Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

amit190

רכב חסכוני לכביש פתוח כ35,000 קמ לשנה

Recommended Posts

במתאר נסיעה של פות"ש אין יותר מדי חשש מגיר רובוטי. במקרה של פלואנס/מגאן מומלץ לבדוק ולרכוש מראש רכב שעבר החלפת מחשב גיר ואולי גם מצמדים (תלוי כמה נסע ובאיזה מתאר).
 

הכי טוב ידני, ואחרי זה אוטומטי פלנטרי, רק שיש מעט מאוד אופציות בתקציב שהוגדר. כמובן שגם גיר פלנטרי יכול ללכת קאפוט ולדרוש הוצאה גדולה.
 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סיכוי די נמוך, במיוחד אם אתה קונה רכב עם נסועה נמוכה-סבירה מה שכמעט בילתי אפשרי למצוא בדיזל. 

לפני 3 דקות, קורן בן אשר כתב:

כמובן שגם גיר פלנטרי יכול ללכת קאפוט ולדרוש הוצאה גדולה.

 


משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 שעות, amit190 כתב:

עם הקורולה 2010 שלי אני עושה 1 ל14 בנסיעה רגועה.


בכל אופן הרגע שמתי לב לפרט קטן שפיספסתי, לכאורה לפות"ש יש כבר רכב... ? אם כך יכול להיות שהדבר הנכון עבורו כלכלית הוא להשאר עם הקורולה עד שתמות.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 20 דקות, davemustaine87 כתב:

 

דיזל זה טוב למי שמחפש ידני. 

 

רוב המוחלט של דיזלים מגיעים עם גיר רובוטי. 

 

אני נוסע 35 אלף בשנה והלכתי על בנזין - גיר אוטומט 6 הילוכים, כי מספיק תקלה אחת במחשב גיר או בלאי קלאצ'ים, בשביל שכול החיסכון שלך בדלק, ילך לפח. 

 

אני לא רואה איך החישוב שלך מתחבר.

דיזל עושה אחד ל21+- בנזין אחד ל14+-

 

35000 חלקי 14 יוצא 2500 ליטר כפול 5 ש"ח יוצא 12500 שקל בשנה לדלק ברכב בנזין

 

35000 חלקי 21 יוצא 1600 ליטר כפול 5 ש"ח יוצא 8300 שקל בשנה לדלק ברכב דיזל

 

בשנה אחת בלבד היית חוסך 6500 שקל על תדלוקים אם היית קונה רכב דיזל.

 

להחליף מחשב גיר עולה 2500 שקל גם אם נקח תסריט אימה של רכב נבלה שאתה מחליף מחשב גיר כול שנה רכב דיזל עדיין יהיה משתלם יותר.

 

במצב אמת עם איך שפותח השרשור נוסע אני הייתי מצפה להחלפת מח גיר אולי פעם ב100,000 ק"מ וקלאטצים פעם ב200 אלף עלות זניחה לגמרי אל מול החסכון שלו בתדלוקים.

 

אגב עוד בכלל לא הכנסנו את עניין ירידת הערך והאמינות של דיזל אל מול בנזין.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כול רכב 1.6 מודרני עם תיבה רציפה/אוטומטית מרובת הילוכים עושה צריכת דלק יותר טובה מזה(אצלי יונדאי עושה 1 ל-15.5, ובקורולה עם תיבה רציפה היה עושה 1 ל-16.5) 

 

תחשב 35 אלף קילומטר בצריכת דלק של 1 ל-16 לעומת 1 ל-21, יוצא לך 521 ליטר שהם 2600 שקל הפרש לטובת הדיזל בשנה. 

 

דבר שני, מחשב גיר וקלאצ'ים לא עולים 2500. אולי בפירוקיה בטול כרם. בשביל לראות עלויות מציע לך לרשום בגוגל "החלפת מחשב גיר מגאן דיזל" ולהכנס לתוצאה הראשונה - אתה תיראה סכומים גם פי 4 מזה. 

