניות מהדור האחרון בארץ, כולן שימשו כמוניות. אם אינני טועה בעלות 1.6TDI ו-2.0TDI

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נדיר לראות אוקטביות דור 1 עמוסות בציוד בניין, במיוחד אצל קבלנים מהמגזר.

 

בהחלט רכב עם שרידות גבוהה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדור הראשון היה רכב פשוט אבל עמיד במיוחד

התבסס על טכנולוגיות מוכרות ומוצלחות של פוולסגוו

בשילוב מחיר זול אטרקטיבי

אם אני לא טועה היה גם איזה סוכן מכירות מפולפל שהצליח להכניס אותה כמונית וניידת והשאר הסיטוריה

 

זה בערך מה שדאציה מנסים לעשות בשנים האחרונות

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסוכן המפולפל הכניס אותה כמונית, ההצלחה הגדולה בתור מונית גרמה למשטרה לרכוש אותה, אבל לא דרך הסוכן

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצל טויוטה זה הפוך - נכנסו קודם לשוק הפרטי, אחר כך ליסינג, אחר כך משטרה, ועכשיו מתחילים לראות מוניות קורולה ספייס וקאמרי בכמות די גדולה

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקורולה, האוריס ואפילו היאריס (כן, יש מוניות יאריס) נכהסו לשוק המוניות כשקיבלו גרסאות היברידיות ויעילות בנסיעות עירוניות. בנוסף לכך, יש איזה סבסוד מסויים לנהגי מוניות שעוברים לרכב היברידי. לפני שלקורולה, האוריס והיאריס היו גרסאות היברידיות - הו לא נכנסו לשוק המוניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...