Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לפעילות מיסיונרית, ג'ון 3:16


locomotive
שימו לב! השרשור הזה בן 1289 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לא מעט הבדלים בין הזרמים השונים ביהדות. מספיק לראות את הלכות הכשרות השונות שמה שלאשכנזי אסור לספרדי מותר (ואני יודע מאיפה באו חלק מההבדלים אבל כאן כולנו חיים באותם התנאים).

 

זה שהאיסלאם והנצרות היו מיסיונריות לא משנה את העובדה שעדיין הם נצאים במקומות שונים לחלוטין וחלקם בניתוק כמעט מוחלט ועדיין שומרים על אותם המנהגים.

 

גם האמונה באל אחד היא לא המצאה שלנו. עוד אצל הפרעונים היתה אמונה באל אחד.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

כמו שכתבתי אין הבדל גם בכשרות בעקרונות לכל השיטות,

יש הבדלים ברמת הסייגים שקיבלו על עצמם קהילות מסויימות בגלל ספקות או חששות במשך הזמן,

גם מי שמחמיר יותר יודע שיש את העיקרון ואת מה שהוא מוסיף עליו בגלל סיטואציות כאלו ואחרות,

זה כמובן לא ''שינוי בתורה"...

 

האמונה בא-ל אחד מגיעה מעם היהודי, נטו.

אין צורך לזלזל בדת בכל מחיר...

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

 

לאחר קריאה של כמה מהפוסטים, נכרת בורות אמיתית ביחסלשורש המנהגים וכיצד בנויה ההלכה היהודית.

השורש של ההלכה לא השתנה במאום לאורך כל שנות הגלות, מצד שני, ישנה התאמה למצב הטכנולוגי של ימינו אנו.

השוני במנהגים בין הספרדים לאשכנזים נבע בעיקר מהבדלים אקלימיים, כגון: בשלושת השבועות בין יז' בתמוז ל-ט' באב, האשכנזים, לא היו מתקלחים(לאות אבל על חורבן בית המקדש), דבר שהיה אפשרי עקב אקלים קר יחסית בארצות עם קונוטציה אשכנזית, לעומת זאת הספרדים, רק בשבוע שחל בו ט' באב, מתקלחים עם מים פושרים, 3 שבועות באקלים של ארצות באזור המגרב ואפריקה אינו בא בחשבון.

דבר שלישי, השוני במנהגים נובע גם מעניין שישנם לפעמים כמה פוסקים להלכה מסויימת(עם שינויים מינוריים בניהם), וחלק לקחו את הפוסק הזה וחלק את הפוסק השני, לא תראו למשל הבדל בעניין של נידה או הבערת אש בשבת שפוסק אחד יתיר והשני יאסור.

היהדות היא דת מאוד עמוקה ובעת משמעויות רבות, לבוא לבקר אותה מבלי שפתחת ספר אחד זה מצחיק מאוד.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל לא יודע מאיפה הגעת למסקנה שלא פתחתי ספר ואני לא מכיר את היהדות. זה שאני חילוני גמור ולא מאמין לא אומר שאני לא מכיר.

 

בוא ניקח למשל את נושא הקטניות בפסח שהאשכנזים לא אוכלים כי אצלהם החיטה אוחזסנה יחד עם הקיטניות. בארץ אין את הבעיה הזו ועדיין קטניות לאשכנזים נחשב חמץ.

 

יש מחמירים שחלב ומוצריו בעיניהם זה חמץ בגלל המזון של הבהמות ויש כאלה שלא. אלה הבדלים מהותיים בחוקי הכשרות (לפני שנכנסנו לזה שעדות שונות שומרות זמנים שונים בין בשר וחלב).

 

ההלכות הן פרשנויות של התורה ותופסות רק למאמיני הפוסק. מה שה אם לא שינוי והתאמות של הדת והכללים ויצירת הבדלים מהותיים?

 

אפילו הבחירה שלא לבצע חלק מהעונשים הקבועים בתורה (כמו סקילה על חילול שבת למשל) היא שינוי החוקים.

 

היחידים שאפשר להגיד עליהם שהם יהודים אמיתיים אלה הקראים שמקבלים רק את התורה כלשונה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השורש של שומדבר לא השתנה מאוד. לא תרצח זה ציווי אוניברסלי. שקר נחשב ללא ראוי. לא חסר...