 

והחלפת מחשב גיר כול 100 אלף או קלאצים כול 200 אלף, זה נחמד כשאתה קונה רכב חדש מהניילונים. כשאתה קונה משומש עם 150 אלף קילומטר(כי אף אחד לא קונה דיזל בשביל לנסוע לסופר וחזרה) , ונוסע 35 אלף בשנה, משהו מהם כניראה יפול במשמרת שלך. תנסה למצוא מישהו שכבר החליף את 2 הרכיבים האלו? בהצלחה. אני כבר הייתי בסרט הזה. 

 

וירידת ערך ואמינות... אני ממש לא בטוח שטורבו דיזל רובוטית עם 200 + אלף קילומטר, תציג אמינות או ירידת ערך טובה יותר מבנזין 1.6 עם קילומטראז נמוך מזה. אם כבר ההפך. 

  • עצה טובה! 1

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצריכה שלך רלוונטית רק אליך ורק לצורת הנסיעה שלך.

1 ל15.5 ו1 ל16.5 זאת צריכה מאוד מאוד נדירה לרכבים כמו שלך. 

וכנראה שגם דיזל בצורך הנסועה שלך לא היה עושה רחד ל21 אלא יותר לכיוון האחד ל25 לכן ההפרש עדיין היה קיים ועדיין היה משמעותי.

 

פעם אחרונה שראיתי פו דיווח בפורום החלפת מח גיר בפלואנס עולה 2500 שקל אני לא יודע כמה עולה להחליף קלאטצים אבל אצלנו במשפחה הייתה פלואנס שסחבה 200 אלף ק"מ עד שהופיעה לה תקלה ראשונה שזה בדיוק היה מח גיר רק שהיא נגנבה.

 

ואמינות מנוע הk9k וה1.6 hdi הוכיחה את עצמה יש לא מעט אקזמפלרים שחוצים את רף ה400 אלף ק"מ ללא שום בעיות מיוחדות אצל דיזל זה לא עניין מיוחד מצד שני אצל מנוע בנזין (גם של טויוטה עם כול הכבוד) זה כבר יוצא מן הכלל

 

 

כול מה שנשאר לפותח השרשור זה למצוא אחת שהחליפה כבר קלאטצים וזהו גם אם הוא יפול על מח גיר זה מתקזז לו בשנה הראשונה של החזקת הרכב.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי לוקח דיזלית צרפתיה מ2015 בערך (מגאן?) שחטפה את רוב ירידת הערך, נותנת נוחות טובה, אבזור טוב, בטיחות טובה וצריכת דלק של מעל ל1 ל20 בתוואי הזה.. גם ככה היא לא תהיה שווה הרבה בעוד 5 שנים גם אם היא תהיה עם 150 אלף קמ ובטח לא עם 300 אלף קמ.

כמובן לקחת בחשבון שיש שם גיר רובוטי שדורש תחזוקה מסויימת, אבל לזכור שאם התוואי ברובו בכביש פתוח, הוא ינזק קלות.


KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לטויוטה, אני נוטה שלא להסכים איתך.
ניידות משטרה מדגם קורולה מגיעות ל 400 אלף קילומטרים ( של עבודה קשה ביותר וטיפול מינימלי ) ויורדות מהכביש בגלל הגיר. המנוע עדיין מקורי ותקין.
כמות התקלות הכללית פחתה במעבר מאוקטביה TDI לקורולה.


toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר את מנוע ה1.9 TDI לכן לא יכול לתת את דעתי על זה.

 

חוץ מזה שבזמנו השתעשעתי במרכזים של המשטרה ראיתי לא מעט טויוטות שהלכו למרכז עם כשהן באזור ה300 אלף ק"מ ולמיטב ידיעתי המשטרה מעיפה את הרכבים שלה למכרזים רק כשהם כבר גמורים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעות, קורן בן אשר כתב:


בכל אופן הרגע שמתי לב לפרט קטן שפיספסתי, לכאורה לפות"ש יש כבר רכב... ? אם כך יכול להיות שהדבר הנכון עבורו כלכלית הוא להשאר עם הקורולה עד שתמות.

