Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב חסכוני לכביש פתוח כ35,000 קמ לשנה


amit190
שימו לב! השרשור הזה בן 1384 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב עבר תאונה מקדימה, עלה וירד מדרכות בצורה לא זהירה ( תיקוני דפנות ).
לא פירטו מה הוחלף, מכסה מנוע/ כנף/פגוש. רק רשמו שהוחלפו חלקי מרכב.
תשאל את עצמך, האם החלפת חלקי מרכב מקובל עליך.
אם כן -תיקח לבדיקה כדי לראות שאין פגיעות שלדה ומצב המכני ( בבדיקה הזאת אין שום בדיקה מכנית - מבחינתם הכל כמו חדש ).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שאתה הולך לבדיקה בכלל, תשאל בחברת ליסינג האם הוחלף מחשב גיר? האם הוחלפו קלאצ'ים? במידה ולא, האם מחשב גיר נכנס באחריות שחברת הליסינג נותנת?(קלאצ'ים אני יודע שלא, אז אין מה לשאול)

 

כי אם לא, בקילומטראג הזה, ועם כמה שאתה נוסע, בסבירות כמעט וודאית אתה תקבל את ההחלפה על חשבונך(של שניהם), כניראה בעלות גבוהה מאוד, וזה יאכל לך כול חיסכון בדלק שאתה בונה עליו בשנים הקרובות. 

 

אל תסתנוור ממספרים של 1 ל-20 צריכת דלק. תפעיל שיקול דעת כלכלי. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הוחלפו ולא באחריות.

כמה עולה החלפת מחשב? הם אומרים שסביב 3000 אם המחשב חדש.

 

לקחתי את הרכב לסיבוב, מרגיש מוזר .

אולי כי לא נסעתי על דיזל 20 שנה.

כשאני מוריד רגל מהגז וההילוך יורד יש מין קפיצה כזו (כאילו זרקתי קלאצ בגיר ידני).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון. בערך 3K למחשב.

אולי תתן למישהו שמכיר את הרכב היטב לעשות נסיעת מבחן. זה גיר רובוטי עם משוגות משלו וכדאי להכיר אותן. אם לומדים לחיות איתן אז הכל בסדר. לא הייתי ממליץ על רכב עם גיר רובוטי לנהיגה עירונית, למשל.

תנסה להוריד במחיר ולתמחר אפשרות עתידית להחלפת מחשב גיר. לגבי מצמדים, אם האוטו היה חדש מהניילונים אז אויל במתאר הנסיעה שלך המצמדים היו מחזיקים גם 350K קילומטר. אבל הבעיה שהרכב לא חדש... אולי נסע כל היום בפקקים הרצליה-ראש העין? לסבר את האוזן, אני ב-150K ובקדנציה הראשונה של הרכב אצל הבעלים הקודם הוא חי שלוש שנים בראשון לציון. אצלי נוסע בערך במתאר שלך. טרם החלפתי מצמדים, כנראה אחליף בשנה הקרובה למרות שייתכן שנותרו להם חיים מעבר לזה.

 

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, amit190 כתב:

לא הוחלפו ולא באחריות.

כמה עולה החלפת מחשב? הם אומרים שסביב 3000 אם המחשב חדש.

 

לקחתי את הרכב לסיבוב, מרגיש מוזר .

אולי כי לא נסעתי על דיזל 20 שנה.

כשאני מוריד רגל מהגז וההילוך יורד יש מין קפיצה כזו (כאילו זרקתי קלאצ בגיר ידני).

 

במיוחד בשבילך עשיתי קצת חיפוש בפורום ממקרים עברו:

 

יש לך את המשתמש ba323f, שהוא עובד במוסך מומחה לרכבי רנו(מכיר את המוסך אגב, טיפלתי בו בעבר בניסאן שהייתה לי והוא מצויין)

ולפי מה שהוא אומר ואתה גם תיראה בטופיקים שצירפתי, שהעלות ההתעסקות בגיר הרובוטי של רנו יכולה להיות 3000 שקל כמו שציינו אבל יכולה להיות גם 7 אלף, ויכולה גם להגיע ל-11 אלף. 