זה קשור ללהיות מסוגל לחיות בחברה אנושית. חברות שלא הפנימו את הכללים הללו, פשוט לא שרדו.

 

אבל יפה שהבאת דוגמאות בהן ההלכה נקבעת לפי הצורך והנוחות, לא גזירה משמיים.

גם בימינו יש הבדלים גדולים בהלכה, בין חרדים לכיפות סרוגות לרפורמים, וזה תמיד היה כך.

 

והניסיון להציג את התנ"ך כאמת היסטורית, עושה עוול למשמעות של הטקסט. החשיבות של התנ"ך היא לא בדיוק העובדתי, אלא במוסר ההשכל החברתי. כאמור, אנחנו לא חיים בניסיון לקבל החלטות רציונאליות. רציונאלית קומוניזם נשמע הגיוני, הנה בפועל יוצא שכל תרבות שניסתה ליישמו, הפכה רצחנית וכושלת. התנ"ך מלמד אותנו על טבע האדם, על יחסי דת ומדינה, על יחסי הפרט מול השלטון, על מה המשמעות של להיות אדם, ועוד. הוא עושה זאת דרך סיפורים, שמה שחשוב בהם זה הלקח לגבי מה עובד ומה לא עובד בחברה האנושית.

הדיון אם הדברים קרו או לא קרו בכלל לא רלוונטי לטקסט שהוא רוחני, לא היסטורי, ומי שמנסה לשכנע שהטקסט עובד כי הוא עובדתי, מהר מאוד מגלה שבתחום האמת המדעית והאמפירית הטקסט, ובטח המסורות שנגזרות ממנו, לא מחזיקות מים. משם קל לזרוק את הכל לפח, כשקר, ולאבד הכל.

אז יושבים כל מיני ליצנים ומנסים למצוא הסברים איך הטקסט מתאר לא רק מאורעות עבר, אלא גם מאורעות עתיד, ומגחיכים את הטקסט ואת הדת, עם כל מיני בדותות על גילוי תיבת נוח וכו', שקל להפריך.

חבל.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, גם את אברהם סיבכו באיזה שיח ולמשה השיח לא נכבה. ולגבי אמינות סיפורי התנ"ך - הוא התקבע לפני 2000 שנה, אבל מה לגבי אלפי השנים קודם, כאשר המסורות עברו בעל פה, וכל דור הוסיף נופך משלו?

 

עריכה: יפה כתב באגירה. לא מדובר באמיתות היסטוריות, אלא בהשתקפות שלהן אחרי דורות רבים. ובשלב כזה קשה להפריד אמת (אפילו סובייקטיבית) מדמיין.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש מפתיע שלמרות שאלוהים הוא כל יכול, הוא בוחר להסתתר, במקום להופיע מתוך שבר ענן ולהרעים בקולו - "תשתחוו ביצ'ז!"

...

אי אפשר לראות את פני ה' ולהשאר בחיים. גם משה הנביא הגדול מכולם, כאשר ביקש מה' לראותו נענה בשלילה וה' הניח לו לראותו בחטף בלבד מאחור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם הנצרות וגם האסלאם בנו את דתם על האמונה היהודית ובאל של עם ישראל.

ההבדל הוא שהם אומרים שבשלב מסויים הגיעו נביאים אחרים (מוחמד וישוע) והם ממשיכי הדרך . לדבריהם.

אבל גם לשני הג'נטלמנים שציינתי בסוגריים אין גושפנקה חזקה כי לכל אחד מהם לחשו באוזן באיזו מערה בזמן שהעם היהודי עמד במעמד הר סיני בנוכחות מיליונים.

מיליוני איש במקום אחד משאירים סימנים אחריהם שאפשר למצוא, גם 3000 שנים אח"כ. אז איפה נמצא ההר? ואיפה הסימנים?

אני לא מכיר גלות נוצרית או מוסלמית,

אני מכיר את המסעות שהם ערכו סביב העולם כדי להפיץ את הבשורה לרוב בדרכים אלימות וכפייה.

להבדיל כמובן מהיהדות.