הרכב של אשתי מת. 

כרגע אני שוקל לקנות לה קורולה כמו שלי ולהנות מירידת ערך אפסית -או לתת לה את הקורולה שלי ולקנות רכב יקר יותר וחסכוני יותר.

אז לסיכום , אין סיכוי שאגיע לנתוני יצרן עם קורולה 2015 בתוואי נסיעה שלי ? 

או עם איזו מגאן דיזל?

 

ומה לגבי היברידיות ? יש סיבה לזה שאף אחד לא הציע ?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא מציע היברידית כי אין לה שום יתרון במתאר שלך, מה גם שתתקשה למצוא היברידיות במצב ראוי בתקציבך.

 

אני יכול להגיד לך שעם פלואנס בתמהיל בינעירוני 80% בכבישים פתוחים ללא פקקים צריכת הדלק ארוכת הטווח (3 שנים) סביב 19 ק"מ לליטר.

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 54 דקות, Gavrik כתב:

הצריכה שלך רלוונטית רק אליך ורק לצורת הנסיעה שלך.

1 ל15.5 ו1 ל16.5 זאת צריכה מאוד מאוד נדירה לרכבים כמו שלך. 

וכנראה שגם דיזל בצורך הנסועה שלך לא היה עושה רחד ל21 אלא יותר לכיוון האחד ל25 לכן ההפרש עדיין היה קיים ועדיין היה משמעותי.

 

פעם אחרונה שראיתי פו דיווח בפורום החלפת מח גיר בפלואנס עולה 2500 שקל אני לא יודע כמה עולה להחליף קלאטצים אבל אצלנו במשפחה הייתה פלואנס שסחבה 200 אלף ק"מ עד שהופיעה לה תקלה ראשונה שזה בדיוק היה מח גיר רק שהיא נגנבה.

 

ואמינות מנוע הk9k וה1.6 hdi הוכיחה את עצמה יש לא מעט אקזמפלרים שחוצים את רף ה400 אלף ק"מ ללא שום בעיות מיוחדות אצל דיזל זה לא עניין מיוחד מצד שני אצל מנוע בנזין (גם של טויוטה עם כול הכבוד) זה כבר יוצא מן הכלל

 

 

כול מה שנשאר לפותח השרשור זה למצוא אחת שהחליפה כבר קלאטצים וזהו גם אם הוא יפול על מח גיר זה מתקזז לו בשנה הראשונה של החזקת הרכב.

 

נדירה? לא הייתי אומר. בכנות. 

 

רוב האנשים לא בודקים בכלל צריכת דלק. ובטח שלא לאורך זמן ובאותה משאבה(כבר היה יוצא לי צריכת דלק של 1 ל-13 ומצד שני 1 ל-17, תלוי באיזה תחנת דלק תדלקתי- גודל וסוגי אקדחי תדלוק שונים). לכן לא יודעים מה הצריכת האמיתית. 

 

וצורת הנהיגה שלי היא מאוד פשוטה- בקרת שיוט על 105, מוריד גז לפני רמזורים, אבל מצד שני לא מתייבש להביא קיקים ולעקוף רכבים כשצריך. לא רואה פה שום דבר חדשני או מסובך שרוב האנשים לא היו עושים. 


משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לך על רנו פלואנס דיזל אוטומט יש לו ביצועים טובים ואפשר להשיג דגם 2016 בסביבות 30K 

העתקתי עבורך מודעה לדוגמא מיד 2 

אזור המכירה: חרב לאת
על הרכב מודל 2016 יד שנייה

ק"מ נמוך יחסית 170,000מעט במושגים של דיזל

אוטו שמור ומטופח , חסכוני מאוד בסולר , הדגם המפואר כולל חישוקי מגנזיום , מובילאיי (בטיחות והוזלה בביטוח), מולטימדיה כולל מצלמת רוורס, ריפודי עור , פשוט לבוא ולקחת . גמיש

נמצא ביישוב חרב לאת טלפון: 050-7340740  אוהד

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 31.5.2020 בשעה 23:11, amit190 כתב:

אני משייט במהירות 80-100 בדרך כלל במישור ללא פקקים , המזגן כשהוא דולק -על 1... ככה אני מגיע ל1 ל14 וזה קרוב לנתוני יצרן .