זה תלוי מק"ט של המחשב שלך, שיכול להיות רנדומלי לחלוטין. למה עשו את זה ככה? השד יודע. 

 

ואגב , אין לי שום מסע צלב נגד רנו. אני חושב שספציפית רנו פלואנס זה אחד הרכבים היותר נוחים לנהיגה שאי יצא לי לנסוע עליהם. אבל חבל לי שבמקרה הזה, כמו בהמון מקרים אחרים, אנשים לא מסתכלים על התמונה הגדולה, אלא רק רואים את צירכת הדלק מול העיניים, וקונים רכבים שלא מתאימים להם, או כול מיני נבלות ליסינג. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד מופתע תמיד ראיתי שאנשים מציינים עלויות  החלפה של 2500 מקסימום 3000 שקל. 

 

חבל הרנו דיזליות 1.5 מציאות חבילה מאוד טובה אם היה אפשר לחזות עלויות תיקון עם הגיר הזה עוד אפשר היה לשקול את הרכב אבל אם "יש סיכוי שזה יעלה 7000 שקל" הייתי בודק פעמיים.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, davemustaine87 כתב:

 

במיוחד בשבילך עשיתי קצת חיפוש בפורום ממקרים עברו:

 

יש לך את המשתמש ba323f, שהוא עובד במוסך מומחה לרכבי רנו(מכיר את המוסך אגב, טיפלתי בו בעבר בניסאן שהייתה לי והוא מצויין)

ולפי מה שהוא אומר ואתה גם תיראה בטופיקים שצירפתי, שהעלות ההתעסקות בגיר הרובוטי של רנו יכולה להיות 3000 שקל כמו שציינו אבל יכולה להיות גם 7 אלף, ויכולה גם להגיע ל-11 אלף. 

זה תלוי מק"ט של המחשב שלך, שיכול להיות רנדומלי לחלוטין. למה עשו את זה ככה? השד יודע. 

 

ואגב , אין לי שום מסע צלב נגד רנו. אני חושב שספציפית רנו פלואנס זה אחד הרכבים היותר נוחים לנהיגה שאי יצא לי לנסוע עליהם. אבל חבל לי שבמקרה הזה, כמו בהמון מקרים אחרים, אנשים לא מסתכלים על התמונה הגדולה, אלא רק רואים את צירכת הדלק מול העיניים, וקונים רכבים שלא מתאימים להם, או כול מיני נבלות ליסינג. 

11,000 כבר הופך את הסיפור ללא משתלם...

יש רכבי דיזל בלי גיר בעייתי כזה? אוטומט רגיל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שידידנו הסולן של מגהדת' טועה ומטעה, שירשור אחד נוגע בכלל לקליאו (שגם שם מחירי מחשב גיר הופחתו בשנים האחרונות משום מה), השירשור השני מדבר ככל הנראה על החלפה של מחשב גיר + מצמדים + מזלגות + אולי גם גלגל תנופה אם כבר בשוונג, כנראה עקב כשל חמור כלשהו. אני לא טוען שזה לא יכול לקרות, רק שבאותה מידה אפשר להביא דוגמאות אנקדוטליות של בעלי טויוטה/סוזוקי/ניסאן שהיו צריכים פתאום באמצע החיים להחליף גיר בסכום של חמש ספרות.

בכל אופן, אני לא סוכן מכירות של קרסו ואין לי עניין אם פות"ש ייקנה פלואנס/מגאן או לא. אז אין לי רצון להכנס לכאן להתנצחות.