ואיך אתה קורא למה שעשה אליהו לנביאי הבעל? דרכי שלום?

היהדות התרוממה מחדש מהעפר של השואה והנה אנחנו כאן התקבצנו לאחר גלות של 2000 שנה וכולנו אוכלים את אותם המצות, בונים את אותם הסוכות, קוראים את אותם הפרשיות בתפילין ובמזוזות, ועושים זאת באותם המועדים למרות שבכל התקופה הזו היה פירוד מוחלט של העם היהודי.

זהו שלא כולנו התקבצנו כאן. הרבנות האורתודוקסית מחליטה מיהו יהודי רק על פי הקריטריונים שתיארת ולכן כל מי שרואה בעצמו יהודי אבל לא מקיים את הקריטריונים לא מוכר כיהודי, ולכן אתה טוען לאחידות.

למה זה דומה? מועדון סגור שמכניס רק אנשים עם חולצות ירוקות ואז בא וטוען הנה כולנו כאן לובשים חולצות ירוקות, כאילו דא.

קח לדוגמא את הנצרות, הרי מקורה ביהדות. אני בא ואומר, הנה זרם שהתפצל מהיהדות ואין אחידות.

ואתה עונה, אה, זה כי הם לא יהודים.

 

ומה לגבי דתות המזרח? הינדואיזם, בודהיזם' ג'ייניזם וכו'? התעלמת לגמרי.

 

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר לראות את פני ה' ולהשאר בחיים. גם משה הנביא הגדול מכולם, כאשר ביקש מה' לראותו נענה בשלילה וה' הניח לו לראותו בחטף בלבד מאחור.

 

אם הוא כזה כל יכול, אני מניח שהוא יכול למצוא פיתרון כדי שלא נמות כולנו אבל בכל נכיר בו ובכוחו ללא פקפוק.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לשפוט לפי כמות המנויים יהדות דת די מעפנה. אלוהים לא השקיע בשיווק. לחפש פתרונות לחשיפת כוחו בלי שמוחנו הקטן יתפוצץ זה כבר רמת השקעה בליגה אחרת לגמרי.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק שרוב החגים שאנו חוגגים בארץ הינם מסורת צעירה (לפחות הדרך שאנו חוגגים כיום).

 

ההתקבצות לאחר גלות קרתה בעיקר בגלל אנטישמיות, גם אם אוכלוסייה שלא ידעה בכלל שהיא יהודית אבל איפשהו הייתה רשומה ביומנים כיהודית. אלא שהגיעו לארץ לפני האירוע הנורא הגיעו בעיקר בגלל רבנים שדרשו חזרה לארץ (ו-99.9% לא חזרו כן שלא לדבר שרבנים עצמם לא עשו זאת), הרבה מהם חזרו בעיקר בגלל משיחי שקר וחשבו שהתקומה קרובה.

 

אנחנו רחוקים מקיבוץ גלויות מלא, עדיין רוב האוכלוסייה "היהודית" חיה בגלות (אם יש דבר כזה בכלל היום).

 

הנושא הזה לא מורכב אבל דרוש ידע מעמיק (קריאה מעמיקה) וצריך לפתוח טרד חדש רק על זה ובטח שהכותרת לא תהיה "פעילות מיסיונרית".

אישית אני חושב שתחילה לקרוא את הספר "קיצור תולדות האנושות" זה פתיח טוב להתחיל את הנושא היצרי הזה, ולמטיבי לכת יש את הספר "מתי ואיך הומצא העם היהודי" ואז נעבור לספרים מתקדמים באמת ומחקרים כולל גאולוגיה (יש גם את הסדרה של ערוץ 11 על היסטוריית ישראל). למה דווקא את הספרים האלה? כי את הנושא ותוכן הדברים האחרים הם במינסטריים גם ככה ורובם ידועים לרוב (לא מדבר על עומק הידיעה).

 

מתעסק בעובדות עד כמה שניתן למצוא ויחד עם זאת חושב שדת זה דבר נפלא.

 

לא לצלוב אותי בבקשה

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לגבי המליונים במעמד הר סיני טוב שלא נסחפים. לא היו אז כל כך הרבה בני אדם. אפילו באימפריה הרומית חיו לפי ההערכות פחות משני מליון בני אדם.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...