למהירות המאורר אין השפעה על צריכת הדלק, רק על פעולת המדחס.

רנו וסיטרואן זה משהו מומלץ ? מבחינת אמינות.

יש דגמים ויש דגמים, כמו שאתה רואה בדרכים, יש שם גם מכוניות יפניות תקועות.

נראה שאין הרבה רכבים ביד 2 , או שאף אחד לא מחפש למכור ולהשתדרג בימי הקורונה , או שמפרסמים במקום אחר.

למה שלא ארצה דיזל? על מה אני מוותר?
דיזל עולה יותר לאחזקה, אבל בערך אחרי 30,000 ק"מ זה מתקזז בדלק. מצד שני - דיזל יתן לך זמינות כח טובה יותר וברכב מודרני הרעש לא נשמע מבפנים. לגבי צריכת דלק - לקרוב משפחה שלי יש רנו קדג'ר דיזל כבר שנתיים, גיפ'ון לא קטן שעושה 1:20 (וזה בתוואי עירוני יחסית) ועד כה ללא תקלות. למישהו בעבודה הקודמת שלי היה כזה גם כן מהעבודה, לדעתי הוא נסע קרוב ל60 אלף ק"מ בשנה, לא זכורות לי תקלות משמעותיות בשנתיים שעבדתי שם, אז הנה רנו חסכוני ואמין.

  כתבתי לך באדום.

לפני 15 שעות, davemustaine87 כתב:

וצורת הנהיגה שלי היא מאוד פשוטה- בקרת שיוט על 105, מוריד גז לפני רמזורים, אבל מצד שני לא מתייבש להביא קיקים ולעקוף רכבים כשצריך. לא רואה פה שום דבר חדשני או מסובך שרוב האנשים לא היו עושים. 
 

אני אמנם משתדל לא להיות על הכביש בשעות העומס, אבל 105 בכביש החוף בשעות השפל למשל זו מהירות נמוכה מאד, אתה בערך 25-30 קמ"ש איטי יותר מרוב התנועה.
בנוסף - התנגדות האוויר עולה בריבוע ביחס למהירות, אז מאד הגיוני שמי שמשייט על 120-130 יבזבז יותר דלק.
לצורך הדוגמא: ביצעתי ניסוי, 250 מתוכם 90% כביש מהיר בפיאט פנדה על 100 קמ"ש לכל היותר = 1:18. כשהמהירות עולה ל135 הצריכה עולה ל1:14 (שילוב של מנוע בעל הספק של 60כ"ס בלבד, אווירודינמיקה של קופסת נעליים וגיר קצר (הפנדה נגמרת ב155 קמ"ש)).

עריכה אחרונה על ידי shellcase

דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, shellcase כתב:

דיזל עולה יותר לאחזקה, אבל בערך אחרי 30,000 ק"מ זה מתקזז בדלק

לא מספיק עם השטות הזו שהיתה נכונה ללםני 15 שנה או משהו כזה?

 

בזמנו, כשמחיר הסולר בתחנות היה ללא בלו, ורכבי דיזל פרטיים (ונדירים) פיצו על כך על ידי אגרה שנתית גבוהה בהרבה, זה היה נכון.  אבל מאז חלפו איזה שנה, שנתיים, 15 שנים.

 

עלות אחזקה לרכב דיזל מקבילה לרכב בנזין בנפח דומה.  עלות הדלק קרובה ולעתים אף זולה.  צריכת הדלק נשארה נמוכה משמעותית כמובן.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...