לצערי יש מבחר מאוד מצומצם של דיזליות עם גיר אוטומטי פלנטרי "רגיל" בתקציב. יש דיזליות של אופל שהן מצויינות אך נדירות. אופטימה לפחות בעבר הגיעה עם גיר אוטומטי רגיל (למיטב ידיעתי) וזו בהמה גסה מבחינת כוח, רק שלדעתי 99.9% מהן מוניות לשעבר, ודעתי על מוניות ידועה. יכול להיות שיש גם פורטה דיזל/סיד דיזל אוטומטיות רגילות בשנתונים מסויימים, אבל אני לא בקי בענייני קוריאניות. אוטומטיות דיזל של PSA די חדשות בשטח והרבה מעבר לתקציב. פה ושם יש רכבים בודדים של יצרנים אחרים.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, קורן בן אשר כתב:

אני חושב שידידנו הסולן של מגהדת' טועה ומטעה, שירשור אחד נוגע בכלל לקליאו (שגם שם מחירי מחשב גיר הופחתו בשנים האחרונות משום מה), השירשור השני מדבר ככל הנראה על החלפה של מחשב גיר + מצמדים + מזלגות + אולי גם גלגל תנופה אם כבר בשוונג, כנראה עקב כשל חמור כלשהו. אני לא טוען שזה לא יכול לקרות, רק שבאותה מידה אפשר להביא דוגמאות אנקדוטליות של בעלי טויוטה/סוזוקי/ניסאן שהיו צריכים פתאום באמצע החיים להחליף גיר בסכום של חמש ספרות.

 

אכן מדובר בגיר של קליאו ולא של מגאן. האם יש הבדל בניהם? במידה וכן, האם כול מה שנרשם על הגיר של הקליאו הוא בהכרח שונה מהגיר של המגאן? אני אישית לא יודע, ואני חושב שגם לא אתה. אתה מבין, זה הרבה נעלמים ומעט תשובות. 

וכן, ה-11 אלף מדובר על החלפת קלאצ'ים + מחשב גיר, לא אחד מהרכיבים בנפרד, למקרה ולא הובנתי כראוי. 

מה יהיה בסוף עלות התיקון של הגיר, אם יהיה בכלל, אני לא יודע. אולי זה יסתכם באמת ב-3000 שקל וזהו. 

 

מה שכן אני יודע, שאני מכיר באופן אישי מישהי עם רכב בעל גיר כפול מצמד(DSG) שמהלך התקופה שלו איתה היא החליפה מחשב גיר וקלאצ'ים בעלות כוללת של 16 אלף שקל. 

אז נכון, זה לא אותו גיר, וכניראה שהמחירים פחתו מאז, אבל בכול זאת יש מאפיינים מאוד דומים ומאוד מתקשה לחשוב שאם זה יהיה, זה יהיה סכום של פי 5 נמוך יותר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסדר. שכל אחד ייקח את זה למקום שהוא רוצה. אני המלצתי כבר לחפש רכב שעבר החלפת מחשב גיר פלוס מצמדים. או לחילופין לתמחר זאת בהתאם בעת משא ומתן.

  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקון בבקשה:

אופטימה מ2011 הגיעה עם 1.7 וגיר רובוטי.

לפני כן  המג'נטיס שווקה עם מנוע 2 ליטר טורבו דיזל וגיר ידני 6 הילכוים או גיר אוטומטי פלנטרי בעל 4 מהירויות (הבנזין הגיע עם 5), הרכב עצמו אוכל 1 ל10-12.

הסיד והפורטה משווקות עם גיר רובוטי כפול מצמדים עם 7 הילוכים, גם בו יש תקלות של מחשב או קלאצים כמו כל רובוטי.

דווקא הסופרב עם המנוע דיזל מגיעה עם רובוטי פחות בעייתי מתוצרת וואג, והיא גם מביאה הרבה ערך מוסף בתור רכב. מעבר לכך יש לה שוק והיא נמצאת בשוק הפרטי ולא בשוק המוניות רק.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה אלי על התיקון. אם כך זה מוריד גם את הקוריאניות מבחינה מעשית. זוברב/אוקטביה ושאר המבחר של ואג עם מנועי דיזל וגיר רובוטי רטוב כמובן יופי של רכבים אבל כנראה מחוץ לתקציב עבור רכב במצב טוב.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1384 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...